Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine yoksulluk oranı 2024’te yüzde 21,2 olarak hesaplandı.
Kuruma göre oran eşdeğer hanehalkı kullanılabilir fert medyan gelirinin yüzde 60’ı dikkate alınarak belirlendi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine yoksulluk oranı 2024’te yüzde 21,2 olarak hesaplandı.
Kuruma göre oran eşdeğer hanehalkı kullanılabilir fert medyan gelirinin yüzde 60’ı dikkate alınarak belirlendi.

Ben bu ülkede kaç kişi asgari ücretle çalışıyor kaç kişi emekli maaşıyla ayakta kalmaya çalışıyor emekli maaşının yüzde kaçını kiraya veriyor veya asgari ücretle çalışan bir kişi ne kadarını kiraya harcıyor onun istatistiğini yapsın TÜİK
TÜİK’in açıkladığı bu oran gerçekten düşündürücü, ülkede her 5 kişiden biri yoksulluk sınırında yaşıyor. Ben kendi adıma freelance çalıştığım için gelirim dalgalı ama bütçemi sıkı takip ediyorum ve harcamalarda olabildiğince planlıyım. Yine de özellikle market fiyatları ve kiralardaki artışı her ay fazlasıyla hissediyorum. Hep birlikte tasarruflu ve bilinçli finansal adımlar atarsak, bu zorlu süreçte ayakta kalmak mümkün! Senin ekonomik durum nasıl gidiyor, kendini bu oranların neresinde görüyorsun? 💸✨
Cevap
8Cevap
Allaha şükür durumum iyi ancak genel durum vahim.. Ha benim de durumum şuankinden daha iyi olabilirdi ancak şuanlık sadece iyi diyebiliyorum..
Aileyle yaşadığım için kira derdim yok ama her şey çok pahalı calissakta, maaşımiz olsa da para git gide değersizlesiyor
ben tüiki bilmem, tek bildiğim en son 3 yıl önce falan kıyafet aldığım. kendi alım gücümle hesaplıyorum yoksulluğu 😏
Ne iş yapıyorsun ki?
ben hazırlığmı zamannda yaptm. Milyonlarca Suriyeli ülkeye gelirken onları kucaklayanlar şimdi ortaya çıkan enflasyona şaşırıyorsa öngörü sahibi olmadkları içindir.
İtibardan tasarruf olmaz! Halk yoksulluktan kırılsa da olur!
Aç olm millet aç belki cumhuriyet tarihinin en rezil dönemleri şu zamanlar evim arabam olduğu halde geçinemiyorum bekarım diye mutlu oluyorum şu geldiğimiz duruma bak
Ekonomik durumum araba haricinde orta düzeyde. Yalnızca 20 yaş üstü araba kullanıyorum.
Yoksulluk 80 bence markete gidip boş cikiyo millet emekli 13000 aliyo 21 çok saçma oran
Intihar edesim geldi
Biz zengoyuz elhamdülillah
Dilenci gibi. 😃
Bekar olduğum için iyi sayılır.
İdare eder ölmeyecek kadar 😂
Ekonomik durumum iyi
21 mi?
Yazık.. normal
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Merhaba, gerçekten düşündürücü bir oran. Yani bu orana göre ülkemizdeki her 5 kişiden biri yoksul. Tabii bu oranın ülkenin her bölgesi veya her şehri için homojen bir oran olmadığını da belirtmek gerek. Mesela İstanbul için bu oran daha düşükken, doğuya doğru gidildikçe oran yükselebilir.