Arkadaşlar 2020 Kasım da covid 19 geçirdim ani akciğer tansiyonu yükseldi kalp çarpıntısı şiddetlendi 200 lere kadar taşkardi tansiyon 75 leri gördü diltazem kullandım şimdide ön dişlerimin etleri büyüdü sağlı sollu mecburen hafiften kesilecek belok diğer doktor yazdı ikinci hekim oda aşırı yorgunluk yapıyor yerde kalıyorum en son 6 ay önce muayne oldum korkuyorum gitmeye ziyade artik hastane ismi duymak istemiyorum şimdide diş eti çıktı başıma
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
çarpıntın psikolojik büyük ihtimal ilaç kullanmasan daha iyi olur
Vallahi bilmiyorum uyurken rahatsız ediyor
eder ekg de falan sorun cikmadiysa bişeyin yok demektir
her şey iyi akciğer tansiyonu yükselmiş en son 30 40 ölçüldü 75 den düştü
nefes darlığı da var mı
Var olmaz olur mu
tamam işte psikolojik akciğer tansiyonu dediğin şey de oksijen yetersizliğinden kaynaklanıyor fazla dinleme kendini rahat ol kendiliğinden geçer zaten
Aslında yürüyüş yapsam iyi olur sagok hava donuyoruz
ben yapıyorum günde en az 1000 adım benimde psikolojik çarpıntım var dışarı soğuk dersen yotubeda evde yürüyüş videoları var onları deneyebilirsin
Bu diş eti dişin üstünü kapladi kesilince acımaz acımaz dimi cok gerçi çok kez diş çektim yaptırdım korkumu yendim merak ediyor insan işte iğneleri iyi ama devletin iyi uyuşturuyor his etmedim bişi kanal tedavisinde bile his Etmedim diş eti büyümeside ilacın yan etkisi yaptı kesecem beloka dönecem yorgunluk yapacak elden bişi gelmez çarpıntı da uyutmaz adamı mecbur yiyecem
acımaz acımaz korkma uyustururlar zaten orayı hem acısa ne olur ki öyle düşün bende kanal tedavisi yaptıracağım baya acisından hiç korkmuyorum mesela şu an ağza sokulan o hortumun suları midemi bulandırır diye korkuyorum dkkskks
Aynen ya sağolsun doktorum nazimi çekiyor başka hekime gitmem hiç tükür diyor aciz olmadim o adamdan protezin altındaki ana dis çürüdü özel dedi delip yaparım sökmeden 600 tl istedi sağolun doktorum 1 saatini verdi devlete yaptı adam ben diltazemi keseyim artık yoksa etler büyümeye devam edecek
hahahha nazını çeken doktor bulman çok iyi ya benimkine iki kere gittim bende aşırı nazliyim bana en son senin gibi bir iki hastam olsun mesleği bırakirim demişti xkdkkd
Bazi insanlar sabirsiz anlayışlı olmak lazım tuzlu su ile gargara yapacam belki çekilse biraz kestirmeye gerek kalmaz aslında bir yandan iyi ama görünüşü bozar dudağa değişiyor sanki az bişi de nasıl beli etiyor kendini
Vücudun kendini toparlamadi zaman alir
Anamı ağlattı
Zordur beslenmene dikkat et özellik meyve sebze balık et
Teşekkür ederim
Geçmiş olsun aga xp5 devam ke
Bu deliii miğğğ bu deliii miii bana bu kızı yapınnnn
Aspirin verdilermi
Coraspin kullandım
Fayda etmedimi
Valla kullandım bir değişiklik görmedim pek demir takviyesi sonrası fark etim tansiyon düştü biraz oksijenlendi ya hücreler organlara oksijen taşıdı demir bu kezde hgb yükseldi 1 ünite kan vermek zorunda kaldım
Aslinda benim fikrime gore sana erken ve gereksiz baslanmiş ilac. Baslanmasads olurmus. Cunku kovid sonrasi tasikardi olur yani nabzin hizli atar kovid etkileride 6 ay surer yani sadece aspirinlen6 ay devam etseydin nabzin dengelenirdi. Beloc ve diltiazem ciddi ilaclar. Kalp hastasi degilsin sen sadece kovidin hatta kovid ilaclarini ictin buyuk ihtimalle onlarin yan etkisi
İçmedim kovit ilaçları hiç kullanmadım ilacı akciğer tansiyonu düşsün diye verdi akciğer tansiyonu 75 ciddi bir değer kalp yetmezliğine götürür büyük bir risk normal de 24 geçmemesi lazım kalbe yüksek kan basıncı geliyor akciğer damalarina kan ulaşmıyor akciğer kanlanmıyor damarlarda yüksek basınç oluyor bu ilaçlarda kan damarlarını gevşetip kan akımını iletiyor
İste bu ilaclar tamam bunu yapiyorda ciddi ilaclar bunlar. Aspirin tarzi ilaclarda olabilirdi. Bence sen baska bir doktor gorusu al
Bak senin kullandigin ilaclar acilde cok acil olmayana bile verilmeyecek turden ilaclar. Sen bsstan muayeneni ol ve baska doktora git. İlaci icmediginden akcigerin etkilenmis zatende
Ayrica sen kalp yetmezliginee goturur vs demissinde sana zaten agir kalp ilaclari vermisler
5 doktora gittim kim kaldı ki prof da gittim doçada akciğer tansiyonu sol kalp yetmezliği yapan bir hastalık pah ağırdır öldürür basınç düşmez ise sorun büyük
Kestim zaten bu geceden itibaren yemiyecem bakalım ne olacak
O zaman sana akciger tansiyonunu duzurucu degilde niye kalp ilaci basladilar
Bide niye muadilini degil baska ilaci verdi
Akciğer tansiyonunda bu ilaçlar kullanıyor kalsiyum kanal blokerleri ileri derece öteki ilaçlar var 5 binden başlıyor onlarda dedi şu an icin gerekli değildir onlar
Ben baska hastaneye gitmeni oneririm. Gecmis olsun
Teşekkür ederim
Ne gibi zararı olur
O ilaca vucudun alisir hep ister ayrica ilac agir oldugu icin yanetkileride oyle
Bana mesaj atsana puan yetmiyor yazmama
Simdi uyucam yarin buraya yazarsan cevaplarim ama sikayetinin carpinti olmasi icin sana sunu diyorum. İnternete gir ve beloc icin ve diltiazem icin yan etkileri yaz bak bakalim ne cikiyor
Çok şey çıkıyor her ilaçta olduğu gibi bunlarinda var tabiki de
Meselede bu zaten arkadasim. Sende yanetkileri gozukuyor. Hic ilac porspektusunj okudunmu. Yan etkiler goruldugunde ilaci hemen birakin ve doktora gidin diyor. İlacin etkisi icin yan etksiine katlanin demiyor
İkiside berbat çarpıntindan duramadim ama mecbur yedim en son 6 ay oldu gitmiştim bakalım bu kez fakülteye gidecem
İste normalde godermeliydi carpintini.. bencede fakulteye git
orada da asistanlar bakıyor olmasa prof gideyim
Ogretim gorevlisine sira al para verip
İlaç kaç günde bedenden atılır
Niye sorfun
Bu gece de yemiştim 3 güne atılır tahminen su içtim bol bol
Atilir atilmaz rahatlama bekleme
Aynen bir kaç gün çarpıntı oluyordu sonra azaldı azaldı
Ani kesim de çarpıntı oluyo yüksek derecede
İste ilac sana iyi gelmemiş normalde bzi carpintili hastaya veriyorux belogu ve diltiazemi adam rahatliyor
Beni rahatlattı ben Çarpıntı dan duramazdim fayda görmedim desem yalan olur fakat kovit endotel damar yapısında bozuyormus 2 sene önce akciğer tansiyonu 40 idi çarpıntı yoktu pek şimdide aynı değere ulaştı çarpıntı kısmen de olsa oluyor belkide akciğer den değil kovite bağlı çarpıntidir
Akcigerden degil zaten. Kovidde basliyor taşikardi yani nabzin hizli artmasi yaniii carpintin. Sonra aspirin kullandiriyolsr doktorlar ve rahatliyor hasta 3 6 ay arasi kullaniyosun sonra etkileri gidiyor
Anladım olur valla evde coraspin var kullanırım olmazsa
100 luk mu
Evet 100 mg
Kullan bence
Teşekkür ederim inşallah EF değeri yine aynıdır o kadar dr gittim kimse bişi demedi sondaki dr dedi kalp kasın biraz kalın kafamı kurcaladı
Sen birak bu doktorlari fakulteden kgretim gorevlisinden al
İyi bir doç baktı o zaman iyi biri ama bende skolyoz var akciğer gelişmiş dedi ona bağlıdır AKCİĞER TANSİYONU solunum yetmezliğinden dolayı fakat kovit olduğunu söyledim aslında doğru diyor gelişmedigini hemen anladı kovitten önce akciğer tansiyonu vardı sadece Kovit alevlendirdi kalp de bir sorun yoktu diltazemi dedim dozu yükselti kovit vücudun sistemini bozdu hdl yükselti aniden değerler fırladı bakalım inşallah bu kez temiz çıkar
Kovit olduğunu söylemedim pardon
İnsAllah
Bu telefonun içine dicayim klavye hatasi akciğer gelişimi olmamış bende onu demek istedim 🤣
Hiç olmadığım için ne desem saçma olacak.
Ama olma vallahi ölmezsen sürünürsün
Korkmuyorum desem zaten öldük tukendik.
He valla oda var