Merhaba, banka hesapları genellikle tek kişi tarafından yönetilse de birden fazla insanın sahip olabileceği hesaplar da mevcuttur. Bunlara ortak banka hesabı adı verilir. Soruda bahsettiğiniz gibi bir hesaba ortak banka hesabı adı verilir ve eşiniz, iş arkadaşınız ya da aile bireyleriniz ile birlikte ortak banka hesabı açabilirsiniz. Bu sayede her iki tarafa da ait olan varlıkların takibi kolaylıkla yapılabilir. Eşiniz ile birlikte ortak bir bütçe havuzu yapmak ve o havuzdan harcama yapmak, gelir ve giderlerin daha kolay denetlenmesi ve özellikle para biriktirilmesi açısından yararlı olabilir. Yapılan araştırmalar da bunu desteklemektedir. Tabii ki çok kişisel bir tercihtir ve sorunuza gelen yanıtlardan da gördüğüm kadarıyla herkes tarafından kabul edilebilecek bir tercih de değildir :)
İkisi de çalışıyorsa ayrı olmalı. Ben eşimden para esirgemem aksine çok verici biriyimdir ama tüm ekonomimi yönetmesine de izin vermem. Dünya hali, yarın kimin ne olacağı veya neye dönüşeceğini bilemezsin. Çalışan ayakları üzerine basan herkesin kendini güvene alması gerekiyor.
Ortak hesap açmak bence çok gereksiz bir durum. Eğer bir havuz olayı olacaksa bu iki tarafın banka hesaplarında da olabilir, bunun için ortak hesap açmaya gerek yok. Zaten aranızda sağlıklı bir ilişki yoksa ortak hesap açmışsın açmamışsın farketmez.
Evlendikten sonra aynı olmalı. Diğer türlü benim senin muhabbetine dönüşür. Evliyken ben calismiyordum. Doğal olarakta hesabim param vs yoktu. Eski eş kendi kazanır kendi harcardi. Nereye ne harcamış ne borcu var ne alacağı var hiç bilmezdim. Zaten sonrada battı gitti. Sadece işini değil evliliginide batırdı. O yüzden hem bütçenin ortak olması hem de birbirini kontrol iyidir diye düşünüyorum. Şu an benimde bir isim var mesela birgün gelirde tekrar evlenirsem hesabını kitabını bilmediğim birini tercih etmem
Eşimle paranın tartışma konusu olmasını istemezdim açıkçası yeri gelir ondan isterim yeri gelir o benden ister yeri gelir herşeyi ben öderim birlikte birikim yaparız harcarız evlilik birliktelik demek değil midir para ayrıysa biz neden birlikteyiz kendine ayırdığın bir yedek bütçe vardır o ayrı tabiki zor günler için ama normal durumda parayı tartışma konusu yapmak istemezdim.
Evlenirken evlilik sözleşmesi yapılmış ve sözleşmede eşlerin kendi malları kendilerine ait olur maddesi eklenmişse ortak hesap olmaz. Ortak hesaptaki paraları boşanma durumunda alamayabilirsiniz. Ayrıca ortak hesap istenmesine gerek yok. Eşler birbirine güveniyorsa verir kartını ve şifresini eşler kullanır. Ortak hesap çokta gerekli değil.
Bence aynı çatı altındaysak maaş hesabı aynı ama harcama hesabı ayrı olmalı şöyle açıklayayım 1. Hesap benim 2. Hesap eşim ve benim 3. hesap eşimin şeklinde olacak maaşlar 2 ye yatacak ben oyun alırken 1 den alıcam o çanta alırken 3 ten alacak böylece iki tarafında harcaması belli olcak ama iki taraf ne aldığını bilmeyecek belki biriktirir belki hayır işler ona kalmış
Yani herkesin banka hesabı olmalı fakat para ayrımı olmamalı herkesin hesabındaki parasını da kişisel olarak özgürce harcayabilmeli yüksek meblağlı şeyler ortaklaşa alınır elbet
Aynı olmalı diye düşünüyorum çünkü birlikte harcama yapmamız gerekiyor, benim param benim değildir. O nasıl evimize katkı yapıyorsa benim de katkım olması gerekiyor.
Para kasa, banka hesabi yapiliyorsa o evlilikte bence bir sorun var demektir. Evlilikte hersey ortak olmali, özellikle maddiyat hesabi yapilmamali, yapiliyorsa dedigim gibi , o evlilik zaten cikar evliligi, güven , sadakat, özveri degil
6284, süresiz nafaka, düğün, altın düşünüldüğğnde erkek bırak ortak hesabı devletten bile gizli kayıt dışı bulundurmalı varlığını. İsviçre bankası, kripto, gömülü fiziki altın...
Kişisel tercihe göre değişir ama ben ayrı olması taraftarıyım. Zaten eşler arasında benim param senin paran muhabbeti olmayacağına göre, ayrı olması daha sağlıklı olur.
Yani o da çalışan bende çalışan istediği gibi harcayabilir kişisel eşyalar makyaj kuaför gibi ama evimizi ilgendircek şeyler örneğin mobilya vs ortaklaşa olmalı o konuda
Bence ayrı olmalı. Eşlerden biri ortak hesaptan para çekti diyelim çektiği miktarın açıklamasını yapması gerek. Bence buna gerek yok. Ev giderleri ve tadilat masrafları gibi harcamalar belirlenip her iki hesaptan eşit miktarda para konursa ortaya bence daha mantıklı olur.
Aynen dediğinize katılıyorum çünkü erkek kadar kadında ekonomik olarak birbirinizi zor durumda bırakmayacak şekilde ihtiyaçları gidereceğini düşünüyorum
Ve sürekli birbirine hesap vermekte belli bir zaman sonra Can sıkıcı olabilir
Evlenince her şey birlikte yapılacak diyede bir şey olmamalı kadınından erkeğinden kendi özel alanları olmalı
Bence aile de güven önemli güven içinde bir birinden gizlin saklın olmaz diye düşünüyorum ortak hesap olmasa bile var olan paranın hesabını her iki taraf da bilmeli diye düşünenlerdenim ben
Saygı duyarım vermek istemezse alınmam ama ben ona hesabımı vermek zorundayım
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
1 yıl
Bence, eşlerin banka hesaplarının aynı mı yoksa ayrı mı olması gerektiği tamamen kişisel bir tercih meselesi. Bazı çiftler ortak hesap açarak finansal sorumluluklarını paylaşmak isterken, diğerleri mali bağımsızlıklarını korumak için ayrı hesapları tercih eder. Ortak hesap, birlikte para yönetimini kolaylaştırabilir, ancak ayrı hesaplar kişisel özgürlüğü artırabilir. Önemli olan, çiftin birlikte karar verip açık bir iletişimle ihtiyaçlarına en uygun çözümü bulmasıdır.
ortak hesabımızda olmalı herkesin şahsi hesabıda olmalı ortak hesapta beraber yaptığımız eventlar ve ödiyeceğimiz borçlar için şahsi hesaplarımız kendi bireysel alışveriş, ıvır zıvırımız makyaj kozmetik ürünlerimiz için falan işte.
Eşlerin 3 banka hesabı olmalı kendilerine ait hesaplardan ortak hesaba belirli para atıp o parayla ev giderleri vs yönetilmesi olması lazım şahsi hesaplarinda harcadıkları paralar kavga sebebi olabilir o yüzden özgürlük alanı olmalı
Merhaba, banka hesapları genellikle tek kişi tarafından yönetilse de birden fazla insanın sahip olabileceği hesaplar da mevcuttur. Bunlara ortak banka hesabı adı verilir. Soruda bahsettiğiniz gibi bir hesaba ortak banka hesabı adı verilir ve eşiniz, iş arkadaşınız ya da aile bireyleriniz ile birlikte ortak banka hesabı açabilirsiniz. Bu sayede her iki tarafa da ait olan varlıkların takibi kolaylıkla yapılabilir. Eşiniz ile birlikte ortak bir bütçe havuzu yapmak ve o havuzdan harcama yapmak, gelir ve giderlerin daha kolay denetlenmesi ve özellikle para biriktirilmesi açısından yararlı olabilir. Yapılan araştırmalar da bunu desteklemektedir. Tabii ki çok kişisel bir tercihtir ve sorunuza gelen yanıtlardan da gördüğüm kadarıyla herkes tarafından kabul edilebilecek bir tercih de değildir :)
Teşekkürler 🙏
Rica ederim :)