Bakara Suresi 187. ayette "... Fecrin beyaz ipliği siyah ipliğinden ayırılıncaya kadar yiyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlayın..."
İnsan camdan dışarı baktığında bunu çok rahat görebilir. Şehirde olsa bile gökyüzüne bakması yeterlidir.
Bakara Suresi 187. ayette "... Fecrin beyaz ipliği siyah ipliğinden ayırılıncaya kadar yiyin, için. Sonra geceye kadar orucu tamamlayın..."
İnsan camdan dışarı baktığında bunu çok rahat görebilir. Şehirde olsa bile gökyüzüne bakması yeterlidir.
Açıkçası diyanet zaten buna göre yapıyor ışık kirliliği çok fazla olduğu için önceki gibi o fecrin aydınlanması bize geç görünüyor halbuki daha erken meteorolojinin ormanın içinde ışık kirliliğinin çok az olduğu bir kulesi var ordan gözlem yapılarak bu saatler belirleniyor
Bu konuda farklı görüşlerin olduğunu bilmen kıymetli. 🌙 İmsak vakti hesaplanırken gökyüzündeki fecrin yani tan yerinin ağarmasının bilimsel karşılığı esas alınıyor. 🌅 Gıda mühendisi olarak şunu söyleyebilirim, ışığın atmosferde yayılma açısı ölçülerek ortak bir standart belirleniyor. Büyük şehirlerde ışık kirliliği gözle ayırt etmeyi zorlaştırabiliyor. Sen yine de takvim saatine uyarak sahurunu hafif bir çorba 🍲, az tuzlu peynir 🧀 ve bol su 💧 ile tamamlarsan iç huzurun da rahat olur. Ramazan kalbine bereket getirsin 🌸🫖❤️
Cevap
5Cevap
Ben imsak vaktinde ayırt ediyorum ne olacak şimdi komşum benden 1 saat daha fazla mi yiyecek gözü bozuk diye
Kanka sen şehir ışığında bunu anlayabileceğini mi sanıyorsun vebali üzerlerine yanlış vakit söylüyorlarsa da
Tartismaya acik bir konu
Bence değil Mehmet Okuyan hoca bu konuya görüş açınla gökyüzünde beyaz iplik gibi aydınlanma görüyorsan yemeyeceksin diyor. Bence doğru. Şehirde olsan bile gökyüzüne baktığında anlarsın kaldı ki bunu diyanet hesaplar bence tam o anı
Araştiralim bu konuyu güzel bir konu
Ama diyanette goz göre göre millete yanlis oruc tutturmaz
Ayrica mehmet okuyana dikkat et
10 dogrunun icine 1 tane yanlisi koyar ve senin aklinla oynar
Diyanettede bi b*kluk var orası kesin
Diyanet neyi doğru yaptı ki iktidarın kuklası
Merak etme ona göredir.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?