Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş) Başkan Ergün Atalay az önce açıklama yapmış. Pazarlığa 7.785 TL ile başlayacağız demiş. Şu ekonomide aşırı az. En düşük seviyeden pazarlık mı başlar

Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (Türk-İş) Başkan Ergün Atalay az önce açıklama yapmış. Pazarlığa 7.785 TL ile başlayacağız demiş. Şu ekonomide aşırı az. En düşük seviyeden pazarlık mı başlar

Bunlar zaten özünde İŞÇİYİ - MİLLETİ temsil eden sendikalar değil ki; Cumhurbaşkanlığı'nın basın karşısında oynattığı KUKLALAR😒
Her sene hep aynı TİYATRO!..
Önce yalandan sert tartışmalar... Sert tavırlı hak arayışları... Son görüşmede ise devlet ne derse kuzu sarma kesilmeler...
Dün sendika çatıları altında gördüğümüz herifler bugün AKP çatısı altında siyaset yapıyor, AKP'nin sözcülüğünü yapıyor😒
Yandaş yorumcular zaten bu rakamın işaretini vermişti. "Max zam oranı %50 olur" gibisinden açıklamalar. %50 zam da zaten kabaca bu rakama tekabül ediyor😏
Oysa en az %100 zam oranı şart en az...
Neyse, böyle de güzel bence!..
BEDELİNİ inşallah bu millet sandıkta ödetecek!..
Olayı yanlış anlamışsın İşveren tarafı olduğu için düşükten başlayıp yukarı çekecekler bu da demek oluyor ki asgari ücret 7785 TL'yi gececektir muhtemelen. İşçi sendikalarının koyacağı rakamla işveren tarafının koyacağı rakam arasında mücadele edecekler. Yanlış hatırlamıyorsam işçi sendikalarından biri 10 bin biri 13 bin civarı bir rakam telaffuz etmişti. Tüm taraflar masaya kendi rakamlarını koyup pazarlık yapacaklardır. Muhtemelen 8500 bandında bir asgari ücret ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum hükümet kabul ederse.
Pardon işçi sendikasıymis işçi sendikası bu kadar düşük rakamla pazarlığa oturmaz bir saçmalık var burada ben 10 ve 13 bin bandında telaffuz ettiklerini görmüştüm bu açıklamanın kaynağı nedir nerede gördünüz
Ben de 13 bin diye gördüm ve her yerde o rakamdan bahsediliyor. Bu paylaşımı yapan şahsın kaynağı ne merak ettim
@inanhiçönemiyok max 10 bin olur 13 mümkün değil
Asgari ücret attığı zaman üretimde maliyetlerde artıyor. Haliyle bu da alım gücünü düşürüyor. Bir restoranda 100 liraya yemek yiyorsanız personel giderlerini çıkarmak için 120-130 lira yapacak yemeği. Bunu bütün piyasaya göre düşünün artık. Öte yandan artmasa asgari ücretli geçinemiyor haklı olarak. Velhasıl artsa bir dert artmasa ayrı bir dert.
Artsa sıkıntı atmasa sıkıntı. Çok zam demek maalesef paranın kağıda dönmesi demek ama kimse anlamıyor. Gerçi bu kadar pahalılıkta insanlar da güzel zam istemekte haklı, her halükarda para yine değer kaybedecek. Umarım bu durum böyle gitmez yıllarca. Yoksa 500 lük 1000 lik banknotların gelmesi içten bile değil.
Cevap
78Cevap
Evet çok düşük bence
Bu sendikalaein kime ne faydası var acaba açıp bı bu seneki açlık sınırına baksın başkan açlık diyorum açlık hani aç kalmamak için elinde olması gereken para 🤦♂️ ama tabi sendika yöneticilerinin memurlarinin keyfi yerinde aldıkları maaş altındaki araba bol keseden fakir fukariyi kim düşünür
Rüyamda gördüm. Çekmişler Ergün'ü kenara, demişler ki;
- Bak şimdi Ergün, sen TV ye çık, bizim kırmızı çizgimiz şu rakam de, biz de bunun biraz üstünde bir rakam verip, seçimde oyları toplayacağız. Elbette, söz dinlediğin için seni de görürüz.
Hayırdır inşallah 🍆😉
Mühim olan etiket te üçkağıdın önüne geçebilmek üç harfli marketler kendi aralarında anlaşıp fiyatı artırıp daha sonra haftanın indirimleri diye kaçırmayın diye bangır bangır bağırarak satış yapma derdinde. Bunun önüne geçmeleri gerek. Asgari ücrete zam gelse nolur aç gözlüler şimdiden zam yapmaya başladılar.
Paramızı her geçen gün ne kadar değersizleştiriyoruz ulan enflasyonu pahalılığı hafifletmek gerekirken bizim 4pt4l insanlarımız neden ücreti yukarı çekme derdinde asgari ücret 3000 lira olsun sorun değil ama bir paket sigara 3-4 lira olsun kiralar 350 450 lira olsun 1 kilo beynir 5-6 lira olsun ne bileyim. Bu kafayla gittiğiniz sürece yakında 1 paket sigaraya afrikalılar gibi 2 torba para verirsiniz
Yav hiçbir önemi yok bunun, asgari ücret artışı 1 ay yeter ancak, sonrasında enflasyon kol gibi büyüyor.
Hükümet bildiği için şimdiden zincir marketleri hain ilan edip hedef gösterme peşinde, çünkü yaratacakları enflasyon için suç atacak birileri lazım
Bende asgari ücret artmamalı. Çünkü son üç aydır dolar hemen hemen aynı seviyede yakıt aynı seviyede ama eflasyon %20 arttı asgari ücrrete zam gelecek diye. Ben yıllarca okudum ama asgari ücrete gelen zam oranında gelirim artmıyor. En doğru çare asgari ücretlilelerin seçimde konuşması.
Zorla küfrettirecek kendine. Ulan mal, oradan başlarsan 7.400 e bitirirsin pazarlığı, asgari ücretli tüm aileler de yoksulluk sınırı altında yaşamaya devam eder. Vallahi bu sendikaların alayı şerefsiz, hain.
Yeni mezun vasıfsız bir çalışanla 20 yıllık tecrübeli bir kişinin maaşları farklı olmalı. Asgari ücretli 10 olursa diğeri en az 20 almalı ki haksızlık olmasın ama bu ücretler çoğu işletmeyi batırır.
Kiralarin en az 4000 oldugunu baz alırsak ve en kotu ekmek sogan da 10 liraya gelse 4 kisilik bir ailede 40 lira yapar gunde 2 ogun yese 80 lira yapar 2400 e gida masrafi cikti 3. Ogunde birbirlerini yerler kalani da elektrik su bencede az😂
Asgari ücret ilk işe giren vasıfsız işçi maaşı'dır.
Takılmayın şu dandik maaşa.
Herkes mi vasıfsız anlamadım ki.
Gir işe al 35.000 TL bak keyfine.
Bir ülkenin yarısına yakını asgari ücret alıyorsa bunun konuşulması gayet normal. Bir öğrenci de ne işe girerse girsin asagariden fazla vermiyorlar iken gidip bir firma çalışanıma 35 bin vermez. Herkes iş bulma derdinde. Düzgünce mesleğini icra eden bile az iken bunu konuşmanız çok saçma
@Sedakaram
Saçmalayan senin gibiler!
Burada suç işçilerde birlik olup hak arasınlar.
Ancak işleri güçleri altılı, okey, futbol.
Çokta tın senin gibiler. 😂
Asgari ücret 5000+5000 olmalı yarısını işveren yarısını devlet karşılamalı. Asgari ücret ne kadar artarsa işsizlik oranı o kadar artar. Ekonomi düşsün asgari ücret artmasın en olumlusu o olur
Asgari ücretin artışı = Maliyet = Ürün ve hizmete zam = Alım gücünün daha da düşmesi. Yani bu ekonomide asgari ücret çok zam yapılınca elimize bir şey geçmiyor.
@aerolite Zamları engelleyemez maalesef. Serbest piyasa çünkü. O fırsatçı dedikleri esnaf ( esnafı savunmuyorum ) çıkartır önüne bir rapor, işçi çalıştırdığım için ödediğim maaş + muhtasar + sigorta primi, kar ettiğim için devletin benden aldığı %23 gelir vergisi, kira giderim, elektrik giderim vs. bunları karşılamak için de zam yapmam lazım der çekilir köşesine. Alım gücünü arttırmak, ekonomiyi düzeltmek için, üretmek ve bunu üretirken %70-80 yerli sermayeden faydalanmak ve bu sayede ülkeye döviz sokma yoluna gitmeli. Gıda, teknoloji, giyim ve bunlara ait hammadde hem İthalat kalemi. dışa bağımlı aciz bir ülke olduk iyice. Evet fırsatçılık var mı? Dibine kadar var, ama bu fırsatçılığın yapılabildiği zemini ve şartları da hükümet yaptı zaten. Herkes kaygılı ve kar marjını yükseltip kendini biraz güvene almak istiyor. Olan da bizlere oluyor maalesef.
Normalde üstten başlanır bunlar minimumdan başlamış bunun düşeceği rakam 6 olur herhalde 😂
Bu türk iş zaten yalama internete videosu düşmüştü devletle çalışıyorlar.
7700 iyi bir rakam oraya kadar çıkacağını sanmam asgari ücret yükselirse her şey yükselir enflasyonun düşme eğili göstermesi bekleniyorsa asgari ücrete fahiş artış yapılamaz
Pazarlığa o rakamdan başlasa ne olur enflasyona ve alım gücüne baktığımız zaman en az net 10 bin tl olması gerekiyor asgari ücretin e bunu da yapmayacaklarına göre kaybeden yine biz olacağız
Bu sendikaya nasıl hâlâ üye kalabiliyorlar anlamıyorum, bu sendika işçilerin haklarını savunmuyor ki.
sahtekar bu adam gecen sene mikrofon acık kaldıgında iyi anlaştık ama demişti karşısındakilere
Enflasyona care bulamadıktan sonra asgari ücret ister 30 bin olsun.
Yine geçim sıkıntısı.
Zammın çok bir önemi yok
Eskiden 500 euro kazanıyordunuz şimdi 300 euro seneye bu zamanlar 150 euro ile açlık oyunları oynayacaksınız
Yooo değil 2500 bile yeter geçinmek için vatan haini olmayın ortamı germeyin din düşmanları sizi ezanlar susmaz bayraklar inmez
4 at önce den belliydi... 8 bin civarı 300 350 dolar civarı olması lazım...
Şaka mısın şekermisin canım bı ev kiraları zaten o kadar
Asagi doğru mu yukarı doğrumu baslayacak pazarlık 😂😂😂
Bir günlük harcamalarını aylık olarak reva görüyorlar millete.
seçmenin gtü tavana vurur 3 lü market bahaneyle saplar zammı
desene milyonlarca işveren çoktan hazırladı işten çıkartılacakları benim eski çalıştığım firma 6 ayda 20 25 kişiden fazla kişiyi çıkardı zam gelir gelmez 10 kişiyi daha postalayacak
kendi maaşı 25750 tl neden 7785 tl aynı hizaya çekse ya güzel kardeşim
Ekonomi berbat halde
Işveren bunu kaldırabilir mı hesaplamak lazim
İşletme aç o parayı her ay öde bakalım azmi çok mu ondan sorna karar ver
Tam bir şeref yoksunu, iktidarın gizli yalakası ve sözde sendikacı!
Bence fazla bile. Asgari ücret 3000 TL olmalı en fazla
Bu adam hala başkanlık yapıyor ya babadan oğula makamlar her halde.
Sendıkanın bırı düşük rakamdan başliyor öbürü çok yukardan
bence bkunu çıkamrmak lazım ne kadar çok zam olursa piyasa o kadar artacak. bir ekmeği 10 TL den alırsınız 10 bin olursa. ne kıymeti kalır o maaşın sen düşün.
Artsa ayrı bi dert eleman çıkartacak çoğu kişi nasıl bir ilette düştük
Eleman çıkartırsa nasıl dönecek işyeri? Patron mu çalışacak? Bunlar tamamen işçiyi korkutma taktikleri.
Öyle bir şey yapamaz insan bu robot değil. Her insanın çalışma kapasitesinin bir sınırı vardır. Fazla çalışmaya bağlı bir şey olursa işveren çok daha büyük zararlarla karşılaşır.
Artması bazı iş yerleri için kötü bi arap ülkelerine çikolata satışı yapıyoruz bize zam geliyor kazancımızı ona göre yapmaya çalışıyoruz ama ama ordaki adam burada sizin durumunuzdan yok bizi ilgilendirmez diyor 30 a verdiğin malı zar zor 32 ye çıkartabiliyorsun sabit fiyattan gidiyor ama biz daha çok zararda oluyoruz şekeri olsun ham maddeden dolayı
Ben Asya'ya Avrupa'ya Afrika'ya ihracat yapan bir şirketteyim. Bizim paramız değersiz olduğu için dolara euroya çevirdiğimizde onlardan istediğimiz para onlar için kuş kadar bir şey.
Dubaide depomuz var orada ayrı patron var burada ayrı 4/arap bir türk ile iş yapıyoruz araplar hem zengin hem cimriler 2 kuruşu bile çok görüyorlar ama bakalım ne olcak ilerde
Kendisinin 25 bin TL maaşı var. Bu adam kimsenin hakkını savunmasın. Bu ve millet vekillerinin maaşları asgari ücrete dahil olsunlar.
Zam yapsalar da yeni yıl da o zammın bir anlamı kalmayacak verdiklerini kepçeyle geri alacaklar oran ya da ücret hikaye.
insanların ekonomi eğitimi olsaydı asgari ücret arttırmanın bir çözüm olmadığını anlarlardı. Herkesin parsının artması enflasyonun artması demek. paranın miktarı çoğalacak ama enflasyonla geri alınacak.
tammuzdan bu güne zaten her şey yükselmiş. zam gelemese yükselmeyecekmi. 7785 az bence. şu şartlarda 9 bin olması gerekiyor
Ya bu dayı akepenin adamı şöyle yaptık güzel bağladık falan diye konuşmaları vardı bakanla... kendileri bu parayla geçinsin bakalım
Yukarı doğru arttırmak için o fiyattan başlayacak yanlış anlaşılma olmasın
Umarım yüzleri güldürecek bir rakam olur asıl olan diğer ürünlerin fiyatının artmaması lazım yoksa ne kadar zam yaparsan yap fayda etmez
Asgari ücret almanauanlar lüks araçlara binenler bizim kaderimizi belirliyor yazikk
Bunlar danışıklı döğüş. Ücret belli. Tiyatro oynuyorlar.😂😂😂
Çok yüksek olması, hem enflasyona yol açar hem de işten çıkarmaya...
Farkeden bişey olmayacak bence
Maaşlara yapılan zamı gören esnaf insanlarda para var diye ürüne zam yaptıkları sürece farklar yine eriyecek
Bu ülkede yetkisi olanların bilgisi bilgisi olanların da yetkisi olmadığı sürece daha çok yaşarız bunları
Çok düşük bunlardan bi cacık olmaz hepsi anlaşmalı bunlar ne sözler verip hiçbirini yapyorlar işçinin hakkını falan savunmalar
Babası geçinsin o rakamla kira ödesin çocuk okutsın
12 binden aşaği olmamalı. İstanbul'da kiralar min 7 bin tl.
Tahminim 8200 8300 civarı olur ama 9 -10bin olursa da şaşırmayın
cok dusuk tabii ki enflasyon pahalilik milletle dalga geciyorlar hala bu iktidar is basinda yazik
Asgari ücret ve en düşük emekli maaşı en az 8.500 ₺ olmalı
15 bin olsada bir şey ifade etmiyor artık çok yazık
Bence fazla bile. Çünkü ne kadar çok zam gelirse alim gücü o kadar fazla düşecektir.
Kendileri aliyor 30 40 bin kafalari rahat
Adam olana çok bile. 5.500 neyimize yetmiyor.
yüksek olursa da 3 ayda erir zaten yine
Bu ülkede 15 k yapsalar da farketmez ülke belli
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?