

İskoçya'da kadın hijyen pedlerinin ve tamponların ücretsiz olarak sunulmasını sağlayan yasa yürürlüğe girdi. Ülkede artık kadınlar ped ve tamponlara ücretsiz ulaşabilecek. Türkiye'de de benzer uygulama görmek ister misiniz?


İskoçya'da kadın hijyen pedlerinin ve tamponların ücretsiz olarak sunulmasını sağlayan yasa yürürlüğe girdi. Ülkede artık kadınlar ped ve tamponlara ücretsiz ulaşabilecek. Türkiye'de de benzer uygulama görmek ister misiniz?
Şimdi bu bir ihtiyaç. Ama yemek de ihtiyaç. Bizim halkımız bunu ister. Madem ihtiyaç olduğu için bedava yemek neden bedava değil der. Ama en azından bu ürünlerin öğrenci genç kızların bile alabileceği kadar ucuz olmalı diyorum. Harçlıklarından birikim yapmadan rahatça alabilmeliler
Bende böyle düşünüyordum, sorusunu bile soracaktım, ama daha İskoçya dan haberim yokken soracaktım. Şimdi çalışmayan anne babanin eline bakan kızlara Orkid falan bence ücretsiz verilmeli. Bu bir ihtiyaç calismayan kadınlar ne yapsın. Pahalı bide bunlar. Evlensem eşime orkit parası dayanmiycak 😆😆😄😅
Elbette olmalı bu kadınların yaşadığı erkeklerin zerre acısını bile çekmediği ve kadınlara anlayış göstermediği elzem bir durum. Çoğu erkek gram anlamaz kadınların yaşadıklarından.
ulkede cok pis insan var su durumda bile sokaklarda gorebildigime gore ucretsiz dagitilsa maruz kalacagimiz manzarayi hayal bile edemiyorum ucretsiz dagitilmasin ama fiyatlar kesinlikle dusurulmeli
ülkemizde asla ama asla gerçekleşmeyecek aktivite, bazı lüks cafelerde falan tuvaletlerde ped oluyor da genel olarak burada yapılamaz, daha ülkenin en genel ihtiyaçları karşılanamazken buna asla uğraşmaz devlet
Bizim ülkemizde de aşırı pahalı işte sürekli zam yapılıyor. Ücretsiz olmasa bile cidden fiyatlar daha düşük olmalı. Keyfimizden almıyoruz herhalde.
Asla. Bizde bir şey ücretsiz olunca kıtlıktaymışçasına saldırırlar. Stok yaparlar ve yurtdışına satmaya kalkarlar. İnsanımızın aklı hep fitne fesatlığa çalışıyor.
Ne kadar boş. Hasta bezleri de ücretsiz olsun o zaman, diş fırçaları da
Hasta bezleri zaten eczaneden ücretsiz veriliyor
ücretsiz diye bir şey yok halktan alınan vergiler yine az vergi olsun gereksiz hizmetler olmasın ben kendim de alırım, keşke kadınlar bu bilince sahip olsaydı boş şovlara inanıyorlar
Tabii ki isterdim. Hiç olmazsa ped üzerinden alınan vergiler kaldırılsın istiyorum. Özellikle biz öğrencilere bütçemiz açısından yarar sağlar. Ped fiyatları yüksek ve biz her ay almak zorundayız.
Ücretsizi bırak, biraz uygun olsa yine bir şey demeyeceğim ama bu fiyatlar nedir arkadaşım? Ped & tampon takmak bile bir lükslük oldu.
bence de ücretsiz olmalı. regl olmak kadının doğasında var ama türkiye gibi fakir ülkelerde bazı kesimler için ped almak bile lüks.
Olmalı kesinlikle. Herkes aynı imkanlara sahip değil. Ulaşamayan bir sürü kadın vardır eminim. Ayrıca bu keyfi bir durum da değil, ihtiyaç.
ülkemizde pedler bedava olsaydı menopozdaki kadınlar yeniden regl olmaya, erkekler cinsiyet değiştirmeye başlardı wtf?
zaten ücretsiz olmalı olmaması benim tuhafıma gidiyor
Bizde olsa alıp başkasına satan mı dersin, stok yapan mı çeyizine koyan mı olmasın daha iyi
Bedava bi şey yok gene biz ödicez ama bu sefer sadece kendimizinkini değil başkalarınınkini de
Medeni ülke örneği. bize en az 100 yıl sonra ulaşır bu anlayış
Keşke ücretsiz olsa. 1 ayda harcanan paranın haddi hesabı yok
ücretsiz olmasa bile ped ve tampon ürünlerinden alınan KDV kaldırılmalı
Burada suya bile zam geldi. 50 kr olan su 3 tl olmuş
Bende öğrenci kardeşlerime ücretsiz olsun isterdim
Türkiye'de önce bebek bezleri ücretsiz olmalı pedler değil
Bizim ülkemizde ücretsiz ne olursa olsun bir günde herkes 10 taneden fazlasını alır.
Olmali ozellikle ogrencilere bedava olmali.
Bizimkiler rafları talan eder ped fabrikaları kepenk indirir
Ülke krize girer fiyatlar artar stokçular çoğalır
Kesinlikle o yüzden paralı olması daha iyi hem üretim az hem dış borçlar var düşünemiyorum yani
Ped yerine adet kabı dağıtılabilir ama ondan kriz çıkmaz
Hiç kullanmadım öyle bir şey ped daha iyi sanki birde bu İskoç kadınlar çok şanslı yaa biz sıradan marka bir pedi 40 liradan aşağı alamıyoruz bunlar en kalitesini bedavaya alcak adalet mi bu
Demek ki adaletmiş kabın pedden farkı yok ki
Bakireler için uygun değil
Aynen onlar kullanamaz tek
en azından öğrencilere ücretsiz olsun
İyi güzel de bunun giderlerini kim karşılıyor. Ben memnun olurdum ama başka bir yerden patlak vermezse tabii. Bir de israfı nasıl engelleyecekler?
Bu ülke nefes almaya dahi vergi koyacak potalsiyelde. Bedava vereceği tek şey doğu ve guney kapiların süzgeçliğinde geçiş hakkı olur herhalde.
Bu ülkede henüz tabuları aşmış durumda değiliz maalesef ama İzmir belediyesi bu imkanı sağlıyor diye biliyorum
Cılkını çıkarırlar. Etrafta pis pis çöpler keşke Doğada çözünebilen pedleri ücretsiz verseler.
İskocyanin toplam nufusu 6 milyon bi zahmet dagitsin bizde bu durum imkansiz ötesi
Zorunlu kişisel ihtiyaç, herkese ücretsiz olmamalı yinede
Evet ücretsiz olmalı
Böyle bir şov yapılmak isteniyorsa yapılsın tabii, sonuçta kime ne zararı var?
Ama eğer böyle bir şov, kadınların doğal ihtiyaçlarından dolayı geliyorsa,
Ve devlet de bu doğal ihtiyacın mantıken kendi sorumluluğunda olmasını istiyeyecek kadar inceyse,
Lütfen tuvalet kağıtları da ücretsiz olsun, elimizde değil bazı şeyler.
Mesela traş bıçakları da olmalı erkekler için.
Yani sakalsız erkek görmek istemediğinizi düşünerek. 🎅🏼
Saçmalık feministler yakında sırf kadın oldukları için devletlerden çalışmadan maaş verilmesini isteyecekler. Kadın Erkek eşitliği diye başladılar son 42 yıldır adım adım kadın üstünlüğüne çevirdiler işi, bir kocaya değil ama çalışıp vergi veren bütün erkekleri devlet üzerinden sanki hepsi kocasıymış gibi sömürmeye başladılar. Çakma eşitlikçler
Çok haklısın
Sağolasın
Benimle alakali konu olamsada aslinda bu tür ihtiyaclarin ve bebekler içinde gerekli ürünlerin ücretsiz verilmesi gerekir. bu tip paylasimlar ve yardimlarin olmasi herkes için iyi olur. helal olsun bunu yapan ülke ve insanlarina.. ayakta alkışlıyorum
Ulan daha siyah poşetten çıkarıp çikolata gibi kadının eline verip gönderemiyoruz. bir de ücretsiz dağıtıldıgını duysalar embesil yobazlar cıngar cıkartır.
Hiç olacak iş değil ülke nufusunun 40 milyonu kadın ve enaz yarısı kullanıyor. Büyük bir gelir kaynağı. Bizde bedava olması imkansız. Milyar dolarlık bir bütçe
Ücretsiz olmasını doğru bulmuyorum, çünkü kalitesi de düşer.
Bence belirli bir adedi asgarî ücretin binde 1'i kadar olmalı.
Yani en yoksul kişi bile alacak bir rakamda olsun.
Bence olmalı, hatta doğum kontrol hapları da ücretsiz olmalı. Vatandaş olmaktan doğan hak gibi düşünün. Lüks harcama değil ki...
Halbuki belediyeler toplu sünneti bedavaya yapıyordu. Bu da olabilir ama işte ped firmaları var arada.
Ömrümüz bez almakla geçiyor karıya bez çocuğa bez yaşlanınca bez bu ne birde pahalı götümüz bezden kurtulmadan mezara giriyoruz ya
Terbiyesiz
@bRokeHeaRth_____ niye ama bu Bi gercek
Bebeğine de bezi 2 yaşına kadar alacaksın zaten? Nasıl babasın sen eşine çocuğuna bir şeyler almayı kendine çok görüyorsun tabi ki terbiyesizsin. Onlar senin ailen. Bence sen hiç evlenme söylene söylene alırsın bunları
@bRokeHeaRth_____ zerre beyin yok
Kimde*
En çok para kazanılacak iş niye bedava olsun hele bu ülkede 😂😂😂😂allhın poşeti prezervatifi 50 tl civarı be maaliyeti ne onun😂
bunu söylediğimizde çocuktuk. Hala göremedik, kadınlara geri dönüşüm için attığımız şeyler vererek hak kazansın dedik oda olmadı. 2 sokak öteye anlatamadık derdimizi. Burası tüccarların elinde malzeme olmuş bir ülke.
burada bedavaya günahını vermezler, hatta pandemi zamanı marketlerde parayla bile satılmıyordu sokağa çıkma yasaklarında
Oranın insanıyla sen bir değilsin bu türk insanı adam insan degil hic bir sey degmez bu millete
Doğru bir karar, tüm ülkelerde olması gereken bir durum. Mecburi olan her şey ücretsiz olmalı zaten, su, elektrik ped vs…
Bedavacılık bazı durumlar dışında kaldırılmalı
her türlü millete ağır patlıyor.
herkes milletin parasını kafasına göre dağıtıyor zaten bir pad kalmıştı
Yani sadece kadınlar için ped vs değilde erkekler içinde kondom ücretsiz olmalı bence, çok pahalı diye almayanları biliyorum🤷♂️
Keşke yapsalar böyle bir şey. Bize de aylık 4 tane ücretsiz eskort versinler. Erkeklerin ayarları da düzelir.
kendi haklarınızdan feragat
edip erkeklere köle olmak isteyen kadınlar mı bunu söylüyor?
kendi bencilliğinden ülkede yaşananları anlayamacak körsün
İsterim çünkü bazen biz alıyrz o kadar para veriyrz yav
bu ülkede ücretsiz olan bir şey var mı Allah aşkına?
örneğin;
kullandığın suyu bile belediye sana ücretle satıyor yetmiyor atık bedeli altında da para alıyor :)
Hayır olmamalı. O zaman traş bıçağı gibi ürünleri de bedava versinler erkeklere
Tuvalet kağıdı bile parayla satılırken ped bedava olursa onu tuvalet kağıdı yaparlar
Tampon ne amaçla kullanılıyor. İçeri bırakılan sperm kaçmasın diye mi
Durumu kötü olan insanlara verilebilir, gerisi saçmalık olur ve artık resmen haksızlık olur.
hırsız ve dolandırıcıların yönettiği Türkiye de sadece hava ücretsiz
ötv yi bile kaldırmamaları büyük utanç rezillik
bizde poşet bile parayla gerisini düşün artık :D
Keşke olsa ama bedava olursa bizde millet alıp satmak için yağmalar.
Türkiyede garibanın eğitimini gıdasını karşılaşırlar.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?