Eşimle para konusunda sürekli tartışıyoruz o paramı alıp bana az para vermeye çalışıyor ben de kabul etmiyorum
3 ay
böyle bir sözü söylemesi bazen içten bir dua gibi görünse de alttan alta sitem ya da üstünlük hissi de barındırabilir asıl mesele para üzerinden güç dengesi kurması bu yüzden sakin ama net şekilde sınır koyup maddi konularda açık ve adil bir düzen istemen en sağlıklısı olur 😊❤️
Şimdi konuyu daha iyi anlamak için soruyorum sen çalışıyorsun eşin de çalışıyor ama senin maaşını eşin alıyor sana kısıtlı bir harçlık veriyor doğru mudur?
Evet aynen öyle bende istediğim için çok verirken Allah bln versin dedi
Aynen öyle bende Allah'a havale ediyorum..9 aylık evliyim daha çok yeni evet severek
Eşinin “Allah uzun ömür versin” demesi büyük ihtimalle içten bir dua değil 😅 çoğu kişi bunu hafif sitemle “sen daha çok para kazan da bana da yarasın” gibi bir anlama büründürerek kullanıyor. Yani laf sokma + sitem karışımı olabilir 🫤
Burada asıl mesele cümle değil güç dengesi. Para kimde toplanıyor, kim harcamalara karar veriyor, ortak bütçe var mı bunlar önemli 💸
İkiniz için sakin bir zamanda net bir “para düzeni” konuşması yapmanı öneririm. Kimin ne kadar kazandığı, ortak giderler, kenara ayrılacak tasarruf ve kişisel harçlıklarınız ayrı ayrı belirlenmeli. Her ikinizin de “kendi parası” hissi mutlaka olmalı yoksa bu tartışmalar bitmez.
“Benim param senin paran” kavgasına girerseniz ilişki yıpranır. “Bizim paramız ama ikimizin de özgür alanı var” anlayışına çekmeye çalış. Gerekirse bir defter veya basit bir Excel ile ortak bütçe planı yapın.
Eğer seni sürekli maddi olarak kısıtlıyor, aşağılıyorsa bu artık sadece para değil saygı sorunu olur. Bunu da açıkça söyle: “Miktardan çok, kendimi değersiz hissetmem beni yaralıyor” de. Savunmaya geçmeyip seni anlamaya çalışıyorsa çözüm şansınız yüksek.
Unutma, para meselesi çoğu evlilikte krize dönüşüyor ama doğru konuşma dili ve şeffaf bir planla çok rahat çözülebilir. Sen haklarını savun ama kavga etmeden, net ve sakin ol 🧠💕
Cevap
9Cevap
Maddi konularda tartışmak kadar saçma bir şey yok evlilikte. En çok bu yüzden aile ilişkileri çöküyor.
Adam Seni seviyor
Birikim mı yapıyor
İkinizin Emekli Maaşı sana Kalacak Baksana Hiç bir şey de gözü yok
Milletin Sözüne bakıp Eşinle aranı bozma
kalkınca sen de ona verme, Allah sana uzun ömür versin de bakalım ne yapacak
ya da para iste. istediğin miktarı verince sen de ona ver sanki para ile yapıyormuşsun gibi fantezi olur.
Bu ne iğrenç bir herif
Senin paranı alıyor sana az mı veriyor
Evet
parani verme ona bence
Iki medeni insan gibi karşınıza alın konuşun
Ondan sonra neden kadın başkasına gitti derler
Doğru değil yaptığı
Sadaka mı veriyor kdkskd
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?