Türkiye'de üretimini sonlandıran Honda'nın çalışanlarına yaptığı jesti nasıl buldunuz?

Türkiyede üretimini sonlandıran Hondanın çalışanlarına yaptığı jesti nasıl buldunuz?
1997 yılından bu yana yani 24 yıldır ilimizde faaliyet gösteren ve bir süre önce her şeyiyle Mehmet Rüştü Başaran’ın sahibi olduğu Habaş Grubuna satılan Honda Türkiye fabrikasında, yönetim çalışanlar için veda programı düzenledi, hatıra fotoğrafları çekildi, ikramlar yapıldı. Honda çalışanlarını yine kendisine yakışır şekilde uğurladı.
Honda Türkiye bugün yani 30 Eylül 2021 itibariyle 1200 çalışanının kıdem tazminatlarını hesaplarına yatırdı. Ayrıca işçileri çıkardığı için 8 maaş tutarındaki ihbar tazminatlarını yatırdı.

Bilindiği gibi Honda, iki yıl önce İngiltere ve Türkiye’deki fabrikalarını kapatma kararı aldı. Honda’nın Türkiye fabrikası Gebze Çayırova’da bulunuyor ve sadece Civic modellerini üretiyordu. Ve kapatma tarihi olan 2021 yılı eylül ayı geldi çattı. Honda Türkiye, Salı akşamı battan son aracını indirdi, sistemini kapattı.
1997 yılından bu yana yani 24 yıldır ilimizde faaliyet gösteren ve bir süre önce her şeyiyle Mehmet Rüştü Başaran’ın sahibi olduğu Habaş Grubuna satılan Honda Türkiye fabrikasında, yönetim çalışanlar için veda programı düzenledi, hatıra fotoğrafları çekildi, ikramlar yapıldı. Honda çalışanlarını yine kendisine yakışır şekilde uğurladı.
Honda Türkiye bugün yani 30 Eylül 2021 itibariyle 1200 çalışanının kıdem tazminatlarını hesaplarına yatırdı. Ayrıca işçileri çıkardığı için 8 maaş tutarındaki ihbar tazminatlarını yatırdı.
1 CUMHURİYET ALTINI+1 MAAŞ
Honda bunlarla sınırlı kalmadı. Yine tüm çalışanlarına veda münasebetiyle birer Cumhuriyet altını hediye etti. Cumhuriyet altınları özel yaptırılan hatıra kutularının içine konuldu. Rapor, devamsızlık gibi durumları bulunmayan bütün personele ayrıca 1’er maaş performans primi verdi. 10 YILDAN FAZLA İSE 48 MAAŞ
Honda’nın güzelliği, yönetiminin adamlığı bunlarla sınırlı değil. Daha önce “çılgın kapanış” adı altında tüm çalışanlarına kapanış tazminatı vereceğini duyuran Honda, 10 yılını doldurmayanlara 40, 10 yıldan fazla çalışanlara ise 48 maaş vereceğini duyurmuştu. Honda bu konudaki sözünü de tuttu. Kimi çalışanlar 48 maaşlık kapanış tazminatının bir kısmını geçtiğimiz iki yıl içinde parça parça alışken, bugün de kalanlar ödendi. Ne düşünüyorsunuz?
Türkiye'de üretimini sonlandıran Honda'nın çalışanlarına yaptığı jesti nasıl buldunuz?
Cevapla