Merhabaa 🌸
Biliyoruz ki 'regl' ve 'adet olma' kavramları bazı insanlarca söylenmesi ayıp olarak karşılanabiliyor.
Regl olduğunuzu rahatlıkla söyleyebiliyor musunuz?

Merhabaa 🌸
Biliyoruz ki 'regl' ve 'adet olma' kavramları bazı insanlarca söylenmesi ayıp olarak karşılanabiliyor.
Regl olduğunuzu rahatlıkla söyleyebiliyor musunuz?

Karşı cinsten bir arkadaşıma hassas bir dönemdeyim, karnım ağrıyor, çok çabuk sinirleniyorum gibi şeyler söyledim anlaması için Herkes bazen zor zamanlardan geçer hayırlısıyla atlatırsın inşallah Allahın izniyle dedi😂😂
Ahahha 😅
bence çekinilmemeli
ama bazı insanlar bu tür sözleri duyduğunda karşı tarafı söylediğine pişman ettiriyor ve utandırıyor
bu yüzden insanlar dertlerini sıkıntılarını paylaşamıyorlar
bu tür insanların yanında bir şey söylememek en mantıklısı
kişiyi ciddiye alan ve gerçekten dinleyen birine açılmak lazımdır
Konusu açılırsa veya denk gelirse söylemekten çekinmiyorum ama nasıl ki vücudumda olan biten her şeyi herkese anlatmiyorsam bunu da anlatmak için meraklı davranmıyorum
Doğal bir durum gerektiğinde söylenmeli fakt resmi ortamlarda zorda kalmadıkça söylemeyi tercih etmezdim
Söylerim. Bu benim her ay düzenli olarak, yaşadığım bir durum. Bu ayıp kavramı dışına çıkılmalı benim gözümde. Çok normal şeyler bunlar..
Ama hala normal göremeyen kesim var maalesef.
Maalesef. İnan diyecek bir şeyim yok. İsteyen istediği gibi düşünebilir..
Kimse sormaz. Bazen bu sinirin sebebi o mu diye ima yapanlar oluyor tıkıyorum lafı ağzına. Çok üstüne vazife 🤷♀️
Yani sadece o sebepten sinirli olabilirmişiz başka bir sebebimiz olamazmış gibi söyleyince bende çok kızıyorum.
Çekinmekten ziyade söylememeyi tercih ediyorum. Regl tribinde olduğumu düşünmemeleri için 🤔
Elbette sürekli ben reglim ben reglim denmez anlamsız olur. Ama regl olduğunu gizlemekte bir o kadar anlamsız sorulduğu halde.
Utanılacak bir durum tabi ki değil. Fakat regl olduğumu söylemem söylemem gerekiyorsa da çekinmem söylerken sıkıntı çekmem. Normal bir durumun neyinden utanacağım ancak herkese de söyleme taraftarı değilim
Neden çekinilecek bir durum mu? Regl olmak ayıplanacak gizlenecek bir durum değil aksine bir kadının sağlıklı olduğunu gösteren bir durum. Sadece gereksiz yere söylenip abartılmasını hoş bulmuyorum
Genel olarak söylemeyi tercih etmiyorum yani öyle bir durum olmuyor ki söyleyeyim. Ama evde ağrım varsa vs. söylerim ki bana işle ya da negatif meselelerle gelmesinler.
Doğanın kanunu neyden çekinelim abi ya yeter kadınlardan ne istiyorlar anlamıyorum
Hep kadınlar utansın çekinsin sesini çıkarmasın her ay oluyoruz düzenli işte tabi bunu kimsenin gözüne sokmayada gerek yok tabi ama kızlar merak etmeyin erkekler bizden daha çok bilgililer bu konu hakkında onlar çekinsin bence
Çekinmeyi tercih ediyorum ben bunların bağıra bağıra söylenmesini etik bulmuyorum
Normal olan ayıplaştırılmamalı. Bazen söylenilmesi gerekiyor ki. Hassasiyete biraz saygı duyulsun.
Çok dile getirmemeyi tercih ediyorum. Gerekirse arkadaşlara, kızlara söylerim ama erkeklere çok iyi hissetmiyorum vs diyip geçiştiriyorum.
Hayır hiç çekinmem. Erkeklerin eli hep pipisinde gezdiği ve normal karşılandığı bu toplumda biz de bir şeyler için artık çekinmemeliyiz.
Pek degil eskiden bir cekingendim ama simdi gayette normal geliyor... ayip veya gunah degil sonucta...
Tam olarak kimden çekinmem gerekiyor bilmiyorum ama gayet rahatım ben.
Evet söylerim neden utanacam allahtan gelen bir şey elimizde olmadan kanıyoruz
Neden söyleyeyim bu benim. Özelim birileri neden bilsin
Evet ya çekiniyorum iyle bi çok kişi gibi rahat edemiyorum
tabiki de, sonuçta normal, naturel bir şey, çekinecek bir durum oldugunu düşünmüyorum.
Yo çekinmiyorum, çekinilmemesi lazım ! Sanki ayıp bir şey sinir oluyorum ayıpmış gibi lanse edenlere ! Ped saklamaya çalışmak falan… alo biz kadınız ve bu doğal bir şey ! Kadını da erkeği de biliyor bunu niye saklıyoruz !
gerekirse söylerim çekinilecek bir durum olmamalı
Biraz, kisiye gore degisir.
Söyleme gereği duymuyorum. Gerekirse de çekinmem.
Hayır gayet doğal bi durum
Söylenebilecek kesim var söylenemeyecek kesim var
Hayır maalesef
Evet*
Yok anju acıp ilan veriyom ben kanadım diye
Yooo ne var bunda
Anneme soyluyorum
Evet çekiniyorum
Hayır
Hiç çekinmem.
Bence çekinilmemesi gereken bir konu
Bunu durup dururken söylemek garip kaçar ❗️ Ne bilim keyifsiz olunabilir, plajda olunabilir ya da cinsellik istenir söylenir ancak hiçbir şey yokken ben reglim demek garip🙂
Çekinilecek bir durum değil ama bazıları gibi de abartıp herkesin gözüne sokmaya gerek yok diye düşünüyorum. Arkadaşım gayet doğal bir şekilde söylüyor knk adetim başladı üç gün işlerin çoğu sende diye, tamam bana pasla diyorum gayet normal
Ata erkil geleneğim de yetişip geldiğimiz için ayıp sayılıyor görünüyor tabiki normal da ilkaki fark edilmek için gözümüze sokmanın manası yoktur
Kız kardeşim olsun sevgilim olsun asla çekinmezlerdi öyle bir insan değilim halden anlarız yani sevgiliyi sevgiye boğabiliriz o dönemde :)
Bir erkek dayak yediğinde bununla ilgili nasıl susuyor konuşmuyorsa kadın da adetliyken bunu sağır sultana kadar dillendirmemelidir. İki olay da illa ki biyerde yaşanması kaçınılmazdır.
Ama iki şey aynı değil kıyas etmeniz yersiz.
İkisi aynı şey değil
Siz yanlış anladınız olayı toplumsal ahlak ve cinsiyet meselesi olarak değerlendirmedim. İki olay da istenilen şeyler keyifli şeyler değil. Bence bir insanı farklı yapan anı konuşulmalı yardıma muhtaç birisi gibi görünmemeli. Yani birey olarak bakıyorum.
Örneğin istenmeyen birisi o olayı ya da durumu aleyhinize kullanabilir. Bu durumdan faydalanarak.
Erkek arkadaşa söylenilmez çünkü
Çünkü erkeğin şeyi kalkar😂
Valla kızlar. Regl olduğunuz zaman söyleyin. Bizde kibarlaşıp alttan alalım 😉
Anlayan biliyor zaten.
Ses tonu ve mimikler çoğu kez duygu /hissi belli eder. İnsanların değişmeyen tek şeyi.
Tabi bunu görebiliyor olmanız şartı söz konusu.
Söyleyebilmeli, kız arkadaşlarım bana söyler genelde. Söylemeseler de ojelerinden anlıyorum :d
Bu konu kadınlar için ayiplanacak cekinikecek utanılacak bir durum olmamakla birlikte;
Regl oldu diye yayın yapacak kadar rahat olunmasi ve bu durumu istismar etmesini saçma buluyorum.
Sen söyle hiç çekinme utanma fanların hayranların seni anlayışla karşılayacaktır.
Bilgim yok ama söylenmeli
Olmadığım için sıkıntı yok😅😅
Niye ayıp olsun ki? Bu çok doğal bişey.
Evet çekiniyorum
Bizim ülkede baskıdan dolayı çekinirler
hayır
Evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?