Validem vefat etti…Öğretmen emeklisi ve rahmetli Babamdan da pay alıyordu…3 aysa 50 bin geliyordu ve yetiyordu benim de kazancım birleşince…Şu an Ayda 25 bin kazanıyorum yetmiyor 10’bini kira zaten…Erkek olduğum için Ailemden maaş bağlamıyorlar…Ablam evli olduğu için Babamın maaşını boşanırsa alabiliyor ama eşinden ayrılmayacak sadece kanun huzurunda benim extra para alabilmem boşanmış görünecek ama eşi ile yaşamaya devam edecek ve gelen aylığı bana verecek…Sizce sıkıntı çıkar mı?
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Evet sıkıntı yaşarsın. Fark edildiği an aldığın Parayı faizle geri alırlar.
Ayrıca bu esnada Enişten vefat ederse bu sefer ablan esinden hiç bir hakkından yararlanamaz.
Zaten sadece müzakere yapıyoruz…Aslında bu Devletin hak ihlali büyük…99eylül girişli olsam emekli maaşı alacağım ama maalesef 2.5 ay ile kaçırdım…Kimbilir ne ihtiyacı olmayan insanlara gidiyor bu maaş kıçını devirip para alıyorlar…Zehir zıkkım olsun hakkım devlete valla ha gurur yapıp yaşım 60 olduğunda bile o maaşı almayasın var inan…
Sen şimdi zehir zıkkım olsun diyorsun ya. Hakkın olmayan bir parayı almak için ablanın boşanmasına göz yumuyorsun. Hadi ablan boşandı o para yine senin hakkın değil ki? Sana zehir zıkkım olmayacak mı?
Kaldı ki aldığın para sana zaten yeterli. kirayı verdikten sonra 15bin tl bir kişiye zaten yeter. Sen daha fazlasını isteyebilirsin. Bu da doğal bir durum. Daha fazla istiyorsan gelirini arttırman gerekecek. Bu ülkede senin gibi 25 bin alan olduğu gibi 50 ve 100binde alan var.
Sen 3-5 bin lira olmayacak işlerin peşine düşmen yerine geliri arttırma yollarına gitmen daha kolay olur.
Doğru diyorsun mesela ben et haftada ya da 10 günde bir yiyebiliyorum…Sigaraya para yetmiyor…yani İstediğim gibi arama benzin alamıyorum falan filan daraldım biraz
Ablanızın hakları gidecek ama boşanınca da yazık değil mi kadına eşi için de zor
Boşanma amacı sadece Babadan gelen parayı alıp bana vermek için ben 60 yaş emeklisi olana kadar yani 18 sene sonra tekrar kanun huzurunda evlenecekler…
Size şaka gibi geliyor ama şu an inan tek çıkar yol bu olabilir…
18 yıl içerisinde ne olacağı belli değil ki. Allah göstermesin ama eniştenizle boşansalar bu sefer ablanız mal, mülk, nafaka hiçbir şeyden faydalanamayacak aynı şekilde vefat etse yine hiçbir hakkı olmayacak. Ablanız zor duruma düşerse ablanıza da bakabilecek misiniz? Ayrıca devlet tespit ederse yine sorun çıkar. Bence böyle işlere girişmeyin. Ülkede asgari ücretle çalışıyor çoğu kişi. Maaşınızda bir sorun yok.
Ya zaten sadece müzakere yapıyoruz…Maddiyat yetmiyor gerektiği gibi beslenemiyorum çok çalışıyorum 10 kira ayda bana 15 kalıyor…yani asıl gıcık olduğum şeye gelelim…99eylül girişli olsam 43 yaşımda emekli maaşı alacağım ama maalesef 2.5 ay ile kaçırdım…Kimbilir ne ihtiyacı olmayan insanlara gidiyor bu maaş kıçını devirip para alıyorlar…Zehir zıkkım olsun hakkım devlete valla ha gurur yapıp yaşım 60 olduğunda bile o maaşı almayasın var inan…Devletin bu konuşa hak ihlali büyük bence…
Ülkede adalet aramak çok boş. Bir öğretmen olarak binbir türlü çile çektim. Sizi anlıyorum. Ama yapacak bir şey yok bazı şeyler bizim elimizde değil. Bekar mısınız siz mesela evlenseniz eve çift maaş girse rahat ederdiniz artık kadınların çoğu çalışıyor zaten
Ablan boşandığı zaman para senin değil ablanın hakkı. sana niye versin ki, Hem de ablan bu boşanma sonucu eşinde dolayı tüm haklarından mahrum kalacak.
@Düşseldokunuş Sadece bir konusu geçti çok bilmiyoruz belki de hiç olmayacak asıl bana Devletin maaş başlamasını küçük bir zaman farkıyla kaçırmak nedir ya 99 Eylül girişiliye neden veriyor küçük zaman farkı ile kaçırıyorum valla ha Tayyip’le bu konuyu konuşasım var…
Bekarım da bir şey hissetmediğini biri ile de sırf eve çift maaş girsin diye evlenmek bana göre değil
Tabi ki mantık evliliği yapın demiyorum ama karşınıza bir bayan çıkarsa neden olmasın?
İnşallah…Gerçi onlarda çok parası olanlara bakıyor da neyse bakalım
neden 99 olduğumu biliyor musun? Bilmiyorsan söyleyeyim?
99 öncesi kanun farklıydı. 99 öncesinde başlayanlar şartları farklıydı. 99'da çıkan kanun geriye doğru işletilip o insanların haklarını çiğnediler. Onlar kendi dönemine göre zaten emekli olması gereken zamandan sonra emekli oldular. EYT kanunu ile.
2000 -2008 arası içinde yeni tasarılar düşünülüyor. Onu takip et. Ama yinede sen emekliliği çok düşünme. Bu sefer emekli sonrası maaşım yetmiyor diye şikayet etmeye başlarsın.
25bin aldığını söyledin. Sigorta primi kontrol et bakalım 25 bin üzerinde mi yatıyor yoksa asgari ücret üzerinde mi yatıyor. Eğer asgari ücret üzerinden yatıyorsa hakkını şirketten aramaya başla.
Maaşınız iyi yine hocam 5-10 bin fazla olsa daha rahat ederdiniz tabi. Alternatif yapabileceğiniz bir iş yok mu hiç veya borsaya falan girdiniz mi öğrenen çok kazanıyor
Borda mı aman Allah korusun bir tanıdığım borsa da varını yoğunu kaybetti intahar etti ben işi genişletsem kafidir…
Altın alırım borsa yerine
Varınızı yoğunuzu değil ki 3-5 artan varsa onu koyacaksınız uzun vadede çok artıyor ama garanticiyseniz altın tabi
Bizim komşu milyonlarını kaybedip sonra hayatına son verdi e bende korktum doğal olarak