Harcamaları azaltma, arttırma veya yatırımları iptal etme ya da arttırma vs.

Harcamaları azaltma, arttırma veya yatırımları iptal etme ya da arttırma vs.

Benim durumu biliyorsun anlatmaya gerek yok.
Piyasa (manipe) uygun. Ekstra dikkat etmekte fayda var.
Kullanım durumumu değiştirecek tek durum otobüs tarifelendirmeleri ve telsiz kullanım ücreti.
Telefon sözleşmesi 12 ay (8ay) sabit fiyat.
Yemekte sabit yaza kadar sabit. Yazda yükseltilebilir.
Bunlar içinde ek ücret ayırmıştım.
Bakalım neler olcak.
Bakacağııız .
Ne demiş şair.
Sağ cebimden çıkardım sola giderken bitti param
Bin numara uydurup soktular kılıfına
Paşam gir viraja geçip dur otur düşün
İstediğini alamamak nedir ki var olanla kal bak ambalaja
Hamza
Dinleme tarzın olmaya bilir ama şuraya nacizane linki de bırakıyorum. : )
https://youtu.be/xWgODBuaZqo?feature=shared
Yooo dinleme tarzım diye bir şey yok. Rahatsız edici olmayan her şeyi dinleyebilirim ki bu da güzelmiş 🤩
Hangi şair demiş ya onu? 😂
Önce sorarken beğendiğimi nasıl yazıcam Psi 😂
Tabi ki dinledim, beğendim, sonra yazdım 😀
Sen derslere fazla daldın kendine de zaman ayır djjdkd
Yazdın anladım wii : )
Ya 10 dersten daha 3. deyim 7 tane var ve 3 günüm var.
Bazen 4 5 , saat yazı yazıyorum. Öğrenme güçlülüğü çektiğim için öbür yöntemler işe yaramıyor bende.
Zaman alıyor ve bazı derslerden 2 pdf var hepsini okumak ve özetini çıkarıp anlayabileceğim sekilde yorumlamak gerekiyor.
Ki muhtemelen yapamayacağım. Hepsini.. sıralamayla ilerleyip , sınav aralarındada çalışmam lazimki yetiştirebileyim.
Tam yazıyordum ki e o zaman sitede ne işin var diye ama cevaplamışsın 😂
Benim 2 gün falan girmediğim zamanı biliyorsun.
Yani gerekirse yapmak lazım. Dinleniyorsun gibi gelebilir ama her okuduğun, yazmak için düşündüğün vs. beynini kullanman demek. Yani ekstra yük 😀
Dinlenme modunu yeniden gözden geçir benzer daha zaman varken 🙃
Mesela sadece müzik olabilir, bir de uyku 😂
Temel ihtiyaçlara indirge başka hiçbir şey yapma 😀
Gerisi bizim üzerine eklediklerimiz 🙃
Güzel 🤓
Sepet mantığında ilerlediğim için, her türlü kazanıyorum. 28 şubatta Bist100 9400 seviyesinden yaptığım alımlar beni şu an bu düşüşe rağmen çok iyi koruyor.
Düşüşler benim için her zaman bir fırsat. Fon tercihim şu sıralar daha çok serbest fonlara yönelik. Çok daha güvenliller şu durumlarda.
Yine yaklaştık oraya 😀
Böyle bir cevap geleceğini biliyordum senden 😎
Kriptolarda ne durumdasın?
Kripto bir iniyor, bir çıkıyor. Uzun zamandir aynı. Hiç bir şey yapmıyorum
Beklemeye geçtin yani, iyiymiş 😀
Sürekli düşüyor, hep alıyorum durdum sonra ne yapayım.
Doğru 😂
Trump bir yandan, burası bir yandan bakalım ne kadar sürecek 😀
Zaten tasarruf odaklı olunca değiştirmeye gerek kalmıyor. Yatırımlar da yatmaya devam ediyor 😄
Olağanüstü durumlarda hiçbir şey yapmamayı tercih ediyorum ben genelde.
$ alıp tamamem unuttuğum bir hesabım vardı (şifrelerini dahi unutmuşum) ohaa dedim ona bi ahaha
Ben de o tepkiyi verdim ama unutmana 😂
Bulabildin mi bari?
Ahahah bu güzel 😀
Aradaki fark çok mu, iyi geldi mi bari? 😂
Ahahaa bozuk saat misali arada bir doğruyu gösteriyor demek ki kendisi 🤣
O diğer konularda, bu konuda çok şeetmiyorum 🤣
😂
Bu konuda bence, önceliklerimizi belirlemek bunun için bütçeye uygun liste çıkaemak daha yerinde olacaktır. Kriz durumlarında özellikle gereksiz harcamaları kısabiliriz ve temel ihtiyaçlara yönelik hareket etmemiz en doğrusu olacaktır. 🌾
Son durum bir kriz mi yani sence?
Kısmen dikkatli olmakta fayda var bence Harcamalar konusunda birikim yapılmalı. En azından kişi teminat altına almalı kendini bu dönem.
Bence de fayda var 🤓
Evet ✅:)
Bu konuda kesin bir yanıt veremem, çünkü herkesin finansal hareketleri, olağanüstü durumlara vereceği tepkiler farklıdır. Ancak genel olarak insanlar belirsizlik veya stres durumlarında daha temkinli davranır. Harcamaları kısabilir, yatırımları dondurabilir ya da birikim yapmaya yönelebilirler. Bazıları ise aksine fırsatlara odaklanıp yatırım miktarını arttırabilir. Sen böyle durumlarda ne gibi tercihler yapıyorsun? 😊
Ramazan ayında ekonomiyi idare etmek biraz daha zor olabiliyor, ama dengeli planlarla hoş ve paylaşım dolu bir ay geçirmek mümkün. 😊
Ramazan ayında neden daha zor Eko yaz bakim 😀
Emoji kullanınca yüz bulup yaşa gönderme yapıyorsunuz çözdüm ben sizi 😂
İnşallah mı 🤣
Yapay zekasın sen kendine gel jfjdkd
Adam belki imanlı cjsksgwhdjs
Sorsan hacca bile gitmistir🤣🤣
Ahahaha o şekilde sorunca insanımsı cevap veriyorlar evet ndmdm
Bu ay da Ramazan Mod açılmış her cevaplarında var 😂
Cevap
12Cevap
Ramazan ayında tasarruf yapmak zordur. "Sahur'da ne yesem?" ya da "Eyvah! İftara misafirlerim var, ne yemek yapsam?" derdine düşersin.
Bu devirde yastık altını yapayanlar parayı zor buluyor insan.
Ramazan olağanüstü durum mu bea, her sene oluyor 😂
Aynen bea 😃
Her ramazan'da oluyor bea
😂
Harcamalarıma hep çok dikkat ederim, uzun süre kullanıma uygun ürünler önceliğim olur. Taze gıda konusu dışında her şey için geçerli bu. O sebeple çok fazla etkilenmiyorum bu durumlardan.
Akıllıca 🤓
Suanda bence herkesin ekstra tutumlu olmasi gerek. Mesela ben disardan yemek yemiyorum, harcamasiz gun geciririsem mutlu oluyorum
Harcamasız gün geçirerek mutlu olmak farklıymış.
Çünkü pek çok kişi tam tersi, harcayarak mutlu oluyor 😀
Güzel sonuçlar alacaksın gibi duruyor.
En iyisini yapıyorsun.
Belli ki finansal okur yazarlığın da var.
Damlaya damlaya birikim olur doğru.
Bunu yatırıma çevirebilirsen ileride, deniz ve okyanus da olabilir 😀
Hayır onlardan tavsiye etmem hatta karşıyım.
Bankaların internet sitelerinde güzel bilgilendirmeler var okuyabilirsin.
Şöyle siteler var buralardan krndini geliştirebilirsin rahatlıkla ama birilerini takip etme.
https://www.getmidas.com/midas-akademi
Hele yayın yapan, beğeni, yorum isteyen, bir şeyler satanları asla 😀
Rica ederim.
Duruma göre değişiyor. Kısaca Pareto kuralı uygulama tekniğini yapıyorum. Bazen hiç bir şey yapmamak bile faydalı olabiliyor.
Pareto'yu bu duruma nasıl uyarlıyorsun?
Yaşam felsefesi diyelim buna da. İktisadi yorumlama ile ve 80/20 kuralı. 👍💯
İyiymiş 😎
Aynen. 💯😎
Her Nekadar olaylara karşı üzülsek de paramın degerlenmesı karşısında mutlu oluyorum. Para üzüntümü alıp goturuyır 🤭🤭
Miktar önemli 😀
Eğer enflasyonun etkisini hissetmeyeceğin bir miktarda değerlenme ise o zaman tamam ama şu anda kaşık ile alıp sonra kepçe ile vereceksen o sıkıntı 🙃
Haftalar sonra soru sormuşsun güzel 🥳
Bir pablo escobar değilim ama benım için yeterli bir miktar 😛
Evet mola bıttı geldım artık
Ahahaha ilk aklına o geldiyse o da olabilirsin jdjdjd
Buna sevindim, hatırladığım kadarı ile yoğun çalışıyordun kenarda iyi bir miktar olması önemli 🥳
Eh mola bittiyse kolay gelsin o zaman efenim 🙏
İnşallah dıyelım 😀 teşekkürler kendıne iyi bak 👋
Sen dee 😇🙏
Elbette Organik.
Tamam paramız var ama bu demek değil mi "para saçalım".
Benim için olağanüstü durumlarda genelde şöyle olur
Çıkmamış aglicam
Ahahaha belli çıkmadığı, KS bugün sana soğuk yapıyor jffjdk
Halbuki konusabilsem neler anlatacaktim
Bir gün yine olur djjdkd
Tabiiiki
Sonucda piyasalar kitleniyor
Bankalar kredileri bekletiyor
Ister istemez tüm hareket alanin tıkanıyor
Doğrudur.
Kullanıcı adı film olan mı yoksa kendine hatırlatma mı? 😂
:))) filmi var mı bilmiyorum
Aslında hikayesi cok eski ama özeti at ismi
Evet var, uzakdoğu yapımı 😂
At mevzusunu da ben bilmiyordum bak 😀
Yaris atlarimiz var :)
Bu da çocukken çok sevdiğim bir atin ismi :)
Ayrica benzer bir isimle benimde şampiyon bir kisragim oldu :)
Çok şanslısın 😀
Hem hobi hem spor hem de iş olabilecek bir durum.
Bunun keyfini de sürmüş ve sürüyorsun belli ki adına sevindim 🥳
Eywallah :)
Atlar özel hayvanlar
Sporculuk kısımları meşakkatli ve heyecanlı
Yarislar ise anlatılmaz mutluluk :)
Kesinlikle.
Çok da iyi anlattın 😎
Eywallah :)
şu an kemer sıkma durumuna geçiş yaptım. Yarınımız belli değil. Ülkede her an her şey olabilir. Zaten Gürcistan'da yaşadım, orada iş kuracağım
Bak bu ikisi de güzelmiş 😀
Peki özel değilse ne işi?
Bilmiyorum şu an. Ama Gürcistan gidip geliyorum zaten 😄
Onu tahmin ettim, maceraya atılacak birisine benzemiyorsun 😂
Kullanıcı adınla bir şarkı var biliyor musun?
Hangi şarkı 😄
Sözlerini çok sevmem ama melodisi hafızalara kazındı 😀
Senin kullanıcı adını görünce sürekli çalıyor kafamda 😂
https://youtu.be/gwGgVczBYB0?si=vgwn2SjFf0-FhcE8
Haha 😄
Herdaim tutumluyum.. yatırımımda aynı bir değişiklik yapmaya gerek duymuyorum..
İstikrar ve süreklilik diyorsun, güzel 🤓
Evet gündeme göre hareket ediyorum. Tebdirli olmak iyidir.
Tedbir kesinlikle iyi 😀
Stok yapmam gereken ürünlere ciddi harcamalar yaparak cebimdeki bütün paraları boşaltıyorum.
"Yapılması gereken" güzel bir detay olmuş 😀
Dün elimdeki altın ve dövizleri satma fikri geldi aklıma. Kəndimi zor tuttum.😸
Yükselişten sonra mı? 😂
Evət.😸
Kendini tutman güzel olmuş 😂
Ani gelişme ve hareketlerle karar vermek doğru sonuç vermeyebilir 😀
Bu aralar çok gerginim, hər an hər şeyi yapabilirim.😸
Bak çok güzel bir duygusal duruma değindin 😀
İslem yapmak için en kötü durum bu 😂
Neden öylesin peki? Tabi özel değilse 😇
Büyükbabam hastaydı onu görməyə gittim 800 km yol gidip.
Sonra evimə döndüm.
Abim boşanıyor diyə bu kez de İzmir'e gittim 1200 km, İzmir'deydim.
Bugün de oradan Konya geçtim 700 km.
Kısacası son 1 aydır bir o şehirde bir bu şehirdeyim.
2 ay öncə de Lviv'deydim.
Artık yeto dedim.😸
İşler de evdə birikti. Yarın patronla artık gergin bir iftar davəti beni bekliyor.😬
Ooo baya bir yolculuk yapmışsın normal 🤯
Yarına kadar olabildiğince dinlen ve gerginlikten uzak dur en azından. Gerginlik doz aşımı olmasın 😀
Nəysə ki holdingin çalışanları davetli. Yoksa ortamda kaçacak yerim olmazdı.😸
İyi bari 😂
Bu arada büyükbaban iyileşti mi?
Şuanda daha iyi gibi. Çoklu organ yetmezliği var zatən yıllardır, artık zorlanıyor sanırım.
Sen nəler yapıyorsun? Nasıl gidiyor? 🫠
İyi Ramazanlar bu arada.🙏🏻
Hepimize 🙏
Uzun yıllar çoklu organ yetmezliği ile mücadele etmek zordur. Hrlal olsun bünye sağlammış. Eee ne de olsa eski toprak 😀 Sevindim 🥳
Dünya'yı Trump karıştırdı derken, bizim de karıştı 🙃
O sebeple sürekli takip gerekince ve senin cevapta yazdığın karar verme durumu daha da güçleşince durumlar da değişti.
Yorgunluk, uykusuzluk, acıcık stres falan 😂
Arada kış virüslerini de misafir ettim 🤧
Yine de iyiyim, dengeleyebildim 😎
Sorduğun için teşekkür ederim 😇
Hahaha evət eski topraklar öylə.😸
Türkiyə genəlde karışık zatən. Bakalım nəler olacak?
Geçmiş olsun. Bu kış hərkes Influenza oldu sanırım. Böylə zamanlarda iyot kafes yapabilirsin, tavsiyəm.🧚🏻♀️
Evet galiba bu varyant herkese bulaştı bu sefer 😂
İyot kullandım ama kafes yöntemini duymamıştım. Şimdi izledim, teşekkür ederim 🤩
Aklımda olsun, sonraki misafirliklerinde bunu denicem. Umduklarını değil kafesi yesin bakim misafir virüsler 🤣
Hahaha rica edərim.😸
Elimde olan ürün zirve gormus ise haber akışına göre trade ederim
Tam tersi olursa ne yaparsın?
Piyasa yataya sarmasini bekler maliyet dusururum her daim nakit de var olmalı
Bak o son dediğin çok önemli 😀
Bunu sürekli söylediklerim iki gündür ah vah ediyorlar jdjdkd
Ah vaha gerek yok ki illaki bir yerden döner kademeli alıp satmayı bil
Kendim için yazmadım 😀
Anladım
Evet bunu kesinlikle yapıyorum yoksa ayakta kalamazsın.
Zor zamanlarda, zor şartlarda karar vermek zordur.
Ayakta kalmakla kalmayıp umarım daha da koşarsınız efenim 😎
parayi vade de tutuyordum ama bu olaylardan sonra da anladim ki bir anda turk lirasi eriyip gidebilcek halde altina cevirsem diyorum artik.
Olaylardan önceki bankadan altın alımına gelen vergi bu kararını etkiler mi?
etkilemez zaten vade vergisi yuzde10 orani yuzde15 cikardilar. iki turlude gidiyor o para
Takip edenin hali başka 😎
Harcamayı hep azaltiyoruz son 30 senedir. Yemek yicek kadar harcama yapıyoruz
Bu biraz zorunlu oldu galiba.
Hiç dokunmuyorum, özellikle Türkiye gibi ülkelerde su akıyor bir türlü yolunu buluyor..
Ekrem ne alaka? Sorunun cevabı evet
Son olağanüstü durumumuzun baş kahramanı ya hani 😀
Hayır hiç değiştirmiyorum
Neden?
Böyle tercih ederim
Benim için TL yeme parası döviz altın birikimdir
Hatta altın yatırım bile olabilir 🤓
Elimi bile sürmem yatirim önemli
Uzun vadeci dediğin böyle olur 😂
Evet
Hayır kendimden kısmayı sevmem.
Peki kendindekini arttırma girişimi oluyor mu? 😀
Hahah olmuyor 😅
Boykota katıldım
Şaşırmadım 😂
Niye😃
E eski kapak görseli V olan, tahminen asi birinden bahsediyoruz 😀
Hakkını aramak asi ise okeyy😄
Kesinlikle 😎
Hayır degişmez
Neden?
Yatırım yap derim
İyi dersin 😀
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?