Asgari ücret alıyorum maaş olarak. Aileme de ufakta olsa destek olmaya çalışıyorum
Tüm ihtiyaçları kendim karşılıyorum
Bu sürede 24.800 tl para biriktirmişim
Sizce iyi mi gidiyorum yoksa biraz daha mı para ayırmaya çalışmalıyım?
Asgari ücret alıyorum maaş olarak. Aileme de ufakta olsa destek olmaya çalışıyorum
Tüm ihtiyaçları kendim karşılıyorum
Bu sürede 24.800 tl para biriktirmişim
Sizce iyi mi gidiyorum yoksa biraz daha mı para ayırmaya çalışmalıyım?
Ayda ortalama 8000 lira kenara koymuşsun demek oluyor. Bu da aylık harcamanın 9000 lira olduğu anlamına gelir. Ailene ne kadar destek oluyorsun bilmiyorum ama ev geçindirmediğini ve kira da vermediğini düşünürsek normal gibi sanki. Tutumlu bir insan için normal tabi :)
Tabi ki iyi gidiyorsun.
Ülkedeki büyük çoğunluk şu anda yettiremiyor, üzerine bir de borç yapıyor ya da yaptığı borçları ödüyor.
Az veya çok birikim yapabilen herkes iyi gidiyordur.
Eğer yaşam kalitenden, kendine ayırdığın zaman veya ilgi alanlarından kısmadan, daha keyifsiz bir hayata sebep olmadan arttırabiliyorsan tabi ki arttır.
Fakat daha keyifsiz olursa yaşamın bu sefer o birikimin de anlamı olmaz. Çok iyi yoldasın aynen devam et hatta yatırıma da başlayabilirsin.
Ne güzel ponçik tutumlusun işte böyle devam et senede yüz bin lira yapar ne güzel biriktirmeye devam et sen ama altın al mümkünse Çünkü bu ülkede korkunç bir enflasyon var Ne iş yapıyorsun peki
Baristalik yapıyorum
Evet
Asgari ücretten fazla veriyor onlar diye biliyordum. Yanıldım o zaman ben
yani güzel ama tl de kalama paran erir gider. tavsiyem yatırım hesabı açtır. fon ya da hisse senedi al ve biriktir. korkma sakın en iyi yatırım bu bence.
Altın fonu aldım yakın zamanda
Cevap
32Cevap
Evet bence iyi gidiyorsunuz demek ki harcamalara ve giderlere dikkat edilince parada biriktirilebiliyor...
evet bence iyi gidiyorsunuz
ailene destegi kesmen gerekiyor. yoksa rahata alisiyorlar. 25 cok para değil. aylik 15 civarı atman lazim. ondan 8 bin fazla gelirle 3 ayda 65 civari attim
ilk 2 ay fazla atamadim destek olunca her seti bana yiktilar. kavga edip destegi kestim. simdi kendilwri hallediyolar
Kesmem mümkün değil çünkü hem hastalar hem çalışamıyorlar, tek gelir yaşlı aylığı ne yazık ki
yapaxak bir seu yok o zaman. ne kadar kenara atarsan kârdir iyisi kötüsü yok
Evet, öyle
Teşekkürler :)
senin gibi hayirli evlat herkesin istedigi. yav yok ki evlendirecek oglumuz seni ailenden isteytim
abi sen o sorulari sorarken hayırlı evlat gelecekse de vazgecip gelmez 😅
Maşallah ne güzel tutumlusun demek ki hem ailene destek oluyorsun hem birikim yapıyorsun ne demişler damlaya damlaya göl olur
Yani evet, elimden geldikçe biriktirmeye çabalıyorum
Rabbim daha çok versin
Hepimize, çok teşekkürler :)
Rica ederim
Gayet başarılı ama nakitte tutmak yerine en azından altın alabilirsin değerini korumalısın paranın
bir kısmı euro, bir kısmı altın, bir kısmı da vadeli de duruyor. Başka çare bulamadım şimdilik
Geçiçi bir dönem olduğu için böyle değerlendirmek istedim, zamanla finans bilgim arttıkça değişiklik yaparım diye düşünüyorum :)
umarımm :) <3
Öyle yapıyorum ya
Kitaplar okuyorum, videolar izliyorum, sosyal medyadan yararlanıyorum
Kolay ekonomi, zengin olma bilimi, babilin en zengin adamı, zengin baba yoksul baba, akıllı yatırımcı gibi gibi kitapları okudum ve devam ediyorum
Evet listemde var, okumaya devam edeceğim
Sizin öneriniz varsa onlara da bakabilirim
Peki bekliyorum o vakit
Kardeşim. Git Midas hesabı aç. Oradan ABD borsasindan hisse al. Yavaş yavaş biriksin.
Bu konularda bilgimi arttırmaya çalışıyorum, bu fikir içinde araştırma yapacağım. Çok teşekkürler :)
Harika, hemen bakacağım çok teşekkürler :)
İnceleyeceğim bu konuları, şimdilik bilgim epey kısıtlı :(
tamamdır, not ediyorum
Abd borsası önermem çünkü vergisini dünyanın neresinde olursan ol illaki alır.. Bunu bilipte girin..
Parayı kenara atıp napacaksın tam olarak hedefin nedir ondan bahsetsene? Ev veya araba almayacaksan neden biriktirdiğini merak ettim.
Yurtdışına çıkma olabilir ilerleyen senelerde, eğitim için kullanılabilir, araba alınabilir
Ben 6 ayda 7 tam altın biriktirdim asgari ücretle çalışarak. Tabi mesailerim vardı çok çalışıyordum asgari ücretten fazla alıyordum biraz
Çok iyi
Umarım bende yavaştan artırabilirim
Canım çıktı ama ya işim çok zordu. Biriktirirsin devam et böyle. Ailenin çok ihtiyacı yoksa para verme onlara biriktir paranı daha sonradan ne yapacağını düşünürsün
İhtiyaç var, az bir miktar zaten beni zorlamıyor bence aileme verdiğim
Böyle böyle 1 yıl sonuda 100k+ olsa harika olur
Altına yatırım yap oradan da kârın olur.
bir kısmı altın, bir kısmı euro, bir kısmı da vadeli hesapta
Vadeli hesap haram ya iki kuruş içn değmez. Euroda tutma euro artmıyor hiç
Euro yerine gümüş al
Değerini korusun diye tuttum aslında ama bilmiyorum zamanla değişiklik yapabilirim tabii
Hayırlısı ya
Parayı tl olarak tutma ya gram altın al bankadan ya da para piyasası fonu al
Yine iyi gidiyorsun ama biraz daha tutumlu olabilirsin.
Parayı TL de tutma.
İyi iyi maşallah, neredeyse yarısını biriktirmişsin.
Bordo bereli işi helal sjsj biz 1 hafta idare edeniliyoz asgariden fazla parayla
Evet iyi ama tl de tutma. Dolar altin falan alabilirsin. ya da borsada ve coin alarak değerlendiribelirsin tabi anlıyorsan.
finans kitapları okuyup, bilgili insanlardan videolar izliyorum. Bilgimi arttırıyorum yavaş yavaş. Paranın bir kısmı euro, bir kısmı altın, bir kısmı da vadeli hesapta duruyor şimdilik.
Ne güzel iyi tabiki bende bu ay başladım maaştan atmaya ev kredisi bitince daha iyi olucak
Çok iyi gidiyorsun 300 yıl sonra araba alabilceksin
Hangi şehirde yaşıyorsun, ailenle mi yaşıyorsun?
Asgari ücretin artmasına gerek yok diyorsun 😂
Güzel 🙏🏻 birikim birikimdir hanımefendi 👏🏻
Ben 50 bin lira aliyorum bu ay sonu toplam birikimim 27 bin tl olacak istediğim apple max kulaklığımı alabileceğim 6 aydır kenara atıyorum
Ne iş yapıyosun
@Melisa9873 gümrük memuruyum
Gayet iyi altın olarak değerlendir bu parayı
Bende 55k alarak 3 ayda 130 bin biriktirdim masarafim yok memurum
Kripto yap yoksa kar yok
Tüm ihtiyaçları derken, ne mesela
Ben gemiciyim o kadar koyamıyorum :D
helal olsun. seni alan yasadi
Aç mı yatiyon
Çok şükür tokum :)
Bı de asgari ücret yetmez derler ya herkes para basıyor mübarek
para basmak değil aslında mantıklı harcamaya çalışmak ile böyle olabiliyor
Mantıklı harcama nedir
Gerekeni almak, gereksiz harcamadan kaçınmak, sosyal yaşamda dengeli olmak, acil harcama durumunda sosyal yaşamı kısmak ya da bekleyebiliyorsa önümüzdeki aylara bu harcamayı bölmek gibi gibi şeyler işte
Sosyal yaşamımi neden kisayim? Şu an bı kış tatiline gitsen 50 bin lira. İstediğini istediğin yapamdiktan sonra.
Doğrudur ama ben zaten hayatım boyu daha tatile gidemedim, böyle biriktirip ileriye dönük yatırım yapmasam ömrüm boyu asla gidemem
Biriktirdiğin para bı günde biter. Sonra tekrar başlarsın biriktirmeye
ben bitirecek biri değilim işte sorun o
bir kaç yıl böyle sıkarak devam eder, sonrasında değerlendiririm elbet bir şekilde
İyi bakalım kasmaya devam
Bence çok iyi
Borca girmemen bile iyi o maaşla
Güzel birikmiş bende birikmiyo
Gayet iyi gidiyor
Super
Gayet basarili
valla çok iyi
Aferim sana cok iyi gidiyorsun böyle devam
Gayet iyi.
Helal
evin ayriysa baya iyisin
Evet yani.
çok iyi bence Allah bereketini artırsın
Güzel
Süper
Yatirim yap
Güzel tabi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?