Ressam bu eserinde insanların içinde hem iyinin hem de kötünün var olduğunu vurgulamaktadır. Ortadan bir ayna ile bakılacak olursa resmin sağ tarafı sakin bir adamı, durgun bir denizi gösterirken; Sol tarafı şeytana dönen bir adami, denizin şiddetle dalgalanışını gösterir.
Öncelikle hayranlıkla inceledim resmi. Böyle bir ressamdan ve resimden haberdar değildim.
Ne büyük yaratıcılık ve akıl! İçimizde şeytanı ve meleği görmek mutlu etti beni. Mona Lisa'dan mı ilham almış çok merak ettim. Diğer resimlerini de inceledim, başarılı bir ressam.
Ben de başarılı bir ressam olduğunu düşünüyorum. Ve bu eseri kesinlikle muazzam. Ama ressam vefat ettikten sonra bu eserin böyle olduğu fark edilince ortaya atılan en önemli teorem bu oldu. Ne yazık ki önceden fark edilmedi. Belki fark edilseydi o zaman ilham kaynağının ne olduğunu söyleyebilirdi.
En İyi Cevaplar