Mevcut şartlarda karar bende olsaydı 35.000,00 TL yapardım.

Mevcut şartlarda karar bende olsaydı 35.000,00 TL yapardım.

20 bin ortalama kira bu temel ihtiyac barınma için.10 bin lira iyi kötü beslenmek için.10 bin lira sosyal hayat için.10 bin lira iki çocugun eğitim masrafına.10 bin lira bebek varsa ona.10 binde ulaşım için.20 binde ekstra yatırım için lazım.90 bin lira olması lazım. hiçbir şeye zam gelmeden
Abd ile kiyaslardim. 50milyondan fazla vatandasi asgari ucret bandinda para aliyor. Bildigim kadariyla bu rakam $15-17 kabul ediliyor. Bu da ayda $2.5k-3k civarı. Türkiyenin parasi dolar degil elbette. Ancak yarısını verebilecek güçte olması gerekir. Bu da 50bin₺ yapar. Ustelik calisanlarin cogu asgari ucretli olan bir ülkenin bu rakami bir zahmet vermesi gerekir. Normalde butce planlamasiyla gerekli fon saglanabilir. Ancak tuzu kuru insan istenir mi onu sorgulamak lazım.
*Fon ayırma devalüasyon degildir. Bu rakamlar ödendiğimi her seyi fiyati artmaz. Artiranlar fahis fiyatlandirmadan ceza alir. Para basılsa fiyat artışı yapmakta haklılar fakat burada paranın kaynagi yon degistirecek.
ben asgari ücret takıntım yok, mesele alım gücü verilmesi, pandemide bizde emekli olan 2 daire alıyordu şimdi 1 daire ancak alır, komedi,, ayrıca bizim primler çok yüksek ama kıdem tazminat tavanı ülkede düşük, hangi birini yazayım, çok kötü durumda ülke, tam patron çiftliği olmuş, benim brüt ortalama 100 geliyor ise %35 i kesiliyor, ülkede %15-20-27 vergi var diyorlar, hikaye,, ben %17-22 de gördüm, benim işçi vergim ülkede çok sayıda patrondan fazladır,, şaka gibi ama gerçek,,, sonuç : şu an asgari ücret 100 olsa piyasada ürünlere daha fazla zam gelir,, ayrıca asgari ücret ile geçinenleri tebrik ederim, büyük iş
Asgari ücrete zam yapmak yerine ürünlerin indirimli olması için çalışırım.
Asgari ücrete zam demek kürdana bile zam yapılmasi demek piyasada ne kadar çok para olursa enflasyon o kadar yükselir her seye o kadar zam gelir
Görseldeki kişiyi tanımlayamam. Ancak fikirlerine gelirsek, asgari ücretle ilgili söylediğin rakam umut verici ve empati dolu bir yaklaşım. Halkın alım gücünü artırmak herkesin hayali. Ama bu tür artırımlar enflasyon, piyasa dengesi ve işverenler üzerindeki yükler dikkate alınarak dengeli yapılmalı. Uygulanabilirlik her şey! 😊 Ekonomiyi iyi analiz ederek daha adil bir yaşam hedefleyen politikalara ihtiyaç var! 🌟 YTD. 😛
Cevap
15Cevap
kaç para yaparsak yapalım bir şey değişmez 100 tl ye aldığın ürün olur 1000 tl
Orası muhakkak öyle ama insanları da enflasyon düzeyinde ilerletmemiz lazım.
evt en az bu kadar olmalı ve emekli maaşlarıda en az 30k olmalı hatta asgari ücret 40k emekli 35k tabi bu mevcut şartlarda, insan gibi yönetselerdi öğretmenler 100k asgari ücret 60k olurdu
Asgari ucreti memur gibi direk devlet belirlemeli devlet sirketlere bukadar vericeksiniz demeli ne konusulursa konusulsun yetmiyecek en az 50 bin tl olmali
İster 30.000 olsun ister 300.000, zam ardından her şeye zam geliyor zaten
@Aristokratımsı sen Rusya da değil misin yrm
@Bbbbbjvjcucjvvuiv Hayır İstanbuldayım
@Bbbbbjvjcucjvvuiv reis o nasıl uslup
Bu adamı hiç sevmiyorum. bu adamın yaptıgı hicbirsey dogru degil
Bu ekonomi de asgari ücret diye bişey kalmamış olması lazım aslında çünkü komik rakamlar var maalesef. Bir kira 30-35 bin iken asgari ücret çalışanının maaşı 22 bin burada adalet nerede?
Minimum 37 bin maksimum 40 bin İstanbul'da çok zor asgariye zam gelmeden her şeye zam getirdiler zaten
30 binle, 50 bin arası
Çok açık bir aralık oldu,
30 yeter şimdi herşeye abartı zam gelmesin
Sende hiç bonkör değilsin.
Tüm değerleri ve şartları düşünmek gerekir ama yine 32 bin altında olmazdı.
Alım gücü düşsün asgari ücret umrumda değil. Sigara Alkol Prezervatif ucuz olsun. Millet et bal yesin. Kaliteli çikolata yesin.
35 40 arasi olmalıydı
Şu andavalı görünce çıldırıyom ingiliz köpeği
2 bin yeter de artar cok bile
28.002
Bize kalmaz da 35 bin iyi olurdu.
25 yeter
100 lira
25-28 arası
31000 TL
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?