İyi akşamlar arkadaşlar.. nbrsiniz? papatya çayımı içmekteyim :) siz napiyosunuz?
GECENiN SORUSU: (entelektüel takllm birazda :D))
İnsanlık için acı hale gelen haberlerle ilgili düşüncelerinizi paylaşmaya davet ediyorum; dünya nereye gidiyor

İyi akşamlar arkadaşlar.. nbrsiniz? papatya çayımı içmekteyim :) siz napiyosunuz?
GECENiN SORUSU: (entelektüel takllm birazda :D))
İnsanlık için acı hale gelen haberlerle ilgili düşüncelerinizi paylaşmaya davet ediyorum; dünya nereye gidiyor

Marketlere çifçiden aracısız ürün alma hakkı verildiğinden beri piyasadan ürünleri depolara toplayıp, fiyatları yükseltiyorlar. Süt ürünlerini aşırı alıp, fiyatları yükseltiyorlar, yüksek fiyata satamadıkları ürünleri çöpe atıp israf ederek, zarar gösteriyorlar. Belkide gerçeğinden çok daha yüksek zarar gösteriyorlar. Ayrıca pazarlarda daha ucuz ve taze olan ürünlerin, marketlerde daha pörsümüş ve pahalısının olması bilinçli bir çaba olduğunu ortaya koyuyor. Sıvı yağ fiyatları uçtu, sesiler ayçiçeği ekilmedi peki dağ taş her yer mısır iken, mısıryağı fiyatları neden uçtu, zeytin yağına ne oldu, satılan kanola yağları nerede şimdi? Çok fırsatçıyız ve ceremesimi çekiyoruz.
valla dünyadaki değil de ülkemdeki fiyat artışlarıyla daha çok ilgileniyorum.
fransa da bizim paramıza göre birkaç kuruş artan akaryakıt fiyatlarına karşı halk meydanlara çıktı tepki gösterdi bizde 2 tl 2 tl zam geliyor kimseden çıt yok.
kaldı ki, dünyadaki insanlarla aynı alım gücüne falan da sahip değiliz.
adam 2 aylık maaşı ile avrupa ya da dünya seyahatine çıkıyor, biz başka şehirdeki akrabamızı görmeye falan gidemiyoruz.
olayın bendeki yansıması budur.
Avrupada yaşayan vatandaşların zenginlik gösterişlerine aldanmamanızı tavsiye ederim lakin hepsi sahte... hiç göründüğü gibi değil, olmuyor. Fransada o kadar çok vergi varkı aklınız durur... fiyatları karşılaştırsanız dahi yaşam koşulları farklı düzeyde ilerlemzte ve bu demek oluyor ki her ülke kendine mahsus bir davranış biçiminde yaşamakta... fiyatların yükselişi bütün dünyayı kas kavurdu resmen... herşeye zam ama maaşa gelince ses yok... o kadar insanı kazıklıyorlar ki bizlerdz saf gibi herşeye hee hee ödeyelim... direkt olarak ödemekteyiz. Peki soruyorum milletimize bu nereye kadar devam edecek? Kimler bunun arkasında... kim bu yükselişe dur diyecek daha neyi bekliyoruz... nereye kadar yanii... CANIMIZIMI alacaklar yahuu nedir bu kaos... aylarca sürüp gidiyor kimsecikler buna dur STOP diyemiyor... neyse sakinim..☺👍🏻
bence karıştın sen :) :)
benim için olumsuz başlayıp güzel bitirdin :)
bu başka yerde söylenmiyor muydu yahu? :D :D :D
yok boş verin en iyisi mi pot kırmak istemem :) :)
naifliğinize de ben teşekkür edecektim gt alabilseydim eğer :)
geri takip.
rica ederim.
Eig için çok teşekkür ederim 🙏😊
Ne diyelim.. Olan fakir fukaraya, zavallı insanlara oluyor.. Birilerinin keyfi yüzünden bütün dünya etkileniyor işte..
Bu dalgalı haller makul seviyelere iner, daha paralel bir çizgide seyreder umarım..
Haddini aştığı için yavaş yavaş özüne doğru gidiyor
Yüz sene önce olduğu gibi
Durağanlık başlıyor üretim yok
Covid olası tüm stokları üretmeden tüketmemize neden oldu
Bu hem fiyatları yükseltti daha kötüsü olmayan bir ürünün ya da hizmetin fiyatını yükseltti
Dolayısıyla bazı durumlarda Paran olsa da alamıyorsun Çünkü yok
Bu bir noktadan sonra zamanda bahsettiğimiz Gıda ve Su savaşları gibi şeylere dönecek
Çok yakın olduğunu düşünmüyorum
En iyi görüş için teşekkürler🙏🏼
Cevap
14Cevap
Ekonomi çok kötü maalesef
Fed in faiz politikası aynı zaman Ukrayna - Rusya savaşındaki gelismeler dolar altın uzerindeki hareketliliklerden dolayı fiyat artışları söz konusu ama bizim ülkemizde ekstra fiyat artışlarınin başka sebepleri de var tabiki
Tüm dünyadaki yükseliş bahar rüzgarı, bizdeki kasırga!
Türkiye'de şaha kalktı kanatlandı uçtu her şey yüzde 300 500 arası zamlandi
Emin olun karşılaştığınız zamlar Türkiye'deki gibi olsaydı Avrupa'da bütün halk ayaklanır yönetim istifaya zorunlu bıraktırılırdı bundan bir sene önce akaryakıtı yani dizeli ya da benzini kaç Euro'ya alıyordunuz ya da kaç birimi alıyordunuz şu anda kaç birim alıyorsunuz bir sene önce mazotu 7 birime alırken şu anda mazotu 27 birime alıyorum kilosunu 40 45 birime aldığım peynir şu anda 130-150 birim arasına çıktı asgari ücret 5500 birim 1 litre mazot 27 birim hesabınızı buradan yapın
Her yüzyılda bir yaptıkları gibi insanlığı kaosa sürüklemek istiyorlar. Nitekim, olacak da.
Dünya öylesine bölündü ki, kiminin mutluluğu diğerlerinin gözyaşları ile mümkün. Ne yazık ki..
Nufusun cogalmasi yer alti zenginliklerinin azalmasi pazarin daralmasi rekabetten dolayi herkes zengin olmak istiyor.. duzen ise insanlarin %80lik kisminin fakir olmasini
Tüm dünyada fiyat artıyor deniyor ama tamam artıyor mesela abd 1 kutu peynir 3.99$ sa oluyor 4.25$ Türkiye de ise max 35 ₺ şey 100 lira 🤔 dünyaya 1 giriyorsa bize 10 giriyor nedense
Bitcoin yükselsin petrol fiyatları düşsün enflasyon kontrol altına alınsın yeterli :)
Üçüncü Dünya harbi geliyor işte ekonomi yıkanınca siyonist Yahudi köpekleri savaş başlatacak.
Tüm dünyada fiyat arttı ama Türkiye’de uçtu uçtu.
her ülke batıyorsa bu para kime nereye gidiyor
Savaşa ihtiyaç duyacaklar ürkütücü olan bu
beraber içsek nasıl olur
sana baksam hayran hayran
alkol kullanmıyormusunuz
öpmek isterdim seni
Çok felaket
Türkiye de yaşamak zor artik her şey palı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?