Ablamın borç vermeyen insanlara kızması hakkında ne düşünürsünüz?

Ablam 39 yaşında, iki çocuk annesi. Annemin evlendiği adamın kızı, yani aramızda kan bağı yok ama onu gerçekten çok severim. Küçük yaşlardan beri çalışıyor ama evlendiğinden beri maddi sıkıntı içinde.


Eniştem zamanında çok sorumsuzdu. İşe gidiyorum deyip gitmez, kumar oynar, borç alır ama ödemezdi. Fatura, kreş parası demeden her şeyi harcadı. Şimdi eskisi kadar değil ama huylu huyundan da vazgeçmez, hâlâ küçük yalanlar söyler.


Ablam benden defalarca borç istedi. Annemle sattığımız evin parasından 90.000 TL, sonra 70.000 TL verdim. Bir kısmını ödedi ama döngü hep aynıydı. Eniştem korsan taşımacılık yaparken yakalandı, ceza yedi, arabası bağlandı. Şu an arabasında 80.000 TL borç var, muayenesi bile yapılamıyor.


Kredilerin hepsi ablamın üstünde. Eşimden 10.000 TL aldı, hâlâ ödemedi. Anneme 200.000 TL borcu var ama güya taksitle ödeyecek. Herkesten borç istiyor, biri vermezse “millet halden anlamıyor” diye sitem ediyor. Bazen de sanki bu borçları biz yapmışız gibi davranıyor. Oysa herkes elinden geleni yaptı, hatta fazlasını verdi.


Küçük kızına şimdi annem bakıyor. 7.000 TL’ye anlaştılar ama onu bile düzenli ödemiyorlar. Genelde çocuğu anneme getiriyorlar, bazen annem onlara gidiyor. 55 yaşındaki kadına sabahın köründe kalkmak, 4. kata çıkmak düşüyor ama hâlâ tam bir memnuniyet yok.


Ablam hep şikayet ediyor sürekli bir yerlerden borç istiyor, arkadaş çevresine kadar herkese sormuş. Kim vermezse sitem ediyor. Ama bence kimse kenardaki parasını vermek zorunda değil. Biz de dahil, herkes zaten zor bela birikim yapıyor. Ben bunu söylediğimde de bana kızıyor. Ne zaman geri geleceği belli olmayan bir borcu kim neden versin bak verdik noldu ödeyemedi.

Ablamın borç vermeyen insanlara kızması hakkında ne düşünürsünüz?
Cevapla