TÜİK verilerine göre konut satış istatistikleri açıklanmış. 2023 yılında bir önceki yıla oranla %17,5 satışlar azalmış, 1 milyon 225 bin 926 satış yapılmış. Milletin artık ev alacak gücü yok bence.

TÜİK verilerine göre konut satış istatistikleri açıklanmış. 2023 yılında bir önceki yıla oranla %17,5 satışlar azalmış, 1 milyon 225 bin 926 satış yapılmış. Milletin artık ev alacak gücü yok bence.

kiraya zam yapma, kira ödenmese dahi kiracıyı çıkarma, bir yılda 12 kiranın en az 3-4 ayı vergilere sigortalara gidiyor bu durumda kim niye ev alsın? kendisi oturma amaçlı olarak da kimse ev almıyor çünkü eski kiralar piyasanın çok altında kalıyor, düşük bir kiraya oturmak varken niye milyonları eve bağlasınlar
12 ayda 2 hatta 3 kira devlete gidiyor 1 kira da tamir bakım site giderlerine gidiyor, 12 ayda ele 8 kira anca geçiyor
Banka kredi vermiyor üstüne üstlük ev alıp kiraya versen bile her sene %25 sınırı var. Ev alıp kiracı oturtmak mantıklı değil. Ev fiyatları zaten çıldırmış İstanbul'da en ucuz evler 3 milyondan başlıyor
Her ay konut fiyatlarına 100 er bin zam yaparak 3 4 milyona çıkardılar 3 milyon kredinin aylık ödemesi 50 60 bin normal bir ailenin alabileceği iş değil artık satılmaz fiyatlarda düşmez
Satışların azalmasından daha mantıklı bir olay yok hatta ev alanlar nasıl alıyo hala daha şaşırıyorum şu an ortalama bir ev 2 milyondan başlıyor her kategoride olduğu gibi konut fiyatları da anormal seviyede
Cevap
43Cevap
Ev fiyatları çok pahalı maalesef her zaman olduğu gibi
Eee faizler yükseldi kolaydı düşük faizle ev almak şimdi asıl parası olan alabiliyor gadası
Kimse ve alamaz. Delirmisler 1 1 ler bile 1 milyon olmuş bazıları 1.5 milyon gerisini sen düşün 2 1 ler bile 2.5-3 milyon kim nasıl alsın ev. O fiyatlar dusmedikce zor. Ve hiç düşmüyor. İlanlar aylarca duruyor ama hep aynı fiyat. Dusmesi gerekiyor eski zamanın fiyatlarına yakın aynı değil herşeye zam geldi tamam ama 10 katı da eve zam yapılmaz. Ederinin 10 katına satıyorlar.1 1 ler bile 150-200.000 di 2 yilda milyon oldu geçti bile böyle bir zam olamaz. Fiyatlar abartılı şişirme 2 yıl önce belki 4 1 alacağın fiyata bugün 1 1 alıyorsun. Boyle bir zam hangi ülkede var. Hukumet uykuda umurunda değil tek derdi seçim kazanmak. Millet ev de alamıyor araba da 2 yıl önce 5000 liralık araba olmuş bugün 250.000 böyle bir uçma fiyat olamaz. Mantik ötesi ama hiç inme düzelme yok hükümet uyumaya devam etsin hicbirsey yapmasin bu fiyatlara
Bu ülkede zaten büyük bir çoğunluk uzun zamandır ev alamıyor.
Rahatça ev alanlar ise ya gerçekten hali vakti yerinde olanlar ya da sadece TL değersiz olduğu için Doğu ülkelerinden, Rusya ve Ukrayna'dan ya da Arap artıklarından başka bir kesim değil.
Yabancılar ve mülteciler ülkeden gitmeden yeni neslin ev alması ancak rüyalarda olacak. Ömür boyu yüksek kiralara mahkum kalacaklar. Her kira dönemi ev sahibi ile kavga gürültü. Yeni ek sahiplerimiz de araplar ve Ruslar olacak
2021 de yatırım niyetiyle ev aldım geçen yıl tüm taksitlerini bitirdim. Şimdi ise yatırımı nakite çeviremiyorum. Fiyatlar uçuk alıcı yok maalesef. Karşılamakta oldukça zor 2 tane memur çift olsa ancak yani
Satış oranları azalması normal çünkü Hadsizce utanmaz ca vicdansızlik la fiyatlar aldı başını gidiyor hiç düşünülmüyor ki bu halk nasıl alacak hükümetin acilen çözüm bulması gerekiyor ya çözüm bulacak ya da çekip gidecek
Gelişmiş ülkeleri gençtim afrikada bile yatay mimari villalar malikaneler var bizde ise villa dedikleri 2+1 ev gibi. Hem betona değerinin misli misli para veriyoruz hemde evler minicik insanca yaşamaya uygun değil. Kısaca ev almaya değmez.
Ancak maket ev alabiliriz evleri Araplar kapıyor biz izliyoruz eskide evlenenler takıların üstüne biraz kredi alıp kira öder gibi ev alıyorlardı biz takılanlarla araba bile alamadık
Bugün bir haber okudum; İstanbul da 4'500 TL lık evinin kirasını 24.000 TL ye çıkarmış ev sahibi, kiracı dava açmış. Hakim ev sahibini haklı bulmuş.
Söyleyeceklerim bu kadar...
Anormal buluyorum fiyatlari biraz. Ama sorun su kredi olayi Avrupa gibi degil turkiyede ev kredileri acayip ucuk.. Ulkemizin insanlarina uzuluyorum acikcasi.. Orta kesim olayi kalmadi pek.
mülksüzlestirmek istiyorlar mülksüzlestirme projesi fiyatlarda yükseliyor bu yüzden son çıkan kentsel dönüşüm yasası rezerv alan oldu
1 milyon TL den aşağı güzel bir ev yk normal azalması.
Biraz asaglara insin o fiyatlar bak gör nasl aliolar
İnşallah beton ev satışları tamamen durur. Depremde bildiğin mezar zaten?
Diğer alternatif ve ucuza mal olan evler tercih edilmeli...
Çok komik rakamlar ve emekçiye yönelik rakamlar değil. Biz alamazsak yabancılar alır. Yabancıların fazla toprak alması iyi bir şey değil.
Emlak piyasasının batmasini temenni ediyorum. Bu kadar fırsatçılık bu kadar haksiz fiyat artışına rağmen daha yüksek bir oranda azalma beklerdim
Ev fiyatlarını dolar ya da Euro bazında düşününce bile Avrupa ve ABD'deki çok daha kaliteli evlerin çok üstünde
Asıl sorun konut kredilerinin azalmasında.
Bankalar çekilince sektör boşa düştü
Alım gücü düştü inşaat maliyeti uçtu sonuçlar bunlar. Neyse sıkmayın canınızı uzaya çıktık
Gereksiz pahalı. Burada ev alacagına 300-500 bin$ a avrupada daha güzelini alma imkanın var.
Artık ev alınabilir olmaktan çıktı. Mühendis olsan 1+1 evin kredi taksitlerine maaşın yetmiyor. Karı koca dolgun maaş alırsa ancak 1+1 evin taksitini ödeyebilirler.
Fiyatlar çok dengesiz ve ayarsız. Korkunç ve manasız bir artış var ev fiyatlarında.
1 milyon 225 bin 926 kişi almış ama ev demekki varmış ev alacak gücü milletin :D
Kirada zor oturuyoruz, ev almak gibi bir planım hiç olmadı.
İnşaat maliyetleri Cok yukseldı malum kredilerde yuksek olunca konut satişları Cok duştu
Daha da azalacak. Fiyatlar düşmese bile yerinde sayacağı için düşmüş olacak bir nevi
Fiyatlar yerinde saymayacak. 5 ay sonra dolar beklenen seviyeye gelsin fiyatları o zaman görün, sadece kredi ye ulaşmak geri kolaylaşacak yine satılmaya devam edecek ama fiyatlar çok değişecek
@Chevalierrr insanlar satın alamayacak duruma geldiğinde ev fiyatları yükselse nolur ki? Adam satamaz zaten. Görünürde yuksek gözükür. Gerçekten satmak isteyen daha uygun fiyata satmak zorunda kalır. Bu işler böyle
Tam tersi olacak insanlar zorunlu bir şekilde kira ya bel baglayacagi için parası olan için exstra bir fırsat daha doğacak yan gelir. Bu ülke de inşaat sektörü asla durma noktasına gelmez bankalar vadeyi açacak 120 değilde 240 ay yine satış olacak. Zor günler vatandaşları bekliyor.
@Chevalierrr ev fiyatlarındaki artış neden durdu o zaman?
Orta da ekonomi olarak dengesizlik olduğu için ev ve araba fiyatları bir anda olması gerekenin 2 katına çıktı. Yani %60 artması gerekirken %120 arttı şu an yavaş yavaş olması gereken seviyeye geliyor. Ama mayis veya Haziran ayı kur beklentisi $ için 36 TL olduğunu hesaplarsak bugün ki seviyenin ortalama %40 tekrardan yukarı yönlü gideceğini görürüz
@Chevalierrr tamam işte ben de bundan bahsediyorum. Ev fiyatlarındaki artışın durması demek, fiyatların düşmesi demektir zaten. Olması gereken değere gelene kadar düşecek o yüzden. Makul fiyatlara geldiğinde artışa devam eder o ayrı konu
Düşmedi balon piyasa gitti. Yani Aralık ayında ortalama herkes zam yapması gerekirken aşırı zamlar yapıldığı için çizgiyi bozmadilar. Ama bundan sonraki süreçte fiyatlar düşmez yukarı yönlü seyreder
Ekonomi birkaç yıla düzelir. Daha önce de ekonomik krizler oldu. Birkaç sene içinde toparlandı. Ekonomi böyle bir şey. Bir aksilik olduğunda, her şey kötüye gittiğinde en kötü senaryoda piyasa tamamen durur, sonunda yine canlanıp toparlar. En dibi görüp tekrar yükselişe geçer. Ülkece batıcaz karamsarlığına gerek yok o yüzden. Ben bunu demeye çalışıyorum
Mesleğiniz nedir bilmiyorum dusuncenize saygı duyuyorum. Turkiye hiç bir zaman Arjantin, Kolombiya gibi batmaz hem fikirim ama gözden kaçırdığıniz olay şu olacak tabi bunu zamanla daha net anlayacağız. Ülke batmiyacak ama vatandaşlar toparlanamayacak. Yaşanılan bütün krizlerden çok daha farklı bir durum bu ülke de hiç bir zaman gıda bu kadar enflasyon görmemişti bunu daha iyi anlamaniz içinde 94,96 2001 ve 2018 yaşanılan krizlerde kişi borç olarak bakabilirsiniz. Bugün ki yaşanılan zorluklar 3 sene sonrası vatandaş için çok kötü olacak
@Chevalierrr ben seni anladım zaten. Evet diğerlerinden biraz daha farklı bir durum bu çünkü ipin ucu kaçtı. Toparlanması daha zor olacak diğerlerine göre ama sonunda yine bir şekilde toparlanacak
satışlar durmuş. yabancılar da almıyormuş. yabancılara vs ev satmayın, biz alalım diyenler niye almıyor acaba 😂
Öpücükle mi ev alınıyor?
eeehehe sen ne kadar kazanıyorsan onun çok çpk üstünde bir parayla alınıyor her zaman.
Para mı var millette? Zaten sadece esnaf olanlar ev alabilir veya çift maaş alan orta gelirliler
zamanında da öyleydi işte. yok birden fazla ev alanlara lanet yağdıranlar yok bilmem ne, sanki paraları vardı da ev alacak ev satışları yüksek diye alamıyorlardı. sözüm bu kafada olanlara
deprem tedirginliği mal sahıplerını evlerını satmaya itiyor gel gelelım alacak mecal var mı nerdeeee
%17 dusus ciddi bir dusus degil bence bu fiyatlara ragmen.
Ya %17 alım düşse ne olur fiyatlar hala yerinde inme belirtisi bile yok adam 1+1 150-200 liralık eve 1 milyondan fazla istiyor. Kim alır arada bir iniyor indirdiği fiyatta komedi 5000 lira dalga geçiyorlar milletle 2 yıl önce 4+1 alacağın fiyata bugün 1+1 zor alıyorsun böyle bir saçmalık hangi ülkede var. Ulke muz cumhuriyeti olmuş sanırım. Hukumette uykuda umurunda değil tek düşündüğü seçimi nasıl kazansak
Depremden sonra cikkatlida oturmak enayilik almak da oyle
eskiye dönüş imkansız duzlemez hiç birsey Türkiye de umudum yok
yapan tüik olunca bir gülme geliyor
Normal. Ev almak hayal artık
Evler bedava aslında nasıl düştü ki😄
300 binlik ev 3 trilyon olursa olacagi budur
bu fiyata ev almak delilik
Bokunu cikardilar dahada dusmesi lazim
Dussede fiyatlar düşmüyor
çok pahalı fiyatlar.
ev sahiplerinin kafasına göre fiyatı arttırması
Aşırı pahalı ev almak hayal oldu.
Veriyi veren tuik olunca hiçbir şeye inanilmiyor
Kredi almak zorlaştı normal
Alım gücü azlması 5 milyon bir daire
Kimsede ev alacak güç kalmadıki
Çok pahalı
Tamamen balon
Anormal bir şey degil
ev fiyatları ayvayı yiycek 2025 te artık toparlar
çok yüksek
Krediler kapandı
Gitgide zorlaşıyor
Çünkü çok pahalı
Felaket
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?