Merhaba!
Hasta, doktorunu seçebiliyorsa doktorda hastasını seçebilmeli mi?
Hasta, doktorunu seçebiliyorsa doktorda hastasını seçebilmeli mi?
Doktorun alması gerektiği düşünülen maaş hakkında anket doldurabiliyorsak ve en çok kabul edilen anket doktorun maaşı olarak kabul edilirse neden olmasın?
Gittiğim birçok doktorun maaşı 50binin üzerinde. 2 tane soru sorup gönderebiliyorlarsa ve ilgilenmiyorlarsa. 50bin üstü maaş aldıklarını onların yanında çalıştığım için biliyorsam? Eğer uyduruk şekilde bakıp bir tanı koyulabilmesi için gerekli testleri yapmayıp gerekli soruların tamamını sormuyorsa aldığı 50bin tl yi hakediyor mu? Yanında 6k için eve gitmekte zorlanan bir adam o maaşı mı hakkediyor?
Maaşı hasta değil doktor alıyor, işi dr hasta bakmak. Hadsiz, toksik, sapık çok hasta var o tür durumlarda bence kapı dışarı edebilmeli doktor. Onun dışında seçme şansı olsa ortalık karışır işin içine bir sürü kriter girebilir, saçmalık...
Cevap
27Cevap
Doktorların hasta seçmek gibi bir lüksü yoktur ve olmamalıda. Hipokrat yemininde de belirttikleri gibi hiçbir hastayı din, dil, ırk, parti, takım vb. gibi şeylerden dolayı seçemezler ve ayrım yapamazlar. Kimin yardıma ihtiyacı varsa yardım etmek mecburiyetindeler. Aksi halde olumsuzluklar meydana gelir.
Seçilemeyen hasta tedavi edilemeyincede gebersin gitsin o zaman artık doktorun eşi dostu tanıdığı bitince bize de bir gün gelir deriz biz hizmet almak için oradayız doktor da hizmet vermek için ben alacağım hizmeti seçebilirim ama doktor hizmeti vereceği kişiyi olandışı bır durum dışında niye seçsin 😂😂
Biara kardiyoloji gitmiştim başımdan şöyle bir olay geçti 2tane doktor var 1tanesi asistan bı tanesi normal doktor odasına girdim şikayetimi anlatım 2tane doktor aralarında geçen diyolog şöyle oldu tesetürlüdur sen muane et yanındaki asistan doktora söylüyor malesef ben bunla karşılaştım ettiği muanede ne sanki çok üzüldüm biseyde yapamadım
Bir sağlıkçı olarak şiddet çok fazla görmekteyiz hem fiziksel hem de psikolojik bence seçebilmeli sadece doktor değil her sağlık çalışanına hak tanınmalı şiddet gösteren birinin yaralarını sarmak kötü biraz
Detayda ki doktorun Sedat peker'e benzediğin yemin edebilirim ama kanıtlayamam😂
Bence doktorunda hastasını seçmeye hakkı olmalı. Doktora kötü davranan, saygısız hadsiz bir hastaya doktor sürekli bakmaya mecbur bırakılmamalı.
Böyle bir şey var siz ölüm döşeğinde yatarken aileniz şiddet uygulamasına rağmen sizi muayene etmesi sizin vergilerinizden dolayı değil o doktorun insanlığından dolayı isterse muayene etmeme hakkı var (siz dedim ama bu mal toksik insanları kastediyorum)
adil bi sistem olmaz doktor tedaviisini uygulamak zorunda... fakat sağlık calısanlarına özel güvenlik görevliler bulunmak zorunda diye düşünüyorum adamlara saldırıp duruyorlar
sen sedat Peker mi seçtin? :) başarılı. bu durumda doktorun da seçmesi biraz işleri karıştırabilir karşılıklı olmaz ise hastanın doktor bulması zor olur. birde doktor isen yani çok zor meslek böyle seçme şansın olmayabilir bence hastanın seçmesi ile doktorun seçmesi aynı şey değil gibi bence
yemine ters..
Görevimle hastam arasına ; yaş, hastalık ya da engellilik, inanç, etnik köken, cinsiyet, milliyet, politik düşünce, ırk, cinsel yönelim, toplumsal konum ya da başka herhangi bir özelliğin girmesine izin vermeyeceğime...
Öyle bir lükse gerek yok.
Doktor bir çalışan. Nasıl bir kasiyer müşteri seçemiyorsa doktor aynı şekilde seçemez. 🐍
Doktor nasıl seçecek ki. Şu olsun bu olsun oturup seçmek.. günde bir kaç hasta olduğunu düşünürsek 🤔🤔
Seçer tabi ki
Duruma göre ben bu hastayi istemiyorum der
Kimsede kafasına silah dayamaz sanırım
Belirli hastaları form karşılığında muayene etmeme şansı var doktorun aslında.
Suistimale açık olmaması koşuluyla mantıklı bence.
Hastalar çok gıcık, doktorlar ise tam dayaklık. Al birini vur ötekine.
Seçemez gelen hasta kimse onu muayene ediyorlar seçmiyorlar yani
Hayır. Doktoru araştırıp, akademik başarısına veya fiyatına göre seçersin.
Öyle durum çok mu mantıklı?
Zaten hipokrat yemininize ters.
Neden olmasın ozman ben seni seçerim 😂
Fotoğraf da manidar 😂
Fotodan soruya odaklanamoyorum. Muhtesem.
Secemez, hasta basina para aliyor. Secmez daha dogrusu
Önce sizi hasta edecem, sonra tedavi edecem. 🥳 Sjsjs
Seçemez öyle bir durum etikte değil vicdani ve mesleki ahlaka da uygun degil
Ortada kalan çok kişi kalırdı. Mesela sen beni hastan olarak seçermiydin
Ketçap mayonez de olsun mu. Ayrıca cerrahlar seçebiliyor diye biliyorum
Hayır ama kibrit kutusuna sıkıştıracağını seçebilmeli : D
Kıymetli kardeşim
Hastalarınla aran iyi değil herhalde
Doktorlar Üniversite okurken seçtiği bölüm le zaten hastasını seçmiş, belirlemiş oluyor
Doktorun hipokrat yemini buna engel oluyor.
Bunu bir tek Ateş Hekimoğlu yapar
Doktor hanım mesaj atabilir misiniz acaba rica etsem
Doktor hasta ayırt etmemeli, etmeden bakabilmeli.
Görselde ki sedat peker mi? 😂
doktor da hastaya para veriyorsa neden olmasın :)
Ölürken sen müdehale etmezsen insalık son bulur
Hipokrat yemininde hasta seçme diye düşünüyorum
Seçtiği hasta ile sevişecek mi 🙃🙃
Hayır bence, eskort müşterisini seçebiliyor mu?
Hayır o zaman mantiili olmaz ki
Hayır olmaz öyle
Seçebilir bence. En doğal hakkı
Hahahhaa fotoya cok güldüm
Neden olmasın
Ha oldu başka
Saçmalama aplam yha
hayır
Belki.
Seçememeli.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?