AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
170Cevap
Gayet yüksek ve yeterli. Her gün dışarıda yemek yeniyor eglence mekanları son Model arabalar sonra Türkiye düşmanlıgı sevin ülkenizi
Hala "orada yetiyor mu" diye soranlar var. Size müstehak. Sizi s*kmek mübah. Boynuma kaya parçası bağlayıp Akdeniz'e salın beni.
İsviçrede ki hayat pahalılığı nekadar onu bilmek lazım bence. Ev kiraları ne vergiler ne her ay gelen faturalar ne durumda vs
Ben yaşadım döndüm ve burada bilgi vererek anlattım lanet cehennem yeri. Bulan okusun
Onların ürünler bizimkilerden daha ucuzdur buna rağmen maaşları fazla. Bizde bir 50-60 olmalı ki vatandaş aç kalmasın.
İsviçre’de gelirler oldukça yüksek ama hayat pahalı o yüzden Konstanz gibi Alman sınır şehirlerine gelip alışveriş yaparlar.
Bizde asgarî ücret yükselse ne olur adamlar asgari yükselttikce çalışma saati yükseltiyor işi ise daha ağır hale getiriyor resmen kölelik
bizde bir sonraki referandum olsa olsa reis-i cumhurullah (a. s)'nin ölene kadar tahtta kalması için olur başka da olmaz.
asgari ücrete zam yapmasınlar!
en son zam yapıldığında
herşeye yüzde 50 den fazla zama yaptılar
ne anladık? daha çok eksiye girdik!
Bizde de şu yoksulluk sınırı dedikleri 7765TL den az olmaması lazım. ama nerde...
Oldu kardeşim ben 4 yıl okuyup 7bin lira alacağım. Millet okumadan ortaokul lise mezunu alsın 7K para
@LLVXD :D :D şaka mısın :D taban ücret o. sen o zaman daha fazla alırsın haliyle. 4 yıl böyle okuduysan ya da okuyacaksan eyvallah kardeşim :D
Dayı dediğini anladım asgari 7K olursa sen atıyorum 12K alırsın diyorsun da mümkün değil günümüzde böyle bir şey
@LLVXD o kadar aşırı para alan insanlar biliyorum tanıyorum ki. Gelir dengelemesi ve gelire göre vergilendirme sistemi yapsalar her şey mümkün emin ol.
Hayırlısı dayı
@LLVXD eyvallah kardeşim.
İsviçre’de sıfır araçlar çok ucuz ama halk bisiklete biniyor para kazanmakla olmuyor
İsviçrenin Nüfusü ile bizim Nufüsumuz ayni olmadiğı için 3 bin
Bizde asgari artsa nolur ürünlere de aynı oramda zamn geliyor
4000 bile hayal bizim ülke için, 33000 den bahsetmek imkansız...
Hayatgercek yaptın iş ne hanım efendi
@rızıo yorumun benimle ilgisi ne beyefendi?
Hayatgercek memursan 4-5 bin tl rahat alırısın onu demek istedım mesleğin ne evlısen kocan bakar sıkıntı etme
@rızıo sıkıntı ettiğimden değil, genel ülke gerçekleri bunlar... Yorumlarım kişisel değil her zaman geneldir...
@Hayatgercek benim açıklamayı bul, oku detay orda İsviçre icin
Ben şu an asgari ücret altına bile çalışmaya razıyım.. Soru için teşekkürler...
Eski kız arkadaşım Basel de yaşıyor, hayat gerçekten orada çok pahal. 1,700€ kira veriyordu en son
uydurma bir tarafı öveceğim diye haftalık 500 euroya villada havuzlu evler tutuluyor isviçrede aylık 2000 euro eder ne sacmalıyorsunuz acaba sırf birilerine laf gtimesin diye ne diyeceklerini şaşırmışlar
Boş yapma sen kisin ki benle bu şekilde konuşuyorsun? Sırf birilerine laf gitmesin derken? Yorumun baştan aşağıya saçmalık dolu
O rakamla burayı kıyaslamak yanlış olur..
Peki orada ki giderler ne kadar?
selam dostum birisi oğluna ayda 15k vercekti o adama noldu sen hayal dünyası... demiştin
Bilmiyorum takip ettiğim veya tanıdığım biri değil
Hayal dünyası olduğu kesin.
Soruyu soran kişiyi tanıdım ve benim arkadaşım :D
Trollemiş herkesi
Öyle troll soru çok olduğu için artık takmıyorum da önemsemiyorum da 😉
Bana kalırsa hiç olmamalı Yani para kazanıp da nabıcaz çalşalım sadece
Diğer ülkelerin ekonomileri çok kötü. Ama Türkiye ilerde. Canım Tayyip 😂😂
Ülkemiz şartlarında 4 kişilik bir aileyi geçindirebilmek için en az 6-7 bin lira maaş gerekli olduğunu düşünüyorum. Gün geçtikçe yaşam pahalılığı artıyor, maaşlar da artmalı.
turkiyede doktor maaşindan fazla yani. turkiyede yaşanmaz
Bizdeki devlet memurunun ücretini orada asgari olarak verecekler desenize..
İsviçre de Türk lirası harcamıyorsun oranında ona göre gideri var
Asgari maaş arttıkça ürünlerin fiyatı da artıyor tek değişen rakamlar oluyor gider yine aynı kalıyor
İsviçre ile Türkiye'yinjn nüfusu aynı mi arkadaslar nüfus sayısına göre kıyas yapın
İsviçrenin nüfusu 5 milyon ve ekonomisi çok iyi, bizdede nüfus okadar olsa bizdede bu rakamlar konuşulur, şartlar farklı
Yahu şöyle salak kıyaslamalar yapıp halkı galeyana getirmeyin
kesinlikle
İsviçre için çok az bir rakam kesinlikle, zaten pahalı bir ülke 🤷♀️
Bizim ülkede asgari ucrette olsa olsa 2600 ya da 2700 yaparlar baska yapmazlar
Vay be almanyada yaşamama rağmen kiskandim 😂 onu ben bile kazanamıyorum işim iyi olmasına rağmen vay canına...
Tirkiyede asgari ücret 3 bin olunca biz 65 yaşında oluruz 😂
Bu demek oluyor ki sevgili adayım ve seveceğim kadın İsviçreli olucak 😂
Günümüz şartlarında reel ve net 4.400₺ bandında bir maaş olmalıdır.
Bizde hep bana zihniyeti olduğu surece köleliğe devam
Valla bebeğim bir yirmi bin yapsalar yeter aslında.
Ulan keşke İsviçreli olaydım be biz surunuyoz burda
Onlardan cok yuksek olursa kiskancliktan catlar nazarlari dokunur. 35.000 olsa yeter😂😂😂😂
Olursa öyle birşey direk İsviçre'deyim.. :D
3.500 ün altında olmamalı. Dolara, zamlara bakarsak.
3-4 bin olsun da millet mesai ile beraber bir rahat yüzü görsün.
5000 TL olmalı o da minimum, yeni rejimle zor görünüyor ama. Diğer Ülker de insan değeri var.
Bazen isviçredeki bir temizlik işçisi olmak istiyor insan..
Bizim asgari ücretlilerin bundan haberi bile yoktur
kişi başına düşen milli gelirimiz artsa , alım gücü yükselse 1dolar =4tl olsa yeter
bu ülkede asgari ücreti 5bin yapsalar 7liraya ekmek satarlar
Orayı bilmem ama biz almanyadayken 3 bin Euro alıyorduk ve karpuzu markette 4 te. 1 ne anca para yetiyordu domatesi sayıyla aliyorduk
Bizde asgari ücret beş bin olsa nolcak?
Esnaf herşeye zam yapicak. Üretici zam yapar hicbirsey degismez
Asgari ücret 500 tl ye kadar düşse,
Su 10 kuruş olsa,
Ekmek 25 kuruş olsa,
Benzin 3 lira olsa,
Sigara 7,5 lira olsa
Tofaşlar 3.500 lira olsa,
Beylikdüzü'nde 1+1 daire 15.000 lira olsa nasıl olurdu?
@Öpsünseniamcan 2009 yılında böyleydi zaten tofaş 3500 olsa diyorsun adam kıcı kırık şahine 35 binlira istiyor
beylik düzünü falan bilmem faizler düştü evler cıktı cıkaran kim devlet mi? hayır fırsatcı ev sahipleri emlakcılar.
Şimdi Beylikdüzü'nde 80.000 e 1+1 ev bile bulamadım harbiden enflasyondan hızlı arttı fiyatlar bazı yerlerde.
@Öpsünseniamcan oraları bilmem 80 bin diyorsun ama asgari ücret 500 tl değl
10000tl olmalı en az. adamlar aylık 33000tl alıyormuş.
İsviçre kara para aklamada birinci banka hesabı açarken fazla soru sormuyorlar sende paranı çekebilsen ülkene öyle olursun he birde saatleri iyi başka da bir numarası yok ülkenin
Bizde asgari ücret 4100 lira olsa ekmek de 10 liraya çıkardı :o
bizde asgari ücreti yükseltince ne oluyor fark ettiniz mi? her şeye zam geliyor, asgari ücretli de dahil herkesin alım gücü düşüyor. asgari ücret 10 bin olsa ne olacak, açlık sınırı da 10 binin üstüne çıkar çok geçmeden.
Simdi isviçre cok zengin bir ulke insanlari da cok zengin o ulkeye bu asgari ucret tam ideal ama bizim ulkemzide asgari ucreti ne kadar cok yuksek yaparsan bir cok esnaf bir cok zanaatkar isci cikaracak
Vay arkadaş ya Vay arkadaş Ben İsviçre vatandaşı olmak istiyorum Ne yapabilirim
Bu ülkede asgari ücreti sekiz bine de çıkarsalar, arkasından gelecek zamlarla aldığınız maaş elinizden uçup gidecektir. O yüzden çenemizi yormaya devam edelim.
İnsanların sosyal hayatı olmalı işten eve evden işe mutant gibi yaşamamalı sadece asgari ücret değil çalışma süreside iyileştirilmeli asgari ücrette 4 ve ya 5 bin tl olmalı
En kötü bir meslek bile 2bin tlyi hak etmiyor. En az 4bin çünkü telefon tablet internet yiyecek giyecek artık çok pahalı. 2 çocuklu 4 kişilik bir aileye en az 4 5 bin TL para girmeli bence
Bizimkilere zam yapmasinlar hatta dusursunler hakediyolar
Bizimkiler ekonomimiz çok iyi diye milleti kekleyip asgariyi 1.500'e çekerler 😂
en az 4bin olmalı
O zaman neye çalışıyoruz herkes Klasik 4-5bin alcaksa hepimiz ortaokuldan sonra asgari ücretle işe başlayalım meslek sahibi olan da 4 alıyor
@Heyasorumvar Bu nasil zihniyet universite mezunlari egolarini tatmin etsin diye asgari ucretle calisanlar ac mi kalsin?
@Ali34Xqw 4-5 yılımızı veriyoruz herkesim maaşı eşit olacaksa 4-5 yil maaşsız kalıp okumak yerine herkes çalışır
Mezuniyetten sonra da bir şey değişmeyecek sonuçta
Madem bir şey değişmiyor gelir için de bir faydası Y. O. K. meslek üni falan hikaye o zaman zaman kaybetmeden herkes iş hayatına girsin neden okuyor 😂
@Heyasorumvar bacim sen bu kafayla mezun olsanda biseye yaramaz. Isvicrede Almanyada universiteden mezun olan asgariden yuksek aliyor ama asgari alanlarda ac kalmıyor rahat geciniyor. Burada asgari bir evi gecindirmeye yetmiyor -ki ev kirasi asgarinin yarisi- önemli olan bunu kavraman. Ayrica en dusuk sinif memur disinda kim 4 bin maas aliyor polisler alıyor 6 7 fizyoterapistler 5 6 aliyor doktor zateb 15 30 aliyor asgari 4 olunca nasil esitlik oluyormus
Marketteki fiyata göre , orurdugun evinin kirasina göre , kılık kiyafitene , vs yani ne kadar olursa olsun bu gelir giderlerin fiyatı maaş artrigi vakit direkt bunlarda artacaktır... olsada olmasada zamaninda 800 tl alinan maasla 2200 ile alinan maas arasinda hicbir fark yok yani hesaplama yapmaktan vazcayin 😂
@Kâl-Ell üniversite mezunu tanıdığın yok mu hangi mezun 3-4binden yukarı çalışabiliyor sadece belli ve küçük bir meslek grubu vardır okuduktan sonra lise mezunlarından gözle görülebilir Farklı maaş alan
Ben Türkiye’de yaşadığım için Türkiye’yle ilgili örnekler veriyorum
Asgari ücret 4bin olsa bile sanki diğer kişilere zam mı gelicek😂 herkes okumayı bırakır çünkü okuyunca da alacağı o
@Uzgunbirkurba tamam iste sorunun kagnagi asgarinin kac oldugu ya da digerleriyle esit maas alip almamasi degil. Asgarinin bir evi gecindirip gecindirmemesi. Almanyada asgari alan bir insan gayet rahat yaşıyor isterse her gun kirmizi et yiyebiliyor. Gel bunu burda asgari alan birisine yap de yapabilir mi?
Paramiz değersiz 23 yaşındayım 23 yildir zamdan baska bir sey görmedim asgari 5 olsun ekmek tanesi 5 tl olur
@Kâl-Ell yahu yüksek lisans yapıp uzman olan psikolog 3.700 liraya çalışıyor 😂😂 ülkenin kimseye verecek parası yok demek ki
@Heyasorumvar bacim senin ulkendeli maaslardan haberin yok sanirim jkkk benim etrafim universite mezunu kaynıyor 5 den asagi alan yok
@Kâl-Ell yüksek lisans mezunu tecrübeli kişi 3.700lira alıyor diyorum senin çevrenle benimki aynı değil
@Heyasorumvar o psikologun enayiligi kardesim ayrica 3.700u mu kucumsuyorsun 2 yil sonra 6 alir o
@Kâl-Ell başka bir yerde iş bulamadı ne enayiliği? İş yok bulunduğu yerde 5 sene içerisinde zamlarla geldiği nokta bu para
@Heyasorumvar benimde yuksek lisans yapip bizim okulan gelen hocam ilk yilinda 5 maas aliyordu
@Heyasorumvar 4 yil universite arti 2 yıl yüksek lisans yapip 3.700 almak yerine sadece 2 yil polislige girse 6 dan baslardi maaşı. Sen asgariden dert yaniyorsun bende 2 yilcik polislik okuyanlarin 6bin den baslamasina dert yaniyorum
ya Allah askina Mesela ogretmen maasi 5bin se simdi asgari ucret 4bin olursa ogretmen maasi ozaman 8bin olur gene fazla alirsin merak etme
@Kâl-Ell helal olsun sende Hz yusuf sabri var
@Evrim_20 kes
@Heyasorumvar merak etme senle muhattab olmaya hic niyetim yok.. begefendi kadar sabirli degilim😄
@Heyasorumvar ona göre diğer maaşlarda artacak
@Evrim_20 sabırla ne alakası var Türkiye’deki bir gerçeği yazdım dramatikleştirme
@Heyasorumvar herkes insanca yaşamalı. Bunu eğitim alıyor o daha yüksek maaş alacak diye bir şeyle bağdaştırma bu çok çok saçma. Bir marangoz o ünvanı alabilmek için üniversiteye mi gidiyor? Hayır. Adam liseden sonra üniversite okumak istemiyor veya ortaokuldan sonra kendini sadece bu mesleğe adıyor. 60 70 yaşını aşmış çok tecrübeli işinin ehli insanlar var senin bahsettiğin gibi 4 5 yıl okumadan eline baba mesleğini almış. Ve o insanlar da üniversite okuyanlar kadar hatta bence daha yüksek olmalı. Doktorluk kadar çok önemli bir meslek bu. Bunu kıytırık ülkemizde 4 5 yıl okumakla kıyaslama bu insanlar bir ömür veriyor.
Kısacası en az 4 bin olmalı kesinlikle çok haklısın. Nüfusun çoğalması ucuz işçiliğin artması demek o yüzden bilinçli insanlar artık çocuk bile yapmıyor..
@Birgariptıpçıadayı gerçekten çok haklısın. bence yukarıdaki insan kapitalist sistemin kölesi olmuş bir insan ayrıca çokça egoist. işte bazı insanlar için okusa da okumasa da bir şey değişmiyor. seninle aynı maaşı alsa ne olacak yani? herkesin refah içerisinde yaşamasının sana ne gibi bir zararı olabilir ki? her mesleğin bir kutsallığı var. ve o asgari ücretle çalışanların bir çoğu emekçi senin yaptığın meslekten fazla emek harcıyorlar, işlerinin yükü daha ağır. bu küçümseme niye
@Heyasorumvar normalde başkasının yorumuna salça olmayı sevmem de asgari ücret 4 bin olunca üniversite mezunlarının maaşı yerinde saymaz küçük bir not düşeyim dedim.
@34Constantine Zaten şu an bile arada çok fark olduğunu düşünmüyorum gördüğüm kadarıyla tam zamanlı çalışanlar 3000-4000 hep
:))
@Heyasorumvar tam zamanli kac defa calistin bilmiyorum ama 12 saat diye adamı ise alip 13 14 saat calistiran yerlerin sayisi %85 civarinda. Memur sinifi gibi 8 saate 4-7 arasi almaya benzemiyor
@Kâl-Ell ne alakası var dediğimin çalışma saatleri uzun diye fazla maaş mı veriyorlar genelde üniversite mezunuymuş değilmiş fark etmiyor maaşlar birbirine yakın diyorum
Polisler devlete atanan öğretmenler falan için demiyorum devlete atanamayan herkes ki atandığında bile özelden daha düşük maaş aldığın meslek grupları var
@Heyasorumvar ablacim asgari 4 olsun sen 6 al olmaz mi bizim derdimiz herkesin maasi birbirine yakin olsun degil, herkes insan gibi rahat yasayabilsin refah olsun refah. Kitlik olmasin istiyoruz ama anlatamıyoruz sanirim
@Kâl-Ell ya yukarda mi baska yerde mi ne biri yazmış maaşa zam gelse satın aldıklarına on kat gelecek ülkede refah o yüzden neyse
@Heyasorumvar onu da ben yazmıştım. Gerçek o çünkü burası Türkiye. Kaşıkla verilir kepçeyle alınır. Üniversite mezunu ile asgari ücretli arasında makas dar diye yakiniyorsun ama şöyle de bir gerçek var. Mühendislik vs olmadığı takdirde üniversite mezunlarının çoğu aşırı vasıfsız. Normal lise mezunu bile verdiği katkıyı verebiliyor üstelik mesela işletme mezunu birinin üniversite için harcadığı 4 yılı iş tecrübesine veren biri daha cazip gelebiliyor
Ben İngiltere'de ayda 2500 sterline çalışıyorum. Buranın dilencisi türkiyenin doktoruyla eşit para alıyor.
Buranın dilencisi de doktorla eşit para alıyor.
Tanıdık birisi Londra'da 4.500 sterlin maaş alıyor ama zor geçiniyor Allah kolaylık versin.
@Öpsünseniamcan hahahaha kesin tanıdıktır :D ingiltirede tanıdığım var 2500 sterlin kazanıyor kaldığı kiralık ev manzaralı altında son model suv tarzı araba var o da londra 'da yasıyor acaba kim zor geciniyor malum tarafa laf götürmemek için iyi uydurmuşsun helal olsun 4500 sterline londra da krallar gibi yaşarsın yalan atmak bu kadar basit sizin için
@taylorgirlxd Arkadaş bana öyle dedi.
@taylorgirlxd Altında Türkiye'de 600.000 liraya satılan araba var ben de şaşırdım bu duruma.
@taylorgirlxd Bilmeden konuşma pls!
@taylorgirlxd Ev kirası 2.000 sterlin tanıdığımın
@Öpsünseniamcan benim kaldığım yer londra'da 1000 sterlin ve oldukça büyük ve lüks. Geriye 1500 sterlin kalıyor ononlada çok rahat yaşıyorum.
Maaşlar artınca temel ihtiyaçlara zam gelmeyecekse 5 bin lirayla rahatça geçinilebilir ama gelin görün ki bizde 200 lira zam yapılsa devamlı tükettiğimiz şeylere 2 katı zam geliyor.
Gönül çok ister ama ülkemizin ekonomik durumu buna maalesef müsait değil. Gönül bir isviçre , isveç ya da norveç olalım ister ama realiteler buna izin vermiyor. Acı da olsa.