- Para & Ekonomi konusunda 597 cevap paylaştı.
+1 yılYükselişi kimse durduramayacak. Faiz artışı zamanında yapılmalıydı. Ekonomide olması gereken, yapılması gerekeni öngörü ile, önceden yapmaktır. Gecikmiş aksiyonun sonuçları felaket olur. Faiz artışı artık çözüm değil, makroekonomik politikalarda değişikliğe gidilmesi lazım, bunu da akepe yapmaz, hiperenflasyona gideriz. Bu politikalara, talan düzenine devam edilirse şimdi dolar kuru aylık 2 TL artıyorsa, haftalık 2 TL artar, gerçek enflasyonda yüzde 500 görürüz, asgari ücretin karşılığı 200 doların altına iner. Bunun nedeni kötü yönetmek veya beceriksizlik değil, bile isteye, kötü niyetle yapıyorlar. AKP'li zenginlerin ve müteahhitlerin servetlerini korumak, büyütmek için 80 milyon insan kasıtlı olarak fakirleştiriliyor. Gelirimiz yerinde sayarken bir ekmeğe 10 TL vermek zorunda kalabiliriz. CDS primi dün 716 idi, yani yüksek riskli ülkeyiz, bu şartlarda dışarıdan kimse yatırım için para getirmez, Merkez Bankası'nın da atacak kurşunu yok. Yarın öbür gün çıkaracakları enflasyon korumalı tahvil ile KKM sahiplerini oraya yönlendirip dolar kurunu tutmayı bırakırlar, %300 olacak enflasyonu %100 açıklarlar, tasarruf sahiplerini bir de öyle tokatlarlar, çünkü siyasal İslamcı ahlaksızlığı bunu gerektirir. Yüksek kur ile ihracatı patlatıp düze çıkacaktık, ne oldu? Dış ticaret açığımız aylık 10 milyar dolar oldu. Çünkü üretimde ithalata bağımlı bir ülkeyiz. Reis şapkadan tavşan çıkaracak diyen ak trollere bakma, onlar yalamak için aldıkları mayışların karşılığını vermeye çalışıyorlar. 😉
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
Para & Ekonomi konusunda 390 cevap paylaştı. Ülkemizin başkanı istese özel güçlerini kullanıp üç gecede höt diyerek doları 1 liraya indirebilir ama neden inmiyor neden çıkıyor demek ki başkan inmesin çıksın istiyor bu kadar basit
02 Yorumla
Soran+1 yılDemekki başkan vatan haini Pikachu seni seçtim çünkü hiçbir lider bilerek ve isteyerek kendi parasına değer kaybettirmez istemez.
- +1 yıl
Niye canım Allah Allah bi celep kurbanlık koyun satıyor diye koyunları sevmiyor onlara ihanet ediyor demek mi yani belki de başkanın sevgisini gösterme tarzi budur ne malum
Cunku parasının değerini kaybettirmez istemiyorsa niye ülkede üretimi bitirip dışarıya bagimli hale getirecek politikalar yapsın ki hep
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
69Cevap
+1 yılFarkındalar ikinci katar dolarları yolda endişelenmeyin 18 Haziran yanlış hatırlamıyorsam ikinci kez doların ateşini alma görevi 1 günde binlerce insanı yine batırırlar 2-3 hafta düşük tutarlar yine doları sonrası malum yine tavan yapıcak bu gerçek hiçbir zaman değişmez bu bağnazlar varken bu sefer 18-20 ile kalmayacak o dolar 35-40 ları görecek.
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılAKP 'nin de...
SİYASETİN de...
MİLLETİN diyerek bize yutturdukları o MECLİSİN de...
ALAYININ A... K!!!
Hani tarihteki DARBE ve İDAM olaylarını tekrar düşünüyorum da;
BENCE HEPSİ DE ZAMANINDA BELASINI BULDUĞU İÇİN HAKETMİŞTİR!.. diyorum artık.
Bunca zaman milleti sömürmekten başka hiç bir * yaramayan şu an ki hükümet için
darbeyi özledim yemin ederim. Zamanında darbelere karşı olan biri olarak hem de...
Yani durum o kadar vahim, o kadar boktan işte...
Çözümü tekrar darbelerde arayacak kadar kafayı yedirttiler millete...
Varsın gerisini artık siz anlayın...10 YorumlaArkadaşlar bir sene daha bekleyin. Bakın 2023 e girdiğimiz o ilk dakikalarda reis her şeyi duzeltecek. Şu anda seneden kaybediyoruz. 2023 sayısı uğurlu bir sayıdır. Biraz daha bekleyin.
Ayrıca onların doları varsa bizim Allah'ımız var. Gözlerimizi kapatacağız ve güçlerimizi birleştireceğiz ve tanrı gücümüze karşılık istediğimizi bize verecek. Avrupa falan bilimde sanatta ilerledi ama gözden kaçırdıkları tek şey Türklerin Allah'ı var21 Yorumla
Soran+1 yıl🤣🤣🤣🤣🤣💵💵💵
+1 yılBu ekonomi kim gelirse gelsin 10 yıl düzelmez. Fakat iktidar ekonomi politikasını değiştirmezse ülke daha kötüye gidecek. Kim gelirse gelsin, İthalatçı ekonomi modelinden vazgeçip millî üretici ekonomi modeline geçmeleri lazım yoksa bu ekonomi düzelmez
20 Yorumla
+1 yılKoca bir millet, hiçbir şeyden anlamayan bir adamın ailesi ile devleti ve idareyi ele geçirip halkı tamamen mahvetmesine rey verip bir de öylece seyrediyor 20 senedir.
Hayır bir de hala seçimi şu an bile kaybedeceğinden emin değiliz ha20 YorumlaAkp iktidardan düşümce ulu önder büyük mareşal Kemali Kılıçdarogli bizi kurtsracak, şaka bir yana sonumuz kötü bu ekonomoyi bu şekilde Atatürk bile alsa düzeltemez düzeleceği varsa bile en az 10 yıl içerisinde düzelmez yabi gün yüzü göreceğimiz varsada yaşlanınca artık
06 Yorumla- +1 yıl
En iyisi ülkeden gitmek
- +1 yıl
Git tabi burada yaşanmaz
- +1 yıl
Banane senden
Para & Ekonomi konusunda 1b cevap paylaştı. Ekonomi uzmanı dünya liderimiz var ya, senin haberin yok mu 😏
O halleder, bizi refaha ve huzura kavusturur.. YERSEN tabi...20 Yorumla
+1 yılBunun yükselişini durduracak tek bir şey seçim ve hükümetin değişmesi, çünkü dış yatırımcı ülkedeki ekonomiye güvenmiyor birçok firma kapısını kapattı gitti adam çıktı Geçen gene faiz faiz diyerek doları yükseltmeye başladı
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAkp ye oy verenler görsün hayatımızı mahvettiniz sizin yüzünüzden olan bize de oluyor
90 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılKendini milliyetçi sananlarlar ülke battı hala milliyetçiyim diyor. Milliyetciysen dolar 17 kat euro 18.5 kat TL karşısında daha güçlü bunu bu duruma getirenlere karşı duracaksın. Ama sözde milliyetçi özünde yiyici çıkarcı olunca böyle oluyor bunlar. Yani ne denir böylelerine ikiyüzlü. Çıkarları neredeyse ona göre renk değiştiren tipler.
30 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBu sorularin gördükçe iyice çıldırıyorum çünkü felaketi bildiğimiz halde gözümüze soktuğunuz batışımızı ilan ettiğiniz için vah bu ülkeye ne olacak bilen yok🥺
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılHalen savunan kesimler var ülke batık alım gücü düşmüş bunu kimse durduramaz seçime kadar devam
40 Yorumla
+1 yılDolar veya euro yükselmiyor sevgili arkadaşlarım. TL nin değeri düşüyor şunu bi anlayın artık. Ülkede üretim yok dışa bağlılık var işte
20 Yorumla
+1 yılSaçmalık ya. Ben dolarla kazanıyorum maaşım haftadan haftaya artıyor resmen rezillik. Daha da kötüye gidecek zaten ben bunu 2 sene önce de diyordum.
20 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılbunlar yukselicem bu bilinen bir durum :) esas dahi ekonomi profosoru reisimiz ve dunya bizim basarimizi merak ediyor diyen maliye bakanimiz kur korumali faizleri nasil odeyecek.
02 Yorumla- +1 yıl
Şimdilik KKM maliyeti döviz kurunun 11 liradan 17 liraya çıkması nedeniyle, mevduat faizinin üzerine eklenen kur farkından dolayı 157 milyar TL olmuş. 80 milyon vatandaş ödeyeceğiz. Kaynak yok, para basılıyor, enflasyonla cebimizden dolaylı yoldan alınacak.
- +1 yıl
@Banker_Bilo para bas enfilasyon yukselsin develiasyon olsun :) paranin alim gucu dussun ustune zamlar gelsin :) dahice bir ekonomik hamle :) vatandasi bundan daha guzel kimse s... mez
- Para & Ekonomi konusunda 519 cevap paylaştı.
+1 yılartık kimse durduramaz sebep olan zat bile durduramaz. adam bile bile çığ başlattı bi insan halkını ancak bu kadar sevmeyebilir
10 Yorumla
+1 yılUfak bir düzeltme yükseliş yok, Tl değer kaybediyor , lunadan beter halledeyiz
20 Yorumla
+1 yılÜlkeden gitmek en mantıklı fikir ama Türk parasının bı değeri olmadığıni için biriktirmek istesen de bı işe yaramiyo
00 Yorumla
+1 yılTemmuzda asgari ücretle beraber 27-28 olacak. 2023 tede sıfır atılacak. Yüklü miktarda ülkeye giriş tutar olacak ekonomi uçacak
00 Yorumla
+1 yıl18 yıldır yükselmemesine alistik tabi yadirgiyiruz dolar 1.67 milyon idi 6 sıfır vsrdi yanında 20 senede 10 kat artması az bile
02 Yorumla- +1 yıl
Yine sıfır atıp düzeltiriz mi diyorsun sksjjs
- +1 yıl
Yükselmesi iyi bir şey üretim açısından
asgarı ucret 250 dolar yakında ruslar gıbı olacagız
05 Yorumla
Soran+1 yılRuslar gene iyi kendi kendine yetebilen ülke kendi arabalari var mesela nükleer enerjileri doğal gazı var bizde üretim diye bir şey yok kendi fisimizi kendimizi çekiyoruz şu an hiçbir devletin bize dokunmasina gerek yok.
- +1 yıl
Ruslar senden 10 kat iyi bunu hala ogrenemedinz dimi
- +1 yıl
Soyle akilli konusun lutfen bir kahveyi hak ettin kank
+1 yılRecep bey durdurur :D
Sonuçta dünya onu kıskanıyor artık.10 Yorumla
+1 yılDur demek için bile geç artık, her şey raydan çıktı ülkede
10 YorumlaBu işin sonu hiç iyi değil. Yakında iç savaş çıkacak birbirimizi yiyecez çok yakın çoook.
10 YorumlaBu yükseliş duracakmış gibi durmuyor hiç valla kötü durumdayız maalesef
10 YorumlaKapışın altın almaya sonra alamicaz şimdi ne aldık aldık 🤣
10 Yorumla
+1 yılBuralardan döner 12 olur sonra 22... Koskoca ilke ekonomisi solucan taktiği ile ilerliyor.
10 Yorumla
+1 yıldurdurmayacak kimse herkes durduracak kişiyi bekliyor
00 Yorumla
+1 yılYa bırakın da düngece ayağım kırıldı yükselsinlerde yattığımız yerden kazanalım 😅
00 Yorumla
+1 yılKim bozduysa o düzeltsin sonra tekrar bozmamak için gitsin...
00 Yorumla
+1 yılGeçiçi olarak kur koruma mevzuat masalına dönmeseler. (Oy toplamak için mış gibi yapabilirler)
00 Yorumla
+1 yılMadem bizim herşeyimiz dolara bağlı türk lirası yerine dolar kullanalım yoksa batıcaz iyce.
01 Yorumla- +1 yıl
İRONİ YAPTIM anlamadan atlayanlar için yazma gereksimi duydum.
dolar 20de sabitlenecek asgari ücrette 200 dolarda sabitlenir takılır bence
00 Yorumla
+1 yılGözlerdeki ışıltı, olmadı uyuyacağız 6 ay sonra bir uyanacağız hop uçuyoruz.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBu yine iyi günleriniz! Siz birde faiz indirimi olacak günleri görün dolar sene sonunda en iyi ihtimalle 25TL!
11 Yorumla- +1 yıl
25 mi? Çok iyimser gördüm seni 😂
+1 yılDoblo artik Turkiyede uretilmeyecekmis 😅
Turkiye uzaya cikiyormus 😛21 Yorumla- +1 yıl
Doblo üretimi İspanya'ya kaydırılırken neyse ki tuğrasını burada bırakmışlar, ama yine de 4 çocuklu doblocu enişteler, dayılar üzgün.
Gizli Üye(30-35)+1 yılDolar isterse 100 lira olsun yine Recep Tayyip Erdoğan
012 Yorumla
Soran+1 yılEvet tek başına bagiracaksin yakında sıkıntı yok bir gizliden ciksana.
Cevap sahibi+1 yılYav paran varsa yatırım yap şu an yatırım yapma zamanı aglicana
Soran+1 yılKalk hadi ordan git mazot şu an 28 TL oldu bu dövizle dahada uçucak ulaşımın olmadığı yerde ticaret nasıl yapıcaksın ayrıca millette alım gücü yok 1 kg domates 20tl etin fiyatını artık takip edemiyoruz düzgün bir ekonomi olsa emin ol herkes ticaret yapar kimse hükümete güvenmiyor çünkü adam naptigini bilmiyor 65 yaşında adam bu ülkeye ne verebilir bu ülkeye genç yöneticiler lazım Ekrem İmamoğlu gibi kısacası genç ölecek adamlar değil.
Cevap sahibi+1 yılEkrem mi birak bırak biz sol kesimden olduğumuz halde ekremi desteklemiyoruz mazot haklısın fakat şu an avrupanin çini olduk olmasaydık emin ol bu dönemde işsizlik daha fazla olurdu arkadaşım yurt dışında 4 ay dır mal yetiştirmekten zorlanıyor önceden tek vardiya çalışırdı şimdi fabrikası 24 saat uretim yapıyor yatırım için sadece ticaret değil borsa var mis gibi
Soran+1 yılValla bence yatırımcının bu durumdan kazanma şansı yok dışa bağımlı ekonomisi olmasa haklısın bugün sen 1.5trilyon TL kazansan farzedelim Türkiye'de 3+1 ev Adana'da anca alır hale geldin yani evet belki bir işin var ama bir bok alamazsın yakında arabalarda binemiyceksin o zaman tamamen felaket basliycak 20 yılda enerjide dışarıya bağımlı olmayabilirdin umursadin mi bana onu söyle umursamadın o zaman bunun acısını cekiceksin beni yöneten sendin kaçma şansın yok.
Cevap sahibi+1 yılHocam 4 ay gibi bir sürede 12k 80k yaptım yapma Allah aşkına borsada yatırımlarını düzgün yaparsan her zaman kazanırsın
Soran+1 yılSen kazandın zannediyorsun türk lirası değer kaybetmese haklısın 4 ay önce döviz kuru 12lerde idi şimdi kaçta 17yi gördü bizim kavgamız da bu paramızın degersizlesmesi düşün bir öğretmen asker farketmez işçi olsun 12 saat full çalışıp her gün parasının değer kaybettiğini belki bireysel olarak sen kazandigini dusunebilirsin ama halk olarak fakirleşiyoruz bizim davamizda bu.
Cevap sahibi+1 yılDövize bağlamış olsaydım paramın değerini korurdum ondan kazandığımı ile tekrar başka hisse senedi aldim un sektöründe maşallah 3 haftadır oda gidiyor
Soran+1 yılBaba sen mutlu olabilirsin ama insanlar değil bak şu paylaşımı kaç kişi isyanda demek ki bir sıkıntı var manyak mi millet buraya toplansın.
Cevap sahibi+1 yılHer yerde sorun var isyan edenler kaç kişi yurt dışına gidip gelmiş pandeminden önce ve sonra çok merak ediyorum
- +1 yıl
ahmak bile değilsin
Cevap sahibi+1 yılHemen hakaret o kadar acizsin işte
Gizli Üye(30-35)+1 yılYonetilmeyen herseyin kendi kendine düzelmesini bekleyen bir politika var şu anda. döviz düşük bile
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılHakkı, adaleti, bilimi ve demokrasiyi savunan millet ittifakı durduracak. Çok az kaldı çok az
11 Yorumla- +1 yıl
Onlarda Bi bok yapamaz.
Hiç kimsenin bir şeyi durduracağı yok herkes durumdan gayet memnun, boşuna beklemeyiniz.
10 YorumlaBen ekonomisiktim diyen arkadaş
40 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 785 cevap paylaştı.
+1 yılbunun sorumlusu herkes sadece devlet değil. üretmeyip hazır alırsan daha cok yükselir
06 Yorumla
Soran+1 yılHalk seçtiği için suçluda herkes oy vermedi ki haksız değilsin diyemem ama hükümet kadar ona oy veren kesimde suçlu.
- +1 yıl
mesele oy vermek değil. hiçbir parti o doları düşüremez sen dışa bağımlısın hiçbir üretimin yok.
- +1 yıl
@scorpion026 Ülkeyi dışa bağımlı olmaktan kurtarmak vatandaşın işi değil, o hedefe yönelik politikalar geliştirmesi ve uygulaması gereken iktidarın işi. İktidar 20 yıldır bunu yapmamışsa, seçmen de iktidarı değiştirmemişse, iktidar ve ona oy verenler bugünkü durumdan sorumludur. Ben sorumlu değilim, çünkü ne yapmaya çalıştıklarının 20 yıldır farkında olduğum için bir kez bile oy vermedim. Herkes ilk 7 yıldaki sanal zenginleşmeye aldandı, 2008 ABD krizinden sonra ülkeye akan para ile inşaat sektörünün uçurulmasını gelişme, büyüme zannetti.
- +1 yıl
@Banker_Bilo e tabi her şey devletin görevi milletin işi yatmak. Devlet bir şey uretsin icindeki işçiler nasılsa devlet işi diye sallasin. Sanki avrupada devlet üretti. Onuda geçtim geçmişte kim ne yapmış bunun için? Almanlar Mercedes BMW Bosch üretirken biz ne yapıyorduk?
- +1 yıl
Devlet üretsin, millet yatsın demedim dikkat edersen. Hükümetin görevi üretimi ayağa kaldırıp dışa bağımlılığı azaltacak politikalar geliştirmek. Kaynaklar inşaata değil, teknolojiye, üretime akıtılsaydı bugün bu halde olmazdık. Ekonomi kötüyse sorumlusu hükümettir. Ucuz krediler konut alımı için değil, fabrika yatırımlarına, teknoloji ar-ge sine aktarılmalıydı. @scorpion026
- +1 yıl
@Banker_Bilo bu hükümete kadar kimse bir şey yapmamış ama bu yapmayınca suçlu oluyor. ecevit kriz çıkardı ama adam hala melek. ha şimdiki melek mi elbette hayır hiçbiri melek değil. daha düne kadar eskişehir bilecik arasında bi kamyonun arkasına takılıp kuyruk olunca yol diye sövüyorlardı. onuda gectim hala eskişehirde devlete yol yapsın diyen hükümet karşıtları var. yapınca betona para gitti yapmayınca bu rezillik ne. bende sana diyorumki almanlar teknoloji ile kalkınırken biz ne yapıyorduk? sen onu söyle bana. halkımız fırsatcı üç kagıtcı olursa yönetende aynı olur
Gizli Üye(25-29)+1 yılReisin durdurmayacağı kesin. Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete
00 YorumlaAnamzı ii belliyolar sesimiz çıkmıyo cnmmm
30 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 317 cevap paylaştı.
+1 yılNebatinin isik sacan gozleri durdurur
30 Yorumla Bu yükseliş değil ki zaten yerine gelecekti görmüştü onu dolar bu ülkede 25 de sabitlenecek
00 Yorumla
+1 yılDünya genelinde büyük ekonomik karışıklıklar var. Bu şekilde devam ettiği sürece pek duracağını sanmıyorum bu yükselişlerin.
00 Yorumla
+1 yılElde para yok yükseliyor ele para geçiyor sabit duruyor hay böyle işin ya
00 Yorumla
+1 yılDurmicak tam gaz devam edicek aclikyan ölumler baslar artik 🙄
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılGurbetciler ve yabancılar ülkeyi yagmalayacak.
20 Yorumla
u +1 yılHiç kimse çünkü durdurmak isteyen hiçkimse yok.
20 Yorumla
u +1 yılAKP hükümeti durdurmayacak o kesin.😂
20 Yorumla
+1 yılÜlkeye dolar sokan'da benim ben çözecem galiba 😂
03 Yorumla
Soran+1 yılZaten onu istiyor bizim köle gibi gidip yurtdışına başka devletler için çalışıp döviz getirmemizi.
- +1 yıl
Yurtdışında köle gibi çalıştığımızı mı çalışıyorsun. Açıkçası babam çalışıyor ben türkiyedeyim ama adamın benden daha çok boş vakti var.
Soran+1 yılSende haklısın ne diyim.
+1 yılKimse durduramaz
Hükümetin marifeti bunlar10 YorumlaAkapenin durdurmayacağı kesin. Bilinçli yapıyorlar
10 YorumlaResmi olarakta batalım da rahatlayalım
10 YorumlaBu iktidar varken daha kötüsüne hazır olalım
10 YorumlaNe bok yyrlar anlamak munkun degil
10 Yorumla- Para & Ekonomi konusunda 934 cevap paylaştı.
+1 yılSeçimde biz durduracağız.
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılA m ı n a koyim bilgisayar alamicam
21 Yorumla
Soran+1 yılMerak etme yakında hiçbir şey alamiycaz zaten.
- Devamını Gör (39)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 