Merhaba arkadaşlar. Bugün saç bakım rutinim ve saçım için neler uyguluyorum, neler yapıyorum bununla ilgili bir Bence hazırlamak istedim. 6 yıldır saçı en az 20 kere açıcı yemiş bir insan olarak, buna rağmen saçlarım uzun, gür ve parlak. Bunu nasıl sağlıyorum? Hadi başlayalım...
1- Çok fazla ısı kullanmayın.

Saç düzleştirici, maşa ve fön makinesi kullanmıyorum. Çok özel günlerde ya da mecbur kaldığım zamanlarda kuaföre gidip düz fön çektiriyorum. Günlük hayatta saçlarımı kendi haliyle veya birkaç tane nemliylen örüp, sabah açıp dalgalı halde kullanıyorum. Düzleştirici evet çok pratik ama saçı mahveden bir şey. Mümkün olduğunca ısıdan kaçıyorum duştan çıktığım zaman havluya sarıp kendi kendine kurumaya bırakıyorum..
2- Hindistan cevizi yağı mucizesi...

Haftada en az 2 kere saçıma katı Hindistan cevizi yağı uyguluyorum. Hem saçımın uzamasına yardımcı oluyor, hem parlak görünmesini sağlıyor, hemde sertleşen saçlarımı yumuşacık yapıyor. Saçlarıma geceden kökten uca iyice yedirerek uyguluyorum bir bone takıp uyuyorum. Sabaha kadar saçlarım iyice emiyor, sabah duşumu alıyorum. Saçlarımı yağlandırmıyor.
3- Haftada 1 kez maske yapın.

Haftada en az bir kez saçıma evde maske yapıyorum. Bunun için kullandığım malzemeler; tatlı badem yağı, zeytinyağı, 1 tane yumurta sarısı, 1 adet E vitamini ampul ve 1 adet bemiks ampul. Hepsini bir kasede karıştırıyorum. (Saçınızın boyutuna göre azaltıp, arttırabilirsiniz malzemeleri.) Saçlarıma kökten, uca iyice yedirerek, masaj yaparak uyguluyorum vaktim varsa bir gece bu şekilde yatıyorum, vaktim yoksa en az 4 saat saçıma bone takıp bekliyorum. Çok maliyeti olmayan malzemeler ve gerçekten çok güzel bir güç kazandırıyor saçlara.
4- Kullandığınız tarağa dikkat edin.

Fırça tarak kullanıyorum saçlarım dalgalı olduğu için hemen açıyor çünkü. Zamanında dişli tarakları kullanıyordum ve saçlarımı hem acıtıyor, hem inanılmaz yoluyordu. Saçlarınızı tararken önce boylardan, sonra diplerden tararsanız saçlarınız hem yolunmayacaktır, hem de daha kolay açılacaktır. Saç tarakları bile, saçlarımızı çok kırıyor ve zarar verebiliyor. Özellikle, duştan çıkar çıkmaz sırılsıklam saça lütfen tarak vurmayın.
5- Sprey, jöle kullanmayın..

Arada bir belki mecbur kalır kullanabilirsiniz ama günlük olarak, her gün saçınıza jöle ve sprey uygulamayın. Hem saçlarınızı kurutuyor, hem saçlarınızın kırılmasına, hem de saçınızın dökülmesine neden oluyor. Ben mümkün olduğunca jöle ve sprey ikilisinden uzak yaşıyorum, kullanmamaya çalışıyorum..
6- Saçlarınızı sevin.

Şu an belki çok garip gelicek size biliyorum ama saçlarınızı sevin. Bazen saçlar gerçekten küsebiliyor ve uzaması yavaşlayabiliyor. Ben saçlarımı bildiğiniz seviyorum ‘'Ah benim canlarım, canım saçlarım, siz çok mu yıprandınız kıyamam?'’ tarzında ciddi ciddi seviyorum. Aynı bir çiçeği sever gibi seviyorum. Tabii ki de ruh hastası değilim arkadaşlar..
7- Saçınızı içten besleyin.

Gerçekten saçın canlı olması için, hızlı uzaması için içten de beslemek çok önemli. Yumurta mesela saç için çok faydalı bir protein kaynağı. Beslenmenize dikkat edin. Benim hatta bir ara beslenme düzenim çok bozulmuştu ve saçlarım hep kuru, cansız duruyordu, zor uzuyordu. Düzenimi oturttuktan sonra saçlarım kendine geldi resmen. Dıştan istediğiniz bakımı yapsanız da, içten beslemediğiniz sürece verimli olmayacaktır..
Okuyan herkese teşekkür ederim. Hoşçakalın.. 😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar