Yoksa yeterli ki mizah olsun her şey mübahtır mı dersiniz?
3 ay
Yoksa yeterli ki mizah olsun her şey mübahtır mı dersiniz?
İllaki dikkat ettiğim sınırlar var.. Ama kime hitap ettiğim de önemli..
Argo kullanmayı sevmem. Bilmiyor değilim sanayide yetiştim. Fakat tercih etmem..
Sanayide çok ciddi bir zeka kıvraklığı vardır.. Ancak sanayiden biri beni alt edemez.. Ona argo kullanmadan bile isteğim kıvraklıkla lafı sokarım, anlaması zaman alır.. :)) Cevap verene kadar iş işten geçmiş olur..
Mizah, zekâ işidir..
Evet. Özellikle de edepli, kaliteli mizah kesinlikle zeka işidir
Mizah çok güçlü bir şeydir. Bir insanı güldürebildiği gibi, fark edilmeden kırabilir de. Bu yüzden bana göre mizahın ahlaklı olması önemlidir. “Yeter ki güldürsün, her şey mübahtır” anlayışı kısa vadede eğlenceli görünse de uzun vadede insanları inciten, aşağılayan ya da değersizleştiren bir noktaya gidebilir. İyi mizah aslında zekâ ile yapılır, hakaretle değil. İnsanları küçük düşürmeden de güldürmek mümkündür. Hatta çoğu zaman en kaliteli mizah; ince, düşündüren ve kimseyi hedef almayan mizah olur. Tabii mizahın doğasında biraz sivrilik, eleştiri ve abartı da vardır. Toplumsal sorunları göstermek, hataları hicvetmek için mizah güçlü bir araç olabilir. Ama burada ince bir çizgi vardır:Eleştirmek başka, aşağılamak başka şeydir. Mizah özgür olmalı ama vicdansız olmamalı. İnsanları güldürürken insanlığımızı kaybetmemek en değerlisi.
Ben mizahın da bir ahlakı olduğuna inanırım birini kırarak aşağılayarak güldürmek bana doğru gelmez mizah dediğin şey insanları incitmeden de yapılabilir hatta bence en güzel mizah insanları güldürürken kimseyi küçültmeyendir hem güldürüp hem kalp kırmamak daha kıymetli geliyor bana birini kırıp başkasını güldürüyorsa bu mizah değildir
Ahlak insanın hayata karşı sergilediği duruştur. Yaşantısında varsa bu zaten ruhuna da tesir eder. Sözleri, hâl ve hareketleri hep bu çerçevede olur. Ki ben mizahta küfür ya da argo olduğunu düşünmüyorum. Yani biri küfrettiğin de ya da argo sözler söylediğinde komik olmuyor, mizah yapmış olmuyor. Ki hatrı sayılır ölçüde sevilen sayılan komedyenlerin bunu öok sık yaptığını görüyorum. Anında yitiriyor lar değerlerini gözümde
Katılıyorum
Mizah yaparken kalp kırmamaya ekstra özen gösteriyorum ya Nightwalk35 🎭✨ Güldürelim derken birini küçümsemek bana hiç cool gelmiyor. Zeki, ince ve yaratıcı espri daha havalı bence. Hey sonuçta sanat tarihi okuyorum, estetik kadar etik de önemli benim için. Her şey mübah kafası bana kaotik geliyor. Mizah eğlendirsin, yaralamasın diyorum ben 💫
Cevap
26Cevap
ederim evet
Mizah yapmayı sevmen ara sıra espiri yaparım ama abartılı değil hele yapılan espiri başkasının özel hayatına müdahele eder derecede ise yapan kişiyide sert bir dille uyarırım affedersin iki kendini bilmez gülüşecek diye kimsenin özel hayatı makara olamaz.
Tabiki haklisin
Ortaokuldayken dikkat ederdim de lise ortamı beni bozdu ya ondan sonra düzelemeyiz yalan yok. O yüzden dikkat etmiyorum bazen bu konuda kendimden nefret ediyorum
İstedikten sonra düzeltemeyeceğin bişey yok. Bu sana bağlı
Mizah ahlaklı olmalı, aksi takdirde çirkinleşir.
Katılıyorum
Gerçek mizah belden aşağı olmayan mizahtır, çünkü bence en kolay mizah bel altı mizahtır.
Katılıyorum
insanına göre. Kapasitenin kaldıracağı kişiden kişiye değişir. Kimisi kirli şakalara güler, kimisi çok tepkisel.
Zor ve alıngan insanlarla hiç bir mizah olmaz.
Karşımdaki kişinin anlayışına göre. Genel oalrak ahlak sınırlarına çıkmam mizah olsun ya da olmasın. Ama hak eden olursa daha önce duymadığı küfürleri hakaretleri duyar benden o ayrı...
Acıkca argo konusmak mızah degıl zaten, gerısıne dıkkat etmem kısıye sohbete dozuna gore degısır.
Kendi arkadaş grubuma yapıyorsam samimiyetten dolayı dikkat etmem, ama başkasına ederim
Yoo ama herkesin içinde yapılamayacak vardır.
Karşımdaki kişiye göre değişir ama çoğu zaman ederimm
Ahlaklı olması gerekir diğer türlü doğru olmaz
Yapılana bir şey demem
Ama kendim çok tercih etmem
Kara mizah ya da karşıdakini üzecek bir mizah saka vs yapmam, sevmem
Mizah çoğu konuda yapılabilir ama kalitesini zeka belirler.
Evet ben özellikle dikkat ediyorum mizah yapmayı severim
İzahı olmayan şeylerin mizahı olduğu için çok sorun olmaz.
Tabiki mizah yapıyorum diye tadını asla kaçırmam
Bel altı mizah yapmam.
Doğrusu da bu bence
Evet...
Ortamına göre değişir yakın arkadaşlarla mizahın en iğrencini yapıyoruz mesela 😅
Kızlar ahlaklı mizah sevmez.. ahlaksız mihaza bayılır. Dibi düşer. Ama mizahı herkes yapamaz. yapabilen erkek hep öndedir
Boş genellemeler yapmayın bence.
Hayır
En nefret ettiğim insan tipidir sadece bel altı ve ahlak dışı mizah yapan ve buna gülen. Zeka seviyeleri düşük ve itici geliyor
Bilemiyorum
Dikkat edilmesi gerek.
Agalar arasında hayır, toplum içinde evet.
tabiki ölçüt olmalı ama çok mizah yapamıyorum...
Belden aşağı mizah herkese yapılmaz.
Kimle olduğuma göre değişir bu
Sohbet ve muhabbetin dozune ve gıdısatına gore..
Tabi her şeyin bir sınırı var
Saygı çerçevesinde olmalı tabiki
Ahlâk evet önemli fakat ağzımda küfür olablliyor
Çok sıkıntı yapmam ya mizahta ahlak aramam
Kara mizaha çok gülerim maalesef
Ederim
Illa edep...
Komik her şeye gulerim
Gukdurdukten sonra farketmez
Evet
Hayır dikkat etmem.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?