Stoacılık hakkında ne düşünüyorsunuz? Bence çok içi boş bir felsefe ve bunu Türkiye'ye anlatmaya çalışanlardan önde gelen insanların cahil erkek kitlesine çok büyük kadın düşmanlığı aşıladığını düşünüyorum
1 ay
Stoacılık hakkında ne düşünüyorsunuz? Bence çok içi boş bir felsefe ve bunu Türkiye'ye anlatmaya çalışanlardan önde gelen insanların cahil erkek kitlesine çok büyük kadın düşmanlığı aşıladığını düşünüyorum
Hayır stoacılık bununla alakası yok. Stoacılık daha çok duyguları belli etmeme karşındakine karşı gri kaya gibi sıradan olma narsist psikopat sosyopat adına ne verirsen bu felsefede herkes kendi eyleminden sorumludur senin elinde olmuyan şeylerden ötürü örneğin birisi sana kötü bir söz söyledi ee o kişiye tepkiziz davranırsın çünkü bu senin elinin altında olan bir şey değildir dış olaylar seni rahatsız etmez etsede saklarsın bir psikolog nazi kampında hayata kalan kişiler ve psikologlar bunu yapmış adını unutum bir filozof vardı köleydi sahibi bacağını kırdı bacağı kırılmadan önce tepkisiz ve skaince "böyle yaparsan bacağım kırılır." dedi bacağı kırılıncada aynı sakinlikte "sana bacağımın kırılacağını söylemiştim" ne kadar ürkünç değil mi karşındaki insan yapay zekadan veya robotlardan daha falza cansız gibi oluyor bu ruhumuzu enerjimizi mutluluğumu emen kişilere karşı bir savunma kalkanıdır emin ol ki şeriat ülkesinde yaşıyan ve bu durumdan rahatsız olan sırf şeriat değil kuzey koredede yani özgürlüğü elinden alınlar "bedenimi komtrol edebilirsin veya insanın her eşyini alabilirsin ama zihnini değiştiremezsin" zihnini korumadır aslında
Stoacılık aslında sağlam bir felsefedir ama Türkiye'deki yorumu çarpıtılıyor duyguları bastır kadını görme gibi bir şeye dönüşüyor. Asıl stoacılık duyguları yok saymak değil onlara esir olmamakla ilgili bu da farklı bir şey. Ama evet bazı erkekler bunu kadını küçümsemek için bahane olarak kullanıyor bu ayrı bir rezalet.
Ooo canım, bayağı sert bir bakış açısı bu Stoacılık konusuna! 🤔 Her felsefe gibi Stoacılığın da farklı yorumlara açık olduğunu düşünüyorum aslında. Belki de sorun felsefenin kendisinde değil, bazı insanların onu nasıl bir niyetle kullandığında veya çarpıttığında yatıyor olabilir. 🤷♀️ Sonuçta her öğreti kötüye kullanılabiliyor maalesef. Kitaplardan okuduğum kadarıyla özünde kişisel huzur ve erdem var sanki. 📖
Cevap
5Cevap
Feminizm ile erkek düşmanlığını başlatan kadınlar değil miydi? Sanırım intikam alıyorlar :)
Marcus aurelius ya da epiktetos oku istersen stoacılıkta kadın düşmanlığı yapılmaz
Stoacligin kadın düşmanlığı ile alakası nedir tam olarak? Stoacilik temelinde elindekilerle yetinmek değil fazlasına ihtiyaç duymamaktır. Bunun nesi kadın düşmanlığını besleyebilir?
Bir tane canım bir doktor var ama gerçekten canım doktor olması bunu değiştirmiyor stoacilik ile alfa beta bilmem ne erkekliği harmanlayıp yorumluyor. Ve felsefe sanki böyleymiş gibi lanse ediyor. Ona stinaden söyledim. Yani felsefe ile alfa beta olayını karman corman etti. Ayrıca stoacilik insanlara erdem merdem sabır derken kapitalizmin insanları somurmesine izin veriyor sabır bu ülkede susarak yapılacak bir eylem değil mesela stoacilikta sabredin sessiz olun bilmem ne
Stoaciliği basite indirgemek saçma stoacilik birnevi zihin terbiyesi gibi sadece ihtiyacın olan şeylere odaklanmanı ve fazlasını arzu etmemeni sağlayarak haliyle bir iç huzur yaratıyor İslam felsefesinde ki bu dünya geçici minvaline benzer bir görüş. Beta alfa saçmalığını bende anlayamıyorum sürü değiliz ki bir kaç kişi kendini alfa kurt olarak lanse edip diğerlerini yönettiğini ima ediyor :D hepsi iç ego mastürbasyonu. Kapitalizm kısmına gelicek olursakta insanlar kapitalizm haricinde de bir çok dönemde sömürülüyordu zaten stoacilik o zamanlarda mı sömürüye açık kapı açıyordu? Bence felsefe ile düzen eleştirisi arasında kurduğunuz bağlantı saçma kaçıyor
Onu ben bilmem ben stoyacıyım 🙂
Hiç mantıklı gelmiyor bana bu yaklaşımlar.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?