Seçim sonrası dolar hızla yükselmeye başladı. Sizce ne zaman düşecek bu doların ateşi? Maaşımız git gide eriyor farkında değiliz 😒

Seçim sonrası dolar hızla yükselmeye başladı. Sizce ne zaman düşecek bu doların ateşi? Maaşımız git gide eriyor farkında değiliz 😒

Birileri seçimlerin sonucunu beğenmedi.
Normal şartlarda OPEC'in Amerikayı dinlemeyerek betrol üretimini kısma kararı alması ve Sudi'lerin Çin'e gazı Yuan ile satması, Yuan'ın rezerv para olacak kadar geniş bir coğrafyaya yayılması, ayrıca Amerikanın orta doğuda kışkırttığı ve Yemen'de savaştırdığı İran ve Suudi'ri Çin'in barıştırması ile, Doların ciddi bir düşüş yaşaması lazım ama Amerika merkez bankası buna karşılık küçük bankalarını bitirmek pahasına faiz arttırmaya devam ediyor olması, bu düşüşü geciktiriyor. Görünüşe göre Kasımda işler değişecek, o zamana kadar faiz savunma hattı, Amerika'da istihdamı çökertebilir. Bu sebeple Kasımda mecburen işsizlik için mücadele edecek olan amerika, faiz düşürüp, doları acık zayıflatmak zorunda kalabilir. Belki bir nebze ciddi dolar yakışları ile bir savunmaya geçebilir ama Türkiye yelkenine rüzgar alabilir. Fırsatı iyi değerlendirmeli. Özdemir Asaf'ın dediği gibi, bir insan treni kaçırır onu başka bir tren alır ama bir millet treni kaçırırsa, onu başka bir millet alır. Dikkat edilmesi gereken zamanlar.
Ayrıca ham maddeye yönelip, ürettimini arttırmak zarundayız ki, ham madde ithalatı ile, dış ticarette çok zarar adiyoruz. Bunu "açık" diye yumuşatıyorlar ama gerçek bu. Bir an önce özellikle gelişmiş plastik, polyester iplik ve mkina sektörüne yatırımı arttıracak politikalar üretilmeli. Birde gıda için acil çözüm şart. teşvik yerine bedava tohum, bedava yem, bedava gübre politikaları oluşturulup, meyve sebze satışında "zarar gösterme" denilen şeyin kalkması şart. Marketler tonlarca ürün alıyor, yarısını çöpe, yarısını da çöp gibi olana kadar bekletip satıyorlar.
Ek olarak elimizdeki metalleri sudan ucuza satmayı bırakıp piyasaya göre hareket etmeliyiz
Bana hiçbir şey olmuyor. Gayet rahat ve memnunum. Dilerim dolar 50 lira olur, etin kilosu 2.000 lira olur, ekmek 50 lira olur.
Daha beter olsun her şey😂
Et yiyemesin kimse 😈
Cevap
47Cevap
Benim tahminim ilk önce 25 TL ya kadar gidebilir yıl sonu 27-28 TL da kalır gibi...
Bence daha devam eder
AKP rejimi seçime kadar rezervi yaktı doları sabit tutmak için. Bunu da yasalara ayrkırı şekilde yaptı, ama hukul falan önemli değil tabii bunlara.
E tabi rezerv bitti, MBnin borç olarak barındırdığı dolar da bitiyor. Yavaş yavaş salıyorlar. Daha da yükselecek.
Nas falan dedi ya. Faiz sebeptir dedi ya. Yanlış ve yalan. Kuranla ekonomi yönetilmiyormuş.
Piyasada halâ güvensizlik devam ediyor.
Fed'in 2 puan faiz arttırımı bekleniyor ki bu durumda bizde de ya faizleri sabit tutacaklar yanda kkm iptali yapıp faiz arttırımına gidecekler.
Diğer ihtimal ise Mehmet Şimşek'in dediği makro alanda ilerleme yapacağız cümlesine istinaden ihracatçının istediği dolar kuru seviyesine kadar yükselmeye devam etmesini bekleyecekler.
- Yatırım tavsiyesi değildir.
@everkeğii İthalatta 1 mamüle 50 dolar fiyat biçilirken aynı malın ihracatında kur düşük kaldığında ve üzerine türk lirasının da değer kaybının yüksek olması neticesinde ihracatçı dolar kuru düşük olduğunda 50 dolar yerine 60-70 dolar seviyesine çıkması gerekiyor ama malı isteyen ise bu seviyeyi yüksek buluyor. O yüzden bu sepet kurundaki oran arttıkça dünya genelinde ihracattan aldığımız pay seviyesi yükseliyor ve yabancı para ülkemize geliyor.
@everkeğii Şöyle düşün. Almanyada yaşayan bir Türk vatandaşı Türkiyeye geldiğinde Euro'nun düşmesini mi ister yükselmesini mi?
Mantık olarak yükselmesini ister ki , 1 euro 22 TL değerinde , Euro 30 TL olsa 1 Euro'nunda değeri aynı oranda artar 😀
@everkeğii Gayet tabiki de hacim ne kadar çok artarsa döviz oranı da aynı oranda artar. Ayrıca şirketler döviz üzerinden işlem yapar ama türk lirası üzerinden vergi öderler gibi gibi durumlar da var. Calvin Klein - Tommy Hilfiger - Lacoste gibi markalar da ihracat yerine Türkiye'de ismi az bilinen ama kaliteli tekstil şirketlerine mallarını ürettirip diktirirler ve yine dünya ile aynı fiyata satarlar. Bu yüzden ticaret hacmi özellikle ihracatta önemlidir.
Ben ekonomistim doların ateşi düşmeyecek yakacakları döviz rezervi de kalmadı ancak dışarıdan borç olarak döviz rezervi yakabilirler o da uzun vadede çok daha büyük zarar verecektir. Türkiyenin ticari açığı da var cari açığı da var ne olursa olsun Türk lirası değer kaybedecektir. 1-1.5 sene içerisinde de büyük bir ekonomik kriz bekliyorum 2001 dekinden de daha büyük bir kriz
Yanılıyorsun. ABD sadece güç gösterisi yapıyor Türkiye dişini sıkıp doğru ülkelerle ticaret yaparsa doları o zaman göreceğiz
: D usta doların yükselmesinin ana sebebi dıj güçlerin Türkiyeyi zorlaması değil abd ile hiçbir alakası yok şu an abd ile aramızda olan politik bir krizde yok
Basitçe 3 veri ile açıklayayım
Ticari açığımız olduğu için sürekli olarak dolar rezervi kaybediyoruz
Cari açığımız olduğundan para basmak zorunda kalıyoruz
Dış ülkelere 500-600 milyar dolar borcumuz var ve bu borcu ödemek için de borç alarak borçlarımızı ödüyoruz ve döviz rezervimizi azaltıyoruz döviz rezervimiz artık - de olduğundan piyasaya sürecek döviz rezervi de kalmadı yani ülkenin ekonomisi ve Türk lirası yokuş aşağı gidiyor kur bazlı faiz politikası da yine bunu körüklüyor hükümetin yaptığı ekonomi politikaları günü kurtarmalık kısa vadeli politikalar umarım anlamışsındır basitçe anlatmaya çalıştım
Sebeb dış borç bunu biliyoruz buna faiz yükseltmiyoruz o yüzden dolar yükseliyor.. vede. Dünyada her ülkenin borcu var. Amerika dahil özelikle Avrupa ülkelerin aşırı fazla borcu var.. yer altı kaynaklarımızı kullansak becerebilsek rahatça kapatırız
@Punisher-34 hayır dış borç asıl sebep değil hatta denklemde sonlarda geliyor
Tl nin değer kaybetmemesini istiyorsak öncellikle faizleri arttırmalıyız daha sonra ise ticari açığımızı kapatmak için devlet eliyle fabrikalar açmalı ithalatı kısıtlamalıyız para basmayı da olabildiğince kısıtlamalıyız ancak para basmaya da mecburuz her zaman işler rayına oturana kadar Amerikan ekonomisine gelince onların gsyh'larından bile daha fazla borçları var 25 trilyon dolar civarı ama onların bu borcu bir şekilde karşılayabilecek üretim araçları da var bize nazaran yine de amerikan ekonomisinin de zayıfladığı ve küresel ekonominin de çine kaydığı bir gerçek
Bizim yer altı kaynaklarını çıkarmaktan çok işlemememiz gerekiyor yoksa bor madenini alıp taş olarak satarsan hiçbir anlamı yok açıkçası
Bu dediğini yapmak için arkayı sağlama almak gerek
@Punisher-34 komplo teorilerine gerek yok her ülke kendi ekonomisinden yine kendi sorumlu tabi küresel çapta ki değişkenlerle birlikte
Benim işime geliyor yurtdışından bana euro geliyor yükselmesi türkiye halkına ise müstahaktır hiç üzülmüyorum yükselmesine açta kalsalar isyanda etseler konuşmaya hakları yok seçimde kendilerini belli ettiler
Bence yanlış bir düşünce insanların oy vermesi için bir ışık görmesi lazım Kılıçdaroğlunda o yoktu kaybedeceğini bile bile seçime girdi. Halk ne yapsın ekonomi harici en azından şu an ülkede bir istikrar var masada kaç kişinin oturduğu belli değildi yol geçen hanı olmuştu masa insanlar tabi güvenmez
Bilmem ben en son onun mevzular açik mikrofon konuşmasını izledim. Adam hiçbir soruya kaçamak cevap vermedi soluksuz 4 saat izledim. Ki proğram 8 saat sürmüş baya da uzun. Kiliçdaroğlu Evet belki de doğru bir aday olmayabilirdi ama halk seviyordu. Yeni bir adaya da güven olmazdı Oğan mesela adını ilk defa duyuyorum gidipte o kişiye oy vermezdim. Erdoğan gerçekten güçlü bir rakipti çünkü insanlar fakir olmaktan açlıktan ölmekten korkmuyordu. İnsanlar seslerini çıkarmaktan korkuyor başka ülkelerde olsa bu kadar zam olsa millet isyan çıksrırdı hükümet ise olaya el koyardı. Bizim insanlarımız korkuyor mu hallerinden memnun mu işte onu anlamadım ben 🥲yurtdışında olan arkadaşlarim da var gerçelten ciddi anlamda diyorlar bana evet burada da zam var ama göze batacak kadar zam değil enflasyon oranı yüksek olduğu an hükümet bize farkettirmeden müdahale edebiliyorlar. Bizde saray sistemi tek adam yönetiyor ben buna karşıyım işte tek bir adam türkiye hakkında doğru karar veremez ki vermedi de
Bu iş iki programla olacak olsaydı ohoo. RTE Türkiye'nin hayal edemediği projeleri gerçekleştirdi kemal hala soğan patates diyor adam uçak, araba yapıyor dedim ya tek sorun ekonomi onu da bir şekilde düzeltecek bence
Aynen uçak araba benim milletimin karnını doyuracak ben o arabayı uçağı da alamadıktan sonra napim uçağı arabayı bu arada kemal cumhurbaşkanı olmadıpı için adamdan ne bekleyebiliyorsunuz. Adamın yetkisi yok ülkeyi yönetmek için aman şu an ne desem anlam veremicelsin o yüzden hiç senle laf dalışına giremicem. Aynen devam etsin dolar 25-27 tl de görse size müstahaktır ben her şekilde kârdayım. gidaya istediği kadar zam gelsin beni etkileyen bir şey yok açlıktan ölenler düşünsün
Bu yorumun üstüne yorum yapamıyorum sonuna kadar haklı isyan
Aziz Nesin bir sözü vardır
"Bİzde bu kafa varken, bizim gibilerine bir değil ön zübük az gelir" Bak ben demiyorum Aziz Nesin diyor adam geleceği görmüş resmen
Biz dolarla mı maaş alıyozz yigenim 😅😅 Cringe mizah bir yana dolar burada durmaz ilk etapta 25 TL olur sonra tırmanmaya devam eder çünkü TMB'nin kasasında fısıldayınca yankı yapıyor diyorlar durum bu kadar vahim 🫠
Kurallara göre Türkiye ekonomisini değerlendirdiğimizde enflasyon hedeflemesi Taylor kuralı ile tutarlılık Faiz dışı bütçe hedefi (kural) yani Kemer Sıkma anladığım dışardan borç bulacağız ve borç yönetimi uygulayacağımızdır. Buda bir nevi özelleştirmeler demek yani sonuç olarak tüm bu ibareler doların yükseleceğini kaçınılmaz olduğunun göstergesi. Economy Aşktır❤️😅
Malûm kişi gidip yerine adam akıllı biri gelip sonra da birkaç sene içinde ülkesine yatırım yapıp, tarım, hayvancılık, eğitim, teknoloji vs gibi alanlarda ihracata yüklenince.
ufaktan dizginleri bırakacakları zaten belliydi iktidar kim olursa olsun beklenti buydu
bundan sonra tutmak zor olacak yılbaşına kadar böyle en azında.
euro için öngörüler daha vahim
An itibari ile global piyasalarda 21.70... yarın açılışı merak ediyorum iç piyasada. Swap miktarı gelene kadar ödemeler için.
doların adil değeri 30 lira bana göre. oraya gelene kadar durmaz.
seneye daha da yüksek bekliyorum.
ekonominin şartları böyle gerektiriyor.
Asgarî ücretle çalışan bir genç olarak nasıl hala intihar etmedim diye düşünüyorum. Arkadaş vallaha mahvoldum bir şey alamıyorum.
Bende ki paraları dolara yatırayım da bir kâr elde edelim bari.
Yükselir, düşer diyenleri düşmediği zaman göreceğim.
Sen veya senin çevrendekiler uyandığı zaman , koyunluktan vazgectikleri zaman. Aynı şekilde benim cevremdekilerin de
Arkadaşlar ekonomi gözlerdeki ışıltısjjskdjsjekdıd durmak yok yola devam sene sonuna 26/28 olacak buradan kaçırmayın 21-22 liradan ucuz dolar toplayın
30 lirayı gözden çıkardığımız için şu anlık şaşırmıyoruz.
yükselis tayip ve onun sulalesi akp zihniyeti gidenen kadar devam eder.
Ben seçimden önce 500 dolar aldım 20 tl den yıl sonuna en az 33 34 TL den bekliyorum
dün g. zekalı bi arkadaş düşeceğini iddia ediyordu nerede acaba :d
Yabancı kaynaklar yıl sonunda 28 olacak diyor hazırlıklı olun.
Yatırım yapacaksanız bir an evvel yapın derim
Ah demiştim 25 olur diye şimdilik 8 k lık bir kardayım.
Üretim ve ihracat artmadığı müddetçe doları durduramazlar. 20 yıldır sürekli betona yatırdılar. Bu güne kadar üretime odaklı gelinseydi şu an dolar 5 tl olurdu.
Döviz cinsi tüm paralar ve emtia kabul edilen değerli madenler ülke içinde şirket olmayan bireylerde yasaklanmalı , Şirketlerin ise yurt dışı ödemelerini devletin eli ve gözetimi ile yapılması.
Üretimlerde öncelik halk sonra ihracat sistemli çalışılmalı
Ukrayna Rusya arasındaki ticaret komisyonculuğu gibi işlere girilmeli ancak bedava değil komisyonculuk gelirini koyarak
İyi kalpazanlar bulup sahte dolar ve euro basıp yurt dışına sızdıracak. Aklıma mahsun karaca geldi :D
Ülke içerisindeki komisyoncuları kaldırıp tarladan, fabrikadan, atölyeden halka ulaşımı belediyeler ya da valilikler tarafından yapılması lazım
Türkiye yüz yıllına emin adımlarla şahlanarak gidiyoruz Mübarek
Biz farkındayız da işte kabullenmek istemeyenler var
Bu millete az bile, yeniden seçtiler bu adamları olacağı buydu.
Ülkeyi Şimşek de kurtaramıcak kasa boş kurumlar zaten satıldı kalmadı bir şey dolara kimse müdahale edemez Amerika bunu savaş sebebi sayar.
Dolarin duracagina inecegine inaniyorsan hepiniz fetöcüsünüz dis minnaklar buna sebep oluyor yil sonunu bekleyin mklarim minimum 35.
Ak partiye oy verenlerin bu soru hakkındaki görüşlerini merak ediyorum
Dolar 25 olursa suratıma tükürün bütün kızlar soruyor gelsin tükürsün olmayacak
ABD faiz artırıyor haziranda 25 baz puan daha artıracak ondan artıyor tek Türkiye de değil dünyada artıyor
bunun için ekonomist olmaya gerek var mı dolar 1 ya içinde 25 olucak sonra biraz düşer gibi olucak 2 3aya 27-28 bandında sene sonu 30 yakın olucak kimse ağlamasın 100. yıl türkiye böyle başlıcak yersen:PPpapa
Yaz aylarından sonrasına kadar
Adil değerini bulana kadar yükselecek yükselmesin diye altın satmayı kestiler seçim bitince
En fazla 23 diyorum bakan ile sıklaştırma ileberaber 20 altı düşer diye öngörüm var
30-40 arasına kadar çıkar sene sonuna doğru ztn
Yükseliş devam eder 28 i görür yılsonuna kadar
24 e kadar yolu var sonra biraz duraklar 27-28 e tırmanmaya başlar
Devam etsin yükselmeye hc şikayetçi dglm.
Yurt dışında mısın
İsterse 100 lira olsun bu millete müstahak
30 u görünce az bir duraksar
Vermeseydiniz oyunuzu o zaman şoparlara, derler adama 😆 çekin şimdi yoksulluk sırını, fakirleşmeyi
Yükselmeye devam edecek. Hiç durmayacak.
Erdoğan Cumhurbaşkanlığından men edince biter.
%52 nin vardır bi fikri 🤣
Ekonomi bu halde iken Üfe Tüfe 0.4 çıkıyor
24-25 kesin de gerisni bilmem
Gerçek değerine ulaşana kadar
Yıl sonuna kadar gider
5 seneye 50 olur
30 ile kapatır inşallah
Bu gidişle 50 lirayı bulursa şaşırmam
amaaan isterse 50 olsun reco kazandı ya bize yeter
Ülkede koyun sayisi azalınca
Sonsuza kadar 😅
Tövbe de kız 😒
Dış güçler 😂
Buna inanan var mı hala 😂
Bu yükseliş moratoryumla son bulur.
Eller havaya teslim oluyoruz, yani iflasın kabulü.
Kardeşim zaten çok uzun sürmeyecek bir erken seçim daha var, 20 yıldır ülkenin içine ettiler, Ülkenin 80 yıllık birikimlerini fabrikalarını haraç mezat yok ettiler, üretimi bitirdiler, 2000'ler de ABD de mortgage krizi olmuştu sonra müthiş bir karşılıksız para basımı başladı tabi O para dünyaya dağıldı ve O ucuz para Türkiye yede girdi, hani bazıları diyor ya,"Hükümet şu zamana kadar iyiydi!" Bir p*k bildiklerinden değil işte bu bahsettiğim ucuz para sebebiyle geçici bir iyiymiş görüntüsu, tabi ne yaptılar O ucuz paraları, eğitime, teknoloji alt yapısına, ARGE ye harcayacak değillerdi ya, ranta! İnşaata! Yola boş işlere harcandı o para şimdi ödeme vakti geldi!! Haydi bakalım nerede bunun karşılığı?
Doların 40 TL na çıkması ödemeler krizi demek, bu ise bir çok işletmenin fabrikanın iflasına sebep olur ve bu da yuzbinlerce işsiz demek, yani senin anlayacağın büyük bir ekonomik çöküş kapıda. Cok yakın çok. Belki bu gün belki yarın, şimdi yeni maliye bakanı Mehmet Şimşek sert tedbirler almak isterse gör bak sen...
Ekenominin, paranın akış hızını sınırlayan tedbirler, dolar ve diğer döviz cinsinden paralara karşı sıkılaştırma vs.. bankalara uygulanacak blokajlar, vatandaşın sırtına (yetmezmiş gibi!!😡) Ek vergiler! Valla sonunda halkı sokağa dökecekler!! Bir kg zeytin 200 TL!! Ülkede develüasyon olmuş hâlâ konuşuyorlar ve hala iktidarda kalabiliyorlar, bu halka her şey müstehak!! Boşuna yakınmasınlar!! Bir kg kırmızı et 400 tll kavurmanın kg 600!!!
İflaslar baslasın sen o zaman gör.
Biz üç beş işletmenin iflasından bahsetmiyoruz ki, düşün 10.000/20.000 fabrika iş yeri iflas etti, ee buralarda çalışan 10/20/30/50/100 hatta 1000/1500 çalışan var, ne olur sonuç?
Kardeşim sen boş ver onu. Şimdiki insanların putu mideleri!! Hele aç kalsın, kirayı ödeyememe kaygısı yasasın, evin faturalarını ödeyememe kaygısı yasasın iş yeri iflas etsin işsiz kalsın sen o zaman gör bakalım neler olacak...
Gebersin ülke yükselsin dolar
durmaz durmayacak da
Maşallah maşallah
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?