Tabii zam yapılsa da yapılan zam birkaç ay içinde eriyip gidiyor. Ekonomi düzelmedikçe bize rahat yok. Yine de yapılan zam biraz da olsa rahatlamamızı sağlayacaktır. Sizin asgari ücret zammı ile ilgili beklentiniz nedir?

Tabii zam yapılsa da yapılan zam birkaç ay içinde eriyip gidiyor. Ekonomi düzelmedikçe bize rahat yok. Yine de yapılan zam biraz da olsa rahatlamamızı sağlayacaktır. Sizin asgari ücret zammı ile ilgili beklentiniz nedir?

ocak artışında 21 bin insanımız işsiz kaldı, bu artışla bi 30 bin daha çıkar. parakende sektörüne ise gelen zam kadar artış gelir. alınan zam 1 ayda gider. adamlar şunu hala anlamamış, paranın alım gücünü artırmaları gerekiyor. bu ise üretimden geçiyor. üretici ve nakliye grubuna destekleri artırırlarsa piyasa düzelme yoluna gider.
15 bin lira. 😂😂 şaka şaka tabii ki. Verecekleri para maksimum 5 bin ya da 5.500 lira. Hatta 5.500 verirlerse biz mükemmel bir iktidarız diyecekler % de 20ninde üstünde zam yaptık durumu yani..😂
zam olsa ne olacak şu an her şey olduğu gibi mi duracak hayır sigaraya alkole çaya şekere una tuza suya buza her şeye zaman gelecek yapılan zam da hikaye olacak
Ne kadar artarsa artsın daha çok para basıldığı için daha çok ülke batacak. Zaten market ürünlerine faturalara kiralara ve akaryakıta gelen zam bu farkı tekrar kapatacak. Zam yapmak akıl mantık işi değil.
Cevap
64Cevap
beklentim aşırı artması
Beklentisi olan saftır. Zaten anında geri alacak. 4250 olmadan diyodum sevinenlerin ağlaması uzun sürmedi. Bu dönem fazla vermez. Verirse anlaki yıl bitmeden seçim var. Az artrırırsa da anlaki yılbaşında göz boyayıp seçime girecek. İş verenlerle sürekli toplantı yapıyor eleman çıkarmayın die
Asgari ücrete %50 rekor zam gelmişti zaten bakın kiralar bile en fazla %25 artabilir enflasyonunun çok üstünde bi zam gene de yetmiyor diyorlar ilginç
Benim açıkçası çok bir beklentim yok yapacağı zam da enflasyona karşı en fazla 1-2 ay dayanabilir diye düşünüyorum. Adam sadece göz boyamak için zam yapıyor.
Ne büyük bir gün! Ne büyük bir an! Tarihimiz hiç böylesine büyük bir günü görmemişti, nihayet, şükürler olsun ki bu büyük günü görebilenlerden olacağız!
Zammın enflasyona negatif etkisi olacağını düşündüğüm için korkuyordum fakat son gelişmelere göre nötr olacak. Gidişatın çözümü kesinlikle zam değil fakat mecburiyet var
Artsın ama sanmayın ki bir şey değişecek. 4250 lira maaşta180 liraya aldığın BİM deki yağı, 5750 lira maaşta 250 liraya alacaksınız.
Kısır döngüye çoktan girdi Türkiye.
Asgari ücretin artışı demek yeni zamlar demek afiyet olsun
Vallahi bekletimiz yüksekte beklentilerimizin altında olacak zamlar zaten
Hic bjr skim olmaz , sadece ill ay ise yarar ikinci ay aldigimiz zammi bulamayiz, yil basinda oldugu gibi
Merak etme zaten devlet kaşıkla verip kepçeyle alır
Biliyorum
Asgariye zam istemek şu şartta akıl karı değil. Aldığınız zam kadar cebinizden para çıkacak.
6k olsun bari zaten zam gelecek nutella kutusu 100 lira olur
meyveler kilo 25 şimdi 50 olur ekmek 4 se 6 olur olur da olur
Asgarî ücret 5500 falan olur zincir marketlerde ve iletişim mağazalarında çalışan kişiler ise ek 600-700 lira fazla alır 6000-6300 falan olur
Asgari ücret zammını değilde asgari ücret zammından sonra şirketimin bana yapacağı zammı bekliyorum.
Yüzde 30-35 yeterli olacaktır benim için.
Şu an asgari ücret 13750₺ olması gerekiyor. Yani şu an 5000₺ bile zam yapsalar, hikaye
zam sadece asgari maaşa mı gelecek her maaşa mı?
Asgari ucrete zam yapmak yerine asgari ücretle rahat yasayip para biriktirebilecek bir ekonomiyi sağlamak lazim
0 ya ne olacak sanki asgari ücret yükselir ise her şeye zam gelecek
Aşırı güzel zamanımda artıyor sevindirici 😂
7 bin lirayı geçerse asgari ücret erken seçim var demektir Ama tahminim 1000 ₺
umarım zam yapmazlar, bu sefer sonumuz felaket olur
Asgari ücrete çalışmıyorum. Zam gelecekse, diğer fiyatlar a da gelecek demektir. Stokculara müjde
Enflasyona ezdirmeyecegiz dedilerde bakalım hangi enflasyon...
Bence dolar endeksi asgari ücret yapsınlar böyle iki de bir zam yapıyoruz laflarına gerek kalmaz
%200 olmalı ki enflasyonu karşılasın en azından
Önemli olan ücret artışı değil enflasyonun durulması yoksa hepsi faso fiso kalır
şu an 265$ ne olcak 1000$ mı. 50$ -60$ zam yaparlar anca
Hiç bir beklentim yok. Zaten cebine girmeden zamlarla para eriyip gidiyor
Bir şey beklemiyom iktidar olduğu sürece isterse 100 bin yapsınlar ne yapar eder o parayı da bir ay yetmeyecek kıvama getirirler
Boş konuşma
CHP zamanında yağ şeker kuyruklarindaydiniz yurt disini ovüyorsunuz ama yurt dışında raflarda mal bulaman o kadar ateş pahasiki bunun cumhurbaşkanı ile bir alakası yok sadece turkiyede ki fırsatçılar bunu fırsat bilip kafalarına göre hareket ediyor hepsi CHP nin altından çıkıyor ha ERDOGANA GELINCE hatası bu tür fırsatçı o... c... larina gerekeni yapmaması
@__Kürt__Kizi__ hala kaldı mı yağ kuyrukları diyen genelde dayılar diyordu onu. Senin gibi genç birisinin böyle konuşmasi çok üzücü. Yazık. Yağ kuyruğu dediğin zamandaki alim gücünün suankinden yüksek olduğunun farkındasindir umarım. Hani karaladigin dönem şimdikinden çok kötü olsa haklısın diyecem. Şimdide hastane bulamıyoruz o ne olacak randevu yok bir şey yok. İnsan gibi neden yasayamiyoruz? Neden bir tane araba aldığım zaman Türkiye devletine de 3 tane alıyorum? Hani ne sağlıyor da 3 tane de onlara alıyorum mantıklı bir şekilde açıklar mısın? şu an ki akparti hükümeti senin hayatında ne gibi kolaylık sağladı da ölümüne bu hükümeti destekliyorsun? Ben çalıştığım halde karnımı zor doyuracaksam ölene kadar evimi arabami bilgisayarımı ya da başka seylerimi alamiycaksam bu hükümeti neden savunayim. Yurt dışına çıktığımda bir yıl içinde arabamı alabiliyorsam Türkiye devletinde sorun var demektir. Gerçi senin için reis ne derse odur o bir tanrıdır senin gözünde. Resmen gözleriniz körelmiş insan gibi yaşama isteğiniz bile yok icinizde
Haklisin bu konuda ben AKP savunmuyorum zaten nerde gereksiz var hep Akpnin içinde aslında haklısın şimdi doktorlar hastane beğenmiyor randevular kapalı adamlar istediği şehire gidiyor küçük yerlerde hastanede doktor kalmıyor bu saçmalığa son vermesi lazım AKP geri kafalı bir parti yani geri kafalı derken sağlık bakanı denen o... cnu kimse sevmiyor doktorların g... nu kaldırıyor doktorlar canı isteyince hastaya bakıyor istemeyince yok zaten bundan kaybeder gereksiz insanları görevlendirdiği için ayrıca adalet yok ülkede ben sadece başörtüsü olayını çözdüğü için seviyorum ötesinde zerre sevmem çünkü Türkiye bitti
@__Kürt__Kizi__ Doktor olsam bende beğenmem. Kaldı ki normal bir vatandaş olarak bile beğenmiyor nefret ediyorum bunalıyorum kurtulmak istiyorum bir an önce yurt dışına. Bir doktor niye beğensin yani o kadar sene okuyacak ama aldığı maaş açlık sınırının hafif üzerinde olacak. Türkiyeyi bitirdiniz en basit hayallerimizi bile çaldınız. Halbuki çok şey istemedik sadece insan gibi yaşamak istedik normal maaşlı bir insanın bile alım gücü olsun istedik arabaya binsin istedik oda tatiline gidebilsin istedik onunda refah seviyesi güzel olsun istedik onunda hakkı çünkü. Ama bizim iktidarımız Türk halkı dışında herkese sağladı bunları kendi halkına ise fahiş vergi ve zamlar dayadı. 10 milyon mülteci var ülkede ve daha bilinmeyen kaç tane var kim bilir. Sonra gençler yurt dışına gidiyor doktorlar yurt dışına gidiyor. Tabi gideriz ben 25 yaşıma gelmişim 4 sene önce aldığım motosikleti korkumdan satamıyorum. Neden biliyor musun sattığım zaman 2 ay sonra aynı motoru geri alamıyacağım öyle bir piyasa var. Ben korkumdan sahibindene girip araba fiyatlarına bakamıyorum korkuyorum bakmaya en kötü arabanın fiyatını yapmışlar 300 bin TL. Ben bunu neyle alıcam kaç sene çalışıp alıcam insan değil miyiz yani biz? Neyse çare yurt dışı zerre umrumda değil çıktığım zaman hayatımı yaşıycam buradakilerde mülteci din kardeşleri ile mutlu mesut yaşasınlar yaşayabiliyorlarsa
Vallaha kardeşim bende yurt dışına giris çıkış yapiyorum ailem yurt dışında bazen türkiyeye geliyor kayseride oturuyoruz ama onlar tamamen kalıyor ben giris çıkış yapiyorum ayrıca turkiyede çalıştığım halde 8 ayda aldığım maaşı ben yurt dışında 1 ayda alıyorum o yüzden gereksiz
Acikcasi benimde umurumda değil sevmiyorum zaten turkiyeyi
@__Kürt__Kizi__ Valla senin gibiler böyle der seçimde gider akpartiye oy verir. Biliyoruz yani. Kendin diyorsun sırf başörtüsü için seviyorum diye. Birde şey dersiniz e başka adam yok kime verelim. Nerden biliyorsunuz başka adam olmadığını yani birisini denemeden bilemezsiniz. Bak bakalım Ümit Özdağ neler yaptı 3 ayda. Size hava hoş zaten yurt dışında maaş alıyorsunuz dolar kuruda size işliyor. Burada çalışıp geçinen ne yapsın onu düşünün.
Yeminle 25 yaşındayım 1 kere oy kullanmadım çünkü hiç birini sevmiyorum
Ama insllh yurtdışına gidersin bundan eminim
Ben üzülmüyorummu sanıyorsun şu Arabistanda bir tane fakir bulamazsın çünkü adamlarda psikolojik sıkıntı yok neşen ekonomi düzgün halk zengin ama bizim ülke bir garibana 1000 tl parayı verirken elleri titriyor sayın sosyal bakanın...
@__Kürt__Kizi__ Üzülüyorsanız seçimde verin cevabınızı oy kullanmıyorsanız ya da ak partiye kullanıyorsanız bu düzen değişmez. Ben 10 senedir bir bilgisayarın devam oyununu bekliyordum 2020 de çıktı ve halen oynayamadım. Bunun sebebi akparti hükümeti. O zaman oynayabilmem için 10 bin tl vr başlık ve 5 bin tl sistemli kasa istiyordu oyun şimdi 40 bin tl istiyor ben nasıl oynayacağım bunu yani görünürde basit bir şey ama bunu bile engelliyorlar. Bazi akpartili cahiller de diyorki oyun yani oynamayı ver nolacak. Ulan bu benim hobim hayatta beni mutlu eden bir şey sen bunu engelliyorsan ben bunun hesabını sorarım hakkımı da helal etmem. Zaten şayet öteki dünya varsa bütün hayallerime engel olan kundaktaki bebe dahil kimseye hakkımı helal etmiyecem cehennemde yandıklarını zevkle izliyecem. Kul hakkına girmeden önce düşüneceklerdi.
Haklisin evet yani sonumuz kötü acikcasi kimse memmun değil düzenden
Yok gerçekten ben seni normal ergenlerden sandım ama bilgilerin güzel gerçekten
Tövbe ciddi sandım demekki sende gözü var Jsjsjj
asgari ücrete yapılan zam rahatlama sağlamayacak hemen ertesi gün bütün fiyatlara daha fazla oranda zam gelecek bak gör
Yapılan zam gerçekten milletimizin yüzünü güldürecekse. Yapılsın. Ama kaşıkla verip kepçeyle alınacaksa yine yapılmasın.
Insllh balimmmm kurtulacaksınız insllh harbiden yurt dışında hayat var rica ederim tatliskommm
Anaaa yanlış yere yorum attım 😂😂😂😂😂
Ajsjsjjs
5.000 veya 5.300 arası olur bence. İnşallah daha fazlası olur
Biraz da olsa rahatlama mı sağlar? 2000 iken nasıldı? 4000 olunca ne haldeyiz? İnsan maaşa gelecek zamdan korkar mı? Onu da başardılar. Gecenki gibi olacaksa zam yapmasınlar.
hani ellerinden gelen buydu demek ki yukseltebiliyorlar ovunenleri gorecegiz gene
Gelecek olan zammın 3 katı veya daha fazlası her şeye gelecek
En son zamda da bunu söylemiştim
Alım gücü artmadan, pranın değeri artmadan istersen 10 bin 20bin yap yinede fayda etmeyecek etmiyor. Üretim ve adalet gelmesen hiç bir şey olmuyacak
ya sabit kalsaydı iyi mi olurdu.. hiç olmazsa biraz olsun iyileştiriliyor. buna şükür diyebilmeliyiz.
Zam geliyorsa marketler etiketleri napcak acaba 😔 valla 2 bin maaş al ama en azindan marketten ucuzaydi hersey 20 tl ye 2015 te poseti doldururdum
Maalesefki 😔
asgariye zam gelir ardından herşye 2 kere zam gelir
Hem işvereni sıkıntıya düşürmemek hem de insanları memnun etmek için 5000 5200 TL civarı bekliyorum.
Beklentim daha da fakirleşmek.
cut.
Cahillik ülkenin dini olmuş herhalde ya
8 9 olması lazım bence en az benzin olmuş 30 tl
Öldük öleceğimiz kadar
Hiç bir önemi yok, o yüzden gündemimde değil.
Askeri ücret en az 8 olması lazım.
Asgari ücret 5850 ya da 6000 olacak
Bana aşk lazım parayı napayım
zama zam gelcek sessiz istila
Maaşa zam ise son 😢😂
700₺ fark olabilir diye duydum
20 bin olması.
5,100 tl civarında olacağı kesin gibi
1701.36 tl zam verecekler
5.300 küsür falan
Güzel bir şey olsun 🌸
10 bin bekliyorum
Bu arada maddi durumunuz iyi değil galiba yardım edebilirim bir derneğimiz var bu işlere bakan
En az 5500 net
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?