Şimdi 2 açıdan bakmak lazım. 1- Gerçekten kaçak işlerle alakası yoktur o yüzden teslim etmiştir 2- Bu kadar altını buldu ama daha önceden böyle kaçak işlere bulamadığı için nereye satacağına dair birini bulamadığı için devlete teslim etmiştir.
Ben olsam devlete teslim etmemek için uğraşırım piyasasını bulamazsam en son çare yine de devlete bırakmam evimde tutarım. Ben emekli olduğumda eğer eşim olmazsa maaşım bile devlete kalmasın diye genç bir kıza formaliteden nikah yapmayı istiyorum. Yeter ki devlete kalmasın maaşım
Aynen öyle. Benim ablam yok kız kardeşim de yok babamın maaşı kaldı devlete. Zaten hayatta olan bizlerden vergilerle lüks yaşıyorlar yetmezmiş gibi bir de bu şekilde vefat eden kişilerin maaşlarını da yiyorlar. O yüzden emekli olunca formaliteden nikah yapıcam bi genç kıza yıllarca yaşlanana kadar benim maaşımı yesin devlet yerine fakir bir kız bulcam ama
Zaten bunu tarihi eser olarak satamiyorsa devletin verdiği ödül ile paraları altin değerinde satmasinin cokda bir farki yok O yüzden hem tarihe hem kesesine ihanet etmemiş Obur turlu satarken yakalayabilir altınları eritse deger kaybı yasayabilir birilerinden yardım istese dolandirilabilir:) Yani buradaki dürüst yol en iyi yol sanki
Yani tarihi eser olduğu belli olan bir şey illa ki devletin veya kuyumcunun dikkatinden kaçmaz zaten ve bulunup suçlanma olasılığı da yüksek, üstelik tarihi esere el koymaktan falan hapse bile girebilir
İlk aklımdan geçen: “Bu kadar temiz kalpli olmak da zor be…” oldu 😅 Sonra da “ben bulsam ne yapardım” sorgulamasına girdim direkt. İç sesim enayi dese de kalben “örnek vatandaş bravo 👏” şıkkına gidiyor elim. Helal olsun çocuğa, karması mis gibi olacak ✨