• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Para & Ekonomi

Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?

CharlieBrown
CharlieBrown Takip Et
FenomenYoda Yaş: 30
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
64
Yapay Zekaya Sor
Dolar 20 Aralık'tan bu yana ilk kez 16 liranın üzerine çıktı.
Dolar/TL 16 seviyesini aştı https://t.co/1Qfvr8rlBx— Bloomberg HT (@BloombergHT) May 24, 2022
Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
Cevapla
Sizce Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
10 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
  • F4T1H-_-1993
    F4T1H-_-1993 Takip Et
    Yoda Yaş: 32 , eic 99%
    +1 yıl

    Şaşırmamak lazım. Aslında Türkiye de üretim çokta kötü sayılmaz fabrikalar full çalışıyor ama bunlar halka yansımıyor. Zengin daha zengin oluyor bu kadar. Asgari ücrete yapılan zam 2 3 ayda eridi gitti. Ama firmalar öyle değil zam yaparak bu durumdan kurtulma şansları var normal maaşlı olanların yok maaşı sabit çünkü enflasyon artsa da düşse de.

    İthalat çok ülkede ana ithalat kısmını düşürmek lazım.
    Dolar artışının diğer sebebi ise döviz bulundurmak eline para geçiyor dolar alıyor sonra dolar artınca milletin yanında eyyam yapıyor ama gizliden artmasına seviniyor tamam lira olarak kazanıyorsun da şunu düşünmüyor dolar arttıkça piyasa da artıyor aslında değişen bir şey yok.
    Firma olmayanlar elinde dolar vb. Döviz bulundurmaması lazım devlet bununla ilgili adım atmalı. Örnek 1 temmuzdan itibaren vatandaşın döviz alımı yasaklanacak buu tarihe kadar elinde ki dövizi bozdurmayan sonrasında da kuyumcu banka vb. Bozdurmayacak. Kuyumcuların yabancı turist dışında döviz almaları yasaklanacak.
    Verilen tarihe kadar banka hesabında ki dövizlerini Bozdurmayanlar olursa devlet bu paraya el koyacak.

    Sadece şirketler döviz kullanabilecek bunda sıkı denetim olmalı gereksiz döviz kullanımı olmamalı.


    Bence bu hükumet şunu yapacak o dövizler filan seçim yaklaşırken bunu piyasaya sürüp piyasayı rahatlatacaklar. Yandaş medya her şey güzel oluyor hedef 2023 filan sonra Erdoğan mitingde yapar bir şeyler. İnsanımız günlükçü olduğu için geçmişi çabuk unutur. Akp seçimi kazanır sonra gene aynı eski sisteme döneriz. Bu toplum varken iktidar değişmesi çok zor.

    0
    0 Yorumla

En İyi Cevaplar

  • kacanhollandali
    kacanhollandali Takip Et
    Xper 5 Yaş: 36 , eic 96%
    +1 yıl

    Sen gerçekten Türkiye ve Avrupa tarihini bildiğine emin misin? Bana bu ülkeler teslim edilmedi dediğin ülkeler dünyanın en kanlı savaşlarından çıktı. Ülkeleri işgal edildi. Türkiye Kıbrıs'ı saymazsak en son ne zaman savaşa girdi? 100 yıla yakın. Şu hükümet gelmeden önce asgari ücret ile ne kadar alışveriş yapabiliyordun? Şimdi ne kadar yapabiliyorsun? Akp hükümeti geldiğinde iç ve dış borç toplamı ne kadar idi şimdi ne kadar? Bunları gerçekten bildiğine emin misin? Yahu ekonomi kötü, eğitim sistemi desen bitmiş durumda, sağlık sistemi can çekişiyor, dış ilişkiler desen pragmatik çözümler. Ne var? Bana elle tutulacak şu hükümeti savunacak bir şeyler göster

    0
    0 Yorumla
  • verwindung
    verwindung Takip Et
    Guru Yaş: 34 , eic 94%
    +1 yıl

    Doların önünü iktidardaki basiretsizler bilinçli olarak açtılar, çünkü bunun için bir kaç gerekçeleri var, birincisi piyasaya sürdükleri karşılıksız TL, ikincisi yardakçılarının kur korumalı yatırımlarının vade sonlarının yaklaşması, piyasaya sürülen karşılıksız TL lerin bir karşılık bulması gerekiyordu ve bunu da en amatörce yöntem olan döviz arttırımıyla yapıyorlar, dolar bir kaç ay 17 dolaylarında demirleyecek, 14 dolaylarından buralara getirilmesi demek bu basiretsizlerin piyasaya 2-3 trilyon TL sürmesi demek, yaptıkları bu ihanetle dolu çalışma nedeniyle de doların buradan geri çekilmesi imkansız hale gelecektir.

    0
    0 Yorumla
  • ZırhıPaslıKahraman
    ZırhıPaslıKahraman Takip Et
    Guru Yaş: 32 , eic 100%
    +1 yıl

    Birkaç ay önce altın almıştım; aldıktan sonra fiyatı yatay seyretti hatta çoğu zaman geriledi ve durağan takıldı. Sıkıldım sattım dolara geçtim yükselişte diye. Dolar aldığım hafta dolar durağan seyretti altın 40 l, ra falan yükseldi. Sonra dün süper bono söylentileri çıkıp dolar gerilemeye başlayınca dolarımı sattım. Bu sabah itibarıyla dolar 16 yı geçti. Başlıcam böyle işe ha, benimle dalga mı geçiyorsunuz lan piyasalar :D Nebati'nin yerine beni bakan yapmaları lazım, paramı dolar altın ve euroya pay ederim. Böylece üçü birden düşer, tüm memleket kazanır.

    0
    0 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

38

Cevap

66

Cevap

  • Barış_LonelyForever u
    Barış_LonelyForever Takip Et
    Efsane Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 22,8b cevap paylaştı.

    Evet daha da artabilir

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Q2 döneminde normal seyir zaten global olarak fed faizi yükseltmesinden sonra dolar değer kazanıyor pandemide arz fazlası dolar emisyonunun etkileri yıl sonuna kadar sürecek zaten... doların ama 16 yı kırması iyi değil dönemsonu 20 ye kadar götürebilir, klasik olarak döviz bozdurmak yerine merkez bankası politika faizini arttırması gerekir.. iktisatta bilimdir arz ve talebe göre işler.. ezberler sloganlar ya da bazı hırslar üzerine olmaz.. Türkiyenin faiz arttrıp Türkiyeye döviz likitidesi çekmesi gerekir turizm ile birleşip döviz borcunu birleştirmeli ve doları sabit tutmalı... bu işler slogan atmakla oarti söylemleriyle olacak işler değil Türkiye de maalesef iktidar da muhalefette yobazca sadece ben biliyorum kafasında... o yüzden yapısal sorunlarımız iktidarlar değişsede makro ekonomik dengeler ve finansal açıklarımız düzelmiyor 100 yıldır..

    0
    1 Yorumla
    • kırgınsevgili
      kırgınsevgili
      +1 yıl

      Sen kimsin ve burada ne işin var abi, buraya bu bilgi fazla

      Yorumla
  • FakDıSistım
    FakDıSistım Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 100%
    +1 yıl

    dolar 18 tl'ye çıkmışken her şeye zam yaptılar, 12'ye düşünce gram indirim görmedi ya, şimdi yine sanki indirim yapmışlar gibi yine zam koyacaklar, aynı zammı tekrar tekrar yiyoruz bıktım artık. Keşke 50 tl falan olsa da rahatlasak bunların gideceği yok zaten bari sabit kalsın.

    2
    0 Yorumla
  • NujenZanistvan2
    NujenZanistvan2 Takip Et
    Yoda Yaş: 34 , eic 100%
    +1 yıl

    Dolar yükseliyor, bütün kripto paralar değer kaybediyor, memura emekliye yapılan zam temel gıdaya yapılan zamların 3 te 1 inden daha az. Ama denyonun biri çıkıp sabır edelim zor günler geçiriyoruz diyor. Ulan hepsi sen ve avanelerin yüzünden oldu zaten

    0
    0 Yorumla
  • incihmm
    incihmm Takip Et
    Yoda Yaş: 23 , eic 100%
    +1 yıl

    Ülkede ekonomi batmış, enflasyon zirvede. Yahu yarın 1 dolar 25 lira olarak uyansak kim ne diyecek? Alıştırılmadık mı? Bunlar iyi günlerimiz bile denebilir. Ekmek 5 lira olduğunda belki birileri bir şey anlar, enflasyon bilmem ne diyorsun bön bön bakıyor suratına adam. Ha 2023'te iktidar değişince de bir anda öyle bir doların bir lira olduğu dönemlere uzuuuun süre geçemeyeceğiz. Tebrikler, yeni Türkiye (:

    0
    0 Yorumla
  • ruletci03
    ruletci03 Takip Et
    Guru Yaş: 32 , eic 66%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 439 cevap paylaştı.

    dolar 25 lirayı gö re cek :D :D istesek de istemesek de
    bu kafayla bu sistemde dolar 35 de olur hükümet değişse bile bu sistemde ülkenin düzelme gibi bir sansınız olmadığını düşünüyorum bu soygun düzeni son bulmalı üretim ekonomosine geçilmeli aksi takdirde 45 lira da olursa hiç sasırmamak lazım

    0
    0 Yorumla
  • SporcuMan18013
    SporcuMan18013 Takip Et
    Master Yaş: 110 , eic 99%
    +1 yıl

    Dolar gerçekte olması gereken seyir neyse mutlaka ona ulaşacaktır muhtemelen yakın dönemde 18 TL seviyelerini, uzun vadede ise 20 TL üzerini görecektir.

    Bu işten kârlı çıkanlar iş adamları en zararlı çıkanlarda bizler olduk.
    Yeni getirilen vadeli mevduat tipinde dolardan ötürü TL'nin kaybettiği değer hazineden aktarılacak yani bizim cebimizden o yüzden zengin şahısların herhangi bireysel kaybı olmayacak, olan yine garibana olacak ama savunan da yine garibanlar olacak buna eminim.

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    müdahale için beklerler. mb. ve zengin yandaşlar 14,5 tan doları piayasaya sürerler yatırımcılar doları alırlar sonra fiyat istedikleri seviyeye gelince 5 milyar doları çat bi sokarlar piyasaya dolar düşer 12 ye alıcılar sıçar. bu sistem , devletin halkı soyma sistemidir. dikkatli olmakta fayda var.

    2
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    biride çıkmış nato şart degıl 52 ıslam ulkesı bırlıgı kuralım falan dıyor .

    sen kımsınde neyı kuracan la?

    digeride surıye gırecem dıyor.

    lan bırakın Atatürkçülük oynamayı , kim ne biliyor bu halk.

    dolar olmus anasının yumicini , neden indirmiyorsun ötv kdv'yi akaryakıt ve araç fiyatlarında sen hele gel bi onu bana anlat , kime rant olacak kasa neyle dolacak nasıl nerden bosalacak bı onu konusak.

    geliyor gelmekte olan

    1
    4 Yorumla
    • Joseph_Goebbels
      Joseph_Goebbels
      +1 yıl

      NATO ile ciddi manada alakalı değil... Ve Natonun bize faydası tartışılır.. Rusların durumu ortada iken NATO kimden koruyacak bizi Çinden mi? NATO ülkesi başka NATO ülkesi desteği ile sana karşı çarpışmaya hazırlanırken, Natoya nasıl dost denebilir

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @Joseph_Goebbels arkadasım sen natoya kac yılında girdin ve üyesisin ben nato pespembe demiyorum . sen az gelısmıs demokrası cumhurıyetten uzak teokrası ıle yonetılen ekonomısı bitik bir ülkesin. yardakcının ortaya attıgı durum zaten blöf baskada bısı degıl. diğerinin ise isvec ve finlandıya ıcın soyledıklerı ıse sadece cıkar amaclı para amaclı koparmaktan baska bırsey degıl.

      nato zaten ısvec ve fınlandıyayı tr yerıne elbette tercıh eder.

      dıyelım Atatürkçülük oynadın nato rest cektın dırekt avrupa bırlıgınden de def edılmıs ve avrupadan silinmiş olursun , karsılıgında yaptırımlar baslar ve seni ezerler. su anda ekonmi bitik ve sen zaten can cekısıyorsun bu adamın % 15 tabanına hava atacak gorillerin ıstedıklerını soyleyıp yapacak dıye koca ulkeyı hapsetmeye hakkı var mı ben iş yapıyor risk alıyorum hukumetın uyguladıgı yanlıs polıtıkalar yuzunden gelinen noktaya bak . bunun hesabını kım verecek? sen rusyamısın , admaın 600 mılyar doları harıcınde altını yatıyor dunyaya enerjı verıyor o atar gıder yapar sen kımsın . ya bı farkında olun sen donuna kadar dolara baglısın amerıkaya baglısın az gelısmıs ulkesın abilerin ipini cekerse bıtersın . kime neyi ispatlıyorsun , bu ulekenın bu duruma gelmesının hesabını kım verecek? seni dıger islam ulkelerı bıle sevmıyor sen oyle olusum yapsanda 3-5 sacma ulkeden baska yanında yardakcı olmayacak zaten. ha aynen tekrar edıyorum isvec fınlandıya ıcın cıkar polıtıkası yapılıyor rahip bronson olayında gorduk bunların dönme hızına ümmet yetisemez , diger demans hastası adamın lafları ıcınde oylesıne ortalık karıstırma . ekonomı sosyal bir bilimdir onuda mahfettiler kafalarına göre.

      geliyor gelmekte olan !

      Yorumla
    • Joseph_Goebbels
      Joseph_Goebbels
      +1 yıl

      İsveç ve Finlandiya yı tercih etmez edemez TR yerine... Nato askeri güçtür ve Avrupada Rus ordusuna zafer kazanacak tek ülke burası... Nato askeri ittifaktır Avrupa ise ekonomik birlik.. İslam ülkelerini geç zaten halifelik varken bile emri dinlemeyip bize karşı gelmiş adamlara güven olmaz...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @Joseph_Goebbels son cumlene imzamı atarım .

      burdakı kavram catısması ekonomık ve askeri güç.

      olaya artık o skeılde bakılmıyor .

      nedenı ıse ekonomı askerı gucu etkıler.

      nato uyesı olup yunanıstan ve natonun arkasında durması.

      avrupa bırlıgı maltayı bıle alıp bızı almamaları ve yunanıstanın arkada durmaları.

      su an ulke rusyayı karsısına alamaz çinide alamaz .

      abd avrupa farkında ve ucuz sıyaset yapıldıgı ısvec ve fınlandıya red oyunda cıkar gozetıldıgını bılıyorlar .

      abd ya da nato tr eleyıp cok rahat yunanıstan ve ukrayna uzerınden askerı guvu kullanabılır ve ısvec ıle fınlandıya ıse rusyayı sıkıstırır.

      olaylara burdan bak.

      abd ıcın cıkarı varsa varsın , yoksa dıgerlerı hıkaye .

      sen abine karsılık verıyorsun , ipini çeker. ya ruzgarı arkana alacak akıllı taktık uygulayacak , ya da terore fetoya destek tam devam edecek.

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (25-29)
    +1 yıl

    Dünyada dövize sarıp kendi kendine eden nadir insan tipiyiz boh var eline 3 kuruş geçen dolara Euro’ya sarıyor sonra da omoooo fiyatlar yğkseliyor eee yapan milletçe biziz. Bankada 250 milyar dolar dövizin ne işi var arkadaş
    bizi bu kafadan tek kurtaracak Euro ya da dolara geçelim bu işkence bitsin. O zaman ne alacağız acaba onu merak ediyorum 😹😹

    0
    0 Yorumla
  • Enperatriz_Eztia
    Enperatriz_Eztia Takip Et
    Master Yaş: 29 , eic 99%
    +1 yıl

    Gelse ne olur gelmese ne olur? Dolar düşse de piyasa yükseliyor, düşmese de yükseliyor. Hep yükseliyor😕

    3
    0 Yorumla
  • deadalus
    deadalus Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 50%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 390 cevap paylaştı.

    Bir gecede dolari üçte bir düşürme gibi özel bi gücü var sayın baskanin ama bu gücünü kullanmıyor neden acaba iki üç kere kullansa bu kadar zam gelmezdi herseye ama reyiz dolar daha düşsün istemiyor demek ki
    🤔🤔🤔

    0
    0 Yorumla
  • Teόmάń
    Teόmάń Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 99%
    +1 yıl

    20 lere geldi mi suni bir girişimle tekrardan 15 civarına indirirler. Malatya halay ekibi de halaya başlar ardından.

    2
    0 Yorumla
  • Arag0rn s
    Arag0rn Takip Et
    Master Yaş: 41 , eic 41%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 665 cevap paylaştı.

    Dolar yükselmedi aslında. 1 TL, 0.058 dolara düşmüş oldu maalesef. Karşılıksız para bastıkça daha da kötü olacak ama kur korumalıya benzer farklı bir enstrümanla gene durdurabilirler.

    0
    0 Yorumla
  • SasukeGaara
    SasukeGaara Takip Et
    Master Yaş: 24 , eic 79%
    +1 yıl

    Boşverin arkadaşlar

    https://www.youtube.com/embed/jBvpBv1oGVA
    0
    0 Yorumla
  • EskiSerseri
    EskiSerseri Takip Et
    Xper 5 Yaş: 38 , eic 100%
    +1 yıl

    benim acimdan sorun yok diyemiyorum 2 haftada 7 bin euro yedim o da istanbul`da hersey cok pahali yaww

    0
    0 Yorumla
  • Makınelıtufek
    Makınelıtufek Takip Et
    Yoda Yaş: 28 , eic 95%
    +1 yıl

    Kur korumalı faiz olduğu surece Sert artış olmazda yavaş yukselış olabılır bankacılrın dediğine bakılrsa

    0
    0 Yorumla
  • cabukisimler
    cabukisimler Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27 , eic 74%
    +1 yıl

    sanki bu haberi bekliyordunuz... günlerdir yaklaştı yaklaştı dokunamadan döndü ve buu sabah 16'nın üzerine çıkar çıkmaz konuyu açtınız... maşallah :)

    0
    0 Yorumla
  • mrpodda
    mrpodda Takip Et
    Yoda Yaş: 45 , eic 68%
    +1 yıl

    Venezuella gibi oluyoruz gibi. Ekonomi bir araba bizimki boş vites yokuş aşağı gidiyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

    0
    0 Yorumla
  • everkeğii
    everkeğii Takip Et
    Master Yaş: 30 , eic 36%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 545 cevap paylaştı.

    Tahmin ettiğim gibi oldu, bide bu sefer iç piyasaya da borç var o verilen kur korumalı hesapların parası nasıl ödenecek

    0
    0 Yorumla
  • NassıııYaa
    NassıııYaa Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35 , eic 99%
    +1 yıl

    Dolardaki o benjamin yok mu benjamin Beyoğlu fırlaması gibi tam,, dolar benim de üzerime çıkar bu gidişle..

    0
    0 Yorumla
  • BeniBöʎleBil
    BeniBöʎleBil Takip Et
    Yoda Yaş: 25 , eic 99%
    +1 yıl

    Dolar yükseliyor diye teneke çalanların bu ülkeye kaç kuruşluk faydası olmuş ki... Keşke 50 TL olsaydı... Keşke Yunan galip gelseydi.. :D

    0
    0 Yorumla
  • Afacan_37
    Afacan_37 Takip Et
    Master Yaş: 48 , eic 100%
    +1 yıl

    Cumhuriyetimizin 100. Yılında daha da Şahlanacak. Güçlü Türkiye, Güçlü Dolar. Seçimlerden sonra görün 50 TL yi geçer mi? geçmez mi?

    0
    69 Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Seçimlerden sonra Erdoğan kaybederse dolar düşer. Hala oy vereceğim diye direten olursa işte o zaman dolar hayatta inmez.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Üzülerek söylüyorum bunu. Dolar hiç bir zaman düşmeyecek. Belki Faizler artar o zaman olur. Ama o da çözüm olmayacak. Hiç bir siyasi görüşüm yok. Hep derim sağın da solun Allah belasını versin.

      Filler tepişir, altta ezilen bizler oluruz. Medya da kedi köpek gibiler ama arka planda menfaatleri için birbirlerinin sırtını sıvazlıyorlar. Ama Allah' ında bir adaleti olacak.

      Hz Musa' yı dönemi hatırla. Firavun bir erkek çocuk için herkesi katletmişti. Hz Salih Peygamberi düşün. Devesini kesen haydutları. Bu dönemden hiç bir farkı yok. Ama Hz Yusuf gibi bir dönem gelecek buna emin ol. Bazen Fırtınalar yol açmak için gelir. Ülkede bir Tufan kopacak buna emin ol.

      Ne kadar menfaat insanı varsa birbirlerini yiyecekler. Her iki tarafta Şah-Mat olacak. Bu hep böyle olmuştur. Ama olan yine bizlere olacak maalesef.

      Yorumla
    • MAI-pen-rai
      MAI-pen-rai
      +1 yıl

      Hic bi zaman duşmeyecek diye rte ye oy vermeye devam mı edek ahahhahahahha

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @MAI-pen-rai Ben Oy verin demiyorum. Ama bu millet topyekün ayağa kalkıp Milletin gücünü anlamaları gerekiyor. Bütün Partiler. Çünkü sorgulamazsanız sadece idare edilirsiniz.

      şu an da hiç bir Partinin Vizyonu yok. Daha ne yapacaklarını bilmiyorlar. Onlar korkmadıkça düzen değişmez.

      Yorumla
    • MAI-pen-rai
      MAI-pen-rai
      +1 yıl

      Mansur yavaştan ümidim var benim

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @MAI-pen-rai Ondan bile bir beklentim yok. Bir vatandaşa belediye yardım ediyordu. Sonra KHK lı diye yardımı kesti. Hem halkın yanındayız, mazlumun, garibin yanındayız diyeceksin Ama KHK lı olunca tükürdüğünü yalayacaksın.

      Birileri suçlu dedikleri için suç uyduruldu. Adam hırsızlık yapmamış, adam öldürmemiş, yetim malı yememiş, milletin parasını yememiş, devlet malına zarar vermemiş ama KHK lı ya suçlu.

      Buna iki yüzlülük denir. Ve bunu hepsi yapıyor. Adaletli olsun ama isterse yabancı biri olsun. Başka dine mensup olsun fark etmez. Liyakat sahibi kim gelirse, kim adaletli davranırsa, zengini de fakiri de aynı mahkemede adaletle yargılarsa, kimseye ayrımcılık yapmazsa, taviz vermezse, peşkeş çekmezse, adamcılık yapmazsa benim için Yönetici de İdareci de O' dur.

      Bunlar Yönetici değil sadece birilerinin idarecileri. Herkes Vakko' dan Beyaz gömlek giyip Hz. Ömer' in Adaletini dağıtıyoruz diyor. Ama simimi değiller. O yüzden dedim sana. Bunların hepsi anı. Hiç birinden fayda bekleme. İlla haklı olmak için başa gelip yönetmelerini beklemeye gerek yok.

      Yorumla
    • MAI-pen-rai
      MAI-pen-rai
      +1 yıl

      KHK ne

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @MAI-pen-rai KHK Kaun Hükmünde Kararname. Cumhurbaşkanının kendi isteğiyle çıkardığı Kanun. Yasamanın, Yürütmenin uygulanmağı yöntem. Tabiri caiz ise Padişah ne derse O olur.

      Yorumla
    • MAI-pen-rai
      MAI-pen-rai
      +1 yıl

      ADAM HAKLIYMIŞ. Zalimi destekleyen de zalimdir

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @MAI-pen-rai Her kim Zalime yardım ederse, ilk önce önce zarar görür. Seni küçümsemek için demiyorum. Ama bu ülke de o kadar çok göreceğiz ki sen bile şaşacaksın. Bugün düşman bildiklerin yarın masum. Masum bildiklerinde yarın Hain çıkacak. Bu sözümü sakın untma. Genel olarak söylüyorum bunu.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Abi yazdıklarını okudum. Ben Hz. Ömer, Yusuf, Musa falan bilmem. Onların döneminde de yaşamadım bir kadın olarak da asla yaşamak istemem. Dolar düşecek. Türkiye doları daha önce de düşürdü. Düşürmek zorundalar. Şu an yaşadığımız sorunların sebebi siyasi. Erdoğan yap işlet devretlerle her birine dolarla geçiş ve hasta garantisi verdi ve şu an halk o yolları, köprüleri, hastaneleri kullanmıyor. Kullanmadığı için de taahhüt yerine gelmiyor ve hazine bu parayı faiziyle, doların yükselmesiyle ödüyor. Bu ülkede film 2010’dan sonra koptu. 2012-2013’ten sonra da daha da battık 2017’den sonra da dikiş tutturamadık. Uçurumdan düştük. 2010-2011-2012-2013-2014-2015 Erdoğanla cemaatin en sıkı fıkı olduğu zamanlardı. Cemaat kimleri sevmiyorsa her ne alanda olursa olsun devlet ortadan kaldırıyordu. Askeriyeye sızmak için liyakatlılara bezdirme tekniği uygulandı, öğretmen, hemşire ve diğer memurlukların alımında sorular verildi. O zaman cemaatçilerin hepsi deli gibi Erdoğan’ı seviyor, Erdoğan da cemaati pek bir seviyordu. Ben 2013-2017 arasında kykda kaldım. 2016’ya kadar benim odamdaki Fetullah Gülen’e ve Erdoğan’a laf söyletmeyen * doluydu. Darbeden sonra onlara fetö hakkında ne düşünüyorsun? Seviyor musunuz hoca efendinizi dedim. Onlar tayyipçi olduğunu söylediler

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl


      Erdoğan da fetcüler/khklılar ve diğer tüm cemaatçiler Türkiye için bir milli güvenlik sorunudur. Egemenliğimize bağımsızlığımıza bir kasıttır. Ben 2012’de dershaneye gidiyordum. Körfez dershanesinin öğrencilerine sınav soruları veriliyor diye dedikodular dolaşırdı. Dershane hocaları bile körfez dershanesi denemelerini bulup çözün diyordu. Bunların hepsi bitecek. Ekonomik krizde 5-10 yılda bitecek. Dolar da düşecek. Ondan daha önemli bir şey varsa Siyasal İslam, cemaatler/tarikatlar tamamen yasaklanıp, terör örgütü olarak kabul edilecek. Bunlarla ilişkisi olan sivil, askeri, milletvekili, bakan görevden alınıp yargılanacak. Bu olmadığı taktirde sürekli aynı şeyi yaşar dururuz. Bunlara katılanların da tüm sosyal ve siyasi hakları ellerinden alınmalı. Oy verememeli, parti kuramamalı. Ama devlet böyle bir karar alsa sen ve senin gibiler hemen dinimize saldırıyorlar, bizi hristiyan yapacaklar, din düşmanları diye yine ajitasyon kasacaksınız. Siz zaten Çağrı filmini teatral bir gösteri olarak yeniden sunmaya pek meraklısınız. Ama bunlar gençlerle birlikte bitecek. Dinimizi yaşayamıyoruz. Başörtümle üniversiteye giremiyorum diye yıktınız ortalığı, Atatürk’ü dinsiz ilan ettiniz. Baş örtünüzle üniversiteye girdiniz. Hatta türbanlı manken (?) ler bile peyda oldu ama gençlerin %45’i ateist, deist, agnostik oldu. Demek ki dindarlığınız dinsizlik getiriyor

      Yorumla
    • MAI-pen-rai
      MAI-pen-rai
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Helal kız konuş helalll

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Şimdi işten çıkıyorum Yarın yazacağım inşallah.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** BİRAZ UZUN OLACAK ama maksadım tartışmak değil sadece ders çıkarmak.

      Ekonomide Mali disiplin şart. Verilen Taahhütlü Yap-İşlet Modelleri acilen fesih edilmelidir. Ülke zaten parsel parsel satıldı. Daha bir çok şeyler var ama anlatmaya gerek yok.

      90 lar çok karalık bir dönemdi. Askerlik yapanlar bazı olayları ve devletin nasıl yönetildiğini az çok bilirler.

      90 larda şöyle bir durum vardı;

      Muhafazakâr insanlara ayrımcılık yapılıyordu. Kamu görevine girmeleri çok zordu. Bu Askeri Alanda da başka Kamu kuruluşlarında da böyle idi. Senin taktığın Başörtünün şekline bile karışan bir Rejim vardı. Muhafazakâr insanların bir yerlere, liyakat sahibi olmalarını engelliyorlardı. Kenan Evren gibi Adamlar Atatürk' ü kullanıp İRTİCA HORTLADI, LAİKLİK ELDEN GİDİYOR başlıklarıyla gündemi değiştiriyorlardı. Başörtülü bir çok genç nesil maalesef isteği okullara alınmadılar. Okuma fırsatı vermediler. Layık gördükleri Anadolu’ nun ücra köşelerinde kalmış Üniversitelerdi. Muhafazakâr insanları, İnsan Yerine koymayan Karaktersiz bir duruş vardı o zamanlar. Kendilerini gelişmiş, Aydın Görüşlü gören insanlar toplumu ikiye bölüyordu. O zamanlarda da Kürt meselesi ile de gündem yine değiştiriliyor, kaşındırılıyordu. Ve onlar yani Rejim bu topraklarda At koşturuyorlardı.

      O zaman bile Müslüm Gündüz, Aczmendiler olayları yaratılıp Din kötülenmek isteniyordu. Zaten amaçları da bu idi. Ve başarıyorlardı.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      Son dönemlerde Necmettin Erbakan’ ın Ekmeğini yiyen R. Tayyip Erdoğan’ a yaramıştı.

      Ülkenin kısır çekişleri, yüksek enflasyon ve istikrarsızlık R. T. E. yaramıştı. Seçimlerde kazanmıştı.

      İşte bu millet ya da o dönemim sıkıntıları çeken insanlar uğradıkları haksızlıkları bertaraf etmek ve yeni bir yol çizmek adına desteklediler. Ama ne oldu. O Başörtülü bacılarımızı almadılar diye siyaset yapanlar, O bacılarımızı R. T. E. kendi elleriyle içeri attı. Hepsi içeri de dâhi çocukları da. Zamanında Refah Partisini nasıl Kapattırdı ise yine o dönem ona destek olan Bacılarını şu an hapse attı..

      Demek ki insanların Karakterlerini anlamak için Güç, Para, Makam vermek gerekiyormuş. O zaman zehirlerini akıtıyorlar. Başa kim gelirse Güç Zehirlenmesine kapılıp Devir Artık Bizim Devrimizdir deyip yollarına bakıyorlar.

      Atatürk’ ü kullanıp Siyaset yapanlarla, Dini kullanıp Siyaset yapanlar arasında hiçbir fark yok.

      Demek ki Siyasete Ne Atatürk’ ü karıştıracaksın, ne de Dini. Siyaset Halkı kucaklamaktır.

      Asıl Değişim 2004 te başladı ama kimse bunun farkında değildi. Mesele 2012 değil. Sen daha işin içinde bile değilsin. Yaşar Büyükanıt, Çetin Doğan olaylarını hatırlayın. Tam bir gövde gösterisi idi.

      Cemaat Her yeri kuşattı onu yaptı bunu yaptı dediler. Hadi yaptı. Peki ortada onlarla alakalı hiç kimse kalmadı. Terrtemiz oldu değil mi? Peki ülke neden halen bu durumda. O insanlara bir bak bakalım. Avukatı, Hukukçusu, Akademisyeni, Askerisi, Öğretmeni, Ev Hanımı, Öğrencisi. Hangisinden para çıktı. Hangisinden silah çıktı. Hangisi devlet malına zarar verdi. Hangisi bu ülkeyi parsel parsel sattı. Hepsinin evinden çıkanlar belli. Kitaplar, Risaliye Nur’ lar, kalemler, Tesbihler… 80-90 yaşındaki insanları, hasta insanları, sahurda baskınlar, binlerce kadın ve çocukları hapse atıldı. Üzerlerinde ne çıktı. Hiçbir şey. Bunu yapan kim. Hani Kadın Dernekleri nerede o soytarılar. Hani Çocukları, Masumları savunanlar. Hiç biri orta da yok. Neden Hepsi Rejimin önünde boyun eğiyor.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      Onüç yaşındaki Harbiyeli Öğrencileri Vatan haini etti bu devlet. Yargılanması için on sekiz yaşına kadar hapiste yatırıp yargıladılar. Buna inanıyorsunuz ama hiç Masum olacaklarına inanmıyorsunuz.

      Hani nerede Dolmabahçe görüntüleri. Her Cuma açıklayacaklardı. Nerede muhalefet.

      17-25 Aralıkta ki Kutulardaki paralar nerede. Cemaat koydu dediler inandınız. Polis koydu dediler inandınız. Sonra o para ne oldu. HalkBank Genel Müdürüne geri verildi. Neymiş İmam Hatip Lisesi Yapacaklarmış. Hani parayı cemaat koymuştu. O zaman neden parayı o şerefsize verdiler. Demek ki onlar da yapmamış. Demek ki o Polisler Vatan Haini değil.

      CHP Özgür Özel ne demişti Hulusi Akar için Arkadaşlarını satan Vatan Haini demişti değilmi 15 Temmuz için. Hem başarısız bir komutan olacaksın, hem de terfi olup Savunma Bakanı olacaksın ne güzel değil mi?

      Tüm MHP liler ne diyordu zamanın da 15 Temmuzu planlayan da yapan RTE demiyor muydu. Ne oldu da döndüler. Bu parti liderine Omurgasız, zürriyetsiz diye hakaret etmiyor muydu malûm zat.

      Deniz Baykal’ a Kaset kumpasını kuranlar bunlar değil mi? Daha yeni mahkemesi bitti. Cemaat dediler altından yine kendileri çıktı. Nasıl oluyor bu. CHP neden bunu kullanmıyor.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      En büyük yalan da Soru çaldı yalanı olmuştu değil mi? Hafızanı yokla bakalım. Birkaç ay önce o dava da bitti. Çünkü orta da çok büyük bir yalan çıktı ama ucu kendilerine dokunduğu için Mahkemeye bile veremiyorlar. Bu KAMU Davası olmuyor mu? Neden bu Hukuk sistemi bize kandıranlara karşı Yalancıları Koruyor.

      Bak artık Cemaat ya da her ne dersen de artık yoklar. Meydan bunların ya da sizin. Neden ülkede Adalet yok. Neden Eğitim sistemi çöktü. Neden kalifiye eleman yetişmiyor. Neden Kalifiye Eğitimci çıkmıyor. Neden Okullarda düzgün Eğitim verilemiyor.

      Ordu Cemaat diye bitirildi. Genel Kurmay diye bir şey kalmadı artık. Ordunun içinde de asker de kalmadı. Ya Polis Akademileri. Onu da bitirdiler. Altı ay eğitimle Polis olunuyor ne güzel değil mi?
      Neden ülke de asayiş yok. Neden Kaçakçılık bu kadar arttı. Neden Narkotik bu kadar arttı. Artık cemaat yok. Bunu istemediler mi? Alın size memleket. Meydan sizin. Madem kötüler içeri de Neden ülke de Adalet yok.

      Muhalefeti de İktidarı da Cemaati sevmiyordu. İstedikleri oldu. Hepsi içeri de. Hep birlikte YENİKAPI da Ele ele tutuştular.

      Tamam neden o zaman bu ülke halen düzelmiyor. Şimdi içeridekiler mi? Şerefsiz Yoksa dışarıdakiler mi?

      Bak artık soruları çalacak kimse de yok. Ne güzel Sınav sistemi var. Mülakatta var. İstedikleriniz oldu. Neden şikayet ediyorsunuz.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      KHK lılar artık dışarıda da olsa hiçbir iş yapma hakkı tanınmıyor. Sigortalı işe girecek Banka hesabı açılamadığı için yasak. Dükkan açacak Ruhsat yasak. Sokakta mendil satacak yasak. Yurt dışına gitmek istese Pasaport yasak.

      Asıl Hırsızlar dışarıda cirit atıyor ve Muhalefette buna destek oluyor. Ama ortak düşmanları cemaat. Düşmanımın düşmanı dostumdur misali. Bir taraf Atatürkçü bir tarafta sözde Müslüman değil mi ya da Milliyetçi öyle ya. Herkesin derdi Pasta dan pay almak.

      Senin Askerinin kafasını kesen, yakana serbest. Suç işle sonra İftira at Bunu yapan FETÖ cü de kurtul değil mi?
      Bu ülkede hırsızlık yap, arsızlık yap, uyuşturucu tacirliği yap. Adam öldür, Mafya ile iş yap. Hepsi de meşru onlar için.

      Sağı da aynı solu da aynı. Kim gelirse gelsin mevcut sistem de sadece kendi düzenini kuracak bunu böylece bilin. Hepsinin birer dosyası var. Seçim günü yaklaştığında çirkefleşmeye başlarlar.

      Din kimsenin Tekel’ inde değildir. Devletlerin de Tekel’ inde olamaz zaten. Devletin görevi insanlar inanç özgürlüklerine sahip çıkması ve saygı göstermesi gerekir. İster Yahudi olsun, İster Musevi hiç fark etmez. Kimseye zorla baskı da yapamazsın, dinini zorlayamazsın. İsteyen istediği dine inanır.

      Din elden gider diye bir şey yok. Bunu ancak Yobazlar, Aptallar yapar. Bunu kullananlar yapar. Din sarık giymekle, sakal bırakmakla, gösteriş yapmakla şekillendirilemez. Din Şekilden ibaret değildir. Halen bunu anlayamayanlar gerçek te Müslüman olamaz

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      Ama şunu unutuyorsun. Bu ülkede geçmiş te Muhafazakâr insanlara çok baskı yapıldı. Ezan yasaklandı, Kur’an okumak yasaklandı dâhi evde bulundurmak bile. İşte bunu yapanlar Atatürkçüyüz diyen kesimdir. Atatürkçü kafalar her şeyi yapacak, serbest olacak ama Mühafazakâr insanlar ikinci sınıf muamele görecek öyle ya. Atatürkçülük böyle oluyor. Siz her şey mübah ama muhafazakâr kesime yasak ya da olmaz kardeşim.

      İşte asıl tehlike de bu. Ne Atatürk’ ü Siyasete alet edeceksin ne de Dini Siyasete alet edeceksin. Sonra bu milleti ikiye bölersin. Kim neye inanmak istiyorsa ona inanır. Herkes saygı çerçevesinde hayatına saygı göstermek zorundayız. Ben Ataistle de konuşurum, Atatürkçüsüyle de konuşurum. Bu benim tercihimdir. Kimseye zarar vermediğim sürece özgürlüğümü de inancımı da yaşayabilirim.

      Son yazdıkların da çok manidar aslında. Mesela Ebû Süfyan Müslüman değildi ama çok güzel Kur’an okurdu. O okudu diye Ebû Süfyan ve beraberindekiler Müslüman olmadılar. Müslüman görünümlü Ebû Süfyan’ lar olacaktır. Bu bitmeyecek. Bugün maalesef insanların inançları zayıfladı ve sorgular hale geldi. Bunda bu Hükümetin %100 katkısı vardır. Haramzadeler ile oturum Din Tüccarlığı yaparlarsa Haramları Helal diye bu millete inandırırlar. Yaptılar da bunu. Ama bunun hesabını da Allah onlara soracak.

      Son sözüm şu güzel Kardeşim. Bir İnsana suçlu ya da vatan haini diyorsan ilk önce dinleyeceksin. Dinlemeden hiç kimseye bu iftirayı atamazsın. Eğer Avukat arkadaşların varsa lütfen UYAP’ tan baksınlar tamam mı? Tüm mahkeme kararları, tutanakları orta da. İstediğin Parti’ ye oy at önemli değil. Ama destekledin kişi ile sen Hukuk önünde eşit değil isen hiçbir hükmü yok bunun.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Yazdıklarının hepsini okudum. Sana uzun uzun yazabilmek için pcyi aldım. Yazıyorum. Ekonomiyle ilgili söylediklerine katılıyorum.
      Türkiye'de hiçbir zaman ne farklı etnik kökenden ne de mütedeyyin kimselere ayrımcılık yapılmamıştır. Baş örtüsüne de kimse engel olmamıştır. Git Yeşilçam filmlerine bak kadınların başı hem açık hem de kapalı olduğunu görürsün. Türkiye'ye türban siyasi bir emelle ideolojik nesne olarak sokuldu. Muhafazakar hiç kimseye karşı likayatsizlik yapılmadı. Muhafazakar insanlara okuma fırsatı verilmemezliği bırak Türkiye Cumhuriyeti kurulduğundan akp iktidarına kadar kız çocukların okuması için seferberlik yapmıştır. Atatürk zamanında kurulan Köy Enstitüleri bunun en büyük kanıtıdır. Amaç kırsaldaki halka iyi eğitim sağlamaktı. Köy Enstitülerindeki gençler okuyup, var olan siyasi kararlara muhalif olup, kendi bölgelerindeki köy ağalarına baş kaldırınca siyaset bundan hazzetmedi ve halk arasında dedikodular çıktı. Neymiş Köy Enstitülerinde kız ve erkek öğrenciler zina yapıyormuş, giden kız bekaretini kaybediyormuş. Hristiyanlık yayılıyormuş falan. Bunlar yüzünden kırsaldaki köylüler çocuklarını kızlarını o okullardan aldılar. Fakat kız çocuklarını liseye ve üniversiteye gidebilmeleri için TÜRKAN SAYLAN gibi, SABANCI, KOÇ gibi isimler Türkiye'de okuma eğitim seferberliği başlattılar

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Türkan Saylan'ın kurduğu Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği kırsaldaki muhafazakar ailelerin kız çocuklarının erken yaşta evlenmelerine engel olmak eğitim alabilmeleri için kız çocuklarının aileleriyle hem diyaloga girdiler hem de onların eğitim masraflarını karşıladılar. Fakat bu kırsaldaki muhafazakar ailelerin hoşuna gitmedi. Giden kızlar okuyup, eğitim aldıkça başlarına buyruk olup, anne ve babalarının buldukları heriflerle onlar istediği diye evlenmiyor ayak diretiyordu. Türkan Saylan hakkında zamanın FETULLAH GÜLEN HOCA EFENDİ HAZRETLERİ de kara propoganda yapıyordu. Hristiyanlığı yayıyor. Kız çocuklarını namussuzluğa alıştırıyor diye. Yazının bazı yerlerinde kız çocukları baş örtüsüyle okula giremiyor demişsin onları okula yollamayan aileleriydi. Muhafazakar aileler kızlarını İZMİR, İSTANBUL, Ankara gibi büyük şehirlere tek başına üniversite okumaya yollamıyorlardı. Çünkü kızlarının yoldan çıkacağına iffetsizlik edeceğine inanıyorlardı. Makbul kız evde anasının babasının dizinin dibinde oturan. Ana babasına karşı gelmeyen, dinine göre yaşan onların istediği gibi giyinen kızdı. Türkan Saylan kız çocuklarını okumaları için yüreklendiriyordu aileleri ikna etmeye çalışıyordu.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Bugün bile 2022 yılında İç Anadolu, Doğu Anadolu Güneydoğu Anadolu, Karadeniz gibi bölgelerdeki muhafazakar aileler kızlarının İzmir, İstanbul gibi adı çıkmış şehirlere kızlarını tek başlarına kolay kolay yollamazlar. Ya bir akraba olmalıdır kontrol edecek ya da yakınlardaki şehirlere yollar ya da onları ilahiyat, din kültürü öğretmenliği gibi bölümlere yollarlar. Öyle tıp, biyoloji, felsefe, fizik, kimya, mühendislik, güzel sanatlar fakültesi gibi alanlara yollamazlar. Genelde bu aileler çocuklarına hiç sormadan onları imam hatip lisesine yollar, hiç sormadan da ilahiyat, din kültürü öğretmenliği gibi bölümlere yollarlar. Yani o kızların, çocukların diledikleri gibi eğitim alamamalarının önündeki en büyük engel LAİK, ATATÜRKÇÜ SİSTEM DEĞİL KENDİ AİLELERİDİR. BEN 4 YIL KYK'DA KALDIM ÇOK FAZLA KIZ GÖRDÜM HER YERDEN VE BUNLAR HALA BUGÜN BÖYLE. ÜNİVERSİTEDE AÇILAN SONRA ANNE BABASINA GİDECEĞİ ZAMAN KAPANAN, KAPALI OLUP SEVGİLİSİYLE EV TUTAN KALAN, SEVGİLİSİYLE AİLESİNDEN GİZLİ ŞEHİR DIŞINA GEZMEYE GİDEN ANNE BABASINDAN GİZLİ MAKYAJ YAPAN OJE SÜREN AMA ANNE BABASINA GİDERKEN BUNLARI YAPMAYAN ÇOK KAPALI KIZ GÖRDÜM. BUNLARI YAPAN AÇIK KIZ DA GÖRDÜM. KAPALILARI TÖHMET ALTINDA BIRAKMAK İÇİN DEMİYORUM BEN BU ARADA BUNLARDA BİR SAKINCA GÖREN BİRİ DEĞİLİM. BU KIZLARIN ÖZGÜR HÜR BİR HAYAT YAŞAMALARINDA İYİ EĞİTİM ALMALARINDAKİ ENGEL AİLELERİ.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Din kötülenmek isteniyor diyorsun da alınma gücenme ama dinin kendisi kötü. Dine inanlar da kötü. Neden diyeceksin bu ülkede Hizbullah ve diğer İran kaynaklı Avrupa'da örgütlenmiş bir sürü dini tarikat bir sürü cinayetler işledi ve bunlar bunu üzerlerine aldılar biz yaptık dediler. Bunlar arasında Bahriye Üçoklar, Konca Kuriş, Ahmet Taner Kışlalı, Uğur Mumcu, MADIMAK bunlar da var.
      Bahriye Üçok bir kadın ilahiyatçıydı. O ve 3 cemaatçi Siyaset Meydanına çıktılar kadın o programdan sonra öldürüldü. Video bu.
      www.youtube.com/watch
      Hizbullah'ın yaptıkları
      www.youtube.com/watch
      www.youtube.com/watch
      Konca Kuriş
      www.youtube.com/watch

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Türkiye o yıllarda bu terör olaylarından dolayı ve bunlar dini kullandıkları için böyle bir reaksiyon aldı. Türkiye'ye türban hiç de öyle basit bir inanç meselesi olarak gelmedi. 1950-1960 yıllarında Şule Yüksel Şenler diye bir kadınla Routraut Scheer adında bir kadın Türkiye'de Samsundan başlayarak kadınlara türbanı ideolojiyle ve Atatürk'ü kötüleyerek Atatürk'ü, Laikliği dinsizlik olarak göstererek yaydı. Şule Yüksel Şenler kim dersen de kedisi BEYAZ TÜRK denilenlerden laik, sekülerdendi. Abisi Amerikadar Nurcularla ve oradan da Fetullah Gülenle tanışıyor sonra zorla annesini ve kız kardeşini kapatıyor bu kadın da sonra Alman rahibe Routraut Scheer ile birlikte Audrey Hepborn'ün bir filminden etkilenip sıkma baş türban modelini yaratıyorlar. Bu örtünme şekli itibariyle İslami olmamakla birlikte ondan daha da önemli bir şey varsa bunlar dini, dindarlığı öğretiyoruz adı altında halkı Cumhuriyete değerlerine karşı kışkırttılar. Kendisi Recep Tayyip Erdoğan ile Emine Erdoğan'ın evliliklerinin de baş mimarıdır bunu da 4-5 sene önce ekşi sözlükte milliyet gazetesine 2006 yılında kendisinin verdiği bir demeçte okudum kendi sitesinden okudum. Bu kadınn romanları var. O romanlarda laik Atatürkçü tüm açık kadınları namussuz ahlaksız diye nitelendiriyordu. Huzur Sokağı gibi kitapları var başka kitapları da var al oku. Bu sebeplerle devlet çene altından klasik baş bağlama şekline bir şey demezken şule baş/sıkma baş türbana izin vermedi. Merve Kavakçı denilen kadın da Fetönün takımından. Bunların hiçbirisi tesadüf değil. Bu ülkede hiçbir zaman ezanlar yasaklanmadı. Korona dönemine gelene kadar Erdoğan'dan önce kimsenin camide namaz kılmasına, camiye gitmesine, hacca umreye gitmesine, dini ayramları kutlamalarına karışılmadı. Askeriyede kimse namaz kıldığı için ceza almadı. Bunların hepsi yalan.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Evet sıra bana geldi. Bende PC' ye geçtim. KDV' nin son günü olduğu için yoğundum. Anca toparlayıp yazını okudum.

      Güzel konulara değinmişsin eline sağlık öncelikle.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      Şimdiden sana Teşekkür ederim. Sevgi ve saygıyla münazara ve istişare edebilmemiz çok güzel…

      İlk önce Köy Enstitüleri ile başlayalım.

      Bu Kurum zaten 1940 larda kuruldu. Yani Atatürk’ ün Kurduğu bir Kurum değildir. Belki projesi olabilir ama kesinlikle ondan çıkmamıştır.

      Tamamen Toplu Seferberlik İlkesine dayanılarak Kurulan Güzel bir Programdı. Amaç dediğin gibi ilk önce eğitim idi. Burada ki amaç Okur yazar oranını artırmak ve Köylüleri akademik olarak eğitmekti. Dediğin gibi Tarımsal Tecrübe edinmeleri için kuruldu. Bilinçli bir Çiftçi olmaları için kuruldu bu Kurumlar. Ama O dönem bile bu kurumlara karşı çıktı Celal Bayar gibi insanlar. Dediğin gibi bu durum çıkar ilişkisi olduğu için Toprak Ağa Babalarını etkiliyordu. Ülke Nüfusunun %90 nı belki köylerde yaşıyor ve Tarımla geçiniyordu. Tarım Hayvancılık, Çiftçilik, Arıcılık gibi konularda tabiri caiz ise Örgün Öğretim yapıyorlardı.

      Bu Kurumu kapatan da yine İsmet İnönü’ dür. Amerika’ dan alınan Ekonomik destek için verilen tavizle bu kurumları kendi kapatmıştır. Evet o dönemde nu kurumlar için aleyhte kız ve erkek öğrencilerin bir arada olmaları, dış güçler, kapitalizm falan filan diye yıpratılacak propagandalar yapıldı. Amaç gelişmemek ve bazı kişi ve oligarşi grupları korunması idi. O zaman da bile HIRS vardı maalesef.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 **** Baş Örtülü Kızların Okutulamama Meselesi.

      1984 te bu ülkede Başörtüsü yasaklandı maalesef. Tarihi iyi oku. Bunlar internette de bulabilirsin. Şimdi devlet sana inançları için baskı yapacak sende o Rejimi seveceksin. Böyle bir şey olabilir mi?

      Rahmetli Özal Döneminde Başörtüsü meselesi yumuşamış gibi gözükse de yine de yasaktı. Bu ülke de 90 bile Muhafazakâr insanlara Rejimin, Ordunun, Siyasi Gücün tahammülü yoktu. Hiçbir Kurumda da olmalarını istemiyorlardı. Sadece temizlik işleri yapabilir, hademelik işleri yapabilir. Layık gördükleri bu idi.

      Fazilet Partisinin Merve Kavakçı hadisesi de çok ilginçtir. İlk önce 28 Şubat olaylarını iyi anlamak gerekir. Rahmetli Erbakan’ ın o dönem Kaddafi, İran ve Arap Liderleri ile iç içe siyasi münasebetleri, girişimleri olması Rejimi rahatsız etti. İRTİCA hortladı ve Laiklik ve Atatürkçülük üzerinden yine kaos yaratıldı.

      Sanırsınız ki bu insanlar ATATÜRK’ ü çok seviyor ve aşıklar. Hiç alakası yok. Atatürk üzerinden RTE yaptığı gibi bu kimliği kullanıp Varlıkları korumak. Ama istekleri bu değil sadece bizden olmayan, bizden değildir düsturunu ilke edindiler. Hakir ve hor gördüler. Daha doğrusu ikinci sınıf insan muamelesi yaptılar yıllar boyunca.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** 1997 28 Şubat olaylarında Ordu Ankara da Tanklarını yola sürdü ve göz dağı verdi. Sonrasında Fazilet partisi kapatıldı ve Refah Partisi kuruldu. Merve Kavakçı da o zaman Milletvekili olmuş ve Başörtüsünden dolayı Mecliste kürsüler vurularak Protesto edildi. Rahmetli Ecevit te “ Bu Kadına Haddini bildirin “ sözü tarihe geçti.

      Şimdi diyorsun ki Başörtüsü ile kimsenin sorunu yok. Sence bu gerçek mi?

      O dönem Yine çok meşhur olan İkna odaları kurulup Başörtülü Öğrencileri okullardan atmaya çalıştılar. Kampüslerin kapısından alınmadılar dâhi derslerden çıkarıldılar. Baş örtülerini açmaya zorladılar, peruk takmaya zorladılar. Hatta TV programlarında Peruk ile ilgili “ bu da bir örtünme yoludur” diye insanların dini duygularını rencide etmeye çalıştılar. Yine bu insanları aşağaladılar.

      Şimdi benim de bir kızım var. Senin çok sevdiğin arkasında durduğun Atatürkçü kesim bunu yaptı. Bir Baba olarak ben bunları sindirebilir miyim? Soruyorum sana. Daha o zamana kadar bu insanlara öcü gibi baktılar, ayrımcılık yaptılar. En kibar hali ile yazıyorum bunu sana. Ve bu süreç için su söz yine tarihe geçti “ 28 Şubat bin yıl sürecek “ dendi ama olmadı. Beş sene sonra AKP Hükümeti kuruldu. Sadece Abdullah GÜL dönemi güzeldi. Ama son anlarında bile Adam gibi ayakta durmadı. O da başka mesele.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Bu ülkede bir çok Vakıf ve Dernek Kuruluşu var. Maksat Çevreci görünmek, İnsancıl görünmek ve Toplumu Kucaklamak adı altında kendilerini kamufle etmek.

      Türkan SAYLAN’ gelecek olursak. Tamamen bir Misyonerdir. Süleyman DEMİREL ne ise o da, O’ dur. İngiliz Ailesine mensup yetişmiş bu Millete iyiliği değil, Kötülüğü dokuna bir insandır. Gerçek Misyonlarını kamufle etmek için Atatürkçü görünen iki yüzlü bir insandır.

      Amacı Genç kızları okutmak olsa idi 2001- 2007 yılları arasında Başörtüsü Öğrencilere baskı yazmadı Üniversitelerde. Bizim onaylamadığım hiçbir şeyi Hükümet yapamaz. Yapsa da geri döner diyen görevini yayığıyla yapan MASON’ dur. Biz kızlarımızın namaz kılmalarını değil Bale yapmalarını istiyoruz diyen bir MASON’ dur. Bu kadın sana masum, genç kızların okumasını isteyen biri gibi gözükebilir ama öyle bir insan değil. Başörtüsünü sevmeyen dâhi islamı sevmeyen bir insandır. Ne yazık ki kansere yakalanıp Başına da bir çok eleştirdiği o örtüyü takmıştır.

      Kurduğu Vakıf ve Dernekler sadece Kendi gerçek karakterlerini gizlemek içindir. Sabancı ve KOÇ’ ta bundan farkı yoktur. Rejim ne isterse onu uyguladılar. Bu insanlar Topluma Şirinlik yapıp kendilerini sevdirmeye çalışırlar. Kendince Bağış yaparlar ama o bağışlar yine kendilerine gelir.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Eğer gerçekten samimi olsalardı ayrımcılık yapmayıp o fakir insanları da okullarında zamanında okuturlar, ellerinden tutarlardı.

      Şimdi dedin ki kısaca Anadolu insanı kızlarını okutmak ya da uzak şehirlere göndermek istemedi. Güvenmediklerinden dolayı.

      Ben Askerliğimi İzmir de yaptım. 2 sene Tecilli gittim. Benim Ailem baskıcı bir aile değildir. Normal bir aile. Ama ben kendimi muhafaza ettim. Bir Annem o zaman beş vakit namaz kılardı. Ben İzmir’ in bir çok yerine gitmeye çalıştım. Hep anlatılır nasıl bir yer diye. İnsan kendini kontrol etmez ise değişime uğrar. Bulunduğu çevreye uyum sağlar.

      Şimdi o Ailelerinde bu tarzda düşünüp Kız çocuklarını göndermemeleri ya da okutmamaları isteği normal. Ben o Aileleri bu düşüncelerini savunmuyorum. Sadece endişelerine hak veriyorum. Bu farklı bir şey. Bu kuşak yukarıda anlattığım 90 lardaki olaylar ve 2007 ye kadar olan Türkan Saylanın YÖK teki baskıları daha hiç kimse unutmadı. Bu baskılar altında bu insanlar nasıl okuyabilirdi ki. Senin Özgürlüğüne Karışan Atatürkçü Zihniyet en baştan başörtüsü ile okuyamazsın baskısı yapıyor. Bu genç kızların çoğu da bundan sebep okumamışlardır. Daha doğrusu okumalarına bu Atatürkçüler, Laik görünümlü insanlar müsaade etmemişlerdir.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Yaşın genç. O dönemlerin içinde bile olmadın. Senin savunan bile arkadaşların olmadı o dönem. Hep yalnız kaldılar.

      Hani dedin ya “ en büyük engel LAİK, ATATÜRKÇÜ SİSTEM DEĞİL KENDİ AİLELERİDİR ” İşte buarada yanılıyorsun. Ailelerin etkisi az da olsa var ama en büyük etken bu oldu.

      Bu insanların okumalarına mani oldular 1984 ten beri. Bunu yapan da Laik, Atatürkçü Sistemdir işte. Ben bu sistemi KABUL ETMİYORUM.

      Herkes özgürdür. Devlet ya da Sistem ya da REJİM buna ayak diretemez. Bu sistem halen buna diretiyorsa karşısındayım.

      Şunu da demek ki bilmiyorsun. Bu ülke de Ezan yasaklandı dâhi TÜRKÇE okutulmaya zorlandı. Kur’anı-ı Kerimler toplandı. Bu neslin Dini öğrenmesin diye her şey yapıldı.

      Şimdi soruyorum sana Daha düne kadar Osmanlı Topraklarında yaşarken Zengini zengin, fakiri fakir iken bir zorlama yapılıyor muydu?

      Neden Cumhuriyet Kuruldu diye bu insanların Dini bu REJİM’ in zoruna gitti. Neden yasaklar getirildi. Hep kötülendi. Ülke İsmi değişti diye insanlara neden zorla dayatmalar yapıldı. Bunu sen görmemiş olabilirsin. Ailen yaşamamış olabilir. Ben Kastamonu’ luyum. Köyüm Kuş uçmaz Kervan geçmez bir yerde. Dedelerim anlatırdı o zamanları. Şu insanlar nasıl oluyor da kıldığı namazlar bu REJİM’ e tehdit oluyor. Bu kadar Düşmanlık olur mu? Bak bunlar tek tek yaşandı. Ama eski de kaldı artık. Artık kafalarında değişmesi gerekir. Saygı, sevgi, Hoşgörü esastır.
      Herkes istediğini sever. Sevgide özgürüz. İsteyen istediğini sever. Kişi olur, din olur başka bir şey olur. Ama Saygı da Mecburuz.

      Hiç kimseyi ötekileştirmeye hakkımız yok.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** KAPANIP AÇILAN KIZLAR MESELESİ;

      Şimdi bu konuda onları savunacak halim yok. Ya da kapalı olup süslü giyinenleri de savunacak halim yok.

      Ne bu tip insanlar İSLAM’ ı temsil eder ne de Müslüman’ lığı temsil eder. Onlar sadece sonradan görme insanlardır. Şimdi onlar böyle diye DİN Kötü olacak değildir.

      Şimdi açık bayanlarda. Mütevazi giyineni de var çok aşırıya kaçanları da var. Şimdi hepsi aynıdır yiyemeyiz. Hepsi de Ahlaksız diyemeyiz. Yapacağımızı tek şey doğru insanı seçmek, doğru arkadaşlarla yola çıkmaktır. Herkesle yola çıkarsan başına bir çok olaylar gelebilir.

      Ama Kapalılar için şunu diyeceğim. Gerektiği gibi giyinmeyenler yüzünden ya da ahlaksızlıkları, davranışları yüzünden İslam’ a zarar verdikleri doğrudur. Ama şunu diyebilirsiniz. Sen asla bu dini temsil edemezsin. Müslümanlık böyle değildir. Sen başak bir hayatı seçmişsin diyebilirsin. Maalesef şu an ki İktidar gibi.

      Bu ülkede zorla kapatılan kızlar var. Bunların farkındayım. Ailelerin bunu kendi doğruları için yapıyorlar. Bu sana doğru da gelebilir yanlışta gelebilir.

      Elbette Kapanmak kişinin kendi iradesinde olmalıdır. Buna vesile olmak için ilk önce doğruları öğrenmeleri gerekir. İlk öğretende Aile olduğu için kızlar da kapanıyor. Bu durum kız çocuğu için normal bir durum. Çünkü aile yapısı da böyle olduğu için ona doğal geliyor ve hoş karşılıyor. Taa ki dış dünyaya çıkana kadar. Dediğin gibi Üniversite dönemlerinde özentilerden dolayı ve arkadaş ortamına uyum sağlamak adına kendini değiştiriyor. Çünkü hiç yaşamadıklarını, hiç görmediklerini bu yıllar da görüyor ve kıyas yapıyor. Sonuçta bir seçim yapıp değişiyorlar.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Ama Allah hakkı için kapanan, Cehennem Ateşinden korkanlar hariç bu duruma tenezzül bile etmiyorlar. O yüzden de sayıları azdır. Bu din Mazlûm gelmiştir ve öyle de hakikate kavuşacaktır.

      Önemli olan insanlara neyin doğru neyin Yanlış olduğunu gösterebilmekte. Sonrasında da kişiye kalmış bu durum. Anlatılanları araştırır, doğru ise hayatına tatbik eder, değilse kaçınır.

      Artık zaman değişti. Halen baskıcı Aileler olsa da eskisi gibi değil artık. Aklı başında insan çok var. Artık Kızlar da bir çoğu istedikleri Üniversitelere gidebiliyorlar. Aileler de buna destek veriyor.

      Bu Din insanı yozlaştırmak için gelmedi. Akıl edin diye gönderildi. Bu dini araştırdığında Dinler tarihine de baktığında onlar da inkar etmezler. Bu Din ile Kadınlar özgürlüklerine kavuşmuşlardır. Erkeklerle Eşit olduğunu bu din getirmiştir. Kadınlara değer verilmesi gerektiğini yine bu din getirmiştir. Hiçbir Hristiyanlık Tarihi de buna karşı çıkmaz. Daha düne kadar Avrupa Kadınlara hayat Kadını muamelesi yapıyorlardı. O Çok Büyük Devletler düne kadar halkları sömürüyor ve öldürüyorlardı. Ve halen de yapıyorlar. Afrika da olduğu gibi.

      Ama bu Dini yanlış öğretenler Kadını da arka planda anlattılar. Eğer bir yanlış var ise bu Yobazları, sahtekarların bir oyunudur. Din bize Okuyun diye emrediyor. Sana Polis olamazsın, Mühendis olamazsın, Hakim olamazsın, Doktor olamazsın demiyor ki. Ki söylüyorsa yalan söylüyor.

      Ama bu REJİM yıllarca da Başörtülü insanlara ikinci sınıf muamele ettiler. Buna hiç kimse inkar edemez.

      YEŞİLÇAM dan bahsettin ya. Bak bakalım orada Başörtüsü şekli nasıl bağlanıyormuş bir gör. Onun şekline bile karıştılar.

      Ama açılmak, mini etek giymek, şapka giymek, bikini ile dolaşmak, açık saçık dolaşmak ÇAĞDAŞLIK mı? Oluyor. Eğitim, Kültür bunlar mı oluyor.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Bunları yap serbestsin ama Başörtün bizim istediğimiz gibi olacak. Bu REJİM değil de nedir. Ahmet Necdet Sezer’ i hatırla. Sırf gösteriş olsun diye Çankaya da bir davete Asker annesi Başörtülü bir kadın getirildi. Başörtüsüne bile müdahale edildi.

      Her yerde baskı yapıldı. Bu YEŞİLÇAM da bile oldu. Ya ezik görüneceksin ya da Süslü görüneceksin. Onların istediği gibi olacaksın. Kenan Evren ile birlikte zaten YEŞİLÇAM da değişti. Oraya da baskılar yapıldı. Hiç girmek istemiyorum bile. Fazla film yapılmamıştır ve yapıldıysa da genele de Kemal Sunal karakteri vardır.

      DİN’ in Kendisi kötü değil. İnsanlar ve onu kullananlar kötüdür.

      Allah sana, İSLAM sana iyiliği emredip, kötülüğü yasaklıyor. İnsanla zulüm yapma, onları kırma, incitme, yolda kalana yardım et, kötü söz söyleme, zina yapma, insanları kardırma, hırsızlık yapma, haddi aşanlardan olma, israf etme, ölçülü ol, doğayı tabiatı, hayvanata zarar verme yıkma etme diyor. Kadınlar size benim emanetimdir. Onlar iyi bakın diyor. Tüm olumsuzlukları yasaklıyor. Helâl kıldıklarında bile bir ölçülü ol diyor. Yemek ye, su iç ama israf etme diyor. Kazandığın bir miktarı ile inşalara sadaka, zekat ver diyor. Hiçbir insan diğerinde üstün değildir. Kibirli olmayın, egoist narsist olmayın diyor. Bunu hangi din dile getiriyor ve yazıyor.

      Ama insanlar ziyandadır ve Allah’ ın emir ve yasaklarını yerine getirmiyorsa bu Din’ in kötü olduğu anlamına gelmez ki.

      Adam Profesör olmuş ama trafik kurallarını çiğniyor. İçki içip sağa sola taşkınlık yapıyor, kumar oynuyor falan filan. Şimdi suç Onu yetiştiren öğretmen ya da Okulda mı?

      Allah sadece emir ve yasaklarımı yerine getirin diyor. Bizden istediği de ibadetlerimizi yerine getirmemiz. Bunları harfiyen yerine getirsek ne zararı çıkar. On dört asırdır bunlar yazıyor ve tahrif olmadı. Ama uygulayanlar yanlış ise kabahatli kim.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** HİZBULLAH ve Diğer Olaylara gelelim.

      Adını her ne dersen de IŞİD, HİZBULLAH, ACZMENDİ… Bazılarını Yabancı Ülkeler, bazılarını da biz kendi içimizde yaratıyoruz.

      Sadece bir Örnek verelim. Bir Terör örgütü kurmak için Milyar Dolarlar gerekir. Söyler misin bana buna hangi Terör örgütünün gücü yeter. Silajı sen üretmiyorsun. Ve nereden nasıl buluyorsun. Silahları alabilmen için Askeri bir gücün olması gerekir yani Bir Devlet olman gerekir.

      Ya bunlar ne devlet ne de üretici ne de zengin. Bu kadar katil bedavaya mı çalışıyor. Bunlar kolay bir ley mi? Sence. Demek ki destekleniyor.

      Şimdi 90 lardaki Hizbullah olaylarına geleyim.

      Sana bir video Atayım.

      KURTLAR VADİSİ – Polat Alemdar ve Büyük İskender. Sonradan bu yapım çizgisini değiştirse de bu sahne çok önemli. Eğer videoyu açamazsan OPERA arama motoru ile VPN aç öyle izle.
      Başlık; DEVLETE KORKU GEREK………

      https://twitter.com/i/status/1312671160568614914

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** İşte yaşadıklarımızın özete budur. Bu ülkede istikrar olursa bazılarının işlerine gelmez.

      O Dönemin en büyük karanlık Kutusu da MEHMET AĞAR’ dır. Bu yapıları organize eden, tetikçilik yapan, ipten alıp asan insanlar. Bunlar sana basit gelebilir. JİTEM, ERGENOKON bunların içinde olanlar da bunlardır.

      Benim yaşıtımda olanlar çok iyi bilirler. Doğu Anadolu’ nun bir köylerin de Siirt’ te bir çok Köyler yakıldı. Eğer sağlam bir çevren ve askerlik anılarını anlatan abilerin olursa her şeyi de öğrenirsin. JİTEM Türk Ordusuna en büyük zararı vermiştir. Ülke de Terör o zaman bitmedi ise bu yapılar yüzünden bitmedi. Çünkü Devlete Korku gerekli, Düşman gerekli, Düşmana yaratılmalı ki REJİM ve Derin Devlet yaşasın.
      Ülke de Kaos yaşatılması için o dönem her şey yapıldı. Çünkü Rahmetli Turgut ÖZAL tüm ezberleri bozmuştu. Rahmetlinin şu konuşmaları da manidardır. Doğu Kürt meselesini çözelim. İşte o yüzden ülke karanlığa düşmesi için Kaos ortamı oluşturuldu. Uğur Mumcu, Madımak Oteli, Ahmet Taner Kışlalı gibi Cinayetler işlendi bu ülkede. Bunları yapan da Mehmet AĞAR ve ekibidir. Sedat PEKER çok iyi bildiği için Abisini iyi tanır. Hapisteyken sürekli Kitap gönderirdi. Oku diye.

      Ülke de Kaos olacak ki Devlet ve REJİM ayakta kalsın. İslami Fobi oluşturulmalı ki REJİM tehlikeye girmesin. Tek Korktukları inanmadıkları Allah’ tı. Herkesin Bir İlahı var Rejim de kendi çıkarları için İlah yaratmıştı.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Bahriye ÜÇOK İlahiyatçı falan değildir. Bunda bir yanlışın var. Sadece Öğretim Üyesidir. Manidar olan şudur. 1988 ülkesinde hangi Hoca ya da Alimi TV ye çıkarırlar ki. Nasıl olsa Meydan onların. İstedikleri gibi konuşurlar. Burada Kur’an-ı Kerimi açıklamak onlara düşmez. Her ilahiyat Fakültesini bitiren İlahiyatçı değil. Bir bak doktorasını tez ne ile bitirmiş. Branşı nedir. Her işletme Fakültesini bitiren İşletmeci, Mali Müşavir. Ekonomist olabilir mi? Aynı şekilde Rahmetli Yaşar Nuri ÖZTÜRK o da doktorasını farklı bitirmiş. Ve İlahiyat Bölümüne kendini adamıştır. Süleymaniye de büyük eğitimler almış bir insandır. Ama kendini o yola adamamıştır.

      Burada cinayete kurban giden kişiler tamamen REJİM’ in suikastleri sonucu olmuştur. Maksat Kaos ortamı yaratmaktır. Zamanın Başbakanı ve İçişleri Bakanları bunları bilmiyorlar mı? Susurluk hadisesini bilmezsin. Ama Tansu Çiller, Meral AKŞENER, Mehmet AĞAR o dönemi çok iyi bilirler.

      Şule Yüksel Şenler ve Routraut Scheer bu iki isim çok manidardır. RTE ile Emine Hanımın bir gecekonduda tanışıp Evlenmelerine ön ayak oldukları doğrudur. Bunu Nazlı ILICAK ta bir hatırasında anlatmıştı. Tamamen Proje bir evliliktir. Bir ilave de bulunayım. Ali BABACAN’ ın da Halası Hatice BABACAN ve Şule Yüksel Şenler aynı dönemdedirler. Hatta Rotraud Scheer 1960 yılların sonunda Türban eylemi yapan kişilerdir.

      1960 yıllar çok ilginç yıllardır. Ben bu isimleri manidar buluyorum. Gerçekten ne amaçları vardı tam emin değilim. Ama 1966 lar da sanırım Mısır Başbakanının tarihi bir konuşması vardı. Hani Arşiv Unutmaz derler ya.
      O dönemlerde TÜRBAN, İslamı yaşayan ülkeler de gündem oluşturulmaya çalışılıyordu. Daha doğrusu TÜRBAN diye bir kavram gelişti. Mısır da bu hareket başlamıştır o dönem. Daha peçe, çarşaf takmayan bir ülke 3-5 sene sonra TÜRBAN ile tanışıp Ülke kadınları kapanacaktı. Bu çok manidardır. Nasıl bir hareket eylemi ki bu kadar başarılı olabilir.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Şule Yüksel Şenler önemine devam edelim.
      Dedim ya aynı dönemlerde Ali BABACAN’ ın Halası olan HATİCE BABACAN Üniversiteyi okurken sonradan kapanmıştır. Yönetim uyarmasına rağmen çıkartmak istemeyecek Şule Yüksel Şenler ve Routraut Scheer Boykot yapacaklardı. Ve bu tarihe geçecekti.

      İlginç olan da Mısır daki olaylarla Türkiye de benzerlik olmasıdır. Aynı yıllar ve aynı dönemler. Bu Kadın bana göre SİYASAL İSLAMI getiren kişidir.
      Onun bir Kitabı vardı. Alman bir Kadının Müslüman olması. Sonradan Adını Cemile (Maria) diye değiştirmişti. Bu Kadın Türkiye’ ye geliyor bu ekip hep birlikte senin dediğin gibi Anadolu’ yu geziyorlar.

      Şimdi bu ekip İstanbul da başlayan TÜRBAN akımını Anadolu’ ya yaymaya başladılar. Ama yanlarında bir isim daha vardı. “ MEHMET ŞEVKET EYGİ “ Bu ismi sakın unutma. Amerikanın 6. FİLO hadisesi.

      Bunlar Allah’ ın Örtün Ayet’ ini kendilerine göre yorumlayıp TÜRBAN, TESETTÜR kavramını getirmişlerdir. Mimarları bu kişilerdir. Örtünmeyi Moda, bir aksesuar haline getirip Modern Kadın haline getirmeye çalıştılar. Kadını bana göre daha da OBJE haline getirdiler. Bu benim görüşüm. şu an da olduğu gibi. Ama bu akım tuttu mu? Bilemem ama RTE ve E. E. evlenmelerine vesile olması ile birlikte bu TRBAN daha da yaygınlaştı. Yani Akımın ikinci Planı burada başladı.

      Şimdi Mehmet Şevki Eygi 6. Filoyu savunan bir insandı. Ve Şule Yüksel Şenler de öyle idi. Gittikleri her yerde de Amerika’ nın önemli bir müttefik olduklarını, yanlarında olmaları gerektiğini savunan baş aktördüler. Şimdi burası çok önemli. Hani Damat Beta ALBAYRAK diyor ya. BUARASI ÇOK ÖNEMLİ…

      İşte Amerika Mandalığı savunan kişiler nasıl oluyor da İslam Savunucuları oluyorlar. Yani Tamamen bir kurgu var orta da. Amaçları kimliklerini gizlemek bence. Bu bir Proje idi ve başardılar bana göre. En azından ben böyle düşünüyorum.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** İnsanları etkilemek için bilgili olmak zorundasınız. Ne kadar bilgili olur, halktan gibi görünürseniz size daha çabuk inanırlar. Size daha çok inanmaları içinde mücadele vermek gerekir. Örnek verdiğin gibi Kitaplar yazmak. Hiç kimse doğru yazılanlar yanlış demez. Bu kadın doğru söylüyor dediklerinizde onlara istediğinizi yaptırır ve size tabi olmalarını saplarsınız. Onlar da sizin her hareketinizi takip edip güvenirler. Tıpkı RTE da olduğu gibi. Yanlış yapsa da arkasındalar.

      90 larda sanırım Beyazıt Camii İmamı. Sanırım 9 Yıllık imamlık yapmıştı. Ve sonra Hristiyan olduğu çıktı. Yine tarihe geçen bir söz “ enayilere nasıl da arkamda namaz kıldırdım “

      İşte herkes işini çok güzel yapıyor.

      Benim kızdığım konu şu. Herkesin ağzında FETÖ kelimesi var. Birileri halen bir haltlar yiyiyor sonra karşı tarafa FETÖ deniliyor. Yani bizden olmayan herkes FETÖ’ dür gözüyle bakılıyor. Adam rüşvet yemiş, ülkeyi dolandırmış, ülkeyi parsel parsel satmış. Birileri işini layığı ortaya çıkarıyor. Adalete teslim etmek istiyor ama muhalefetin de hükümetin de işine gelmediği için herkes FETÖ’ cü oluyor. Artık bu sakızı çiğneyenlerden nefret ediyorum.

      Bu ülke de Köy Enstitüsünü kapatan da, Ezanı Türkçe okutan da, Camileri kapatan da İnönü’ dür. Bak nerede yaşadın bilmiyorum ama bunlar gerçek. Benim kendi köyümden çok Öğretmen çıkmıştır inan bana. Kastamonu’ nun Allah’ ın dağında yaşanan her hadise ülkenin her yerinde cereyan etmiştir. Dâhi bu köylülerin de mahsulüne zorla alı konulmuştur.

      Ben askerliğimi İzmir de yaptım demiştim. Maalesef Namaz yasaktı. Arkadaşım bu yüzden ceza alıyordu. Uyarı yapıldı.

      Sen yaşamadın ama bu millet böyle bir dönem yaşadı ve unutmuyor. Devran kimin elinde ise istediklerini yapıyorlar. Şimdi de aynı. Rüzgar o zamanlar aşağıdan esiyordu. Şimdi ise yukarıdan. Ama değişen bir şey yok maalesef.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 *** Genel olarak şunu söyleyebilirim. Tarihe bakıp ders çıkarılmalıdır. Ülkede bir Kaos ve Hukuksuzluk vardır.

      Bundan sonraki süreçte insanların kafasını kumdan çıkarması gerekiyor. Herkes istediğine dine inanır ya da inanmaz ama herkes birbirine saygı duymak zorundadır. Devlet Yönetiminde Liyakat sahipleri insanlar olmak zorundadır. İsterse Hristiyan olsun. Yeter ki Adaletli, insanlara eşit davranan, ötekileştirmeyen, şeffaf bir yönetim, yaptıkları icraatlardan dolayı hesap verebilen, hesap sorulabilen bir sistemin gelmesi şarttır.
      Siyasi olarak kimi desteklersin bilemem. Ama şu an ki mevcut Partilerin hiç birinde bu liyakat yok. Ne CHP, ne MHP, ne DSP ne de İYİ parti. İnan hepsi aynı.

      Bunların hepsine Siyasi yasak getirilmelidir. Ama ondan önce bu halk birleşmelidir. Bu millet birbirinden çok uzaklaştı ve ötekileşti maalesef. İstediğin kadar Parti değiştir sonuç değişmeyecek. Yine kavgalar bitmeyecek.

      Bu millet Ayağa kalkıp milyonlarca insan yola düşüp ARTIK HESAP VERCEKSİNİZ diyecek. Ama sadece iktidarı için değil. Hepsi için. Bu zamana kadar bizi kullandınız artık yeter demedikçe düzelmez.

      İsteyen Atatürkü sever, isteyen komünizm sever isteyen ateist olur, ister Müslüman olur. Her ne olursa olsun kişilere insan oldukları sürece saygı duymak zorundayız. Sen Fenerbahçe’ lisin seninle arkadaş olmam demekle olmaz. Kişileri siyasi görüşleri, ideolojileri için ayrımcılık yaparak bu meseleler çözülmez. Bu Millet böyle değildi. Sorunda burada.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 ******** Bu yazımı ilk önce başa yazmam gerekiyordu ama bu soruyu soran arkadaşa hitaben olmuş. Yani sana yazacağıma ona gitti. Bu yazımın ilk başlangıcı aslında

      Şimdiden sana Teşekkür ederim. Sevgi ve saygıyla münazara ve istişare edebilmemiz çok güzel…

      İlk önce Köy Enstitüleri ile başlayalım.

      Bu Kurum zaten 1940 larda kuruldu. Yani Atatürk’ ün Kurduğu bir Kurum değildir. Belki projesi olabilir ama kesinlikle ondan çıkmamıştır.

      Tamamen Toplu Seferberlik İlkesine dayanılarak Kurulan Güzel bir Programdı. Amaç dediğin gibi ilk önce eğitim idi. Burada ki amaç Okur yazar oranını artırmak ve Köylüleri akademik olarak eğitmekti. Dediğin gibi Tarımsal Tecrübe edinmeleri için kuruldu. Bilinçli bir Çiftçi olmaları için kuruldu bu Kurumlar. Ama O dönem bile bu kurumlara karşı çıktı Celal Bayar gibi insanlar. Dediğin gibi bu durum çıkar ilişkisi olduğu için Toprak Ağa Babalarını etkiliyordu. Ülke Nüfusunun %90 nı belki köylerde yaşıyor ve Tarımla geçiniyordu. Tarım Hayvancılık, Çiftçilik, Arıcılık gibi konularda tabiri caiz ise Örgün Öğretim yapıyorlardı.

      Bu Kurumu kapatan da yine İsmet İnönü’ dür. Amerika’ dan alınan Ekonomik destek için verilen tavizle bu kurumları kendi kapatmıştır. Evet o dönemde nu kurumlar için aleyhte kız ve erkek öğrencilerin bir arada olmaları, dış güçler, kapitalizm falan filan diye yıpratılacak propagandalar yapıldı. Amaç gelişmemek ve bazı kişi ve oligarşi grupları korunması idi. O zaman da bile HIRS vardı maalesef.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Uzun yazacağım her yazdığına yönelik argümanlarımı yazdım. Bilgisayardan okusan daha iyi olabilir.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @afacan_37Köy Enstitüleri tamamen Atatürk'ün fikriydi. Atatürk eğitim bilimci felsefeci John Dewey'i Türkiye'ye davet etmiş ve Türkiye'nin eğitimdeki eksikliklerini belirlemesi için raporlar hazırlatmıştır. Bunlara göre de Atatürk Köy Enstitülerini kurmuştur. Bunu kapatanlar İsmet İnönü değildir. Kendisi de Aydın'da toprak ağası olan Adnan Menderes'tir. Celal Bayar'da toprak ağasıdır. Emin Sazak'da aynı şekilde. Bir chp'li vekil hatta çıkmış demiş ki
      "Ben bindiğim eşeğin benden daha akıllı olmasını istemem."
      demiş. İsmet İnönü ise bunları engelleyememiştir. Yine akp ve akplilerin tapındığı Demokrat Parti Amerika'dan ilk yardımları alıp (Marshall yardımları) o yardımlara hiç ihtiyaç olmadığı halde alıp bunları alabilmek için de Amerika'nın isteğiyle tarımda verimliliği düşürtmüştür. Süt tozu olayı, margarin olayları falan... Adnan Menderes ta o zamanlarda Laiklik karşıtı propogandalar yapmıştır. Zaten bundan dolayı da dönemin ŞANLI KOMUTANLARI SUBAYLARI TARAFINDAN DA İDAM EDİLMİŞTİR. SONUNA KADAR DA DOĞRU BİR KARAR OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Cumhuriyet rejimi halktaki milli bilinci desteklemek için TÜRKÇE İBADET diye bir politika belirlenmişti. Buradaki amaç halkın ezanı Türkçe okuyup duyması anlamasıydı. Namazlar Türkçe kılınacak, Kuran-ı Kerim Türkçe okunup anlaşılacaktı. Böylece geçmişteki gibi Osmanlıdaki gibi halk kendisine "DİN ALİMİ" diyen şarlatanlar tarafından kışkırtılmayacaktı. Hatırlarsan o şarlatanlar Kurtuluş Savaşına destek verilmesinin büyük günah olduğunu, Atatürk'ün yolunun şeytanın yolu olduğunu, Kurtuluş Savaşına destek verenlerin asılacağını, halifenin yanında yer alıp işgallere sessiz kalınmasını öğütlüyorlardı. Osmanlı Devleti NASİHAT HEYETLERİ kurdu Anadolu'nun dört bir yanında. Kuranı okumayı bilmeyen okusa da ezberlemiş olduklarından ve anlamadıklarından dolayı kuran üzerinden çok kolay şekilde halk manüpile ediliyordu. İşte Atatürk buna engel olmak için TÜRKÇE KURAN, TÜRKÇE EZAN, TÜRKÇE İBADET demiştir.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Yine Köy Enstitülerini kapatmak için öncelikle halkın gözündeki itibarını zedelemeleri gerekiyordu bu sebeple de o dediğin şeyleri yapıyorlardı. Komünist propogandalar yapılıyor. Kızlar erkeklerle düşüp kalkıp bekaretlerini kaybediyor, içki içiyorlar, Hristiyan oluyorlar, anarşist oluyorlar falan... Bugün gel aynı şeyleri Erdoğan 20 yıl boyunca Fetullah Hoca Efendi Hazretleri dedikleri pezzzzz-evenkle birlikte Samanyolu TV'de, Şule Yüksel Şenler'in kitapları ve dizilere uyarlanmış şekliyle Türk halkına bu propogandayı sürdürdüler. Bugün de dini değerler gerekçesiyle seküler olan halkı tahrik etmek için festivaller yasaklanıyor, konserler yasaklanıyor. Halkın gideceği konserler festivaller yasaklanırken Suriler Afganlar Pakilerin eğlenceleri yasaklanmadığı gibi devlet bütçesinden halkın vergilerinden Suriyelilere beleş tatil ve festivaller yaptırılıyor. DEMOKRAT PARTİ=Anavatan Partisi=Doğru Yol Partisi=Ak Partisi genel başkanları da dahil hepsi bu devletin çıkarlarına aykırı hareket eden ve iktidarları döneminde ülkeyi mahveden partilerdir. O anlata anlata bitiremediklei Turgut Özal Türkiye'deki özelleştirmeleri ilk o başlattı. Amerikaya Avrupaya ipotekli yaşamayı ilk onunla öğrendik. TERÖR PKK ilk onun zamanında ortaya çıktı. Hem Adnan Menderes'in hem Turgut Özal'ın hem de Tansu Çiller'in adı yolsuzluklarla anıldı. Ve bunlar ortaya çıktığında pişkinlikle reddettiler iktidardan indikten sonra artık herkesçe kabul ediliyor. Aynısı Erdoğan için de geçerli. Ve bunların hepsi iktidara gelirken propogandalarını halkın refah seviyesini yükseltmek üzerine değil. halkın din, vatan sevgisi duygularını sömürme üzerinden yapmışlardır. Hepsinin döneminde de Türk halkı kutuplaşmıştır.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 28 Şubat olayı Erdoğan ve Fetullah Gülen Hoca Efendi Hazretleri (ben demiyorum onlar öyle diyorlardı o zaman) engellemek için devletin askeriyenin almaya çalıştığı tedbirlerdir. 2007 yılındaki muhtıra da böyledir. Onlar 15 Temmuz 2016'daki darbeyi engelleme çalışmalarıydı.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Necmettin Erbakan ise Müslümanların birlik olmasını, Amerika ve Avrupa'nın tahakkümünden kurtulunması gerektiğini söyleyen Türkiye'nin kendi öz varlıklarıyla kalkınmasını, üretimle kalkınmasını isteyen, özelleştirmelere yap işlet devretlere karşı olan bir adamdı. Ben de lise yaşlarımda biraz bu meselelere uyandığımda Tayyip, Erbakan'ın partisinden çıktığı için onu da aynı kategoride görür sevmezdim fakat adamı araştırıp konuşmalarını dinledikten sonra düşündüğüm şeyleri ümmetçilik çatısı altında söyleyen bir adam olduğunu gördüm. Necmettin Erbakan milliyetçi değil diyemeyiz Milliyetçiydi. Atatürkçü değildi de diyemeyiz Atatürk'ü kendince yorumlamıştı. Söylediği şeylerin ümmetçilik dışındakilerin Atatürkçülüğe aykırı bir yanı yoktu. Ya da kadınların kapanmasını istemesi dışında Atatürkçülükle tersliği yoktu. Ama gel gör ki o adama da dönemin devletinin irtica ile mücadele ederken laik devlet yapısını korumak için giriştikleri mücadelelerde onun da mütedeyyin kesimde olması ve şeriata yakın olmasından dolayı yanlış anlaşılmış yaşadığı dönemde çeşitli sorunlar yaşamış yani kısaca gümbürtüye gitmiş.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Erbakan'ın hatası ümmetçilik çatısı altında Araplarla koyun koyuna iş birliği yaparak yaşanabileceğini düşünmesi, Araplarla Amerika ve Avrupayı def ederek birlikte refah seviyemizin yükseleceğine, özgür bağımsız olacağıımıza inanmasıydı. Ben Necmettin Erbakan'ın Arapların birlik olacağına ve bağımsız şekilde özgürce büyüyüp gelişebileceğine ve bunu da ümmetçilikle, şeri kurallaral yapabileceğine inanmasını hayalperestlik olarak görüyorum. Böyle bir şey mümkün olabilseydi Osmanlı hala ayakta kalırdı. Erbakan'ın düşüncesine en çok yakınsayabilen Osmanlı Devletidir. Onun da Araplardan yediği tekme malümundur. Sorun Araplar. Araplar her zaman iki yüzlü bir toplumdu hep de öyle olacak. Araplarda mezhepçilik vardır. Mezhepçiliğin altında da bu imamların bağlı olduğu kabilelerden dolayı kabilecilik vardır. Bundan dolayı da Araplar sevmedikleri mezhebi yok etmek öldürmek için Amerika'dan, Avrupa'dan silah alıp aynı dinden olan ama farklı mezhepten olan bir halkı aynı ırk bile olsa öldürebilir. Sünnilik Şiilik meselesi. O yüzden Araplarla biz asla bir arada olamayız, olmamalıyız. Erbakan'ın düşündüğü devlet düzeni, Enver Paşa'nın Turan devleti gibidir. Enver Paşa'da tüm Orta Asya, Ortadoğu, Balkan Türklerini bir çatı altında topraklarını da Türkiye'ye bağlı olarak bir TURAN İMPARATORLUĞU KURMAK İSTER. MÜMKÜN MÜDÜR? ASLA. Anca belki ekonomik, askeri, bilimsel, kültürel iş birliği yapılabilir o kadar. Onu da yapıyorlar zaten. TURAN'nın kurulmasının ihtimali Türkiye ve Ortadoğu TÜRKLERİ LAİKLEŞEBİLİRSE MÜMKÜN OLABİLİR.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 MERVE KAVAKÇI FETÖ'nün f4hişesidir. İkna odalarına gelirsek Şule Yüksel Şenler yazılarında kitaplarında kadınları kızları kapanmaya ikna etmek için ikna örgütleri kurduğunu da öylemiştir. Yani devlet ve cemaat yapılanması halka kadınlara iki taraflı ve zıt olarak laik şekilde yaşamanın güzelliklerinden, kadınların cumhuriyetle elde ettiği kazanımlardan bahsederken cemaat yapılanmasının kurduğu ikna odalarında da kadınlara Atatürk'ün İngiliz uşağı, Yunan dölü, Sebatayist olduğu, mason olduğu, müslüman olmadığı, amacının Türk kadınlarını iffetsizleştirmek olduğu, açık gezdiklerinde kadınların günah işledikleri, cehenneme gidecekleri tembihlenmiştir. Onlar da Arap cahiliyesinden sonra gelen İslamla birlikte kadının elde ettiği kazanımlar üzerinde durmuş.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Atatürkçülerin kurduğu ikna odalarında kadınlara Cumhuiyet rejimi/laiklik medeni kanun kadına kocasının ve babasının mirasından eşit hak alma, boşanma hakkı, nafaka hakkı, çalışma hakkı, kürtaj olma hakkı, evleneceği adamı seçme hakkı, okuma eğitim, seçme ve seçilme hakları, hakim olma hakkı, mahkemelerde erkekle eşit şahitlik hakkı gibi haklar vermiştir. Şeriat gelirse bunların hepsinin kaybedileceği anlatılırken ; Cemaatçilerin, şeriatçı tayfanın İslam'ın kadınlara verdiği haklar ise Arap cahiliyesi döneminde kadınlar diri diri mezarda gömülüyordu, İslamda bunlar yok, tüm kadınlar para karşılığı satılabiliniyorken İslamla birlikte sadece gayri müslim ve cariyeler köleler alınıp satılabiliyordu. Müslüman kadınalara yapılmıyordu. Arap cahiliyesinde kadınlar kocaları ve babalarından miras hakkı olamazken İslamla beraber kadınlar erkeklerin yarısı kadar miras hakkı alabiliyordu. Kapanan kadınlar cennete gidecek ödüllendirecek gibi gibi iki taraf tarafından ikna edilme çalışmaları yapılmıştı. Ben seçimimi laiklikten yana yaptım. Çünkü neden erkeğin yarısı kadar miras hakkı alayım? Neden kocamı gerektiğinde boşama hakkım varken erkeğin eşlerini sadece 4 kadınla sınırlandırılmasına razı olayım? Neden hakim olma hakkımvarken gideyim mahkemede şahitliğim "kadın yarım akıllıdır." mantığından dolayı şahitliğim yarı şahitlik kabul edilmesine destek olayım? Anlatabildim mi?

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Tekrar söylüyorum türban/şulebaş sıkma/deve hörgücü kapanma bunların hiçbirisi İslama uygun bile değil dini teamüllere aykırı (ama dini teamülleri benden mi öğrenecekler ben kim köpek) aynı zamanda da bunlar laikliği bitirmeye yönelik ulus devlet anlayışına karşı oldukları için ülkeye kadınların kapanması yoluyla kendilerine paravan yapmışlardır. Devleti yönetenler, istihbaratçılar aptal insanlar değiller bunları bilip önlemler almaya çalıştılar. O kızların özgürlüğünü çok düşünüyorlarsa kapanmayı ve kapanmamayı kızlara bıraksınlar o zaman hiçbir muhafazakar aile kızına 18 yaşına kadar kızına türban takmaya zorlamasınlar, namaz kılmaya zorlamasınlar o zaman. Çocuk kendisi isterse kapansın istemezse kapanmasın. Onların "ÖZGÜRLÜK" dedikleri şey kızımı kendi istediğim gibi kontrol edebileyim düşüncesinden başka bir şey değildir. Türkiye'de hiçbir kadın kendi isteği ile kapanmıyor. Anne babalar akrabalar kıza kapanmasını söylemeseler. Bu yönde pekiştirmeler yapmasalar kızın saçına başına giyimine hiç karışmasalar deseler ki kızımın her tercihi benim kabulümdür. Bu onun kararıdır. İşte gerçek özgürlük budur. Ama benim ailemdekiler de dahil kızlarının asla kendi tercihlerine saygı duymazlar.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Kızın zorla 15 yaşından itibaren regli olduğundan itibaren 15 yaşından küçük de olabilir başını kapatmasını isterler önce iyilikle söylerler kız ayak diretirse kıza bağırır çağırırlar, daha da inat giderse döverler daha da istemezse aile içinde itilip kakılır ve dışlanır. Ben bunun örneklerini kyk'da dertleştiğim kız arkadaşlarımdan duydum. Kız türbanının altından sadece kuaförde, kuaför kadın yüzüne kakül çok güzel gider deyip kızın saçına kakül yaptırdığı için ve kız evin içinde akrabalarının yanında başı açık gezdiği için anne babası tarafından kıza demediklerini bırakmamışlar. Evde bir ton kavga olmuş. Kız sonra yurda geldiğinde saçlarını kazıtmıştı. kuaföre gitmiş saçlarını kazıtmıştı. Türbanın altında saç yoktu. Kızın lisede bir erkek arkadaşı olmuş. El ele tutuşmak dahi yok. Kızı dövmüş mahvetmiş babası. Başka bir kız arakdaşım o da açıktı. Sevgilinin olduğunu öğrenmiş üstelik çocuk aleviymiş. Kızı dövmüş çok kötü. Kızın üniversite tercihine bile karışıp kızı akrabalarının olduğu yere yollamış zorla. Bu mu özgürlük? Bak 4 yılda o kadar çok gördüm konuştum ki olanları.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 İşte senin rejim dediğin şey TÜRK KADININLARININ HAYATA TUTUNMA DALI. O AĞACIN DALI KIRILIRSA BU ÜLKENİN KADINLARI ANASININ BABASININ EVLENECEĞİ HERİFİN KÖLESİ OLMAKTAN ÖTEYE GİTMEZ. O kadınların okuyamamasının sebebi KENDİ ANNE BABALARI. O KADINLARIN HİÇBİRİSİ KENDİ RIZASIYLA İSTEĞİYLE KAPANMIYOR. ANNE BABALARI ÖNCE İYİLİKLE SÖYLÜYOR. KIZ DA KABUL EDİYOR TA Kİ DIŞARIDA FARKLI BİR DÜNYA OLDUĞUNU GÖRENE KADAR. TÜRKAN SAYLAN MASON FALAN DEĞİL O TÜRK KADINLARININ MELEĞİ, HERASI KORUYUCUSUDUR. KIRSALDA DOKTORLUK YAPARKEN BUNLARDAN ÇOK DAHA FENASINI GÖRMÜŞ O KADINLARA YARDIM ETMEK İÇİN UĞRAŞMIŞTIR.
      Mütedeyyin hiçbir insana ayrımcılık yapılmadı. Benim ailem de mütedeyyin devletsel bazda bir ayrımcılıkları olmadı. Yine baş örtülerine de karışılmadı çünkü türbanlı değildiler. Çene altından bağlıyorlardı

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Anne babaların kızlarını İzmir'e, İstanbul'a Ankara 'ya yollamamalarını normal görüyorsan bu kızın okuma özgürlüğüne müdahale etmek değil mi? Devlet bu ülkenin kadınlarını yobazlığa teslim etmemek için uğraşınca ayrımcılık yapıyor, ama kendi kızını İzmir'e okumaya yollamayan aile haklıdır. O kıza sordun mu peki İzmir'e okumaya gitmek ister mi diye? O kızın kararı ne oldu? Kimse ana babasının istediği gibi hayatını şekillendirmek zorunda değildir. Dindarlık, kapanma ya da kapanmama kişinin kendisiyle ilgilidir. Kadınların bu hakkı da yobazlar tarafından ellerinden alınmaktadır. Türkan Saylan, Koç, Sabancı gibi insanların ya da devletin kız çocuklarını genç kızları okumaya yönlendirmeye çalışmasının sebebi budur. Baş örtüsü değil TÜRBANLA OKUYAMAZSIN NİTEKİM OKUYAMIYORLAR. ÇOĞU TÜRBANLI KIZ ANNE BABALARININ İSTEDİĞİ BÖLÜMLERİ, ONLARIN İSTEDİĞİ ŞEHİRLERE GİDİYORLAR KENDİ İSTEDİKLERİ ŞEHRİ BÖLÜMLERİ TERCİH EDEMİYORLAR, ÇOĞUNU DA AİLE İÇİNDE NİŞANLAYIP ÖYLE YOLLUYORLAR. BAŞINI BAĞLAYIP ÖYLE YOLLUYORLAR OKUL BİTMEDEN ÇOĞUNU DA EVERİYORLAR. YİNE TÜRBAN İDEOLOJİSİ KADINLARIN ÖZGÜRCE YAŞAMASINA EĞİTİM ALMASINA ÇALIŞMASINA ENGEL BİR İDEOLOJİ.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Sen LAİK ATATÜRKÇÜ SİSTEMİ KABUL ETMİYORSUN ÇÜNKÜ İŞİNE GELMİYOR. DİN BASKISIYLA KADINLARI GELECEKTE DE KIZINI KONTROL EDEMEYECEĞİNİ BİLİYORSUN. KIZIN SANA AÇIK AÇIK BEN SANA HERHANGİ BİR KONUDA KATILMIYORUM DİYEBİLECEK. VE SEN KIZINI ENGELLEMEYE ÇALIŞTIĞINDA KIZIN SENİNLE MÜCADELEYE GİRECEK. SEN KIZININ ÖZGÜR OLMASINI, KADINLARIN ÖZGÜR OLMASINI İSTEMİYORSUN KENDİNE KÖLELER İSTİYORSUN. DİNCİLERİN YOBAZLARIN OLDUĞU BİR ORTAMDA ASLA BEN ATEİSTİM DEİSTİM AGNOSTİĞİM FARKLI BİR DİNE İNANIYORUM, DİN HAKKINDA İSLAM HAKKINDA HZ MUHAMMET HAKKINDA ŞUNU ŞUNU DÜŞÜNÜYORUM YA DA ŞURADA ŞURADA MANTIKSIZLIK OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM BENCE BUNLARIN HEPSİ SAFSATA DİYEMEZSİN. BU CÜMLELER SENİN İŞTEN, EVDEN ATILMANA SEBEP OLMAKTAN TUT DAYAK YEMENE HAPSE GİRMENE ÖLDÜRÜLMENE BİLE SEBEP OLABİLİR. SİZ BİR KENDİNİZE BAKIN HOŞGÖRÜSÜZ, SAYGISIZ KİM GÖRÜRSÜNÜZ.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Hiçbir kadının giyimi kuşamı seni/sizi ilgilendirmez isteyen ful dekolte gezer isteyen makyaj yapar öyle gezer. Siz kadınları zorla kapattığınız için o kadınlar iki arada bir derede sıkıştığı için ayakta topuklu, makyajlı muhafazakar oluyorlar. Halbuki o kadını kendi haline bıraksanız hiç karışmasanız o kadın yargılanmayacağını bilse gider açılır. Ailelerin kızları kapatmasının özgürlükle bir alakası var mı? Biz bu kadar neden tartıştık? Sen kapalıların özgürlüklerine müdahale ettiğini söylediğin için. Ama o kadınların özgürlüğünün karşındaki en büyük engel sizsiniz. Doğrular dediğin şey "SENİN DOĞRULARIN" o kişinin doğruları değil bırakın herkes kendi doğrularını kendileri oluştursun ve kendi doğrularına göre hayatını yaşasın. Çocuklar küçükken anne babalarını idol olarak görür bu çok normaldir. Çünkü ilk öğrendikleri şeyleri hep anne babasından öğrenmiştir.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Bu benim için de senin çocukların için de geçerlidir. Sen de kendi evlatlarının idolüsün ama çocuklar büyürlerken onlarla birlikte zaman da çağ da değişir. Ve çocuklar büyüdükçe anne babalarıyla fikir ayrılıkları yaşarlar işte muhafazakar aile yapısı çocuğuyla yaşadığı bu sürtüşmede çocukları kendilerinin bir kopyası olsun isterler. Çünkü doğru olan budur. Ama o sana göre doğrudur. Çocuk için değildir. Bunun içine kapanmayı, evlilik, bekarlık konusunu, giyim kuşamı ideolojiyi dini görüşü her şeyi dahildir. Bunlar erkek çocuklarda da olur. Ama erkek çocuklara pek karışmazken kız çocuklara dişinizi geçirebildiğiniz için en çok kıza yaparsınız tüm eziyetlerinizi. Psikoljide anne babasıyla hiçbir konuda çatışmayan çocuklarının kişiliklerinin tam olarak oturmadığına dair bir bilgi var. Yani bir ergen, genç anne babasıyla hiçbir konuda çatışma yaşamamışsa giyim kuşam, meslek seçimi, dini konular, aşk, arkadaş , müzik zevki gibi herhangi bir konuda anne babasının sözünden çıkmayan evet anne evet baba diyen bir çocuğun çok da sağlıklı bir kişilik gelişiminin olmadığını söylerler. Bir tarafımdan uydurmuyorum. Bu gerçek. Çünkü o çocuk her şeyiyle senin genlerinden kanından canından olabilir ama karakteri huyu suyu düşünceleri seninkinin tıpkısının aynısı olacak diye bir şey yok. Ve çocuk/genç ister istemez ailesiyle aynı fikirde olmayacağı bir sürü konular olur.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Hristiyan olayına gelirsek ben hristiyanlık güzellemesi yapmadım. Hristiyanlığın baskın olduğu Avrupa'da kiliselerin yaptığı işkenceler ortada ve hatta kadına yapılan bu işkenceler zorla fuhuş, şeytan, cadı büyücü denilip öldürülmesi kılık kıyafetine karışılması falan sadece İslam-Hristiyanlık- Yahudiliğe özgü değil onlardan önceki dinlerde de bu yapılmıştır.
      Din kadınlara erken yaşta gözün açılmadan evlen. Kocana her gece ver. Çocuk yap. Kocana ve çocuklarına hizmet et çok konuşma diyor. Eğer öyle demeseydi İslam aleminde bir sürü kadın ressam, kadın fizikçi, matematikçi, fıkıhçı, kelamcı, tefsirci siyerci kadın olurdu. Kadın kadılar olurdu. Kadın imamlar olurdu. Onların kitaplarını okurduk. Onların adından bahsederdik. Kadınların düşünüp bir şeyler yazıp çizip, bilim, felsefe yapabilmesi tüm dünyada maalesef 1800'lü yıllar 1900'lü yıllar ve zirvesinde olduğu zamanlar da 2000'li yılalr olmuştur.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Kendimi sürekli aynı şeyleri yazarak buluyorum. Açık saçık gezmek bikiniyle dolaşmak çağdalık değil BEN AÇIK SAÇIK GEZMEK İSTİYORUM BEN BİKİNİYLE GEZMEK İSTİYORUM BEN HERHANGİ BİR ERKEĞİ ARZULAYIP BEĞENİP ONUNLA SEKS YAPMAK SONRA DA ORADAN UZAKLAŞMAK İSTİYORUM DEYİP BUNLARI YAPABİLMEK ÖZGÜRLÜKTÜR.
      EĞİTİM KÜLTÜR ÇAĞDAŞLIKTIR MODERNLİKTİR EVET.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Ben baş örtüsünü kadınlardan çok erkeklerle tartıştım hep. Baş örtüsünü sen takmak istiyorsan takabilirsin bu senin özgürlüğündür. Ama kendi kızın bile olsa karın bile olsa ona baş örtüsü türban takmasını söylemeye hakkın yok. Karışamazsın.
      İslam bana kapan erken yaşta evlen, çocuk yap, kocana ver, çocuklarına ve kocana hizmet et. Kocana dırdır yapma, kocan üstüne kuma getirirse kabul et demekle beraber YALNIZCA KENDİ ÜMMETİNDEN OLANLARA yardım et, zulüm yapma, kırma incitme, yolda kalan kendi ümmetindense yardım et diyor. Kendi ümmetinden değilse müslüman değilse dilediğini yapabilirsin diyor. Kadınlarını kendine cariye yapabilirsin erkeklerini de köle yapabilirsin. Öldürebilirsin diyor.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 JİTEM Türkiye'de teröre doğuda göz açtırmamıştır. Şu an da Türkiye'nin terörle mücadelesinde, sığınmacılarla, İran kaynaklı selefi tarikatlarla mücadelesinde devletin Jitem gibi birliklere ihtiyacı var. Bunlar terör eylemleri, cihatçı eylemler Türkiyede yapabilirler. Bugün bunlardan biri tekbir getirerek Gaziantep'te emniyet müdürlüğüne üstümde bomba var diye gitmiş. Herifi vurmuşlar. gebersin şerrrrrefsiz. Dincilerin, cemaatçilerin akpye oy vermesinin ardından çözüm sürecini başlatmaları da çok manidar. Bahriye Üçok ilahiyatçıdır. İlahiyat fakültesi bitirenlere ilahiyatçı denir.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Şule Yüksel Şenleri, Mehmet Şevki Eygiyi anlattığın yorumlarda seninle bir yakınlaştık düşüncesel bağlamda. Ben de kaç yorumdur bunu anlatmaya çalışıyorum ya zaten. Hükümet Routraut Scheer ve Şule Yüksel Şenlerin başlattığı propogandasını yaptığı şeye karşıydı ama onlar bunu dine karşı savaş diye kamuoyuna anlattılar. Bugün türban takan kadınlar bunu islamda olan bir örtünme şekli gibi görüp yapıyor o bilinçle yapmıyor. Ama bunu bu ülkeye yayanlar dini düşüncelerle falan yapmadılar. Basbayağı halkı laikliğe, Atatürk'e karşı kışkırtmak için yaptılar. Üniter, ulusal devlet sistemini çökertmek için yaptılar. Türkiye kurulduğundan beri Batı Türkiye'nin bir İslam ülkesi olmasını istiyor. Ama bu İslam ülkesi kendilerinin kontrol edebildiği bir İslam ülkesi olacak ve Türkler üzerinden Arapları da kontrol edecekler. Bunu başaramayınca tek tek Arapları kontrol etmeye başladılar. Ve sana belki çok iddialı gelecek belki ama İran İslam devriminin arkasında da Amerika var. Çünkü İran eskiden çok daha modern bir devletti. İran laiklikle modernlikle gelişebilecek bir ülkeydi.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Bilime akla sahip olmasını istemediler. Din dogmadır. Dinde sorgulamaya yer yoktur. Dinin dogmasının arkasında saklanan, kendisini dinin koruyucusu addeden bir yönetici din adamı sınıfı AMERİKA ve Avrupanın işine gelir. Türkiyede de bunu yapmaya çalıştılar işte. Din insanların kişisel özgürlüklerini kısıtlar, para sadece iktidarda hangi mezhep, kabile varsa onunla mezhepdaşlarına gider. Baskın mezhep diğerlerinin inancına müdahale eder işte bu yüzden Ortadoğu istikrarsızdır. Sürekli iktidar mezhepler arasında gider gelir ve hangi mezhep iktidara gelirse kendinden öncekilrei yok etmeye çalışır güç dengesini amerika ve avrupa çok güzel değiştirir. Yani keser döner sap döner hikayesi. İşte Türkiye'ye türbanı/türban ideolojisi sokularak bu yapılmaya çalışılmış kısmen de bugün başarılı olunmuştur. Laiklik o yüzden önemlidir.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Türkiyede dini hassasiyetler her kesimde var. CHP'ye oy verende de var MHP'ye oy verende de var Akp, HDP, Saadet'e... her kesimde var. Yani chp'ye oy veren adam seks partileri verip uyuşturucu çekmiyor. kedi kesmeli ayinler yapmıyor. Aslında yaşayış biçimi hayata bakış olarak 7 bölgenin insanı da birbirinden çok uç farklara sahip değiller bu dediklerim sosyolojik olarak diyorum bunları. O yüzden hiçbir siyasi parti bu ülkede Razamanda iftarı beklemeden yemek yiyerek görüntü veremez. Hiçbir parti başkanı bekar ve evliliği reddeden olamaz. Hiçbir parti başkanının saç kesimi rengi genelden farklı olamaz. Mesela bas gitar çalan bir milletvekili parti başkanı olamaz genelde bağlama çalarlar. Namaz kılmıyorum diyemez ya da dini eleştirme cüretinde bulunamaz. işte Türk halkının bu dini hassasiyeti onun yumuşak karnıdır. Ve her zaman suistimale açıktır. Laik sistem bu suistimalleri ortadan kaldırır.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Türkiye'deki halk akılcı olabilse biz ne krizle ne terörle ne cemaat sorunuyla ne de dini sorunlarla boğuşuruz. Topluma din, Allah, Kuran kitap, Hz. Muhammet, Ömer. Ali dedin mi akan sular duruyor adeta hipnotize olup karşısındakinin hipnotik etkisine giriyor onun kontrolüne giriyor. Bunun temelinde de kendisinin iç dünyasında dini sorgulaması ama dogma olması ve dinden çıkma korkusundan dolayı bu sorgulamaları adam akıllı yapamaması geliyor. Ben bir sürü arkadaşımla sohbet ederken konu dini konulara geldiğinde ona düşüncelerimi söylerim. Ona da sorular sorarım. Sorduğum sorulara cevap vermek istemez sohbeti keser nedenini sorduğumda bana da mantıksız geliyor ama bunlar günah der. İşte bunlar kişiye kendisini suçlu hissettiriyor.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Bir vakıf, bir siyasi parti, bir cemaat dini söylemler ve eylemler içinde olup, huşu içinde koordineli şekilde o dini ritüelleri gerçekleştirince kişi oraya girdiğinde ona para verdiğinde ya da oy verdiğinde katıldığında geçmişte sorguladığı ve aslında içten içe de "Ulan çok aptalca bu ama işin ucunda yanmak var. Şeytan çık içimden" deyip böyle iç konuşmalar yaptığından dolayı böyle ortamlara da vicdan azabı, suçluluk duygusundan dolayı giriyor onlara katılınca da Allah katında yükseldiğini zannediyor, cennete gideceğini zannediyor bir de oralarda onlara biat ettiği için de taktir topluyor o toplum onu övüyor. Davranış pekişiyor. Zamanla oraya aidiet hissediyor. Tanıdığı insanlarla da dost olup duygusal bir hal alıyor. Halbuki içine girdiği oluşum onu çok pis emellere alet edebilir. Laiklik ise bunları temelden ortadan kaldırıyor, nasıl mı? CEMAAT TEKKE ZAVİYE MEDRESE HEPSİNİ KAPATIP YASAKLAYARAK, TÜRKÇE İBADET EDEREK GEREKTİĞİNDE SORGULAMANA İZİN VERİP DÜŞÜNCELERİNİ İFADE ETMENE İZİN VEREREK. BÖYLECE SORGULAMAKTAN KORKMUYORSUN VE HİÇBİR ŞEY SANA SUÇLULUK HİSSETTİRMİYOR.

      Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      @Afacan_37 Benim babam da 1980'lerin sonunda ya da 90'ların başında askerlik yapmış Siirt'te babam namaz da kılmış oruç da tutmuş, iftar sahur da yapmışlar, Namaz kılarken cemaat şeklinde komutanlarıyla birlikte köye gidiyormuş. Babamın askerliğini yaptığı sene pkk doğuda çok etkinmiş kendisi karakol baskını ve pusuya şahit olmuş. Hep anlatır evde. Benim dedem amcam da askerlik yaptı. Onlara da sordum dedem askerde ezanı ben okur namazı ben kıldırırdım dedi. Ben bu namaz kılıyor diye ceza alanlara zerre inanmıyorum. Sen askerde namaz kılmadın mı? Kılıyorduysan sen ceza almadın mı da arkadaşından örnek verdin?
      Türkiye Cumhuriyetinde herkes her ideolojiyi sevemez sempatizanı olamaz. Mesela Komünist olamaz. Fetö'ye sempati duyamaz, PKK'ya sempati duyamaz. Bunlar devlet sistemini yıkmaya yönelik ideolojiler. Devleti ortadan kaldırmaya yönelik devletin kuruluş felsefesine aykırılar bunların müritleri, sempatizanlarına izin verilmemeli. İzin verildiği için bunlar yaşanıyor.

      Yorumla
    • Afacan_37
      Afacan_37
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Telefon danndolayi tam okuyamadım. İnşallah dönüş yapacağım

      Yorumla
  • HardChoice
    HardChoice Takip Et
    Guru Yaş: 34 , eic 98%
    +1 yıl

    Doların bir yere yükseldiği yok, biz uçuyoruz. Uçurumdan aşağıya...

    1
    0 Yorumla
  • Onuradr
    Onuradr Takip Et
    Master Yaş: 36 , eic 42%
    +1 yıl

    Hamdolsun, çok şükür uzaya ilk doları fırtlattık 😃

    0
    0 Yorumla
  • sedatttE
    sedatttE Takip Et
    Yoda Yaş: 31 , eic 100%
    +1 yıl

    Ülkeyi ne hale getirdiler helal olsun hala mültecilere harcasınlar paraları

    0
    0 Yorumla
  • asiprens2905
    asiprens2905 Takip Et
    Bilge Yaş: 38 , eic 82%
    +1 yıl

    Eylül gibi Suudi Arabistan'dan gelen 150 milyar dolarla. Dolar yıl sonu 8.5 a düşer

    0
    0 Yorumla
  • zexc41
    zexc41 Takip Et
    Yoda Yaş: 43 , eic 98%
    +1 yıl

    18 olur diyor ekonomi yorumcuları
    Sonrasını onlar da bilmiyor :)

    0
    0 Yorumla
  • ARESSSSSSSS
    ARESSSSSSSS Takip Et
    Guru Yaş: 95 , eic 97%
    +1 yıl

    Müdahile olduğun da da demiştim öncesinde de yıl sonunda 30 TL olacak

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    ne olacaksa olsun bir musibet bin nasihatten iyidir. Atatürkün ne zorluklarlar ile ulke kurdugunu biraz olsa anlayabilirlerse ne güzel. Gençlerden ümitliyim bu konuda koyun degiller.

    0
    0 Yorumla
  • -ᴡiɴᴄʜᴇsᴛᴇʀ
    -ᴡiɴᴄʜᴇsᴛᴇʀ Takip Et
    Master Yaş: 28 , eic 98%
    +1 yıl

    Ayakkabı aldım 750₺ adam diyor ki 1.000₺ olacak 2 haftaya

    0
    0 Yorumla
  • demirasker
    demirasker Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35 , eic 99%
    +1 yıl

    gelir gelecekte merkez bankamız sağolsun 24 saat karşılıksız para basıyor

    0
    0 Yorumla
  • Gucci9
    Gucci9 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 28 , eic 32%
    +1 yıl

    Ben üst düzey bir rekol geleceğini düşünmüyorum ama Nato olayı çözülünce birazcık düşebilir.

    0
    0 Yorumla
  • KitapOkumakŞart
    KitapOkumakŞart Takip Et
    Xper 6 Yaş: 36 , eic 94%
    +1 yıl

    Üretim olmadığı sürece ekonomi düzelmeyecek ya da halimiz sonumuz ne olur bilmiyorum.

    0
    0 Yorumla
  • asisuskun
    asisuskun Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35 , eic 88%
    +1 yıl

    Annem sevinecek ama türk parasının bu kadar değer kaybettiğini hesaba katmiyor 😊😊😊

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Gelir, normal, dünya ekonomi krizinde.

    Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
    0
    13 Yorumla
    • NickSevmeyenlerden1
      NickSevmeyenlerden1
      +1 yıl

      Onların doları varsa bizim Allahımız var gibi cümleler yüzünden oldu bunlar.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Allahi olmayanlar yüzünden bu ülke bu durumda, dolar düsünce dolara yatirirlar, cikinca ellerinde 1000 dolarlik iphone dolar cikti, hükümet istifa dyienlerde ayni tefeciler.

      Yorumla
    • FakDıSistım
      FakDıSistım
      +1 yıl

      Buna tek sevinenler dövize para yatıranlar ve alamancılar.

      Yorumla
    • kacanhollandali
      kacanhollandali
      +1 yıl

      Dolar yükseldi diyoruz sevinme vatan haini diyor. Senin bu canım yüzünden dolar böyle. Senin iş bilmez beceriksiz hükümetin yaptı bunu. Bırakın bu milletin yakasını artık

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @FakDıSistım bak senden bir sonraki yorumcu hollandali

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @kacanhollandali bana dövizin son 80 yilda dolarin Türk parasi karsisinda 3 aydan fazla deger kabettigi bir dönemi söylermisin? Benim is bilmez beceriksiz Devletime bir Almanya teslim edilmedi, bir Amerika teslim edilmedi, batmis bitmsi, kasalari bosaltilmis, IMF den borc dilenen, Deprem yardimlari ile maas ödeyen bir Türkiye teslim aldi. Ozamanlar Dünya bukadar karisik, Dünya ekonomileri bukadar karisikta degildi.
      20 yil rahatlik batti, eger bu Hükümet kazara gitsin, dolara degil Amerikaya domalacaksiniz haberiniz yok

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 bende senin sülalenin A.. M.. K vatan haini itin sictigi pislik. A. M.. K canımsın ülkenin virüsleri, Dis borcu olmayan ülke göster sen yazilani anlamaktan dahi acizssin, . a. mm. k.. sictigi, pembe fake üyelik mavi ibbbne seni, IMF den 1 MIlyar borc dileniyorsun, emekli maas ödemek icin dileniyorsun, alamiyorsunb, cünkü ülkene güven yok, sen farki anlamiyorsun. Deprem yardimnlari ile maaas ödüyordun, simdi ekonomi kötü diyorsunuz ama maaslar zam, bayarm ikramiyeli maaas aliyorsunuz ama nankörlük ihanet kaninizda var. Size essek heykeli dikip essek gbi üstünüzde gezelnler lazim.
      Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @kacanhollandali beyni yikanmis hollanda inegi, amerikada servet yapan, kilistaroglunun kangasi fetö. Alzheimer hastasi, kilcitargolunun eline bir yalan iftira dosyasi veriyorlar, hadi bu yalani at, diye kamera karsisina geciyor, o yalanla gündem yapiyor, at camuru izi kalsin. Serefsizlik ancak bukadar olur. Bu kacinci yalani, kacinci yaln iftira icin ödeyecegi tazminat. Icrat, projesi sadece yalana, igftiraya, ahinlige calisiyor, ssk bile yöntemeyen beceriksizin eline bir poorno kaseti ile chp hediye edildi, 12 secim kaybetti indiremiyorlarda, JAPON yapistiricisi ile yapistirilmis. CHP Atatürk sevdalilarindan haric herkes var, doldu.

      Yorumla
    • kacanhollandali
      kacanhollandali
      +1 yıl

      Erdoğan'ın elinde ki yargı Man Adası dosyalarini doğruladı. Çıkıp haber kanallarında yalan dediler. Man adasına paralar kacirdiklari diyorum doğrulandı. Ne yaptınız? Malsiniz siz yemin ediyorum su katılmamış malsiniz. Başlarim Kılıçdaroğlu'na. Al birini vur ötekine. Lideriniz vatan haini ve yargılanacak.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      lan hollnada inegi @kacanhollandali sen kicin yiyorsa, önce Türkiyeye gel , küfür etmicem

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 bende seninvatan haini sülalenin A... yav.. götevvrenin sictigiii Fake mavi üye. ya sictigi canımsın 1990 larda ruslara nota vermis, ulan bebek kaitlinin sizin gibi siginacak yeri kalmadi, Suriyeden kacirildi, Amerika CIA eliyle o zamanin canımsın mal Devletine teslim edildi, 5 yildizli imrali adasinda özel bakim yapiyoruz. NOta vermis, ya neyin notasini veriyorsun, Ruslar ozamanlar üflese karsilik evrecek silahin yok.. 40 bin kisinin ölümünden sorumlu terörist basini niye Türkiye'de kabul ettin, ucaktan atamadilarmi? atamazlar, cünkü ABD basimiza bela verdi, koc gibi bakiyoruz.

      Birak simdi hikaye okumayi, yorum yapackasan hainlik yapacaksan mantikli yap.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Orrospunun sictigi pembe ibbne, bundan mi bahsediyorsun?
      Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
      Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
      Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
      Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      @NickSevmeyenlerden1 Göötveren Kürtleri pkk nin esaretinden kurtarma, amaci terörü bitirme olan Kürt acilimini pkk ve sizler butür ülke pkkya teslim oldu kirli iftiralarinizla engel oldunuz. ya * vatan haini madem pkk ya karsiniz, neden hdpkk IBB kadrolarina doldruan sahsa oy verdiniz? Neden terör destekcis demirtasa arka cikiyorsunuz?
      Ulan hirsiz diyorsunuz caliyorsunuz, terörle oratk oldular diyorsunuz, teröristlere domaliyorsunuz.

      iatkv.tmgrup.com.tr/.../500

      Ulan ne yanar döner o.. c... lari *

      Yorumla
  • landcopper
    landcopper Takip Et
    Xper 2 Yaş: 39
    +1 yıl

    Merkez bankası tahmini yukarı çekince daha da düşündürdü bizi. Onu bunu bilmem ama dolar tether paritesinde zirve yaptı. USDT haberi: kriptoparalar. net/.../

    0
    0 Yorumla
  • hayletdayi
    hayletdayi Takip Et
    Master Yaş: 40
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 552 cevap paylaştı.

    Serbest kur dan sabit kur geçmek lazım kontrolü kambiyo olması lazım

    0
    2 Yorumla
    • hayletdayi
      hayletdayi
      +1 yıl

      https://youtu.be/TKsI8ph6nG0

    • hayletdayi
      hayletdayi
      +1 yıl

      https://youtu.be/xbZcwWA1J8E

  • adanalı-0101
    adanalı-0101 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 39
    +1 yıl

    kimse canını sıkmasın, sıksanızda değişmiyo, zevk almaya bakın

    0
    0 Yorumla
  • Barlas3455
    Barlas3455 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 44
    +1 yıl

    70 yıldır aynı hikaye... bıktık artık
    çözüm: üretim ekonomisi

    0
    0 Yorumla
  • MotherCat
    MotherCat Takip Et
    Yoda Yaş: 33 , eic 100%
    +1 yıl

    Yeni zamlar kapıda desenize

    1
    0 Yorumla
  • feyziiihüsnü
    feyziiihüsnü Takip Et
    Yoda Yaş: 26 , eic 98%
    +1 yıl

    Kim yapıyor ülkemizi bu kadar kötü

    1
    0 Yorumla
  • NickSevmeyenlerden1
    NickSevmeyenlerden1 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 31 , eic 100%
    +1 yıl

    Nebati ne yapıyor acaba

    1
    0 Yorumla
  • harrylinka
    harrylinka Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 95%
    +1 yıl

    20-25 arasında kalabilir.

    0
    1 Yorumla
    • harrylinka
      harrylinka
      +1 yıl

      *Bunlar iyi günlerimiz diyen moronlar yüzünden zaten daha da artar. Turkiye de bu seviyelere cikmasinı saglayacak doviz sorunu yok. Mevduatlardaki hesap 200B$ den fazla. Sorun şu; gercek, tuzel kimse bozdurmuyor. Kasitli olarak alanlar bile var. Kredi cekip keyfi alanı biliyorum. Yeni yönetime destek amacli secmenleri dahil cogu kisinin doviz bozduracagini düşünüyorum. 6 ay içerisinde dahi düzelir bu durum. Ancak karamsarlık ile sacma sapan yorumlar yapanlar yüzünden bir sonraki hukumet bu durumu duzeltmek yerine devam ettirirler. Bu primatlar simdiden ön ayak oluyorlar. Gelen de kasayı doldurur, sirkülasyon devam eder

      Yorumla
  • Boşbeleşinbiriyim
    Boşbeleşinbiriyim Takip Et
    Xper 7 Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl

    Gelir bence bu gidişle

    0
    0 Yorumla
  • Ǥнσsτ17
    Ǥнσsτ17 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 28 , eic 100%
    +1 yıl

    Adamlar yanılmadı, uçuyoruz

    0
    0 Yorumla
  • nevarneyoq
    nevarneyoq Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27 , eic 43%
    +1 yıl

    Dolmayanın da ya doların da ya

    0
    0 Yorumla
  • SevmekGuzel007
    SevmekGuzel007 Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 98%
    +1 yıl

    24₺ya kadar yolu var 2 ayda

    0
    0 Yorumla
  • NarsistikPatinaj
    NarsistikPatinaj Takip Et
    Bilge Yaş: 110 , eic 95%
    +1 yıl

    23 lira olunca kıyamet kopacakmış

    0
    0 Yorumla
  • La-vita-è-amore
    La-vita-è-amore Takip Et
    Guru Yaş: 39 , eic 100%
    +1 yıl

    Evet, hedef 25 bandı.

    0
    0 Yorumla
  • kralkobrax21
    kralkobrax21 Takip Et
    Master Yaş: 49 , eic 52%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 934 cevap paylaştı.

    Bu iktidar olduğu sürece dolar inişe geçmez.

    0
    0 Yorumla
  • Lemean
    Lemean Takip Et
    Guru Yaş: 43 , eic 99%
    +1 yıl

    Bilmiyorum, altın, gümüş de yükselişte…

    0
    0 Yorumla
  • ashleyww
    ashleyww Takip Et
    Guru Yaş: 26 , eic 96%
    +1 yıl

    2023’te 26 olacak gizli bilgi

    0
    0 Yorumla
  • irresponsibleeea
    irresponsibleeea Takip Et
    Yoda Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl

    Gelecekse soyleyin ona göre yatirim yapalm😂

    0
    0 Yorumla
  • semxsem
    semxsem Takip Et
    Master Yaş: 45 , eic 97%
    +1 yıl

    Bu kafayla Allah yardımcımız olsun😬

    0
    0 Yorumla
  • Ben_arıza
    Ben_arıza Takip Et
    Guru Yaş: 36 , eic 91%
    +1 yıl

    Durmak yok yola devam

    0
    0 Yorumla
  • kukusalgazmüptelası
    kukusalgazmüptelası Takip Et
    Bilge Yaş: 35 , eic 96%
    +1 yıl

    yine voleyi vurcaz paramız değerlencek

    0
    0 Yorumla
  • AhesteEbru
    AhesteEbru Takip Et
    Guru Yaş: 50 , eic 100%
    +1 yıl
    Para & Ekonomi konusunda 301 cevap paylaştı.

    Mutlaka devamı gelecektir, direnci kırdı..

    0
    0 Yorumla
  • KaRa-YaZı
    KaRa-YaZı Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39 , eic 89%
    +1 yıl

    aman ne güzel savaşın her şekli bize yansıyor

    0
    0 Yorumla
  • Tskkomando
    Tskkomando Takip Et
    Xper 6 Yaş: 35 , eic 94%
    +1 yıl

    Yalama gott gibi olmuş

    0
    0 Yorumla
  • Devamını Gör (44)
Devamını Gör(89)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Para & Ekonomi > Sorular > Dolar yeniden 16 liranın üzerinde! Yeni rekorlar gelir mi sizce?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Dolar 16 TL’yi aşarak rekor tazeledi! Sizce kaça kadar çıkacak? 220 cevap verildi
Dolar 12 TL'yi aşarak yeni bir rekor kırdı. Neler oluyor böyle? 66 cevap verildi
Dolar, 28 lirayı geçerek rekor kırdı. Size göre yıl sonunda dolar ne kadar olur? 8 cevap verildi
Dolar kuru rekor kırdı: 8.97TL! Yıl sonu dolar kuru beklentiniz nedir? 84 cevap verildi
Dolar 30 lira bandını aştı sizce dahada yükselirmi? 9 cevap verildi
Dolar 16.35 oldu. Yine mi dıjj güjjlerrr? 21 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Aşure sever misiniz, aşurede olmazsa olmaz malzemeniz nedir?
  • İlişkilerde yaş farkı önemli midir sizce ne kadar olmalı?
  • Sizin için en iyi mutluluk tatlısı hangisi, pastane usulü mi ev yapımı mı?
  • Gideni gitmeye mecbur bırakana ne demeli?
  • Kimler öğlen kahvesi içti?
  • Belgesel izlemeyi seviyor musunuz?
  • Ötenazi hakkında düşünceniz nedir, sizce hayatımızı keyfimize göre sonlandırmak doğru mu?
  • Çevrendeki herkes seni gerçekten tanıyor mu?
  • Bir mucize olsa ne dilerdin?
  • GTA6 oynayabilmek için PlayStation5 mi almalıyım yoksa seneye bekleyip bilgisayardan mı almalıyım?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨