Dolar, altın, euro fiziki yatırım yapmak yerine internet üzerinden alınması sizce mantıklı mı? Olası kriz, savaş durumunda yatırımlarımıza el konur mu?
Ne fiziki ne de dijital yatırım aslında güvenli değil. Fiziki yatırım yapılsa hırsızlık ihtimali var. Bankada ya da kasada tutulsa olağan dışı bir durumda ulaşma elde etme ihtimaline ilişkin küçük de olsa riskler bulunuyor. Dijital ortamda ise bu risk biraz daha fazla.
Elini dokunabiliyorsan senindir. Hatta o bile yeterli değil. Bir gün bir ülke "paramı değiştirdim, yeni paralardan almak isteyen eski paralarıyla gelsin ve nereden bulduğunu ispat ederse ancak 10 000 birimini değiştiririm" derse elinde kağıt parçalarıyla kalır insanlar. Ve bu yaşanmıştır, sokaklarda kağıt paralar uçuyordu ve kimse almıyordu.
Savaş durumunda el koyma durumu var elbette devletin. Kolay kolay savaş çıkmaz. Güvenli ayrıca fiziksel tutmak kötü sana verilen sahte olabilir eve hırsız girebilir. Bankanın soyulma veya hack yeme durumu daha düşüktür.