Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Güneş yaşamın kaynağı. Bulutlu ve yağmurlu günlerde bile güneşi özlüyoruz. Fakat bedenlerimiz için ne kadar önemli olduğunu gerçekten biliyor muyuz?

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?
Güneşten yeterince faydalanamazsak neler yaşarız?

Kalbinizin sağlığı riske girer.

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Vücudumuzun ihtiyacı olan D vitaminini en çok güneş ışığından alıyoruz. Bu vitamin, bizi kalp hastalıklarından korumada önemli bir rol oynamaktadır. Ultraviyole ışınları kan basıncını da düzenler. Yani Güneş olmadan kardiyovasküler problemlere daha yatkın durumdayız.

Güneş yoksa duygular da yok!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Güneş ışığı olmadan, vücudunuz daha az serotonin yani mutluluk hormonu üretir. Belki siz mutlu olmanın başka yollarını bulmaya çalışırsınız. Ama güneşin yerini hiçbir şey tutamaz.

Sinir sistemini de etkiliyor!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Çocuklar, yeterince güneş ışığı almazlarsa, yetişkin olduklarında bir merkezi sinir sistemi hastalığı olan multipl skleroz'un gelişme riski yüksektir.

Güneş tam bir ağrı kesicidir!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Güneş ışığı olmazsa, vücudunuzun her tarafında daha fazla ağrı hissetmeye hazır olun. Güneş ışığı vücudun kaslarını ısıtmaya ve artrit gibi iltihaplanma koşullarının neden olduğu ağrıyı azaltmaya yardımcı olur.

Bebek sahibi olma şansınız düşebilir!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Güneş ışığı almayan bir kadının vücudunda daha fazla melatonin olacaktır. Bu, doğurganlığı bastıran ve böylelikle bebek sahibi olma şansını düşüren bir hormondur. Dahası, daha az güneş ışığı alan kadınlar menopoza güneşe maruz kalanlara nazaran daha erken ulaşırlar.

Ayrıca güneş ışığı erkeklerin testosteron düzeylerini doğrudan etkiler.

Bağışıklığın ilacıdır güneş!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Daha az güneş ışığı daha az beyaz kan hücresi anlamına gelir. Sahip olduğunuz hücreler ne kadar az olursa, vücudun enfeksiyonlarla savaşması da o kadar zor oluyor.

Diş sağlığını da etkiliyor!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Dişlerimiz bile güneş olmadan acı çekiyor. Az güneş ışığı alan kişilerin dişlerinde daha fazla çürük ve daha fazla sorun ortaya çıkıyor.

Güneş girmeyen bünyeye depresyon girer!

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?

Güneş ışığı olmadan, sonsuza dek kış mavileri olarak bilinen mevsimsel afektif bozukluk (MAB) ile baş başa kalırız. Bu, özellikle güneş ışığının eksikliğinden kaynaklanan bir depresyon biçimidir. Yapay ışık, doğal güneş ışığının tam yerini alamaz.


Güneş ışığı bedenlerimiz için son derece yararlı olsa da, çok fazla güneş ışığının da iyi bir şey olmadığını unutmayın. Ultraviyole ışınları güneş yanığı ve cilt hastalıklarına, hatta kansere neden olabilir. Her şey sadece kararında iyidir.

Güneşten Yeterince Faydalanamazsak Başımıza Neler Gelirdi?
Cevapla