Sizce?
Erkeklerin Sünnet olması Gelenek midir, Gereklilik midir? Sizce?
Sizce?
Bana göre erkeklerin sünnet olması bir gerekliliktir. Dünya üzerinde en sık uygulanan şey haline geldi bizim dğnnet dediğimiz amrliyat.
Çünkü dünnet dediğimiz operasyonla, penisin baş kısmının üzerini örten deri parçası çıkarılıyor. Bu bir cerrahi işlemdir. Artık günümüzde sağlık açısından bir çok yararı olduğu kesinleşti. Bu yüzden yalnızca müslüman toplumlarda değil, Avrupa ve Amerika kıtasında da sünnet adını verdiğimiz ameliyat yaygın bir şekilde önerilmekte ve yapılmakta.
Mesela benim yeğenimin bebeği olduğunda, biraz aklı başına gelince sünnet ettirelim de düğün yaparsak hatırında da kalsın diye düşünürlerken, bebeğin pipisindeki sünnet derisi çocuğun penisinin üzerini tamamen kapattığından idrar yapmasını kısmen engelliyormuş yani sıkıntı olmuş, idrar yolu enfeksiyonu başlayınca da idrar kesesinde veya böbreklerinde sıkıntıyı farkeden doktor zaman kaybetmeden sünnet yapılmasını önermiş ve daha hastaneden çıkmadan bebeğe sünnet yaptılar. Düğünü yine sonra yaparız dediler. Yani sağlık açısından sğnnetli insanın küçük çişini yapmasında hiç bir sıkıntı olmuyor ve tertemiz. Ama sünnetli değilse hem sağlık sıkıntısı olabiliyor, hem çiş ve büyüdüğünde meni o deriye bulaşıyor böylece temizliği de zor oluyor.
Ayrıca Amerika’da yapılan bilimsel bir araştırmada, gönüllü olarak sünnet olmuş 360 erkek üzerinde yapılan bir araştırma sonucunda erkeklerin %98’i cerrahi işlemden sonra cinsel memnuniyetlerinin oldukça üst seviyede oldukları ortaya çıkmış. Sünnetli erkeklerle cinsel ilişkiye giren kadınlar da sünnetin cinsel işlevde bir sorun meydana getirmediğini belirtmişler. Erkeklerin 3’te 2’si sünnet sonrası seksten daha fazla keyif aldıklarını bildirmişler.
Aynı zamanda seks kazaları da sünnetten sonra daha az meydana geliyormuş. Erkeklerin boşalma süresi üzerine sünnetin nasıl bir etkisi olduğu araştırılmış, sünnet ile derileri alındıktan sonra erkeklerin boşalma süresi ortalama 20 saniye daha fazla uzadığı tespit edilmiş. Araştırmacılar sünnet olmanın penis duyarlılığını azalttığından dolayı boşalma süresini geciktirdiğini belirtmişler. Sünnetli erkeklerin cinsel ilişki sırasında daha az haz aldığına dair bir bulgu da bulunulamazken, aksine sünnet derisinin çıkartılması sonucu Irak sekdin daha kolay ve zevkli hale geldiği, penisin daha düzgün ve penis derisinin erekte anında çok daha fazla gergin hale gelmesi nedeniyle hem oral seksten hem de cinsel ilişkiden alınan hazzın daha fazla olduğu hem kadın hem de erkeklerce belirtildiğini kayda geçmiştir.
Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO)’nun raporuna göre sünnet işlemi kadın erkek cinsel ilişkilerinde HIV riskini neredeyse %60 oranında azaltıyormuş. Bunun yanısıra sünnetli erkeklerde penis kanseri ve dğnnetli erkeklerle ilişkiye giren kadınlarda da rahim ağzı kanseri daha az görülmüş. Keyifli ve sağlıklı ilişkiler diliyorum. 😎🚀
Bazı soruların cevabı yoktur bence. Bazı standarda girmiş şeyler sorgulanmasın artık. Yapılıyor zaten kimse şikayetçi değil. Sorgulanmaya başalndığında hemen "özgürlükçü düşünce" adı altında acayip davranışlar ve düşünceler beliriyor. Bırakın mecburi olrak kalsın insanlarda.. şöyle ki Sünnet olunması tabiki sağlık açısından iyi. Penis kanseri olasılığını azaltır. Sünnetli bir bireyin partnerinin rahim ağzı kanserine yakalanma olasılığının az olduğu bilimsel olarak kanıtlamıştır. İdrar yolu enfeksiyonlarından korunmakta önemli rol oynar. Cinsel yolla bulaşabilecek hastalıkların önüne geçilmesini sağlar.
Yorum için çok teşekkür ederim emek vermişsin çok güzel açıklamışsın çok sağol aynen özgürlükçü düşünce adı altında kafa karıştırmalar oluyor ülkemizde mecburi aslında dediğiniz gibi sağlık için bir çok yararı varmış aslında daha önemlisi doğru sünnet ve tıbbı ortamda olunması birde erken yaşta olunması sanırım travma psikoljisi olmasın
Prezervatif de önler ama:))
Tıbben gereklidir. Müsmümanlarda ve yahudilerde dini bir vecibedir aynı zamanda
Teşekkür ederim sağlık için gerekli diyorsunuz yani güzel ve bilgili yorumlarınız için çok sağolun
Aslında gereklilik ya da gelenek den daha çok doğru sünnet hs ortamında hijyenik ve cerrahi işlem olarak yapılması ama eskiden evlerde malesef…
Kısacası sünnet travması…
Eskiden maalesef işte evlerdeydi
Eig seçtim sizi
Tıbben sizce yararı nedir
Steril ve işi bilmeyen yaparsa ne olur
Yabancılar eskiden olmuyormuş şimdi olmaya başlamışlar birde
9 yaş geçmi sizde
Selam nasılsın
Selam
Vecibe ne demek
Rose
2 side bir de inanç gereği
Yani acaba gelenek olduğu için dinimizde olduğu için mi oluyoruz sağlık yönünden hem artıları hem eksileri var sanırım öyle okudum
Din için genelde öbür yönden düşündüklerini sanmıyorum
Asıl öbür yönden düşünmeleri lazım ama…
Sizce sünnetli sünnetsiz önemlimi
Önemli
Hangisi
Sünnetli olmasımı gerekir
Evet sünnetli olması önemli
👍🏼
Sünnetsiz yok zaten ülkemizde sanırım
Asıl sorun aslında sünnetin eskiden evlerde yapılması
Benim kardeşiminkinide evde yaptilar tecrubeli sünnetçiydi güzel yapmıştı üstelik babamın sünnetçisiymis🤭küçük kardeşimde klinikte oldu mal pipisini yamuk kesti
Babanın sünnetçisiyse yaşlıdır baya ama dediğin gibi tecrübelidir,
Küçük kardeşin şanslı aslında klinikte hijyenik ama nasıl yamuk kestiler anlamadım,
Benimde evde elektrikli mak kesmişti evde travma aslında herkes görüyor
Kardeşin kaç yaşında oldu
Büyüğü 1, küçüğü 1,5-2. Sen?
Ben 9
Küçükken olmuşlar ne güzel
Kardeşlerinden baya büyükmüsün
Küçük kardeşinin noldu peki pipisi yamuk kesti demiştin de
Selam
Cevap
6Cevap
Sağlık açısından artıları var tabiki ama ülkemizde bir gelenek bence. Ülkemizde sağlık için yapılmıyor yani. Tabi idrar sorunu için olanlarda var ama
Walla en güzel en mantıklı yorumu sen yazdın çok doğru dedin bende senin gibi düşünüyorum gelenek olduğu için devam ediyor idrar sorunu bebeklerde olabiliyor yeni doğan onlar olması gerekir bence ve şöyle bişey var eskiden yapılan sünnetlerin çoğu hatalı
burada bir kız yazmıştı hakkaride yaşıyormuş orada erkekler çok geç yaşta oluyorlarmış bazılar evlenmeden 1 hafta önce falan dığrumu değilmi bilmiyorum artık
Banada öyle geldi de
Bende 9 yaşında oldum🙈
Aynen öyle evde bide yapıldı
2-5 yaş iyimiş
Benimle aynı yaşta olacak o zaman
He bu sene pardon
Gizli yazacaktın bu arada istersen takip et özel den yazayım sen nasıl istersen
Tm
Ordan yazmıyımmı
2 çocuğunmu var erken evlendin sanırım
Bende işteyim bu arada 7 de çıkıcam satış danışmanı olarak çalışıyorum ayakta beklerken iyi zaman geçti sayende sağol müşteride pek yok
Herkes görüyor dimi bıradan :)
Takip etmek istersen ordan yazarım
Hayır tabikide
Ben istedim mesaj olarak yazsam diye ama sen istersen takip et yazarım
☺️☺️
Bendede bel ağrısı var duruş bozukluğu ayakta çalışmamam lazım ya da çok ayakta sabit ama iş gereği akşama kadar ayaktayım
Adın Damla mı bu arada
Yapılan çalışmalarda; balık yağı, havuç ve domateste bulunan likopen, maydanoz, yabanmersini, siyah çay, kakao ve yerfıstığında bulunan flavonoidlerin tüketilmesinin kırıkların iyileşmesinde önemli role sahip olduğu tespit edilmiştir.
Günaydın
@Dmla00
Nasılsın
İyi sayılır izin günüm kafa alışık erken uyandım evdekiler uyuyor daha bende öyle takılyorum
Belin nasıl
İnşallah dahada iyi olur sağlığına kavuşursun
Oğlun Yaz bitmeden olacakmı
8 yaşındaydı dimi
Korkuyormu
Yazık:(
Seneye yaptırın bari sende iyileşirsin tam
Hmm sana kalsa seneyemi
Neyse aradan çıkar hs de dimi
En iyisi ben evde eskiden öyleydi herkes bakıyordu sağlıksız ortam
Selam @Dmla00
Peygamber sünneti duydun mu @Dmla00
Ben öyleydim de
Sünnet derisiin yarısı doğuştan kesik yani az kesildi
Oğlunu ne yapacaksınız olacakmı okullar açılmadan
Aaa sevinmiştir
Seneyemi
9 yaşında benle aynı yaşta olacak sanırım
Erken yaş aklı ermezken en iyisi ama hayırlısı olsun
Babası yaptırcak demiştin
Bu sene
Seneyemi kaldı
Dahamı iyi
Bende 9 yaşında oldum dedim ya sünnetçi kesmek için bişeyler yaparken sertleşmişti çok utanmıştım
Kimse inanmaz 9 yaşında sertleştiğine ama görmüşlerdi
Selam nasılsın
Nasılsın Damla
Damla
Mesaj yazılmıyor yine diğer yerlerden kızıyorsun diye kendi sorumdan yazdım rahatsız etmedim umarım
Neden öyle hissediyorsun ne oldu
Sünnetsiz biriyle olurmuydun
👏👏👏👏
Sünnetli sünnetsiz önemli değil yani
Hmmm
Senin için insan sünnet de olur her şey olur
Değerlisin bence
İnşallah bundan sonra hissedersin
Mesaj yazamadım yine
Sen yazsan olur mu
Değerlisin senin için bi kez daha bile olurun😅😅
Gnydn
Naber
Damla senin için insan 2. Sünnet olur:)
Değerlisin dedim
☺️
Neyi:)
Yani senin için kestirilir dedim😅
☺️☺️☺️
Ben yapardım
Hatta sen kes😅
Gece yazdım öyle kusura bakma
Tamam
Allah onu öyle yarattıysa bi görevi vardır. Sünnetli olmanın çokta sağlıklı olmadığını okumuştum. Zararları var
Bende öyle okudum
Ben hiçbi kitapta okumadım size nerden ulaştı
Googleda yazıyor bazıları olumlu bazıları olumsuz söylemiş
Googleda yazan her şeye inanmamak lazım
Baktım
Selam @dikenliyıl
@gokhans333 beni etiketlemezsen sevinirim
Tamam özür dilerim
Bir daha yapma öyle kabul ederim
Tamam
Dinimizce evet oglumu bn daha etmedim de seneye inş
Kaç yaşında oğlunuz
3
Ufakmış daha ben 9 yaşında oldun
Küçükken daha iyi tabi 2-5 yaş arası iyimiş hastanede bide
Geçen olacaktı babası kıyamadı
Ayyy insan kıyamıyor tabi maşallah Allah bağışlasın
Hastanedemi yaptırcaksınız
Evet
Geçmiş olsun şimdiden hs en iyisi eskiden evde olunuyordu sağlıksız
Babası isteseydi siz yaptırcakmıydınjz
Sağlık için gereklimidir sizce
Selam @Hulyayaman00
As nbr
İyiym sağol sen burdan yazdık ama:)
Doktora giitğm geldim
Aaa geçmiş olsun neyin var
Sargı lı değişirler şiş buz koy dediler
İyileşme var mı ayağında alçı çıktımı
Ödem yapmıştır:(
Yok alçı dan baya şiş sıkı sardılar
Çok geçmiş olsun en kısa zamanda kırtulursun inşallah
Bende işten çıktım şimdi mesai bittti şükür
Yapılan çalışmalarda; balık yağı, havuç ve domateste bulunan likopen, maydanoz, yabanmersini, siyah çay, kakao ve yerfıstığında bulunan flavonoidlerin tüketilmesinin kırıkların iyileşmesinde önemli role sahip olduğu tespit edilmiştir.
Günaydın
İyi geceler
Selam
Hülyaa
Sağlık açısından bir çok yararı olduğunu duymuştum. Bence gereklilik. Hem dini hem sağlık açısından
Teşekkür ederim☺️
Yabancılarda sağlık için artık olmaya başlamışlar
Nasıl yararı olduğunu duymuştun:)
Selam
Bence gereklidir de gelenektir de. Gerekli olma sebebi erkeğin mikrop kapma olasılığı önlenmiş oluyor tıbben. Gelenek konusunda da atalarımızdan gelen vede İslam dinine göre süregelen inanıştır.
Çok sağol
İnt de sünnet derisininde faydaları var yazıyor ama karışık ikiye ayrılmışlar yararlı ve zararlı diye
Aynen haklısın
Aslında daha önemlisi doğru sünnet ve tıbbi ortamda yapılması
Birde küçük yaşta yapılsa daha iyi
Biz o yönden şanssızdık evde olduk ben 9 yaşında herkes oturmuş izliyordu
Doktor bile değillerdi
Aynen öyle😅😅😅
Teşekkür ederim😅😅😇😇
Bebeklere üzülüyorum ben çok küçükken kesiyorlar
Hmm doğru söylüyorsun belkide daha kolay ve iyidir
Bende resmen 9 yaşında:)
Bebekken sadece şeyleri zaten çok küçük ya nasıl kesiyorlar onu merak ediyorum bi damla şeyin:)
Ben sünnetsiz birini tercih ederdim şayet ilerde bir cocuk sahibi olursam vicuduna izinsiz mudahale etmeyeceğim
Walla süpersin keşke herkes senin gibi bilinçli olsa teşekkür ederim
Sünnetsiz şekil olarak peki iyimi kötümü
Aaaaa 😅😅
Kesinlikle Arap geleneği dinimiz Arap kökenli olduğu için onlardan bize geçmiştir yani bence
Gereksizmi peki
Mantıklı söyledin olmazsa olmaz değil olana kadar biiey olmadı öyle doğduk ama işte
Doğru sünnet önemli bide aslında
Görünüm bakımından sence
Aynen öyle
Ben 9 yaşında oldum
Biraz geç aslında
Anladım takip etsen olur mu beni özelden yazarım
Gracias
Tabi ki gerekli bunu bilmeyen var mı hâlâ sağlık açısından zorunlu resmen çok önemli
Ülkemizde zorunlu evet
Aslında daha önemlisi doğru sünnet ve tıbbı ortamda olunulması:)
İnt de bazı yorumlarda sünnet derisinin görevi var yazıyor
Olu verin, ne olacak 🥳
Sana göre hava hoş😅
Kadın olmak daha zor tabide sünnette önemli olan doğru sünnet aslında
Boşuna cennet annelerim ayalları altında değil
Aynen bebekken yapılanlar anlamıyor
Hatunların işi zor walla anlıyorum
Tamam
Bende karar verdim 🙈
Gerekli diye biliyorum sağlık açısından
teşekkür ederim
Kaç yaşında olunması peki
Benim abim 25 yaşında oldu
Neden öyle 25 yaşında oldu
Ne zevkmiş
iyileşmesi cok sürdümü bende askerde olucam
Sağlık bakımından gereklidir
Teşekkür ederim
Sağlık bakımından yararlı aslında daha önemlisi doğru sünnet ve yaş sanırım tıbbi ortam da olunmalı birde psikolojik travma yaşanışmamalı sence
sunnnett temızlıktır ıdrar derı ve cevresınde kalmaz mıkrop uremez
Saçma sapan bir gelenek
Sünnet
Yani:)
Gelenek
Herkes sağlık için tıbben gerekli yazmış ama sizce nasıl bende aslında gelenek gibi geliyor ama
Gerçekten çok doğru mantıklı söyledin birde aslında doğru sünnet önemli kimse ona dikkat etmiyor özellikle eskiden evlerde steril olamayan ortamlarda herkesin önünde travma çok kötüydü şimdi hs lerde yine
Selam Sare20
Selam verdim sadece
Gelenek erkek çocuğum olursa yaptırmamda
Keşke herkes senin gibi düşünse
Keşke, insanlar okuyup öğrenmeli
Aynen öyle babası isterse peki
Çocuk yapmadan önce konuşuruz zaten bunları
Hmm
İlerde neden yaptırmadınız derse
Biliyosa sorun yok bilmiyosa öğrenir öğrenmek istemiyosa zaten evlenmemişimdir onla yenilikci olması lazım
Aynn öyle
Gelenek
Keşke gelenek olmasaydı
Sence gerekli değilmi
Evet sormuştum ama silmiştim ne yazmıştın😅
Eski hesaptan sormuştum eski arkadaşlarım beni bu sorudan belki hatırlar diye yine sordum
Hem gelenek hem gerekli
İkisi bir arada:)
Evet ne sandın
Birini seç
Gelenek olmasa bile gerekli bir şey😉
Tamam☺️
Neden gerekli sence
Hiç düşünmedim hani sonuçta erkek değilim.
Kadınların regl olmasi neden gerekliyse bu da onun gibi bir şeydir.
Hemde sünnettir
Sünnet kesilen bişey ama kadınların regl olması gibi değilki
Bana sorma o zaman bilmiyorum
Tamam
Teşekkür ederim yinede
Rica ederim
Tesekkurler 🙈
Sağlık açıısndan gerekliymiş
Sağol
Bence değil ama
Sağlığa zararı olsaydı yaptirmazlardi bu nasıl bir mantıktır
Ya şöyle aslında eskiden evlerde sağlıksız ortam hijyensiz streil değil o yüzden birde herkes bakıyor travma ayrı konu sünnetçide rastgele kesiyor
Alakam olmayan konudan bahsediyorsun farkında mısın. E düzgün kesen birini bulcaktiniz
Haklısın
Iyi günler
Sağol iyi günler sanada
Rahatsız ettiysem kusura bakma
Önemli değil
Teşekkür ederim
İşteyim bende burada iyi oluyor arada kafa dağıtıyorum
Iyi
☺️☺️
Ben bulmadımki çocuktum seçme şansım yoktu
Yapcak bisi yok artık
Aynen
Kalan sağlar bizim😅😅
Bu arada yanlış anlaşılmasın düz kesildi zaten yakarak sadece
Bunu bilmem gerekmiyor tamam mı?
Iyi geceler
Tamam söz daha demem
Hemen küsme
Küsmek değil tedbir alıyorum sadece
Ve uyumam lazım
Olur
Anlayışlısın
Sağol ileri gitmem merak etme tedbir iyi
Bişey
Iyi geceler
İyi geceler sohbet için sağol
🥰
Sende sagol
Yarın hafta tatilim benimde
O yüzden uyumadım ama uykum geldi
Uyku lazım uyumalısın
Aynen haklısında 1 gecede böyle olsun
Şimdi yatıcam ben uyanık kalma geceleyin herkes uyuyor çok az sayıda kişi uyuyor canım sıkılır sonrea
Sen dursan dururum sohbetin güzel walla moral oldun çok sıkıntı var zaten işyeriyle ilgili
Estağfirullah isim olmasaydı sabaha kadar uyanık olurdum ama hem sabah hem öğleden sonra isim var sabah en geç 8.30 da kalkmam lazim
Çok sağol erken kalkıcan başka uyu sen iyi bir insansın çok teşekkür ederim düşüncelisin
Bende yarın izinliyim işte
Yine de uyumalısın kendin için zihnin için daha iyi düşünebilmek çözümler bulmak bulabilmek icin😉💙
Biraz durayım ama her gece 12 de uyuyorum
Sabah dr falanmı gideceksin
Öğretmeye gidicem
Hem gelenek hem gerekli nasıl oluyor öyle yazmışsın onu anlayamadım
Gelenek çünkü toplum yatığı ve önceden geldiği için gelenek hemde gerekli dinimizde de yapılması gerekiyor yanlış hatirlamiyrosam
Evet önceden geldiği için gelenek olmuş dinimizde var ama sünnet ya adı farz değil
Hz. İbrahim, Peygamberler içinde ilk sünnet olan kişidir. Sünnetin tarihi Sümerlerle başlar, Milattan önce 2800 yılı ile başlar, yani Aşağı yukarı 5000 yıl evvel. Hz İbrahim de Sümer olduğu için 87 veya 99 yaşında Hitan geleneğine uyarak sünnet olmuştur.
İnt de yazıyoe kendi yapmış bide kesmiş
Kesilen sünnet derisininde görevi varmış aslında ama gelenekler böyle işte
Artık kapatabilir miyiz bu konuyu
Tamam olur
Kusura bakma
Silgi alanımda değil bu konu
Biliyorsun ama mantıklı cevaplar veriyorsun
Erkek olmadığın için doğal ilgi alanın olmaması
Bazı kadınlar yazmış çocuğum yaptırmıyacam falab
Kendi bileceği iş
Aynen öyle sen yaptırırmısın
Neyi gelecekte mi
Evet oğlun olsa
Erkek kardeşin falan var mı ya da
Evet tabiki de
Bencede
Kaç yaşında
Bizde küçükken olur erkekler bildiğin kadarıyla. Yani küçük yaşta yaptırmak lazım
Sünnetsiz askere almıyorlar zaten ülkemizde mecburi
Bencede 2-5 yaş arası en iyisiymiş
7 8
Benim ailem maddiyattan dolayı düğün falan olunca eskiden 9 yaşında yaptırmışlar
7-8 büyük ama
Doğuda çok geç oluyorlarmış 15-16
Doğu beni ilgilendirmez bildiğimi okurum ben. Düğün etmek de çok saçma neden benim çocuğumun sünnet olduğunu tüm ülke şehir köy bilmek zorunda gereksiz
O kadar haklısınki çok saçma düğün
Nasıl bir adet gelenek
Bide evde sünnet olurken herkes bakıyordu ne kadar ayıp cahilce
Erken gelmişim dünyaya
Aile içinde akrabalar içinde olur hani normalde çok gereksiz çünkü neyse hadi ben yatar by
Yine de olmaz
Tamam iyi geceler
Zevk ve renk tartışılmaz
Neyin zevki
Herkes gördü bişey dicem kızcan demiyorum
Şey iste ya düğün şeyini kast ettim
Yani ne gerek vardı düğüne
Hastanede kestir olsun bitsin maksat sağlık için değilmi
boş ver gari sende uzattıkça uzattın
Gari hangi şehir di:) ananemde söyler
Uzattıkça uzuyor😅😅
Bilmem ağzıma girdiği gibi söyledim bende her siveden var biraz
Ne güzel☺️☺️
Yapıver gari
Bu yüzden burada kapatak
Erkeklerin bir sünnet birde askerlik işte napalım unutulmuyoe
Ben küçükken askerlerin olduğu yere gelmiştim böyle büyük asker emirlerin olduğu yer vardı eniştem götürmüştü
Askeriyeyemi
Fazla ciddi bi yerdi kimse gülmüyordu ve sıkıcıydı
Ben Ankara'da yaptım ordan tekirdağa gittim
Öyle zaten
Ben konyadakine gitmiştim
Konya şereflikoçhisara gittim bende tank atışlarına
Resim profil oyun karakterimi
İyi geceler görüşürüz
☺️🌺
Günaydın
Günaydın doğar doğmaz yaptıranlar da var
Günaydın evet duydum ama onların ucu yapışık oluyormuş mecbur kesiyorlarmış keşke her çocuk doğar doğmaz yapılsa
Benimde tam tersi peygamber sünnetliydim
Kıymet bilmeni tavsiye ederim
Nasıl yani
Yarım sünnetli yine oldum ama
En azından sünnet olmuşsun kıymet bil ve konuyu kapatalım artık 126 görüş oldu
Kıymet bili anlamadım da
Kapatırım istemiyordan 126 görüş burdan konuştuğumuz için:)
Kim olmak isterki :)
Sünnetsiz değilsin yani onun kıymetini bil demek istedim.
Başka yorumlarda görüşürüz hep aynı yerden olunca sıkılıyorum benim ayarlar farklı çalışıyor
Tamam bilirim😅
Şükür🍃
Kıymetini bil☺️🥰
😒😒
Noldu:(
Yazma artık
Ok
Pilavıda güzel olur
İkiside sanırım 🙄
Birini seçsen?
Gelenekse boş boşuna değilmi
Gelenek
Saçmalık
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?