Ortanca Ablam ‘Param Yok’ Diyor, Tüm Yük Bize Kalıyor? Buna kırılmaya hakkı var mı sizce?

Bu ay hem Bursa’da (ablamın kızının) hem de Antep’te (eşimin amcasının oğlunun) düğün var.

Bursa’daki düğüne eşimle birlikte kendi arabamızla gideceğiz.

Antep’teki düğün ise 26 Haziran’da ve eşim oraya sabah erken saatte kayınpederimle onun arabasıyla gidecek.


Ağustos ayında küçük bir tatil planımız da olduğu için bu düğünler bizi maddi olarak epey zorluyor.

Masraflara hiç karışmadan “zaten siz gidiyorsunuz, bizi de alın” gibi düşünüyorlar

Ortanca ablam da eşiyle ve özel gereksinimleri olan çocuğuyla gelmek istiyor ama “param yok” diyerek hiçbir katkıda bulunmak istemiyor. Kızını da önden otobüsle gönderiyor.

Küçük ablam ise sürekli karar değiştiriyor: önce gelmeyeceğim dedi, sonra geleceğim dedi, sonra tekrar vazgeçti. En son yine “gelirim ama ablanı da alalım” dedi.


Eşim bu duruma çok gerildi. Hem tüm maddi yükün bize kalması hem de herkesin son dakika karar değiştirip bize göre hareket etmeye çalışması onu çok yordu.

Aracımız sanki minibüsmüş gibi görülüyor. Oysa bizim de imkânlarımız sınırsız değil.

Küçük ablamla aram çok iyi; o bana yıllarca hem ablalık hem annelik yaptı. Bu yüzden onun yanımda olmasını çok isterim ama bu kararsız tavırları beni de kırıyor.


Bursa’daki düğünde neredeyse kimseyi tanımıyoruz ama ablamın kızı benim için çok kıymetli. Çocukluğumuz birlikte geçti, nişanımda ve diğer özel günlerimde çok emeği oldu. Bu yüzden şimdi, düğününe bu kadar az kalmışken ona “gelemem” demek istemiyorum.


Eşim de masrafları azaltmak için Osmangazi Köprüsü yerine İDO’yla Yalova üzerinden gitmeyi önerdi.

Ama bu sefer de ortanca ablam “benim o kadar param yok” diyerek buna da karşı çıktı.

Eşim de haklı olarak “bizden ne bekleniyor artık?” diyerek iyice gerildi.

Ortanca Ablam ‘Param Yok’ Diyor, Tüm Yük Bize Kalıyor? Buna kırılmaya hakkı var mı sizce?
Cevapla