AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
181Cevap
Önemli olan kralı korumak zaten , kral da sen oluyorsun..
O en büyük taş o olmasa sadece sonsuz savaş sürerdi
Satrançta şah oyuncuyu direkt temsil eder yani şah olmazsa oynayan kişi de olmaz
Şah olmazsa oyun olmaz, kazanma kaybeyme olmaz. Mantığını pek doğru bulmadım
Şah olmasa neyi koruyacaksın
Devletlere de başkanlar gereksiz o zaman
Olmazsa nasil kazancaz amaç ne olucak kökten oyunu harcadın
Oyunu kuralına göre oynamak gerekiyor ama ne yapalım işte dursun o yerinde diğer taşları oyna sen
Dimi orduda bir komutan çok gereksiz ha? Saçma sapan düşünürler artık burayı terketmeli
Gereksiz değil. En değerli taş. Ama soruna bakılırsa piyondan bile değersiz sen varsın. :)
şah yerine esir olsaymış, oyuna renk katarmış bencede...
Gereksiz dediğin taş sayesinde o oyun var şah ve piyon en önemli taşlardır santraç da
Satrançta şah aslında oyuncunun kendisidir.
Daha ayrıntılı dersen; şah tüm taşlar içinde oyuncunun oyun içindeki simgesidir.
https://i.hizliresim.com/VEEXjR.jpg
Bence değil
Zaten geeçekte de krallar öyle hareket etmiyor mu? Bütün işlerini vezirler yapıyor piyonlarını gönderip savaşa başlıyorlar kendileri hep geride kalıyor
Hayatta bu kadar gereksiz insan varken şah taşının da gereksiz olması o kadar normal işte..
padisah gibi dusun durdugu yerden yapiyor herseyi olunce de varisi yoksa devlet kolayca yikiliyor
oyun nasıl bitecek o zaman. satranç zeka oyunundan çıkar, mahalle kavgasına döner. yiyen yiyene m k
Zaten asıl amaç onu korumak. O olmazsa satranç olmaz.
Kafan güzelmiş güle güle kullan Dicem de kullanman biraz zor üstüne oturuyorsun anlaşılan
gerçek hayattaki gibi işte patronlar müdürler çok hareket etmez
Şah olmasaydı satranç olmazdı ki neyi mat edicektin oyun nasıl biticekti? :D
çünkü şah yerinden ayrılmaz emir verir diğerleri yapar ;)
Peki taşı kaldıralim. Ve oyuna başlayalım. O şekil bu şekil ayunda hiç bir şekilde kazanilamayacagini göreceksin.
Sende de beyin gereksiz gibi geldi bana var ama kullanmıyorsun öyle taşıyorsun ağırlık yapıyor yani olsa da olur olmasa da.
adı üstünde şah biraz farscan olsaydı anlardın hatta farcayı bırak biraz tarih bilgin olsaydı anlardın
Bunu diyen adamın zihniyeti: amelelik.
Şah dediğin taş var ya dünya üzerindeki en rütbeli en saygın kişiyi temsil eder.
ama onun az hareket etmesi gerekmez mi zaten yöneten o diğerleri çalışan, o takımın beyni, olmazsa olur mu:)
O senin için gizli üye ne kadar gereksiz bir insan bir işe de yaramıyor olmasa da olur diyor mu
Hayatta ne gereksiz insanlar var birakta sah in gereksiz olup olmadgini sonra tartisalim
Şah olmadan da oyun olmaz tıpkı kalp olmayınca yaşamayacağımız gibi bence herşey yerinde gerekli
şah ağır abi o yüzden şah gidince oyun bitiyor şahın kaleleri oldukça korkma
,
evet mesela bizde öleceğiz bir gün ama neden ölmüyoruz şimdi yaşamak gereksiz
Aynen. Türk kizlari gibi iste. Hep öne surucen yenilsin diye. Sen arkada ruslarla eglenicen:)
Türk kizlarini sah tasina benzetiyom zaten:) piyona yani:)
Satrançtan anlamadığım için birşey diyemeyeceğim. :D
yuzyillik oyunu senin muhtesem zekan cokertti tebrikler
Amaç onu korumak olduğu için oyunda pek bir etkisi yok. Ama en önemli taş. Şah giderse oyun biter
hayır değil anahtar taş aslında yenebilirsinde, yenilebilirsinde.
Oyunun mantigindan ve oyundan anlamiyosan en guzeli susmak o yuzden sus
Keşke satranç bilseydim ama gereksiz olsa orada kalmazdı herhalde :d
Saha da vezirin yetkilerini verelim bence bir de at gibi L de cizebilsin ama şah diye uyarmak yok
yenirse oyun biter o yüzden oynatmıyoruz onu
ve istediği yere oynar ama sadece bir adım oynar çokta az değil imkanları
bence gerekli bir padişh düşün hasta yaşlı yatağında pek hareket edecek hali yok zayıf her yere gidemez yani ozamn padişahda gereksiz vezir her işi halleder nasılsa :)
Acaba salak misin? Sah olmasa oyunun galibi nasil belirlenecek cok merak ediyorum.
😂😂😂😂oyunun isminde bile. adi geciyor
Sanki yaya ne yapiyor?
hayır oyunu derinlemesine incelersen oyuna yön veren taşın şah olduğunu görürsün çünkü her rakip taşın hedefi şahtır, bir tarafa rok yapmak ya da şahın konumu oyuna yön veriyor
işciler çalışır ama yöneticiler hep oturur ama yönetici olmadan işci çalışamaz.
onu korumaya çalışıyorsun ve rakip şahı sıkıştırmaya çalışıyorsun
burada en iyi kimse gelsin oynayalım
Şah kral demek, kral da savaşmaz ki, ilaveten amaç kralı bitirmek zaten
amac o taşı tamamen harketsız bırakmak zaten , madem hareket alanı okadar kısıtllı senin için kolay bir oyun olsa gerek
satracı bir devlet kademesi gibi düşün en baştaki kişi sadece emir verir dedikleri yapılır Şahta en baştır ve asıl iş yanındakilere düşer
gerçek haayattada hep idareciler zaten öyle değilmidir :)
Matı şahsiz yapamiyorsun ve buda onu en onemli tas yapiyor
İşte o hareketsiz yatan tombiği korucaksın, şahda vezir özelliği olsa nasıl yakalıcan adamı😅
Şah aslında bizi simgeler. Herşeyin kontrolü elimizde bulundururuz
Genelkurmay başkanına hakaretten seni 2 saat piyon olmaya mahkum ettim
Şah olmazsa satranc olur mu sence?
satranc bir şahı korumak adına oynanıyor
ya da karsındakinin sah'ını yenmek için
Ama o devrilince oyun biter.
Ayrıca savaşta askerlerin hatırlandığını ne zaman gördün?
Askeri sistem olarak düşün. O senin askerlerinin beyni savaşmadan savaş kazandırır
Şah olmadan o oyunu nasıl kazanmayı düşünüyorsun?
Alternatif bir çok çözüm üretilebilir
Üret gel Şahsız bir satranç oynayalım.
Sen bu zekayla harcanıyorsun buralarda 😂😂
Maalesef