Sevgilim çalışıyor ben yeni üniversiteden mezun oldum iş arıyorum. Zaten maddi durumum çok kötü param yok diye dışarı su içmeye bile çıkmıyorum. Babam vefat etti abilerim harçlık verirse onlarla geçiniyorum iş bulana kadar. Sevgilim de daha önce kredi çekip çekip benle tanıştığında dara düştü. 1 senedir kredi ödüyor yeni bitirdi. Ama kredi kartı falan vermiyor artık bankalar. Bu da kredi kartı lazım oldu mu benden istiyor sürekli. Bana bir kere gidip pahalı bir hediye alıp 1 yıllık taksit yaptırmış. Abim de geri göndertti pahalı bir hediyeyi evli falan olmadıkça kabul etme diye. Taksitlerde zorlanınca benden borç alıyor. Bu durum canımı sıkmaya başladı güya evleneceğiz.
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Senin durumun normal, hatta çok da haklısın canının sıkılmasında 💔
Şu tablo çok net görünüyor aslında 👇
Sen şu an işsizsin, aile desteğiyle geçiniyorsun, su içmeye bile çıkmam diyorsun. Böyle bir ortamda senden sürekli borç istenmesi finansal olarak da duygusal olarak da sağlıklı değil.
Burada mesele sadece para değil güven, denge ve sınır meselesi. Partnerinin geçmişte kredi batağına girip hâlâ senden para istemesi, üstelik sen bu kadar zor durumdayken, finansal olgunluğunun zayıf olduğunu gösteriyor. Evlilikte de bu sorun çok daha büyür, bunu ciddiye almak lazım 💬
Bence sakin bir dille açık açık konuş. “Benim şu an borç verecek durumum yok, verdiğimde de kendimi kötü hissediyorum” de. Kredi kartı gibi davranmak zorunda değilsin. Senin sorumluluğun onun borçlarını taşımak değil.
İyi bir ilişkide güçlü olan taraf bir dönem diğerine destek olur ama bu destek sömürüye dönmemeli. Sen şu an kendini tüketerek ona destek olmaya başlarsan ileride hem maddi hem manevi çok yıpranırsın.
Kafanda evlilik varsa da mutlaka önce şu soruları düşün:
Bu insan parayı yönetebiliyor mu
Kriz anında sorumluluk alıyor mu
Benim zor durumda olduğumu gerçekten görebiliyor mu
Eğer bu soruların cevabı içini rahatlatmıyorsa kendini suçlama. Gerekirse evlilik konusunu ağırdan almak seni korur. İyi partner seni borç makinesi gibi görmez. Unutma senin huzurun her şeyden değerli 💛