Bildiğiniz üzere Türkiye şartlarında muz diğer meyvelere göre daha pahalı bir besin. Gümrük vergisinin sıfırlanması (dolar kuru ortada) ve artan muz üretimi ile sizce evinize giren kilogram bazında artış sağlayacak midir? Muz Seram♥️
Muz sizin için lüks mu yoksa olmazsa olmaz bir meyve mi?
Ben çok seviyorum itiraf etmem gerekiyor ki eskiden ülkenin birçok bölgesinde lüKS sayılırdı ama şimdi normale döndü gibi. Merak ettiğim şey gümrük vergisinin sıfırlanması ihracatı artırıp yerli üreticiye fayda mı sağlar yoksa ithal muzun ülkemize girişini artırıp yerli üreticiye zarar mı verir?
Dolar bu sekilde seyrederse gümrük vergisinin sıfırlanması bir ise yaramayacak. Muz ihracatını kolaylaştırırlarsa muz aynı şekilde seyreder. Şu da var muzda girdi maliyetleri yüksek. Sera kurulumu işçilik ve kullanılan iyi tarım ürünleri de dolar bazlı olduğu icin fiyat oynamaları cok zor
Yani kabız yapabiliyor ama çok faydalı mutluluk hormonu, refleksleri güçlendiriyor, kalbe faydalı tansiyon, nabzı dengeliyor vs kabız etmesi çözülür yanında bir şey yeme içmeyle yoksa hergün yarım kilo muz ye bir şey olmaz.
Ithal tamamen dolar endeksli. Eee ithal edilen ürünün yerlisi de pahalı. Kullanılan gübreler ve kurulum işçilik fazla olduğu icin haliyle daha pahalı oluyor