Şakanın; hoşça vakit geçirme, insanları rahatlatma, gönüllere ferahlık verme, dostluk ve muhabbeti geliştirme gibi yararları göz önüne alınarak esas itibariyle şakalaşma meşru sayılmıştır... Bununla birlikte, yalana dayanan, insanları inciten, alaycı, küçültücü, müstehcen, aşırı güldürücü ve ifrata kaçan şakalar ise günah ve haramdır...
Şaka karşısında tutumunuz nedir? Asıl diyeceğim şakanın yalanlı-yalansız olmasına dikkat eder misiniz?
Yapılan veya yaptığım şaka karşımdaki kişiyi eğlendiriyor ve onur kırıcı bir hal almıyorsa meşrudur. Diğer dikkate alınacak şeyier zaten herkes tarafından bellidir. Bunun dışında şahsen bedenen yapılan şakalardan, hareketlerden hiç haz etmem. Yapılan şaka karşısındaki tutumum da bu yazdıklarıma göre şekillenir.
Yapılan şakanın şiddetini ve belirttiğiniz hususlarını baz alırım. Bazen yeri gelir gerçekten güler ve güldürürüm, yeri gelir tepkimi de koyarım.
Her insan arasında az ya da çok bir sınır olması gerektiğine inanır ve yapılan (ya da yaptığım) şakanın aramızdaki sınırı zedeleyip zedelemediğini göz önünde bulunurum.
Haram ve caiz olmayan bir yöne gidiyorsa şaka, önünü keser, engel olurum 🍃
Bir şaka kimseyi kirmiyor herkesi güldüruyor edep kuralları dışına çıkmıyorsa şakadir. Yapılan şaka beni ya da baskalarini kırıyorsa veya hakaret edildiğini birseylerin ima edildiğini hissettiriyorsa bu benim için şaka değil hakarettir saygisizliktir. Şakaya tabiki gülerim şakalarda yaparım ama şaka altında hadsizlik vb. birsey varsa komik olmadığını belli eder tepkimi ortaya koyarım.
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
İnsanları incitmeyen her şakayı güzellikle karşılarım. Şaka yapmam ama bana yapılırsa karşılığını veririm. Şakalar kimseyi incitmediği sürece çok irdelemiyordum. Şimdi siz yalanlı olmasının günah olduğunu öğrettiniz. Bunuda öğrendik, artık bunada dikkat edeceğiz.
Şaka var şaka var. Sakanin durumuna göre tutum ve davranislarim değişir. Genelde güler geçerim ama bazıları var şaka adı altında hadsizlik yapıyor. Nahoş şeyler ortaya çıkıyor