Bazen görmemek daha iyi ya bazen en temel ihtiyaçların ne şekilde yapıldığıni görüyoruz insan igreniyor. Bu da biraz üreticinin allah korkusuna bağlı varsa biraz kimsenin hakkına girmeden titiz bir şekilde hazırlamak icn uğraşmalı yoksa yapılan ve bize sunulan malzemelerin ne kadarının yapım aşamasını biliyoruz ki
gida ureti teknikleri bellidir ki ya klasik kufler ve mayalar kullanilir ya da yeni teknikler olan kati ve hazir tuketimde.. hayvansal urunler kullanilan proallium dmc dir.. sebze ve meyvede de dianatura base denilen yontem kullanilir global olarak dunya boyledir.. bunlari hepsi fallow olarak uretime gecer sonra hepsi ppp ya da product packaging process islemi gorur mesala sucuk Turkiye cok yaygin heat treated product olan isil islemle yapilir diger sarkuteride boyledir bu yontem cok sacma geliyor bana ama uretim makineleri artik produce n distribute ssitemi var uret dagit yolla parakendeye.. bu ilerde endustri 5.0 la mekatronik olarak kendi kendile hammaddeyi alip nihai mala ceviren sistemle yapacak yani gidalar ister hayvansal ister sivi meyve ve sebze ne olursa olsun bir fabrikasyon sureci yasiyor dogal urun istiyorsa kendi ekecek oyle sertifikasi var su var hepsi palavra... ben sahsen bakmiyorum sonuc olarak oyle de öleceksiniz boyle de bu insanoglu neden bu kadar bu dunyayi seviyor anlamis degilim...
ben kendim bu iş içindeyim doğal tarım doğal üretim şeklinde. bizde durum şu şekilde çiftliğn yayla kısmında evler bulunuyor isteyen müşteriler hafta sonlarında ya da nasıl isterse gelir kalır sonrasında buradan traktörler ile sabah kaçta kalkılacaksa alınır önce ineklere süt sonra tavuklardan yumurta sonrasında tarlaya isteyene çapa yaptırılır isteyene. toplama yaptırılır. bu şekilde oluyor :D :D bu arada organik sertifikası içiin tarla kısmından söliyim 10 yıllık bir takip süreci olur ve bu süre içinde istenildiği zaman tarım bakanlığından gelip toprak örnekleri alnır kontrol edilir ona göre not verilir ilaç miktarının 0 olması gerek eğer çok düşükte olsa ilaç çıkarsa iptal :D tavuk kısmında ise tamamen bölge büyüklüğüne ve verilen yemlerin sağlığına bakılır genelde hayvan dışkılarına da bakılır bu konuda
Bazı gıdaların üretim şekli ve standartları belli, onları kolaylıkla ayırt edebiliyoruz zaten. Yumurta gibi.. Onun dışında aldığım ürünleri tanınan ve bilinen kalitesi belli markalardan tercih etmeye çalışırım.
Mümkün olduğunca organik tüketmeye çalışıyorum. Köy yumurtası köy tavuğu gibi. Yazları da konserveleri mi hazırlar tarhanami yaparım. Hazır yoğurt tüketmem zorda kalmadıkça.
Sağlıklı doğal ürünleri bence direk satıcıdan almak önemlidir tabiki direk satıcıya ulaşabilirsiniz.. çünkü herhangi bir işlem görmemiş ürünü bulmak gerçekten zordur