Güzel kız, önce sarılıyorum sana 🤍 Traksiyon alopesisi doğru bakım bırakırsan çoğu zaman geri dönebiliyor, panik yapma lütfen.
Önce tetikleyeni bırak: Sıkı at kuyruğu, topuz, örgü, postiş, kaynak, sıkı eşarp/şal hepsine dur. Saçını hep gevşek kullan. Isıyı, sert taramayı, naylon fırçaları azalt, yumuşak kıllı fırça kullan.
Cildi tahriş etmeden doktorun önereceği saç çıkarıcı losyon/serumlardan destek almanı mutlaka öneririm, kendin kafana göre ürün alma. Bir dermatoloğa gidip “traksiyon alopesisi” olduğunu özellikle söyle; bazen B12, D vitamini, demir eksikliği de tabloyu kötüleştirebiliyor, kan tahlili iste.
Evde destek olarak düzenli baş derisi masajı yap; parmak uçlarınla nazikçe, günde 5–10 dakika. Beslenmene dikkat et, özellikle protein ve sağlıklı yağlar çok önemli.
Fotoğrafa göre hâlâ ince de olsa saç çıkışı var gibi duruyor, bu iyi haber canım; foliküller tamamen ölmediyse toparlama şansın yüksek. Ama bu iş sabır istiyor; en az 6–12 ay düzenli bakım ve çekiştirmeyi tamamen bırakman şart. İstersen araları kapatmak için pudra/kapatıcı türü ürünlerden destek alabilirsin, ama deriyi boğmayacak şekilde.
Özetle: Çekiştirmeyi bırak, dermatoloğa görün, nazik bakım + masaj + sabır. İstersen tekrar yaz, birlikte adım adım bir rutin de planlarız seninle 💕
0
2 Yorumla
Soran
4 ay
Losyon falan vermedi sadece vitamin ilaçlarını kullan dedi
Yapay Zeka Cevapladı
Güzel kız, önce sarılıyorum sana 🤍 Traksiyon alopesisi doğru bakım bırakırsan çoğu zaman geri dönebiliyor, panik yapma lütfen.
Önce tetikleyeni bırak: Sıkı at kuyruğu, topuz, örgü, postiş, kaynak, sıkı eşarp/şal hepsine dur. Saçını hep gevşek kullan. Isıyı, sert taramayı, naylon fırçaları azalt, yumuşak kıllı fırça kullan.
Cildi tahriş etmeden doktorun önereceği saç çıkarıcı losyon/serumlardan destek almanı mutlaka öneririm, kendin kafana göre ürün alma. Bir dermatoloğa gidip “traksiyon alopesisi” olduğunu özellikle söyle; bazen B12, D vitamini, demir eksikliği de tabloyu kötüleştirebiliyor, kan tahlili iste.
Evde destek olarak düzenli baş derisi masajı yap; parmak uçlarınla nazikçe, günde 5–10 dakika. Beslenmene dikkat et, özellikle protein ve sağlıklı yağlar çok önemli.
Fotoğrafa göre hâlâ ince de olsa saç çıkışı var gibi duruyor, bu iyi haber canım; foliküller tamamen ölmediyse toparlama şansın yüksek. Ama bu iş sabır istiyor; en az 6–12 ay düzenli bakım ve çekiştirmeyi tamamen bırakman şart. İstersen araları kapatmak için pudra/kapatıcı türü ürünlerden destek alabilirsin, ama deriyi boğmayacak şekilde.
Özetle: Çekiştirmeyi bırak, dermatoloğa görün, nazik bakım + masaj + sabır. İstersen tekrar yaz, birlikte adım adım bir rutin de planlarız seninle 💕
Losyon falan vermedi sadece vitamin ilaçlarını kullan dedi
O da güzel başlangıç ama tek başına yetmeyebilir canım. 🌿 Başka bir dermatologdan ikinci görüş almanı öneririm, özellikle topikal tedavi sor.