Bu olacakti
Aşık der incidenden, incinme incidenden Kemâlde noksân imiş, incinen incidenden?
Bu olacakti
AŞIK DER İNCİ TENDEN (Bu sözde çok özel bir şey yok aslında, şiire giriş yapmış şair. Teni inciye benzeterek giriş yapmış.)
İNCİNME İNCİTENDEN (Burada bir mesaj veriyor ve diyor ki: Birisi seni incitecek bir şey yapacak olursa hemen incinme, kırılma.)
KEMALDE NOKSAN İMİŞ (Kemalde yani olgunlukta daha az olgundur.)
İNCİNEN İNCİTENDEN (Kırılan ya da incinen kişi kıran kişiden ya da inciten kişiden)
Netice: Biri sizi incitecek bir şey yapacak olursa hemen incinmeyin. İnciten kişinin yaptığı bir olgunlaşmamışlık olsa da incinmek daha da olgunlaşmamışlıktır. Hani bir de bunu tam zıddı ile de anlatan bir söz daha vardır: İNSANLARI KIRMAMAK BÜYÜK BİR ERDEMDİR AMA KIRILMAMAK DAHA BÜYÜK BİR ERDEMDİR.
Aşık der inci tenden, incinme incitenden..
Kemalde noksan imiş, incinen incitenden. doğrusu bu :)
Seni incitmeye çalışan insanlardan incinme. Çünkü olgunlaşmış biri kimseye kolay kolay kırılmaz gibi bir anlamı var.
niye gizli olmuşsam :)
Cevap
14Cevap
Aşik demis ki kemale sor bakayim incinmişmi yoksa incitelim mi? ya da incinmek istermi.
Kemalde ne dese begenirsin.
Divan Edebiyatı bu zor açıklanır. Ama Kızlardan biri doğru açıklamış galiba bir bak
okuyabilsem acıklıcam :D
hahaha okuyamadım bile :D :p
Okurken ağzım gözüm yamuldu nasıl açıklıyım
düzgün yazdığına emin misin sözü?
Simdi dogru
Acikliyabilirmisiniz
Ne diyorsun sen değişik...
Kemal birseyden eksik kalmış ama
Abi bu nasi sozdur error veridm
Altını şer, incisi ker.
Doğrusu incitenden değil mi
Bu sorunun saat 4.23de sorulması uygun değil :D
doğru yaz önce
Açıklayamam.
amin
Amin 😂
Cccİncisi ker Ccc
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar