''Dünyada 100 gram akıl varsa bunun 90 gramı Abdülhamid Han'da, 5 gramı bende, diğer 5 gramı da diğer dünya siyasilerindedir.'' (Otto Von Bismarck)
II. Abdülhamid Han'ın nasıl bir padişah olduğunu söylememize gerek yok elbet. Onun için 90 gram aklı kabul ederim fakat burada #Alman devlet adamı Bismarck'ın kendisini de övmekten geri kalmadığı görülmekte.
#Bismarck bütün siyasi liderlerin toplamına kendisini eşit görmekte. Kendisi de dahil bütün siyasi liderlerden 9 kat daha üstün bir siyasi liderin ve o kişinin de II. Abdülhami Han olduğunu iddia etmekte.
Katılıyorum.
Katılmıyorum.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Otto Von Bismarck'ın II. Abdülhamid Han için söylemiş olduğu bu söze katılıyor musunuz?
Kesin bir delil var mı? Ben daha kanıt köy ana rastlamadım. Bismarck bana göre gelmiş geçmiş en zeki devlet adamlarından birisidir bu sözü söylediğini zannetmem , Abdülhamit hakkında söylediysede Bismarck gibi birisi bu sözün altına 50 tane hesap yapar o yüzden ben ciddi olduğunu zan etmiyorum ayrıca Osmanlı'yı Bismarck sevmezmiş. Neden söylesin ki? Birde lütfen kanıt verin nerede söylemiş?
O sözün aslı yok bismarck sultan Abdülhamit hakkında öyle bir söz söylememiştir. Abdülhamit han tabi ki degerli bir devlet adamı ve vatansever biriydi ama bizim putlastirma faaliyetlerimiz sinir tanımıyor atatürk putlastiriliyor diyenler aynisini sultan Abdülhamit için yapıyor.
Hicbir asli yok bu sözün hicbir kaynakta geçmiyor kendisinin hakkinda evliyalik işbaşında bulunanlar bir düşünsün bakalım tarihte evliya gördükleri hangi adam sharlock holmes'in serisini okumuş, Put dedikleri lahitler heykeller için müze açmış, klasik bati müziğini dinlemiş operaya gitmiş.(yildiz sarayında opera ve tiyatro salonu yaptırıyor)
Fürst Bismarck Ve Abdülhamid Han Dönemlerinin En Usta Siyaset Ve Politikasını Uygulamış dehâlardır, İkisinide Çok Sever Ve hayranlık beslerim. Ama bu sözün Bir Kaynağını bulamadım.