Bu mübarek Ramazan'da bana güllaç yapıp "Big boyum yesin" diyecek hatunu nerde bulabilirim?
Baba ne zaman ya?

#Vesselam
Bu mübarek Ramazan'da bana güllaç yapıp "Big boyum yesin" diyecek hatunu nerde bulabilirim?
Baba ne zaman ya?

#Vesselam
Senin sorunla şunu düşündüm biraderim.
Bir kadın hem kariyer, hem evinin hanımı olamaz mı? İki karpuz bir koltuk altında taşınmaz diyecekler şimdi.
Adana 10'uncu Tanker Üs Komutanlığında çalışan bir ABD'li askerin eşi hem çocuk doktoruydu hem de evinin hanımıydı. Yakından tanıdığım ve evlerine bir kaç kere ziyarete gittiğim Katolik (inançlarına çok bağlıydılar) bir aileydiler.
Kadını görünce ülkeye göre değerlendirdim de içim sızladı...
Bizim ülkemizde de böyle kadınlar var? Ne oldu ki şimdi?
Ama bana çok matah gelmiyor.. Doktorsa eyvallah..
Aynı ülkede ve aynı kültürde yaşayan iki hemcinsiz. Sana denk gelen bana nasıl gelmiyor, geçen gün de soruna yazdığım düşünceden dolayı eleştirmiştin. Bu senin bahsine konu olanlar nerede? Araştırmak istiyorum. Konu doktor olması da değil, kariyer ve ev hanımı olmanın ülkede kadınlarda karşılığı olmaması.
Annem hastanede çalışıyor yıllardır.. Etrafında ev hanımı olup da iyi bir hekime olan çok kişi var.. Ancak bu çok yıpratıcı..
Bir noktada kadının bünyesine ağır geliyor.. Bir yer illaki aksamaya başlıyor..
İkisinde de çok başarılı olması, insan fıtratına aykırı..
İtaatkar olmaktan kastın, beklentin nedir abi?
Nisa Suresi 34. Ayet. Saliha (mü'mine de çevriliyor diyanet mealinde) kadınlar kocalarına itaatkârdır. Aile düzeni için kadının kocasının sözüne gitmesini kastediyor. Hem ilahi yolda hem beşeri yolda. Tamam yine ekleme yapayım. Doğru yaşam felsefesine sahip olmayan, bilgisiz, beceriksiz, astığım astık kestiğim kestik erkeklere kimse itaat etmesin zaten ama doğru ve bilinçli eşlere uyan kadın da görmüyorum. Evlilik içerisinde devamlı fitne çıkarma arzusunda...
Abi kardeşin olarak sana bir tavsiye vereyim..
Sen koca cennetâsâ bir bahçede, gidip, çürümüş, bozulmuş meyvelere bakarak mideni bulandırmışsın..
Hayat bu kadar karanlık, kötü değil ya..
Evet bahçenin belki de büyük bölümü bozulmaya yüz tutmuş, ama hâlâ güzel tarafları var.. Oraya odaklanmak lazım ki iyi olanlara haksızlık edilmesin..
Soruyu sormama sebep olan kişi de bu ülkede yaşıyor.. Sevdiği kadar seviliyordur eminim..
Bunlara bakıp heveslenmek lazım, çamur atıp bu pis bu kaka diyerek ömür geçmez..
Ve siz böyle olmaya devam ettikçe kimse de sizinle bir ömür geçirmek istemez..
Aklı başında ve gün geçirmiş birisin. Sözüne itibar edeceğim. Bakış açım maalesef toplumda görünen, farkındalık oluşturmuş bir dolu kötü kadın portresinin yaşama dair hallerinden şekillendi. Ancak son cümlen çok manidar ve çok uhrevî bir çıkarım. İnşAllah değiştirebilirim, Rabb'im de inşAllah yardım eder. Güzellikleri görmek çabalayacağım biraderim. Belki bundan fazlasıyla ecir kazanacaksın inşAllah.
İnşallah abim :)) Duâna talibim..
Amin, ecmain.. 🌹
Cevap
2Cevap
Güllaç mı? Cidden bu kadar kolay mı? Ben neler yaptım yine de kıymetim bilinmedi
Nasıl bilinmedi? Ne yapıldı ki size?
Konun içeriğini bilmediğim için yorum yapmam mantıklı olmaz.. Terkedilmek kötü bir şey diye bakmamak lazım.. Belki Allah sizi ondan korudu bilemeyiz?
Yüreğinizin soğuması için ya akıbetini görmek, göstermek, tahayyül etmekle ya da sizi daha çok hakeden, size layık birinin karşınıza çıkmasıyla mümkündür..
Şimdiki ağlamalarınız, belki de yarın gülmenize sebep olacaktır..
Gün olur ki, bugun olmadı diye ağladığınız, yarin iyi ki olmamış diye sevince dönüşür..
İlahi kudretin yazgısına güvenin.. O mutlaka hayra çıkarır.. Hiçbir emeği de zayi etmez..
Zamana ihtiyaç var.. Bu da geçer..
O kızı ben sana bulacam yakında :D
Hadi bakalım KS ve benim ümidim sana bağlı 😄😄
Güllacı sevemedim bir türlü.
İnşallah bir dahaki Ramazan'a yapanınız olur. ☺️
Güllacın neyini sevemediniz acaba? Mis gibi tatlı.. Ben de sizin sevdiğiniz tatlıyı merak ettim 🤔
İnşallah bu arada :))
La havle.. Bu güllaç size ne etti?
Eşiniz güllacı seven biri olursa ne yapacaksınız?
Annem balığı hiç sevmez, yiyemez ama sırf babam seviyor diye yapar.. Ama sevemedi.. :)) Siz de belki yaparsınız ama sevmek zor olur sanki..
@cyclamenn Biraz yoruma maydanoz olacağım 🤭 ben de sevemedim güllacı. Yalnız değilsin ☺️
@sinsigillerden Allah size güllaç seven kocalar versin de görün siz.. 😏
@cyclamenn Allah razı olsun 🥰 Kesinlikle katılıyorum.
@__MütefekkirSeyyah Çoğu tatlıyla arası olmayan ben için zor olur muhtemelen 🤭 Hayırlısı olsun.
@cyclamenn son derece katılıyorum 🤭 Yeter ki gönüller bir olsun insan sevdiği için yapar elbette 🌸
@sinsigillerden Allah hepinize salih ama güllaç seveninden eş nasip etsin de beni unutmazsınız bir ömür.. Duâ mı edersiniz beddua mı bilemem 😌
Pastane satın alıp güllaç yiyesim geldi. Bu arada ppdekini kadir popcornoğlu sandım bi an
Sadece Pp değil hayatım da benzesin isterdim.. Benim için şereftir.. Sizin gibileri mısır diye patlatır..
Ben kötü bişey mi didim? Benim gibilerde ne var ki
Üstad Kadir Mısıroğlu'na saygısızlık yapan sizler..
İki sayfa mektup yazmışlığı olmayanlar, yaşı kadar kitap yazmış adama bu kadar kolay saygısızlık yapamazlar!
Deli raporu yok muydu onun :D Çok bildiği için mi delirdi güya
Ya kendi topuğuna sıkma bari.. 😄
Adam deli haliyle bile senden faydalı o zaman? Bunu kendine hakaret sayman gerekmez mi? Deli kadar olamadık diye 🤔
Kime faydası var?
Bir karıncaya bile senden daha fazla faydası dokunmuştur.. Belli ki tanımıyorsunuz..
Onun kadar doğruları takır takır söyleyebilen olmadı.. BU BİLE BİR CESARETTİR..
Tanısaydın zaten ppnden Amerikan Doları değil adam akıllı Türk ve Müslümanca bir şey yer alırdı.. Nasipsizlik de imtihan..
Din ile ilgili benzer şeyleri düşündüğümüzü sanmıyorum slfisifş neyse ya ben anladım. Düşünce özgürlüğü var tabi. Senin aksine ben senin ne düşündüğüne saygı duyuyorum.
Senin düşünce özgürlüğü dediğin..
Big boyum yesin demem ama yaparım 😄
Big boy önemli.. Big boy kırmızı çizgimiz.. Kabul olmaz..
Daha güzel şeyler varken niye big boy diyim kdmckdmkcdmkc
Alttaki sadakat mükemmel😄
Alttaki sadakat derken?
Yorumunu kastettim
Hangisi
Soruda sadakat diyebileceğim çok şey yok aslında ama neysem
Hanımcılıkla alakalı olan için demiştim
Hepsini okuyor musunuz? :))
Yani okumuş bulundum soruya girdikten sonra :)
:))
Güllaç ne ya ıslatılmış kağıtlar geliyo aklıma 😬
Güllacı sevmeyenin damak tadından şüphe ederim.. Siz gidin baklava yiyin, kuru ekmek üstüne şerbet dökmüşler gibi..
Immm sanki yemiş gibi oldum he hocam orucuma halel getireceksin 😃
Şaşırtın be kardeşim ya zevke bak 😕
Baklava yemiyo musun cidden ya ben şok
Bir dilim anca o bile bayıyor..
Ben sütlü hafif tatlılar bağımlısı olabilirim..
Ben şerbetli tatlıların aşığıyım 🤤
Ben seni boşuna takip etmiyorum @TokEvinAçKedisi_ Islatılmış kağıt 😂😂😂 şeker de katmışlar 🤭
😃😃😃 biraz da süt 😃
Güllaç ne ya baklava iste bari zevksiz 🤣
Baklava şerbetli ve zahmetli.. Hem o kadar şerbeti sevmem hem de güzelime kıyamam..
Ya da little girl'üme 😄
Oyy hanımcılığını yesinler seninn
Hanımım yer size ne hanımefendi?
Tamam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?