
Bu konuda o kadar çok soruya görüş yaptım ki sonunda bir bence hazırlamak şart oldu. Başlamadan önce hatırlatmak isterim; çoğu kadın erken semptomların hiç birini göstermez.
Test yapmadan hamile olup olmadığınızı mı öğrenmek istiyorsunuz? Her ne kadar kadar testler kesin sonucu verse de öncesinde bu ufak işaretler size en azından yol gösterecektir. Tek belirti geciken adet dönemi değildir. Buyurun sizin için derlediğim erken hamilelik belirtileri...
Halsizlik

Döllenmenin ardından vücut bebek için hazırlanmaya başladığında görülen ilk işaretlerden biridir. Yaklaşık 2 hafta içinde kendini hissettirir. Eğer bu aralar aşırı bitkin hissediyorsanız sebebi yeni misafiriniz olabilir.
Yerleşme kanaması

Yerleşme kanaması çoğu zaman adet görme ile karıştırılır. Bu kanama embriyonun rahime tutunduğu anlamına gelir. En fazla 3 gün süren hafif lekelenme ve akıntı şeklindeki yerleşme kanaması açık pembe ya da kahverengimsi renklerde olabilir. Döllenme gerçekleştikten sonraki 10 ila 14. günlerde meydana gelir ancak 6. günden sonra yaşayan kadınlar da vardır. Yerleşme kanaması aynı zamanda dış gebelik belirtisi de olabilir bu yüzden dikkatle takip edilmelidir.
Göğüslerde fiziksel değişiklikler

Göğüsleriniz birden sütyenlerinize sığmamaya başladıysa bu ani değişiklik erken hamilelik belirtisi olabilir. Bunun için illa kilo almanıza ve hamileliğin son haftalarına gelmenize gerek yoktur. Ayrıca hamilelik hormonları melanin ( ten rengini belirleyen madde) üretimini arttırır bu da göğüs uçlarında koyulaşmaya sebep olur.
Kramplar

Regl dönemlerimizden bize gayet tanıdık gelen kramplar aslında hamilelik belirtisi de olabilir. Şöyle ki; rahim kendini bebeğe hazırlamak üzere genişlemeye başlar bu da kramplara sebep olur.
Baş ağrıları

Adet döneminde artan östrojen hormonu sebebiyle baş ağrısı yaşayabiliriz .Bunun bir benzeri de hamile kaldığımızda yaşanır. Artan hormonlar sebebiyle şiddetli baş ağrıları kendini gösterebilir.

Yukarıda saydıklarım dışında tükürük üretiminde artış, hormon artışına bağlı sık idrara çıkma, diş etlerinde kanama, sürekli aç hissetme, kabızlık, şişlik, ağızda metalik tat hissi gibi belirtiler de görülebilmektedir. Tekrar hatırlatmak isterim; bu semptomlar her kadında görülür diye bir genelleme yapamayız. Ancak bu grupta iseniz ve şüpheleriniz varsa doktora gitmekten çekinmeyin.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar Ne Diyor
Yerlesme kanamasını her kadının yaşamayacağını da belirtmekte fayda var, bıktık ergenlerin kan geldi hamilemiyim sorularindan.
Erkekler Ne Diyor
Teşekkürler, güzel ve faydalı bir bence paylaşımı olmuş. emeğinize sağlık
İnşallah değilimdir :)
belirtiler ile öğrenmek mümkün güzel ve açıklayıcı detaylar. Bir çok acemi kişinin işine yarayacak bilgiler. Eline sağlık.
Değilsindir bence 🤣🤣
İçime su serptin 😜
Çoğu bende var sanırım hamileyim :s