
Bülent Kılıçer, Fabrikanın kapanmasındaki en önemli 2 sebebi şu şekilde dile getirdi :
1 : İlki ve en önemlisi global düzeyde üretimdeki optimizasyonu yakalamaktı. Türkiye fabrikamızın kapasitesi 50 bin adet olmasına rağmen gelin görün ki son 5-6 yıldır maalesef kapasitenin yüzde 30-35 altında üretmek zorunda kaldık. Bunun sebebi kesinlikle iç pazar değil ihracatla ilgili bir konuydu. Ayrıca bu optimizasyon sadece Türkiye ile ilgili de değil. İngiltere, Endonezya ve Tayland fabrikalarında da revizyonlar yapıldı.
2 : İkincisi ise üretim etkinliğini artırmaktı. Yani Civic Sedan özelindeki bakarsak, bu modelin Japonya'da devreye girmesiyle toplam üretim maliyeti düşecek, bu da daha rekabetçi olmasını sağlayacak. Bizim de faydamıza olacak. Yani Civic Sedan'ın Japonya'da üretilmesi Türkiye'de üretilmesinden daha avantajlı olacak diyebiliriz. Üretim maliyetlerini düşürme hedefi Japonya ile olan yüzde 10'luk gümrük vergisinin bile üzerinde bir avantaj yaratacak.
Araba markası Honda 2021 yılında Türkiye üzerinden çekiliyor, bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer