Merhabalar :) Güneşi sevmeyenler bile bu faydaları duyduktan sonra güneşlenmeye başlayacaktır. Ben onun hep zararı olduğunu zannederdim. Fakat bunu böyle bilenlerde yanlış biliyor. Güneş ışıkları sağlığımıza bazı etkilerle iyileştirir. Peki onun bilmediğimiz faydaları nelerdir? Keyifli okumalar.

1- D vitamini üretimine katkıda bulunur

Gerçek şudur ki güneş ışınlarının içerdiği ultraviyole ışık kemiklerimizi, dişlerimizi vs. güçlendiren D vitamini üretimine katkıda bulunmaktadır. Çocuklarda olan raşitizm D vitamini eksikliğinden kaynaklanıyor maalesef.
2- Mikropları yok eder

Güneş ışığının cilt tüberkülozu gibi oldukça ciddi olanlar hastalıklarda hatta dahil olmak üzere birçok hastalığın patojenlerini yok etme yeteneğine sahip olduğu da kanıtlanmıştır artık. Bence mikroplardan, virüsten korunmak içinde sık sık güneşlenmeye gitmek iyidir.
3- Depresyondan kurtarır sizi

Güneşli günlerde yağmurlu ve soğuk günlerden çok daha olumlu duygular yaşadığımızı sık sık fark ederiz mutlaka. Psikologlar cildin güneş ışığına maruz kalması ile ruh halimiz arasında uzun zamandır bir bağlantı keşfetmişler. Yani güneş beyni etkileyerek ve vücudun doğal bir antidepresan olan serotonin üretimini artırarak bizi depresyondan gerçekten kurtarabilir.
4- Uykunuzu normalleştirir

Retinaya çarptığında güneş ışığı görme sinirini uyarır. Beyne bir dürtü verir ve melatonin üretimi için bir yoğunlaştırıcıdır diyebiliriz. İnsan uykusundan sorumlu olan bu maddedir. İlginç bir şekilde melatonin güneş batarken aktif olarak üretilmeye başlar. Gün boyunca yeterince güneş ışığı alırsak eğer bir canlılık ve enerji dalgası hissedeceğiz mutlaka. Bu karanlığın başlamasıyla birlikte uykuya dalsak daha iyi olacaktır. Çünkü aktif melatonin üretimi başlayacaktır.
5- Sedef hastalığı tedavisinde etkilidir

Sedef hastalığı olan kişiler güneşte olmaktan fayda görebilirler. Bilimsel araştırmalara göre güneşlenmek ile sedef hastalığının azalması arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir. Bu ilişki hatta deneye katılan hastaların %84'ünde doğrulanmıştır. 1 saat veya yarım saat güneşlenebilir sedef hastalığı olanlar.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
21Cevap
Güneş vardı da biz mı çıkmadık 😃
Güzel bir bence emeğe sağlık ☀️
teşekkürler bebeğim :*
Sıcaklar olunca benim uyku düzenim mahvoluyor ama d vitamini açısından eşsiz bir kaynak güneş. Ellerine sağlık ❣️
günesin baya faydası varmış ama bence sıcağın zararı daha çok :D
Sedef hastalığında direk olarak değil. gölgede kalmak kaydı ile etkili
O zamanlar sıcak denizlere açılmanın vakti geldi desene :D
Eline sağlıkkkk💋🤧😂
:*
🙈😊
Güzel bilgiler eline sağlık
Güneş varsa hayat var demektir
Emeğine bereket
Yine de çok güneş altında kalmamak lazım
Güzel paylasim olmuş emeğinize sağlık.
Ben günesi cok severim
Pek fazla duramıyorum güneşte
Gereği kadar güneş ışığı faydalı
Paylaşım için teşekkürler
. Eline sağlık güzel bence olmuş
Nedende hiç faydasını görmüyorum zarardan başka
Faydali bilgiler. Tesekkur ederiz
Güneş giren eve, doktor girmez misali yani :)
Yaz ayı başka güzeldir
Bilgilendirici bir paylaşım olmuş.
Biliyorum bunlari
teşekkürler, eline sağlık
Sahillere hucum
Güzel bence
Yok burda güneş 😏
Baya yararlı bilgiler
Güzel paylaşım olmuş
D vitamini
Güzel paylaşım olmuş