Asgari ücret yükselince firmalardan işçiye para geçişi artıyor. Firmalar bu parayı bir yerden bulmak zorunda. Eğer para ödenemezse işten çıkarmalar artar firmalar küçülür, ekonomi daralır. Ya da para basıp piyasaya daha çok para sokulur o zaman da paranın değeri düşer ve enflasyon oluşur.
Üretim artmıyor, tezgahtaki elma, armutz ekmek sayısı aynı kalıyor sadece merkez bankası para basıyor. Böyle olunca da bir ekmeği 5 liradan alıyoruz. Asgari ücretin nominal olarak artması hiçbir anlam ifade etmez.