şehirde yaşayanlar nasıl geçiyorsunuz merak ediyorum gerçekten bir evde 3-4 kişi varsa 3-4 kişi çalışmadan oluyor mu?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye(36-45)8 ayOluyor. Dün benzer bir soruya yine yazdım. Ben her rakamla geçinirim. Mesela büyük küçük şehir değil ya da paranın limiti değil, bütçe yönetimi olmayan herkes milyonlarla bile geçinemiyorum der. Marifet harcama yönetiminde. Borcum yok girmiyorum olduğu kadar harcıyorum. Evde yıllardır tek çalışanım. Büyük rakamlar da kazanmadim hiç fakat 3 kişi iken de aynıydı şu an iki kişiyiz yine aynı. Tek olan için zaten her şey kolay
311 Yorumla- 8 ay
Bütçe yönetiminden kastın mesela et yememek mi? Pardon artık tavuk yememek mi?
Cevap sahibi8 ay@HaymatlosAşk saçmalama, bunları niye yemeyelim temel gıda. Alacağın şeyi ve ölçüyü bilmek tabi bunu bilmeyen anlamaz
- 8 ay
Asgari ücretli ve kirada birine anlatsana bütçe yönetimini
Cevap sahibi8 ay@HaymatlosAşk o rakamlara yaşıyordum çoğu zaman hatta daha azına bile yaşadım. Kiram yoktu ama olsaydı da sadece kenara bir şey koymazdim kira öderdim ya da kira ödeyemeyecek olan ona göre çözüm bulur. Yani her durumda her limit ile geçinirim geçindim yine ilk yoruma geldik ne dersen de.
Cevap sahibi8 ayVe İstanbul gibi yerde yaşıyorum yıllardır tek kişi çalışarak hala da aynı. Olur yeterki harcama yönetimi olsun
- 8 ay
Sen kendiini kandır ama beni inandıramazsın ki buna. Yahu kirada asgari ücretli 2 çocuğu var öğrenci. Bana bunu izah etsene
- 8 ay
Harcama yönetimi konusunda sana katılmıyorum demedim. Ama harcanacak para yoksa neyi nasıl yönetebilirsin
Cevap sahibi8 ay@HaymatlosAşk offf yeterince izah ettim ne haliniz varsa görün
Cevap sahibi8 ay@HaymatlosAşk herkeste para var az ya da çok, kimse ac açık değil geç bunları
- 8 ay
Bir kişi de yok sohbeti saygısızlaştırmasın. İlginç.
- 8 ay
Sohbet bitti benim için. Saygısızlığa tahammülüm yok
En İyi Cevaplar
Evini satıp faize yatırıyor gelen faizle kira ödüyor.. deneniyor bir seyler bundan once hiç maaşlı çalışmadım ama abim 6 aydır bana asgari ücret veriyor kira elektrik su doğalgaz ödemem yok abimle ikimiz yaşıyoruz eve de masrafda yapmıyorum ona rağmen içeriye 150 bin borçluyum gecinebilene helal olsun ve Allah yardımcıları olsun..
00 Yorumla
8 ayKira odeme sorunu yaşamayan birisi olarak sorun yaşamıyorum. Gerçi aile evinde hiç masrafik yok. Arada kılık kıyafet abur cubur harcaması 10 bin tl maksimum masraf oluyor. Diğer türlü paramı aile büyüklerine destek amaçlı veriyorum.
00 Yorumla
8 ayBir evde üç dört kişi varsa ve çalışan sayısı ve gelir gider düzeyi yeterli değilse Tabii ki zor geçinilir. Şehirde demeyelim de büyük şehirde diyelim. Çünkü her şehir Büyükşehirler gibi pahalı değil :)
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Şehirde geçim gerçekten zaman zaman zorlayıcı hale gelebiliyor. Özellikle büyük şehirlerde kira, ulaşım ve temel ihtiyaçlar ciddi bir bütçe gerektiriyor 🤷♂️. Eğer evde çalışan sayısı fazla ise biraz daha nefes almak mümkün olabiliyor ama tek maaşla yaşamak genelde biraz zor 🚶♂️.
Bütçe planlaması çok önemli! Harcamaları listelemek ve gereksiz giderlerden kısmak işe yarayabilir. Ayrıca, ek bir gelir kaynağı bulmak da kısa vadede destek olabilir 🌟. Neyse ki her zorluk aşılabilir, azimle çözüm bulunur! 💪10 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
22
Cevap
25Cevap
- Para & Ekonomi konusunda 1,3b cevap paylaştı.
8 ayHayat artık çok zor ve aşırı pahalı oldu hiç bir şeye kolay kolay para yetmiyor artık insanlar bazı hobilerinden, alışkanlıklarından uzaklaşmaya başladılar şu an en önemli şey gıda, kira ve ulaşım...
11 Yorumla- 8 ay
her gün beykoz millet sofrasında yemek yeyin para babası olursunuz
Net maaşımı söylemek istemiyorum ama yakaşık olarak 4-5 asgari ücret alıyorum ve pek sıkıntı yaşamıyorum.
114 Yorumla
Soran8 ayaga hayat sana güzel güle güle harca bende kredi arıyorum dron için 🤣
Soran8 ayteşekkür ederim en azından almak zorunda değilsin ya da şunu yeme o zaman demediğin için 🤣
- 8 ay
Merak ettim af buyur 22 binden mi diyorsun 26 binden mi
- 8 ay
Kusura bakma maaşı merak eder gibi oldu da İstanbul’da çünkü çok da 80-100 bine vaaaov rahat yaşanmaz ev yoksa dedim herhalde 26 bin üzerinden diyor
- 8 ay
Ya şimdi Ankara ve İstanbul’u yarıştırmayalım bozuşuruz ben de orayı sevmiyorum çünkü😂 Ankara da aslında çok ucuz değildir de İstanbul’da daha pahalı yaşam doğru
- 8 ay
Beni boğuyor orası ya gıcık olacaksın ama denizsiz yaşayamam😂😂😂
Soran8 ayozdal kardeşim bşr daha Fiyat falan söyleme olur mu 🤣🤣
- 8 ay
Bana laf çarptıysan soran arkadaş, ne münasebet? Burada herhangi biri dünya zengini olsa bana ne? Bir şeyin kıyası için sormuştum sadece, kendimle ilgili bile değil kaldı ki Allah bereket versin adama da ben zaten çok daha fazla görüyorum evimde amacım düşündüğün gibi bir şey değil ama zihniyetin maalesef çok kötü
Soran8 ayne diyon aga? sadece söyleme dedim sen kimsin ne düşünüyorsun oda umrumda değil
Gizli Üye(36-45)8 ayBak 5 kişilik aileyiz iki okula giden çocuk var ve ayın ortasında elde sıfır para kalıyor
Tek çalışan eşim
Küçük olan büyüsün hemen işe gircem hemen24 Yorumla
Soran8 aysize helal olsun
Cevap sahibi8 ayÇok zor işimiz masraflar dağ gibi
Kenara attığım altınlardan eser kalmadı
İttire ittire geldik bu saate
8 ayBu ay maaş yetmedi. 1000 Euro borç aldım. Aralıkta toplarım
13 Yorumla
Soran8 ayben artık kredi olmadan bir tıraş Makinesi alamıyorum şaka gibi
- 8 ay
Arabamın kredi borcu var ama faizsiz. Zaten az kaldı. Onun dışında bankaya hiçbir faizli borcum yok. Çok şükür birikimde yapabiliyorum ufak tefek. Geçen biraz fazla açıldım o yüzden bu ay zorlandım ama 2 ay içinde toplarım.
Soran8 aysenin dediğin geçimi öyleyse sıkıntı yok
Gizli Üye(36-45)8 ay4 işyeri kapattım ve 5 milyon içeri girdim sene 2022 de ülkeyi terk edip Avrupa’ya yerleştim tek başıma kimsem yok şimdi Türkiyede 3 dükkan açtım 1 araba aldım ama mesleğim güzel diye kazandım Avrupa’da 20 sene yaşayıp bir baltaya sap olamayan insanlar var zor kolay değil ama başardım.
10 Yorumla
8 ayArkadaşlar cevaplara bakayım dedim ama gerçekten kimse ciddiye almamış madem bu kadar ciddi bir sorun değil bu niye herkes ağlıyor? Birkaç erkek dışında kimse sorunun öneminin farkında bile değil. Çok ilginç bir dönemdeyiz.
00 YorumlaOluyor ayağını yorganına göre uzatıyorsun zorlanıyorsun kesinlikle ama bu ekonomi hep böyle berbat gidecek değil lartlar bizim lehimizede dönecektir ekbet
06 Yorumla
Soran8 ayumarım kardeşim ayağına göre derken yani hiç bir şey yapmıyorsun kısaca
Soran8 ayya ne bilim yılda 1 tatile gitmek abartısız ya da dusun sağlık sorunun çıksa Özel hastane olsa inanılmaz paralar gidiyor ben bir dron almak istiyorum mesela zevk için alamıyorum alsam kredi ile almalıyım ya da telefon diyorum tatile gitme 20-30 bine bir şey al onada sıra gelene kadar bin şey oluyor zaten para toplama imkansız geleceğe para toplama sıfır
- 8 ay
Kral ben bu sene tatile gittim 10 gün değil 5 gün kaldım otel olarak tercihim uygulama oteli halk plajı hemde ülkedeki en iyi yere gittim fethiye marmaris datça üçgeni hastahane işlerim hep oluyor ama devleti tercih ediyorum özeller inan bana para tuzağı özellikle ist. Ben devletten şaşmam daha 1 hafta önce çocuğa merrel marka ayakkabı aldım dershaneye yazdırdım yani demem o ki kardeşim sen harcamayı bilirsen geçinirsin Hee zor mu evet bu arada kafamıza göre yeti gelir güzel restoranlarada giderim ailem ile duruma göre anlayacağın
Soran8 aybazen her yerde uygun olunmuyor neyse size kolaylıklar dilerim
8 ay4 yıldır İstanbul'da iki çocuğum ile birlikte yaşıyorum. Geçinmekle ilgili sıkıntım yok. Ama bu kalabalık şehir beni boğuyor artık. İstifa ettim. Kasım ayında farklı bir şehre taşınacam.
10 Yorumla
8 ayYani ödemelerim var bu at bitecek bitince normal düzeyde kalacak.
10 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 309 cevap paylaştı.
8 aytüm aile bireylerinin uzun saatler boyunca yorucu bir mesai ile başederek çalışması, hem aile birliğini hem toplumsal barışı olumsuz yönde etkiliyor
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)8 ayBen kasabada yaşıyorum. Hiç masrafım yok neredeyse. Kira fatura ödemiyorum. Sadece ayda 2 depo benzin alıyorum. Hafta sonları şehir merkezine gidiyorum. Geziyorum dolaşıyorum. Ayda 400-500€ anca harcıyorum.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)8 ayBen paraya önem vermem. Bana ne lazımsa fiyatına bakmadan alırım genel olarak. Faturalar otomatik ödemede ve şu an bankada ne kadar param var bakmadan söyleyemem 😅
Yurt dışında yaşamanın faydaları 😁
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)8 ayBizde sorun yok herkes kendine çalışıyor ekonomik problem yok 😅
Ben cafede part time calisiyorum 1600-1800€ arası kazanıyorum. Kira yok sadece telefon faturam var bana fazla fazla yetiyor artıyor bile
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)8 ayBiz 3 kişiyiz 35+35 iki kişi çakışıyoruz 70k üzeri gelirimiz var. Sular seller gibi geçindiğimizi söyleyemem. Hafta sonu bir tur arıyoruz 3-4k gidiveriyor 😑
011 Yorumla- 8 ay
Tur 4 k kalmadıki
Cevap sahibi8 ay@Melihcicek001 tur atıyoruz derken bulunduğumuz ilçede diyorum. Gezi turlarının 10k’dan başladığını bende biliyorum 😂 bir avmde yemek yiyoruz 3 kişi 1000₺ gidiyor zaten.
- 8 ay
Allah seni napsın :)
Cevap sahibi8 ay@Melihcicek001 zengin yapsın. Calismak zorunda bırakmasın çok amin 🤣
- 8 ay
:) amin iş nedir
Cevap sahibi8 ay@Melihcicek001 bimde calisiyorum
- 8 ay
Zor ya bazen gidiyom alışveriş yapmaya insanlarımız tuhaf
Cevap sahibi8 ay@Melihcicek001 mağazada çalışmıyorum ben
- 8 ay
Depodamı
Soran8 aybizim insanların dediğine göre avm de 1000 lira yiyen çok zengin! ve geçim derdi yok
- 8 ay
Bin lira para değilki
8 ayGeçinemiyorum valla durum zor daha ev kiram vs de yok cok şükür ama maaş yetmiyor yinede
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)8 ayYalnız yaşıyorum Asgari ücretin iki katı maaş alıyorum çok şükür başkasına muhtaç olmadan geçinip gidiyorum Kiradayım Kiram olmasa daha rahat olacak Ama maalesef ev alamadım
00 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 1,1b cevap paylaştı.
8 ayBu bahsettiğimiz şehir İstanbul ise gerçekten yaşamak Hele ki evin kira ise çok zor
00 Yorumla Kendi evimiz iki kişiyiz çalışıyoruz yetiyor
00 Yorumla
8 ayAncak 3 asgari ücret hanedekileri rahat ettirir ekstrem durumları saymazsak.
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)8 ayeşimden dul maaşı var kendimde çalışıyorum evim kira oğlum ve bana yetiyor çok şükür Rabbim bereket versin olmayana benden daha çok versin
13 Yorumla- 8 ay
Maşallah
Cevap sahibi8 ay@Cemkayacem0135 ?
- 8 ay
Yetiyorsa masalalh diyorum size
8 ayGayet rahat geçiniyorum
13 Yorumla
Soran8 ayhayat sana güzel
- 8 ay
bu noktaya gelmek kolay olmadı tabi. teşekkürler
Soran8 ayorası da da bol şanslar kardeşim
8 ayEvet geçiniyorum tek çalışandan benim
12 Yorumla
Soran8 ayhelal olsun
- 8 ay
Eyvallah
Para & Ekonomi konusunda 433 cevap paylaştı. hesabını kitabını doğru düzgün yapan kişiler geçinir
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)8 ayAnnemle 13K kiradayız faturalar sadece annem çalısıyor 25 bazen 30 bin alıyor.
07 Yorumla- 8 ay
Sen öğrenci misin
Cevap sahibi8 ayHayır değilim
- 8 ay
Sen de çalışabilirsin o zaman
Cevap sahibi8 ayCalısamama sebeplerim var + zaten bize yetiyor ilerde düzelince calısıcam zaten
- 8 ay
Ne düzelince
Cevap sahibi8 aySaglıgım
- 8 ay
Geçmiş olsun
Gizli Üye(36-45)8 ay6 kişiyiz ve tek başıma çalışıyorum. gayette yetiyor.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)8 ayLüks değil de rahat yaşayacak kazancım var çok şükür
00 Yorumla
8 ayBen 70 bin TL alıyorum şükür geçiniyoruz.
10 Yorumla
8 ayO değilde ben has kürt olduğum için beni afgan zannediyorlar. Bütün pütürgeliler öyledir
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)8 ayBen 100k alıyorum eşim memur 3 kişiyiz 160k ile geçinemiyoruz aheıejsksk
00 YorumlaPara & Ekonomi konusunda 764 cevap paylaştı. İki kişiyiz ikimizde çalışmıyoruz hdjfk oluyor
17 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 309 cevap paylaştı.
8 ayÇok rahat yaşayanlar var
05 Yorumla
Soran8 ay4 kişi aylık 80 k para değil dostum
- 8 ay
Bütün avm ler dolu, yollar arac dolu, tatil beldeleri dolu, lokantalar cafeler tıklım tıklım, 1 çay 60 Tl den baslıyor , soda 100. Bırak yemeği, eğlence mekanları dolup taşıyor, en kotu araba 1 milyon ama onu beğenen bile yok, yakit 50 tl ama trafikte adım atamıyorsun, herkes arabayla geziyor, bu nasıl oluyor
Soran8 ayask_adami lokanta ya da dışardaki yemeği sen lüks görüyorsan way halinize o yemek farkındasın dimi
- 8 ay
Sen geçirmekten bahsediyorsun ya hani, millet dışarıda bile rahatlıkla yiyebiliyor diyorum
Soran8 aybende dışarda arada yiyorum yemek ten bahsediyorum onu yapamayan zaten hiç bişey almıyor o bir zenginlik ya da lüks değil bunu niye kimse anlamıyor ayda 2-3 defa dışarda yemek yiyorum 1500-2000 tl tutuyor oda onuda yapamıyorsak zaten ülke batmış diyorum 22 k ile geçirmekten bahsediyorum ben ev kirası ve dşğer için masrafları çıkarınca ne kalıyor eline?
8 ayOlmuyor kral çok acı bir durum.
05 Yorumla
Soran8 aykral köyde de sıkıntı var orayı düşününce şaşırıyorum açıkçası
- 8 ay
İşte g**müz yansım
Soran8 ayhep mi yansın:)
- 8 ay
Başka bir şey olacağı yok
Soran8 aysende haklısın
Gizli Üye(18-24)8 ayBiz 2 kişiyiz. Bebisimizde yoldaa yakında 3 kişi olucaz. Geçiniyoruz çok şükür
10 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 1,9b cevap paylaştı.
8 ayEskiden kalma şartlar yok artık.
00 Yorumla sen nerde yaşıyorsun köyde mi?
00 Yorumla
8 ayEvet geçirebiliyorum rahatça
00 Yorumla
8 ayYok oro... luk yapiyoz mecbur gagaga
00 Yorumla
8 ayParayı düzgün yönetirsen evet geçinirsin
00 Yorumla
8 ayaileyle yaşıyorum geçinme derdi yok
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)8 ayMaaşım yok baba parası yiyorum
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)8 ayMaaş yetmiyor evden işe işten eve. 💁🏼♀️
00 YorumlaEvet
11 Yorumla
Soran8 aynasıl
Para & Ekonomi konusunda 834 cevap paylaştı. gecinemiyolardir
00 Yorumla
8 ayGecinemiyoruz ekonomist biri yüzünden
00 YorumlaYok bence
00 Yorumla
8 ayPek değil
00 Yorumla
8 ayHayır Tabii ki
00 Yorumla
Devamını Gör(32)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer