Kiracımıza tüfe tefeye göre artış yaptık bu sene ama çok buldu, sizce ne yapmalıyım?

Annem emekli maaşıyla geçiniyor. 2800 tl emeklisi var arada kesintiler oluyor 2600 tl geçtiğide oluyor. Babamla ayrılar 20 senedir görüşmüyoruz faydası da yok bizimle ilgilenmez. 3 kardeşiz iki kardeşim üniversiteye gidiyor 1 tanesi şehir dısında İzmir de, diğeri İstanbul’da devlette okuyor. Yardım vs de almıyorlar. Ben de yüksek lisans öğrencisiyim hem de çalışıyorum part time olarak. Asgariden az geçiyor elime 2500-3000 alıyorum. Demem o ki bizim kiracımıza annem bu seneki tüfeye göre 1300tl olan güzelim ev için bu seneye uygun olarak 1600 tl artış yaptı. Kiracımız çok bulmuş. Geçen sene aile boyu ağır bir korona geçirmiştik 1200 tl kira ödüyorken kendi kafasına göre 100 tl arttırmış. Tabi biz can derdimizde oldığımuz için mesaja bakamadık mesajla kendisi yazmış kira ücretini. Annemde yazık günahtır diye bişey dememiş. Ama kendisi asgari ücret alıyor, mesai vs olduğunda eline 5800 falan geçiyormuş. Yazları kaç dönüm cay topluyor ve tarlaları var gelen ürünleri gidip satıyor. Annem ilk kiraya verirken haline üzülmüş bizde kiradan geçtik ama kendi kafamıza göre mal sahibine sormadan artış yapmadık. Kendini acındıran bir tip sanırım. Bizim evin konumu çok güzel ve nezih bir yer. Üniversite, metro, hastane vs var yakınımızda yürüme mesafesinde. Aynı apartmanda bizim gibi 3-1 daireler 2000-4500 tl arasıyken bir ev sahipler %100 artış yapmış üst kat komşumuz 1800 tl kirasını %100 olarak 3600 tl güncellemiş bir şey dememiş kiracıları. Bizimki evde tek başına yaşıyor evli değil. fazla harcaması yok, aidatı da vermiyormuş apartman yöneticisi bizi arıyor kaç aylık aidatı vermedi diye. Biz söyleyince ödüyor. Evimizdeki kombiyi hep bozuyor, motorunu yakıyor. Kiradan çıkartmaya çalışınca mırın kırın etti. Ben teslim ederken her şeyini yaptırdım ustayla kontrol ettirip sözleşmeye her şeyi yazdım. Her neyse bu kiracı bu artısı fazla bulmuş 100 tl artış yapmamızı beklemiş geçen sene kendisi 100 tl arttırdı ya :) sanki her şeye zam gelmemiş gibi evde 4 kişiyiz aldığımız parayla çok zor geçiniyor ve zorlanıyoruz. Oraya annem kiraya verirken 1850 tl kiraya verecekti 2 sene önce ama bu kız durumum yok diye anneme kendini acındırmış. Bir de annem bunun evini döşedi 2. ci el eşya alarak hatta bizim kullanmadiğımız evimize büyük gelen koltuğu ona verdik sehpa yatak vs. Tencereler bile verdik. Bize yaptığı davranışta bu :) şimdi o eve şu an 4000 bin kira veren var. Etrafımızda evler böyle. Sizce bu kişi acındırıyor mu kendisini? Ve ben ne yapabilirim kabul etmezse?
Kiracımıza tüfe tefeye göre artış yaptık bu sene ama çok buldu, sizce ne yapmalıyım?
Cevapla