
Sosyal Güvenlik Uzmanı Konar, katıldığı canlı yayında asgari ücretle ilgili açıklamalarda bulundu: "Belki de ilk defa benden duyacaksınız ama asgari ücretli arkadaşlarımızı sevindirecek bir rakam üzerinde onay alındı. Ben asgari ücretin ocak ayı içerisinde 5 bin 500 liradan 10 bin liraya sabitleneceğine inanıyorum. Asgari ücret için yeterli bir rakam değil. İşverenlerimizin sırtına çok büyük bir yük ama asgari ücretin 10 bin lira olacağını tahmin ediyorum. Asgari ücret 10.000 liraya yükseltilecek."
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Bu konuda asgari ücret arttıkça enflasyon oranının da artacağı yaygın bir görüş. Yani asgari ücret arttıkça enflasyon oranı da artar ve her şeye tekrar zam gelir. İnsanlar durduk yerde maaşlarının arttırılmasını istemezler yani her şeye zam gelirken insanların maaşlarının arttırılmasını istemeleri doğal bir şey. Ancak maaş aynı zamanda firma için bir maliyettir. Bir firma eğer işçilere ödediği maaş artıyorsa bunu sattığı malın fiyatına yansıtır. Ülkenin üretimi artmadığı müddetçe maaşlara gelen her zammın fiyatları arttırabileceğini söyleyebiliriz. Bizim temel sıkıntımız, asgari ücretle çalışan çok geniş bir kesimin olması. Bizde iş gücünün çoğu asgari ücretle çalışıyor. O nedenle asgari ücretin baskılanması ve arttırılmaması doğru değil. Avrupa'da, Amerika'da nüfusun çok az bir oranı asgari ücretle çalışıyor. O nedenle haberde de yazıldığı gibi, enflasyona neden olsa bile hem emekli maaşlarına hem de asgari ücrete yüksek oranda bir zam yapılacaktır.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.