Beden Tarafsızlığı: Bedenimizle İlgili Fazla mı Düşünüyoruz?

Selamm 😍 Kimileri tarafından balık etli kimileri tarafından tatlı kimleri için de şişman olarak tanımlanan bir bedene sahibim.🙃 Uzun yıllardır bedenimi değiştirmek için çaba sarf etmekle bedenimi taparcasına sevme tavsiyeleri arasında gidip geliyorum. Bedenimi olumluyorum ve kendimi olduğum gibi çok seviyorum. Tam sorun çözüldü derken bir elbiseye aşık olup içine sığamıyorum. Bedenimle kavgam yine başlıyor ve bu döngüden çıkamıyorum. Sen de benzer duygulara mı sahipsin?

"Body Shaming" Sadece Şekil mi Değiştirdi?

Beden Tarafsızlığı: Bedenimizle İlgili Fazla mı Düşünüyoruz?

'Body Shaming' kavramı toplum tarafından belirlenen estetik standartlarına uygun olmayan kişilerin acımasızca eleştirilmesini ifade ediyor. Birilerini dış görünüşü ile yargılama durumunu herkes çok eleştiriyor. Tüm bireylerin özgür olduğu ve dış görünüm eleştirmenin çok yanlış olduğu konusunda tüm toplum hemfikir gibi. Peki, sosyal medya da o acımasız eleştirileri kimler yapıyor? Sanki bu işte bir terslik var. 🙃

Beden Olumlama Takıntılarımızı Pekiştiriyor mu?

Beden Tarafsızlığı: Bedenimizle İlgili Fazla mı Düşünüyoruz?

'Beden Olumlama Hareketi' hayatımıza katılalı yaklaşık 7 yıl oluyor. Bu hareket bedenimize her zaman olumlu şekilde yaklaşmayı, zayıf ve güçlü yanlarını yargısızca kabullenmeyi öğütlüyor. Moda dünyası, fenomenler ve kişisel gelişim sevdalıları tüm çalışmalarını beden olumlama hareketi çerçevesinde yürütüyor. Önceleri bedenimizle ilgili sürekli eleştirme halindeyken şimdi de bedenimizi sürekli olumlamamız öğütleniyor. Her sabah ayna karşısında kendinize iltifat etmek size ne kadar sağlıklı geliyor? Bedenimizi olumlamak için sürekli bedenimizi düşünmek bence bizlere iyi gelmiyor. İki ayrı uçta olmak zorunda olmak sağlıklı bir yöntem değil. Bedenimi sağlıksız kılacak kadar kilolu veya zayıf olmam durumunda bunu olumlayarak kendime zarar verme fikri sanırım biraz rahatsız edici ve tehlikeli.

Beden Tarafsızlığı Hepimize İyi Gelecek

Beden Tarafsızlığı: Bedenimizle İlgili Fazla mı Düşünüyoruz?

Beden tarafsızlığı, bedenimi sevmek veya nefret etmek zorunda değilim ancak onu olduğum gibi kabul etmek zorundayım görüşünü ifade ediyor. Her sabah aynada kendime iltifat etmek zorunda değilim. Toplum standartlarının desteklediği bir bedene sahip olmadığım için utanmak zorunda da değilim. Olduğum gibiyim ve bu konuda çok düşünmemeyi tercih ediyorum yaklaşımı açıkçası beni çok rahatlattı. Peki, sizler ne dersiniz? Beden tarafsızlığı sizce de bize iyi gelecek mi?

Beden Tarafsızlığı: Bedenimizle İlgili Fazla mı Düşünüyoruz?
Cevapla