Dadaizm -bir nevi anti-sanat- akımı hakkında ne düşünüyorsunuz?



Dadaizm aslında I. Dünya Savaşı yıllarında ortaya çıkmış olan sanatçı protestosudur dadaistlik/dadalık olarak anılır genelde, daha doğrusu bir akımdır, kültürel ve sanatsal; anti-sanatla hicivsel ve sorgusal bir gerçekliği gözler önüne serer.

Dadaizm -bir nevi anti-sanat- akımı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Kimileri bunu yeteneksizliğin örtülmesi gibi yorumlar ancak aslında modern sanatın zirvelerinde bir akımdır..
Dadaizm -bir nevi anti-sanat- akımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Örneğin Duchamp'ın Fountain (Fıskiye / Çeşme) adlı eseri -evet bu bir pisuvar-.

Çünkü Duchamp'a göre önemli olan sanatı teşkil eden bir objeden, görünenden ziyade bu süreçle getirdiği düşüncenin oluşum halidir, sizin için hangisi daha önemlidir?



Dadaizm -bir nevi anti-sanat- akımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla