
Çoğu kadının yaşam kalitesini olumsuz yönde etkileyen adet sancısı doğum yaptıktan sonra geçer mi?
#KızGibi
#Meczup

Doğumdan Sonra Adet Sancısı Neden Olur?
Doğumdan sonra adet çok şiddetli ve ağrılı geçebilir. Bunun sebebi çok uzun bir süre adet görülmeyişidir. Doğumdan sonraki ilk adet döneminde, hamilelik döneminde oluşan mukus, kan ve doku vücuttan atılacaktır. Bundan dolayı, pette yoğun kanama ve pıhtılar görülebilir. Yoğun ağrı ve kıvranmalar sizi günlük işlerden alıkoyabilir. Şiddetli adetlerin bir diğer sebebi ise hormon seviyesindeki değişikliklerdir. Gebelik boyunca çok yüksek seviyede bulunan progesteron ve östrojen oranı doğumdan sonra birden düşer. Bu düşüş ağrılı ve yoğun kanamalara sebep olur. Ama bu yoğunluk zamanla azalıp vücudun alışık olduğu normal adet şekline dönecektir.
Bazı kadınlarda gebelik ve emzirme sırasında değişen hormonlar nedeniyle, adet sancıları gebelikten hemen sonraki dönemde azalma gösterebilir. Doğum yapma sayısı arttıkça ağrıların azalma olasılığı da artar. Ancak çikolata kistine bağlı adet ağrıları olan kadınlarda bir süre sonra sancılar yine eski düzeyine çıkabilir.
kadindan kadina degisir bence...
benimde coooook siddetli agrilarim var evlendim dogum kontrolhapi kullanmaya basladim ve agrilaim hafifledi..
büyüklerd ehep dogumdan sonra tamamen kurtulursun diyor
Eğer yumurtalıklarda kist yok ise çoğu kadın bu dertten kurtuluyor.. Ancak her zmaan dediğimiz gibi kadınların kendilerine yaptıkları bakımla eş değer..
Rica ederim.
Ne bilim ben. 🤔 Sadece kızlara özel yapsaydın keşke.
Nefret ediyorum adet sancısından her ay en az 4 günüm acayip agrasif geçiyor. Doğumdan sonra geçer mi bilmiyorum herkesin geçmezmiş ama sancılı bir adet döngüsü yumurtlamanın tam olduğu anlamına geliyor bunu biliyorum.
Aslında kadının bünyesine göre rahim ağzı doğumdan sonra genişlediğini için normalden biraz daha rahat olduğunu duymuştum ama tabii ki değişebiliyor kadından kadına. ..
Biliyorum
Ayyyh o çok kötü hani hamileyken adet olmuyosun ya bebek doğduktan sonra 1 ay süreyle oluyo yani ben öyle biliyorum
Geçmiyor iki kere doğum yaptim normal doğum ama geçmiyor.😔
Bu genetik bir durum maalesef.
Ağrısız gecirenlere gipta ederim ben de.
Maalesef bende de ağrı oluyor oldukça ama yapacak birşey yok. Doğanın gereği.
Bu kişiden kişiye değişiyor diye biliyorum, bazen daha da artabiliyormuş çünkü
Geçiyorr deniliyor çünkü rahim ağzı genişliyormuş ama ağrının onunla ilgili olmadığını biliyorum
Miyomlar ağrı yapıyor doğurunca onlar geçiyor diye duymuştum
Öyle diyorlar herhangi bir bilgim yok. Cinsel ilişkiye girme durumu da sanırım azaltıyormuş.
Çoğu kadında geçiyor %70_80 bazılarında geçmiyor%30_20 gbi
benim gecti tamamen cok ilgnc ama kadina gore degsr bu tabi
Adet sancıları hafifliyor tabi ve düzene giriyormuş
Ben de geçme söz konusu değil 🙄 hatta daha çok ağrıyor artık
Boşandım
Eskisi gbi cok sanci olmuyor geciyor sadece cok az bir sanci oluyor
Benimki geçmedi😏😏😏. Ama çok sık olmuyor. Ara sıra oluyor ama çok kötü oluyor. Yataktan kalkamıyorum
tamamen agrı olmaz denılmez ama dogumdan oncekı ne oranla agrı duser
Geçiyor tabi sezeryansa ağrı beline vuruyor normalse geçiyor
Evlenince okutulan bir dua varmış onu okurtursan imam nikahında geçermiş Babaanem hep bana bunu der babanemden seçmelerle sizlerleyim 😂
Tamamen geçti diyeni duymadım
İnşallah geçiyordur, umudum o yönde
Evet geçiyor diye biliyorum
Geçmediğini hatta artabileceğini duydum
Vücut yapısına göre değişyor
Daha da azaldığı söyleniyor.
Geçmiyor canım alakası yok
Geçer diyorlar. Tam bilgi sahibi değilim.
Sanmıyorum ama insandan insana değişebilir.
Gecmiyomuş glba yalan menopozda geciyo sadece
Bende hep merak etmişimdir
Geçmiyor malesef geçmedi bendee
adet sancılarınız varsa adet öncesi kullanacağın ilaçlarla birlikte bunu hafifletebilirsin
Geçiyor diye duymuştum
burdakinler ne bilsinki bunların hepsi bebe
Dayı yanlış gelmişsin sen 😂
Zaten doğumdan sonra 1 yila yakin âdet görülmüyor.
Onu nerden çıkardın 😄😄
inşallah, Allah yardımcın olsun..
Geciyor diye duymustum
Geçer deniyor ama bilmiyorum
Geçseydi kizlar şimdiye dogum yapardi😂
Omur boyu çekersin
Geçer
Gecmez niye gexsin
yooğ yoğğ
Hücreler yenileniyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar